PDA

View Full Version : Gtttlin nr 5 Thin King MT



barno
6 augustus 2008, 16:48
Alweer een Guttlin, maar abonnees weten dat ik telkens wel iets nieuws probeer, al was het maar om wat bij te leren.

Deze is al een eindje op weg en aantal foto's staan ook al in de draad van de Supreme Tux (die nog in afwerkingsfase zit, maar het is nu te warm voor prutswerk ...)

de specs:

Body: hard ash, thinline semi hollow
Top: sipo / f hole
Neck: maple scarfed joint headstock / geen neckangle want stratbrug / set neck
Fretboard: maple
Frets: gewone jumbo's
Pickups: paf style humbuckers
1 volume / 1 tone / 3 way switch LP-style zoals altijd (voor electronica speciallekes moet ge niet bij mij ziin, ben al blij als ik het licht kan aandoen ... :( )

Heb al eens gelijkaardige gitaar gemaakt, maar deze heeft dus mahonie top, echte humbuckers, een gelijmde neck en heb het fretboard deze keer zelf gemaakt, that's a first.

Afwerking: wordt gelakt in een soort groen, iets olijf- of mintachtig icm vintage wite. moet vintage uiterlijk krijgen, vandaar ook maple fretboard.

some pics

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/collage1TKMT.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/collage2TKMT.jpg

barno
6 augustus 2008, 16:51
vandaag fretboard gemaakt van (dik) stuk maple: ik vond dat niet gemakkelijk, maar wel tevreden met het resultaat en spaar toch weer wat kosten uit.

neck carving in progress, en huidige situatie. ondertussen ook al een pup cavity gefreesd, dan andere doe ik als ik de brug heb gezet. Body ook al met filler bewerkt.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/collage3TKMT.jpg

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 16:53
Joepie!!!! *neemt abonnementje op dit draadje*

Waarom geen volledige stratwiring? kwestie van eens iets geheel anders te hebben? (met de controls ipv gekromd als op een strat, zoals op een Thunderbird , allemaal horizontaal, recht achter elkaar).


EDIT: wil de wiring daarvoor wel uittekenen hoor, als dat gewenst is

barno
6 augustus 2008, 16:59
Joepie!!!! *neemt abonnementje op dit draadje*

Waarom geen volledige stratwiring? kwestie van eens iets geheel anders te hebben? (met de controls ipv gekromd als op een strat, zoals op een Thunderbird , allemaal horizontaal, recht achter elkaar).


EDIT: wil de wiring daarvoor wel uittekenen hoor, als dat gewenst is

stratwring is toch met 3 scoils? ik zal zeker nog eens een stratachtige Guttlin maken maar op dit moment is het me wat te kostelijk om telkens nieuwe pups te kopen, deze twee humb. had ik hier nog liggen ... Het is eigenlijk funny, ik speel al heel mijn leven op scoils, maar van de 5 zelfbouws zijn er 4 equipped met humb... (ik denk dat ik heimelijk de vergelijking niet aandurfde met het geluid van mijn strats en tele's ...ofzoiets)

EDIT: dju, weer een fout getypt in de topic titel, moest een mod deze kunnen verbeteren, dankuzeer

Orpheo
6 augustus 2008, 17:01
Joepie!!!! *neemt abonnementje op dit draadje*

Waarom geen volledige stratwiring? kwestie van eens iets geheel anders te hebben? (met de controls ipv gekromd als op een strat, zoals op een Thunderbird , allemaal horizontaal, recht achter elkaar).


EDIT: wil de wiring daarvoor wel uittekenen hoor, als dat gewenst is


onhandig toch, met maar 2 humbuckers?

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 17:04
onhandig toch, met maar 2 humbuckers?

Mja, 3-way strat-switch, 1 vol, 2 tone (of 2 vol, 1 tone), is wel doenbaar

barno
6 augustus 2008, 17:10
Mja, 3-way strat-switch, 1 vol, 2 tone (of 2 vol, 1 tone), is wel doenbaar

tiens ja, 2 vol, 1 tone, dat lijkt me wel handig (speel tegenwoordig veel op gibsons en begin dat gewoon te geraken). denk dat ik dat ga doen, thx vingers :)

B_2_the_a
6 augustus 2008, 17:11
ik zou dan 2x vol pakken


zo bij deze een abbo op mijn favoriete serie zelfbouwsels van gitaarnet

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 17:27
Voor de wiring van de "strat-achtige" setup...

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_1t_3w

barno
6 augustus 2008, 17:34
Voor de wiring van de "strat-achtige" setup...

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_1t_3w

thx man! even gecheckt en ik heb net genoeg plaats in de (reeds gefreesde) controle cave om drie knoppen mooi te plaatsen, oef.

Kakihara
6 augustus 2008, 17:58
Een nieuwe Guttlin, een nieuw feestje.
Ik ben je volgende abonnee ;)

(ps: foutje in de topictitel :sssh: )

B_2_the_a
6 augustus 2008, 18:06
wrm ga je niet voor 3 humbuckers?
en dan met 5 way switch

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 18:13
Of doe eens gek, en pleur er 2 jazzmaster pickups in, of P94's ;)

barno
6 augustus 2008, 18:21
kakihara: topictitel fout, kweet 't, kan dat niet veranderen

fingers en b2the a: ik wil zeker graag gek doen maar zoals ik al zei: goeie pups kosten geld en ik moet ook nog plinten zetten en verven en nieuwe badkamer en nog 35 andere vervelende huisdingen ... maar eens er terug wat in kas zit, kan ik aantal zelfbouws upgraden met goeie meuk

aaronstonebeat
6 augustus 2008, 20:03
vandaag fretboard gemaakt van (dik) stuk maple: ik vond dat niet gemakkelijk, maar wel tevreden met het resultaat en spaar toch weer wat kosten uit.

neck carving in progress, en huidige situatie. ondertussen ook al een pup cavity gefreesd, dan andere doe ik als ik de brug heb gezet. Body ook al met filler bewerkt.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/collage3TKMT.jpg

Verdomd Barno,

Ik heb gisteren precies dezelfde WorkMate gekocht. Bevalt-ie? Ik denk dat ik er wel blij mee ga zijn.
Succes met dit wederom fantastische project!

Kakihara
6 augustus 2008, 20:12
tsk Barno, dit is nog maar de tweede met hb's, er is er eentje met een sc en 2 met P90's (ook sc, strikt genomen).
Anyways, ik kijk wederom uit naar deze Guttlin (Thin(Lion?) King... ja flauw), de eerste semi-hollow met humbuckers :)

barno
6 augustus 2008, 20:51
tsk Barno, dit is nog maar de tweede met hb's, er is er eentje met een sc en 2 met P90's (ook sc, strikt genomen).
Anyways, ik kijk wederom uit naar deze Guttlin (Thin(Lion?) King... ja flauw), de eerste semi-hollow met humbuckers :)

I have to correct you: het zijn geen P90's maar P 100's ... en dat zijn stacked humbuckers, niet helemaal hetzelfde als standaard hb maar hb they are :)

Kakihara
6 augustus 2008, 20:52
I have to correct you: het zijn geen P90's maar P 100's ... en dat zijn stacked humbuckers, niet helemaal hetzelfde als standaard hb maar hb they are :)
Ik kruip op mijn knieën en smeek om vergiffenis :D

barno
6 augustus 2008, 20:53
Ik kruip op mijn knieën en smeek om vergiffenis :D

dat zal niet volstaan: broek af!! :)

B_2_the_a
6 augustus 2008, 20:55
*mompelt iets met flikker*

ik heb wel een schaller pickupje liggen die je voor weinig kan overnemen

Kakihara
6 augustus 2008, 20:56
dat zal niet volstaan: broek af!! :)
:eek: (+10 tekens)

Saf
6 augustus 2008, 20:57
mooi weer eentje. weer lekker blijven volgen.

pueblo
6 augustus 2008, 21:50
mooi, het zal een prachtige Guttlin worden, zoals de rest he, maar ik heb het gevoel dat je guttlins elkaar alsmaar meer overtreffen, dus deze moet de supreme overtreffen, dus dit kan niet anders dan dat het er goed zal uitzien :satisfie:

hezz
6 augustus 2008, 21:54
Surf-groen, surf-groen, surf-groen, surf-groen! :p

Yeah, gaat weer leuk worden. Er zit de laatste tijd een rap tempo in. Heb je inmiddels al meer gitaren gebouw dan gekocht?

barno
6 augustus 2008, 23:00
@ b2thea: schaller heb ik ook nog liggen hier :)

ik probeer voorlopig in elke geval de vorige gitaren te overtreffen qua afwerking. Het uitzicht en de specs, tja dat hangt af van ieders voorkeur.

en nee, nog niet meer gitaren gebouwd dan gekocht. dan ben ik nog wel even bezig hoor...:D

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 23:05
de Guttlin Quatro? (nu, met 4 extra scherpe mesjes, met een nooit eerder gezien scheercomfort... ahnee, dat is iets anders :D)


http://i271.photobucket.com/albums/jj144/terrax412/angelo4.jpg

barno
6 augustus 2008, 23:09
de Guttlin Quatro? (nu, met 4 extra scherpe mesjes, met een nooit eerder gezien scheercomfort... ahnee, dat is iets anders :D)




het grappige is dat op alle vier die gitaren ook nog een FR hendeltje hangt te hangen, give that hair some more arms :)

aaronstonebeat
6 augustus 2008, 23:11
de Guttlin Quatro? (nu, met 4 extra scherpe mesjes, met een nooit eerder gezien scheercomfort... ahnee, dat is iets anders :D)


http://i271.photobucket.com/albums/jj144/terrax412/angelo4.jpg

Why? Because we can!

Ik las laatst ook iets in de trant van:
'Anything possible is worth overdoing'

barno
7 augustus 2008, 12:10
fretboard gemaakt: eerst plankje op dikte gebracht met bovenfrees (gedoe), fretsleufjes ingezaagd scale 25'' en radius ingeschuurd. Lang mee bezig geweest maar tevreden met het resultaat.

Daarna fretjes ingeklopt en op maat geslepen met dremel.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3463.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3471.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3472.jpg

Ondertussen ook nog wat gedacht over mogelijke afwerking: op zich ben ik niet zot van dit soort groen maar ik zoek naar een vintage uitstraling en icm het maple zou het dit kunnen worden:



http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINthinkingmtgreenversie2photob.jpg

De achterkant van de gitaar wordt dan vintage white.

Eigenlijk vraagt dit model om single coils maar dat is geen optie meer gezien ik al een cave voor een hbucker heb gefreesd.

Ook zouden er zwarte dots op de hals kunnen, maar dat doe ik niet, I just don't like dots ...

Mr.Fingers
7 augustus 2008, 12:14
Tgooh, kijk eens naar de "custom colours" (liefst de metallic) van Fender uit jaren '60 (Candy Apple Red, Sherwood Green (killerkleur), Burgundy Mist, Lake Placid Blue, Ocean Turquoise, Firemist Silver, Firemist Gold, Shoreline Gold, Aztec Gold, Ice Blue Metallic, Inca Silver). Dit met een matching headstock, will be killer!!!

Luke-wannabe
7 augustus 2008, 12:16
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINthinkingmtgreenversie2photob.jpg
Een absolute winner! Tof kleurtje!

Kakihara
7 augustus 2008, 12:25
Eigenlijk vraagt dit model om single coils maar dat is geen optie meer gezien ik al een cave voor een hbucker heb gefreesd.

Ook zouden er zwarte dots op de hals kunnen, maar dat doe ik niet, I just don't like dots ...

Mijn eerste reactie is dan : humbucker sized single coils à la Duesenberg Domino of Big Alnico, maar gezien de monetaire situatie lijkt me dat geen optie dus ...
Ik denk dat de Guttlin staat met welke vintage colour dan ook, zelfs met shell pink :)
Die toets ziet er erg netjes uit trouwens

no 1 hops
7 augustus 2008, 12:29
vind hem best wel mooi barno
1 master volume en twee tone?

ik weet niet of je hummys meer draden hebben voor coil split of zo maar als dat wel zo is zou een leuke optie zijn om de split op de potmeter te zetten.
dan draai je hem dus traploos van hummy naar split sound.

trouwens je hebt pm

hezz
7 augustus 2008, 13:28
Vind het een beetje een dof kleurtje, voor zo'n frisse gitaar... if I may be so honest. Seafoam-green zou het beter doen :p

Ergens vraag ik me af hoe de Guttlin eruit zou zien met normale F-gaten.

*gaat photoshop openen*

*edit: ziet er niet uit!*

barno
7 augustus 2008, 14:43
Vind het een beetje een dof kleurtje, voor zo'n frisse gitaar... if I may be so honest. Seafoam-green zou het beter doen :p

Ergens vraag ik me af hoe de Guttlin eruit zou zien met normale F-gaten.

*gaat photoshop openen*

*edit: ziet er niet uit!*

ik ben ook helemaal voor seafoam green hoor, een van mijn all time favourites samen met daphne blue en (watch out!) shell pink ... en eigenlijk nog zoveel andere kleuren :)

we zien wel

f-gaten, tja er zijn zoveel mogelijkheden, uiteindelijk kies je een ontwerp dat na een tijdje echt bij het model schijnt te horen: visuele indoctrinatie ... :)

hezz
7 augustus 2008, 14:48
De huidige f-gaten zijn goed, ze balanceren het geheel erg effectief. Good design decisions is what we call this!

Saf
7 augustus 2008, 17:34
Al die oude fender customkleuren zijn tog. Maar olijf groene top met beige zijkant en back kan ook erg lekker zijn. Vind de huidig F gaten juist erg mooi i nhet geheel passen.

pueblo
7 augustus 2008, 22:12
Ook zouden er zwarte dots op de hals kunnen, maar dat doe ik niet, I just don't like dots ...
zou een zwart rechthoekje bij de 12de fret niet mooi zijn?

barno
7 augustus 2008, 22:53
zou een zwart rechthoekje bij de 12de fret niet mooi zijn?

als ik iets op fretboard doe (nu te laat want reeds gefret) zou het iets echt decoratief zijn. dots of blocks vind ik eigenlijk overbodig als je ook nog es sidedots hebt.

euroboy
7 augustus 2008, 23:12
hee barno geweldige gitaar (alweer) Over de kleur zo jou hem niet net iets lichter maken ?? Ik vind hem nu al geweldig maar ik denk met die kleur niet ietsje lichter....dat hij perfect is! Maar tis de jouwe!!

Thunders1988
7 augustus 2008, 23:16
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINthinkingmtgreenversie2photob.jpg

De achterkant van de gitaar wordt dan vintage white.

Eigenlijk vraagt dit model om single coils maar dat is geen optie meer gezien ik al een cave voor een hbucker heb gefreesd.

Ook zouden er zwarte dots op de hals kunnen, maar dat doe ik niet, I just don't like dots ...

P-90 in humformaat? In what about gretsch thumbnail (http://www.elderly.com/images/vintage/40U/40U-4245_inlays.jpg) inlays? vind die altijd wel netjes :)

voor de rest: dikke thumbs up! :cheerup:

barno
8 augustus 2008, 00:08
@ euroboy: tja, de kleur valt nog te bezien. Ik wou eigenlijk vooral een kleur die je heel weinig bij gitaren ziet, maar dat groen is voor mij ook even wennen. zoals gezegd, kan nog alle kanten uit.


@thunders: the Gretsch way van inlay is inderdaad super, twee vliegen in een klap: side en front fretboard. iets voor volgende keer mss

Luke-wannabe
8 augustus 2008, 13:59
Ja die Thumbnail inlays zouden tof staan!!

onze_jef
8 augustus 2008, 15:27
Dit wordt weer een mooie gitaar!

Moest ik ze maken kreeg ze P90's.

Kim Wilson
8 augustus 2008, 15:32
Ondertussen ook nog wat gedacht over mogelijke afwerking: op zich ben ik niet zot van dit soort groen maar ik zoek naar een vintage uitstraling en icm het maple zou het dit kunnen worden:



http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINthinkingmtgreenversie2photob.jpg

De achterkant van de gitaar wordt dan vintage white.

Eigenlijk vraagt dit model om single coils maar dat is geen optie meer gezien ik al een cave voor een hbucker heb gefreesd.

Ook zouden er zwarte dots op de hals kunnen, maar dat doe ik niet, I just don't like dots ...
Ik vind deze kleur echt waanzinnig goed passen bij deze gitaar!

no 1 hops
8 augustus 2008, 16:14
dan die duimpje ook wit of abalone

zeppo
8 augustus 2008, 16:18
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINthinkingmtgreenversie2photob.jpg

Eigenlijk vraagt dit model om single coils maar dat is geen optie meer gezien ik al een cave voor een hbucker heb gefreesd.

Ook zouden er zwarte dots op de hals kunnen, maar dat doe ik niet, I just don't like dots ...

Ik krijg erg warme gevoelens bij deze gitaar! Eigenlijk vraagt 'ie idd om singlecoils, lipsticks welteverstaan.
Een optie voor de dots: parelmoer, steekt niet zo af ...

Saf
8 augustus 2008, 16:46
bij GFS hebben zeook lipstick humbucker, daar hoor ik deze gitaar eigenlijk om roepen of verbeeld ik me dat maar?

Kim Wilson
8 augustus 2008, 16:48
Ik zou voor creme P90's en TOM met stoptail gaan. Maar ja, Barno bepaalt. :)

Saf
8 augustus 2008, 19:20
dat zou ook mooi zijn idd. Het blijkt zo maar weer wat een goed ontwerp het is. alles lijkt er wel mooi op te wezen.

barno
8 augustus 2008, 19:36
thx guys,

en ja, ik weet het, dit is eigenlijk iets voor single coils, lipsticks etc... maar ik had al een humb cave gefreesd omdat ik hem aanvankelijk transparant wilde lakken. Met dat vintage groen krijgt de gitaar hele andere (vintage) vibe.

En P90's, tja ik heb ze al op 3 gitaren staan, dus dat zou wat overkill zijn. Nu zijn jullie suggesties ook vooral ingegeven door de looks (hetgeen ik zelf ook wel heel belangrijk vind :) , maar ik had nog geen thinline met humbuckers, dus dat geluid wil ik ook wel es horen.

Dus die s.coils is voor een andere keer.
En die gretsch inlay ook (hals is al gefret en nu inlay-en is geknommel)

Ikzelf begin trouwens dat groen leuker te worden naargelang ik er langer naar kijk :) . Ik weet wel nog niet of ik matching headstock ga doen.

Mr.Fingers
8 augustus 2008, 19:41
Nu heb je natuurlijk een excuus om er nog een paar te maken hé :D

Kim Wilson
8 augustus 2008, 19:44
Matching headstock zou ik wel doen. En het wit door laten lopen over de achterkant van de hals en headstock. Dus alleen het fretboard blank. Maar dat is puur vanuit de looks, het zal wel niet praktisch zijn. Maar wel de matching headstock!

hezz
8 augustus 2008, 19:54
Heb je eigenlijk ook al eens geprobeerd een slagplaat ala Stratocaster e.d. te ontwerpen voor Guttlins? Dan zou je in de toekomst als je toch nog singlecoils erin wilt gooien gewoon een swimmingpool route kunnen maken.

Mr.Fingers
8 augustus 2008, 20:29
Of zo iets als een Mustang/Jaguar. De knoppen op een chromen plaat, en dan een slagplaat die daarop aansluit...

barno
8 augustus 2008, 20:32
at fingers: i've only just begun ... :)

at kimwilson: waarschijnlijk wel matching headstock, idee back hals is nice maar moeilijk uitvoerbaar zonder binding

at hezz: ja, kinda: de slagplaat van twang king en eerste thing king, moet dan wel nog wat aangepast voor 3 scoils

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/53finishedfront.jpg

ik zou toch mss proberen de scoils te monteren zonder slagplaat en het kleine plaatje dat ik nu heb, behouden.

Mr.Fingers
8 augustus 2008, 20:35
waarom zou die gespoten hals zonder binding moeilijk zijn? Als epiphone het zelfs kan (G400) :D

(gewoon de zijkant van de toets afplakken, gitaar spuiten, en dan het "richeltje" dat er zal zijn door het hoogteverschil tussen gelakt & ongelakt afschuren met wat staalwol)

barno
8 augustus 2008, 20:36
waarom zou die gespoten hals zonder binding moeilijk zijn? Als epiphone het zelfs kan (G400) :D

(gewoon de zijkant van de toets afplakken, gitaar spuiten, en dan het "richeltje" dat er zal zijn door het hoogteverschil tussen gelakt & ongelakt afschuren met wat staalwol)

tiens ja, nog niet bij stilgestaan, ik zal es zo'n epi bekijken, ik dacht dat dat niet gedaan werd.


EDIT: en nu I've gotta go, terug met een Guttlin op het podium straks, yes ! :)

Kim Wilson
8 augustus 2008, 21:14
Heb je de toets nog los? Anders spuit je eerst de hals, en daarna plak je de toets erop. En anders zou ik de lijmnaad van de toets als grens gebruiken.

barno
10 augustus 2008, 16:10
weet iemand of deze brug Bad ass-style wat is qua kwaliteit? en of dit soort bruggen gebruikt kan worden zonder neck angle? ik denk van niet, maar ik zoek een alternatief voor de stratstyle brug die ik nu heb maar die eigenlijk niet 100 procent mijn goesting is voor deze Guttlin.
Remember: geen neck angle, wel humbucker aan de bridge.

http://www.guitarsupplies.nl/b_868.jpg


At kimwilson: toets eerst lakken en dan pas lijmen is niet doenbaar hoor, tenzij alles cnc gewijs is uitgefreesd...

aaronstonebeat
10 augustus 2008, 16:18
Ik vind 'm in ieder geval erg mooi. Simpel, strak, weinig onderdelen. Als-ie maar laag genoeg kan, lijkt mij dat geen enkel probleem; en anders zou je er een holte in de top voor kunnen frezen.

no 1 hops
10 augustus 2008, 16:32
http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-50206111187217_2013_2195522

daarbij kun je misschien die brug die jij laat zien ook verzinken

lennaertn
10 augustus 2008, 18:58
Ik heb dat ding op me rising sun gebruikt.

Kwalitatief niks mis mee, ik moest wel neckangle doen..

Maar je kan em natuurlijk infrezen..

barno
10 augustus 2008, 19:45
tja, dan zal ik toch gaan voor de stratbrug, de tele vind ik wat te bling, en verzinken brug doe ik niet.

Mr.Fingers
10 augustus 2008, 21:24
brug van een Fender musicmaster?

http://img131.imageshack.us/img131/4019/img0723os5.jpg

hassent
10 augustus 2008, 21:52
Op zich is een mooi verzonken tom-style brug altijd wel heel chique. Zou weer een leuke twist aan de Guttlins zijn!

barno
15 augustus 2008, 12:20
Neck is nu volledig af: fretboard gelijmd (truuk met twee nageltjes in de hals waarvan de kop tot scherp puntje wordt gedremeld om het fretboard op zijn plaats te houden tijdens lijmen, werkt perfect).

Dan mijn tijd genomen om frets mooi te levellen en te dressen. crownvijl rules.

wederom heel lang geschuurd tot hij echt de gewenste back vorm had. Medium fat (22mm nut 23 mm 16 e fret). Zo'n goed gevormde en gladgeschuurde neck: sexy, vooral esdoorn omdat dat zo spiegelglad kan geschuurd worden.

Zal neck toch kleurlakken want de scarfed joint is wat te zichtbaar (niet de lijmverbinding maar kleurverschil door richting nerf)

Ik heb ook iets geprobeerd met de headstock: deze is nl 4% kleiner dan standaard. Wil es kijken of dat de gitaar mooier in balans brengt. nu niet echt zichtbaar maar op de final foto's kan ik dan vergelijken.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/halsback.jpg

en om nog wat kleur te brengen in dit topic: een mogelijk blauwe versie / al blijft groen icm vintage white voor de back wel het plan.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINthinkingmtblue.jpg


en voor de humor in dit topic:

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINtheScavengerredbg.jpg

btw, dit laatste absolute kitschmodel is om te lachen / en om mijn photoshop skills te oefenen. Al is het jazzmaster slagplaat idee kunststof - metaal mss wel iets om ooit toe te passen.

Kakihara
15 augustus 2008, 12:35
Ik vind dat lacheding best wel cool eigenlijk :chicken: en dat blauwige is inderdaad wel mooi, maar olijfgroen vind ik persoonlijk beter bij de Guttlin passen.

barno
15 augustus 2008, 23:13
Ondertussen neck gelijmd, pup cavities gefreesd, gaten pots etc... pics volgen.

nu bezig met het uitmeten van de brug : not good ... ik wilde een stratbrug gebruiken (no angle neck). Wist dat het nipt zou zijn zijn voor wat betreft de stringspacing (poles humbuckers) maar heb het nog gedaan en het kan, mits secuur meet- en boorwerk.

De snaren lopen dan niet precies over de poles maar als ze allemaal even niet precies over de poles lopen, is het acceptable.

Wat ik niet wist is dat een stratbrug eigenlijk niet te gebruiken is bij een kortere mensuur. Logisch natuurlijk maar niet aan gedacht. Bij kortere mensuur als strat en icm de brede stringspacing is lopen de twee buitenste snaren naar de buitenkant van je fretboard bij de hoge frets.

ja, blijf maar bijleren (en vloeken) :)

dus waarschijnlijk toch maar tombrug of wrapover bestellen en dan maar (tegen mijn zin) verzinken.

aaronstonebeat
15 augustus 2008, 23:45
Barno, da's wel een goeie:

Door een opmerking van jou hier heel recent heb ik besloten de hals in mijn lopende project toch maar te schroeven ipv lijmen; stel dat ik m'n eigen halzenbouwvaardigheid overschat. Voor het geluid zal het toch niet echt uitmaken.

Wel ellendig, van die blinde vlekken; heb ik ook. Dingen die zo voor de hand liggen, maar je hebt er gewoon niet aan gedacht. Ik heb hier nog een ongebruikte stratbrug liggen om precies dezelfde reden.

Probeer van de nood een deugd te maken, zo probeer ik er in voorkomende gevallen mee om te gaan.
Succes!

no 1 hops
16 augustus 2008, 09:09
barno
soms zie ik het leven zo dat je ergens toe gedwongen word en later denk, 'dit had 10 jaar eerder gemoeten'

dus de in gefreesde tom brug kan nog best meevallen.
aan de andere kant vanwege de polepieces raad ik jouw de schaller 3d brug aan.
misschien dat die het probleem oplossen kan.
ding is wel aan de prijzige kant

Kakihara
16 augustus 2008, 09:16
Geen brug zo mooi als de Hipshot Baby Grand :

http://www.stewmac.com/product_images/1sm/5846/Hipshot_Baby_Grand_Bridge.jpg
(zou ook nog mooi passen op de Guttlin denk ik)

kost een kleine €60, wordt wel moeilijk om die te verzinken denk ik...

barno
16 augustus 2008, 14:37
Geen brug zo mooi als de Hipshot Baby Grand :

http://www.stewmac.com/product_images/1sm/5846/Hipshot_Baby_Grand_Bridge.jpg
(zou ook nog mooi passen op de Guttlin denk ik)

kost een kleine €60, wordt wel moeilijk om die te verzinken denk ik...

dju ja, nog niet aan gedacht maar zo'n hipshot zou idd goed blenden met de Guttlin shapes. te mooi om te verzinken, maar die gebruik is zeker op de volgende ... zo blijft een mens wel bezig natuurlijk :)

barno
17 augustus 2008, 14:32
update

let wel: het hele boeltje wordt in kleur gelakt, vlekken zijn van de houtfiller. Ook komt er dus een (verzonken) tombrug op ipv de stratbrug die er hier nog op ligt.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/bfrontwithcandy.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/bTRcover.jpg

control cave covers moeten nog iets dieper verzonken worden.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/bbackplates.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/bhalsback.jpg

pueblo
17 augustus 2008, 21:59
ziet er echt zalig uit :satisfie:

Bram+
17 augustus 2008, 22:37
Heb je de vorm van de body nou ook nog iets aangepast? Hij ziet er íets anders uit als de andere thinking, maar misschien is dat optisch bedrog. De halspup straat trouwens best een eindje van de hals lijkt het, of valt dat wel mee?

barno
17 augustus 2008, 23:03
Heb je de vorm van de body nou ook nog iets aangepast? Hij ziet er íets anders uit als de andere thinking, maar misschien is dat optisch bedrog. De halspup straat trouwens best een eindje van de hals lijkt het, of valt dat wel mee?

body vorm is zelfde als supreme tux. idd, de eerste Thin King was van voor ik het ontwerp qua vorm had geoptimaliseerd, dus licht anders, maar het verschil dat je ziet heeft waarschijnlijk te maken met de zwarte bindings op die eerste.

correcte obeservatie, de neck pup had iets verder naar voor gemogen/gemoeten, een domme fout maar ik kan ermee leven.

Kakihara
21 augustus 2008, 10:09
Dat ziet er weer ongelooflijk strak uit Barno. Tijd voor een updeetje ? :D

barno
21 augustus 2008, 12:25
Dat ziet er weer ongelooflijk strak uit Barno. Tijd voor een updeetje ? :D

tja, vrij veel aan het optreden dus minder tijd maar het vordert gestaag.

ben bezig met prutswerk. heb de Supreme Tux terug afgemonteerd en nog wat fijngeschuurd, ga hem nog eens bijstainen en binding tegoei afschrapen, rottig werkje want de stain kruipt hier en daar echt in de binding. Voor mezelf is ie perfect afgesteld maar voor iemand anders is de actie wat hoog en vermits hij waarschijnlijk toch in de verkoop gaat (hij klinkt fantastisch maar very LP, en da's minder mijn ding), ga ik hem nu perfect proberen af te stellen

ook bezig met decals, begint aardig te lukken. nu ook kleine decals gemaakt voor op de TR covers van alle guttlin gitaren.

De Thin King wordt één dezer gelakt. Ik ga hem eerst helemaal vintage white doen (alles behalve het fretboard). Daarna beslis ik of ik top en headstock nog groen maak zoals op het plan.

cheers

Kakihara
21 augustus 2008, 13:27
tja, vrij veel aan het optreden dus minder tijd maar het vordert gestaag.

ben bezig met prutswerk. heb de Supreme Tux terug afgemonteerd en nog wat fijngeschuurd, ga hem nog eens bijstainen en binding tegoei afschrapen, rottig werkje want de stain kruipt hier en daar echt in de binding. Voor mezelf is ie perfect afgesteld maar voor iemand anders is de actie wat hoog en vermits hij waarschijnlijk toch in de verkoop gaat (hij klinkt fantastisch maar very LP, en da's minder mijn ding), ga ik hem nu perfect proberen af te stellen

ook bezig met decals, begint aardig te lukken. nu ook kleine decals gemaakt voor op de TR covers van alle guttlin gitaren.

De Thin King wordt één dezer gelakt. Ik ga hem eerst helemaal vintage white doen (alles behalve het fretboard). Daarna beslis ik of ik top en headstock nog groen maak zoals op het plan.

cheers

Kan je niet wachten tot ik wat centjes heb ? Dat gaat maar een paar jaar duren :D Waarschijnlijk genoeg kandidaten hier op het forum om de Tux over te nemen. Best jammer dat het niet echt je ding is, ik blijf het een fantastisch ding vinden.

EDIT: en als je haar nou wat zou bijhouden en er eventueel een stel hbsized single coils zou ingooien ? Genre Duesenberg Domino, BIG Alnico of een Bill Lawrence L-609 of 610 (volgens 'kenners' de ideale mix tussen een P90 en een Jazzmaster-element)

En decals, tja, de Guttlins verdienen wel een deftige, dus ik kan me best wel voorstellen dat het niet in 1-2-3 gefixt is, zeker niet met een miereneuker als jij ;)
Ik hou dit topic in ieder geval in de gaten voor als er een update komt.

Keep up the good work !

barno
21 augustus 2008, 14:51
de Tux is echt wel mijn ding hoor, maar twee humbuckers is me wat te heavy. Het leuke aan zelfbouw is dat je met gerust hart een gitaar kan wegdoen, want je kan er altijd een copie van bouwen. Dat ben ik ook van plan met de Tux, want het is echt wel een looker on stage.

miereneuker? nog niet echt, zou ik wat meer moeten zijn voor wat betreft de afwerking. voorlopig ben ik nog een colaradokever-neuker :)

no 1 hops
30 augustus 2008, 20:43
volgens mij had je ook nog ideeën voor een dobro achtige gitaar
misschien dat deze foto serie je op ideeën brengt
http://www.tdpri.com/telephoto/showgallery.php/cat/588

barno
31 augustus 2008, 15:22
volgens mij had je ook nog ideeën voor een dobro achtige gitaar
misschien dat deze foto serie je op ideeën brengt
http://www.tdpri.com/telephoto/showgallery.php/cat/588

voor slide ben ik nogal old school: moet een diepe acoustische body zijn voor mij: ik heb een resonator (hout) en tegenwoordig speel ik slide op de Fat King. Come to think of it. zo'n cone inbouwen in de Fat King, lijkt me nog een optie. maar dan moet de neck gereset worden enz... iets voor als ik eens teveel tijd heb ...

update:

De Thin King zit in de kleurlak maar ... bummer. Net eens alles gemonteerd (doe ik normaal altijd voor het lakken, maar nu zag alles er prima uit) en blijkt dat de stoptailpiece eigenlijk ook naar beneden moet (omdat de Tom brug verzonken is wegens no angled neck) GVD. Ik kijk of ik het kan oplossen door de rand van de studs te verzinken. als dat niet genoeg is: bovenfrees ... en opnieuw lakken.

Once again: fender en gibson don't mix well ...

aaronstonebeat
31 augustus 2008, 16:43
Potverdorie Barno,
Da's wel weer een tegenvaller. Ik kan me de frustratie helemaal voorstellen. Ik hoop toch dat je je gitaar niet helemaal opnieuw hoeft te lakken.
Sterkte en succes!

no 1 hops
31 augustus 2008, 16:58
barno
je kan niet een string trough ervan maken met van die ferullers op de achterkant? in plaats van de stoptail bedoel ik

barno
31 augustus 2008, 19:32
barno
je kan niet een string trough ervan maken met van die ferullers op de achterkant? in plaats van de stoptail bedoel ik

nee, had ik al bekeken, de afdekplaat van de controle cave zit in de weg. Ik heb nu de snaren omgekeerd in de tailpiece gestoken en laat ze dan een bocht maken onder tpiece door: dan is de hoek naar de brug groot genoeg.
Dit gaat perfect alleen vrees ik snaarbreken door te felle hoek die ze maken.

no 1 hops
31 augustus 2008, 19:55
n
Dit gaat perfect alleen vrees ik snaarbreken door te felle hoek die ze maken.even met een dremel afronden? evt een stuk hardhout maken als stoptail?

barno
31 augustus 2008, 22:32
voorlopige stand van zaken: foto's toch altijd leuker.

Helemaal vintage whtie gelakt (op fretboard na), vintage white turns out to be some kind of beige. Ik ben niet zo sterk in kleuren, maar I like this. Omdat ik een probleem heb met stoptail (zou lager moeten) en omdat ik het eigenlijk ook van plan was, ga ik de top en voorkant headstock andere kleur spuiten. Niet het vaal groen vanop het plan maar iets olijfgroen.

dus kan ik de tailpiece verzinken.

De hals speelt heel goed, fret-, vlak- en crownwerk zijn goed. De hals is een dikke medium, I like the feel very much.

De pups zitten erin voor de show. heel electronice moet nog gedaan worden.


http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3613.jpg




hoe ik het probleem van de te hoge stoptail voorlopig heb opgelost: als je goed kijkt, zie je dat de snaren van onderuit komen. (anders is de hoek met verzonken brug niet groot genoeg).
maar zoals gezegd. ik ga dit ook verzinken. En in't vervolg nooit nog een tombrug gebruiken op een non angled neck.
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3612.jpg

het lakken begint trouwens beter te lukken, no orangepeel whatsoever. moet natuurlijk nog blank afgelakt worden en ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat geven na het polijsten.

edit @ hops: zo'n chrome tailpiece met dremel bewerken, no go denk ik

no 1 hops
1 september 2008, 11:06
ik ben denk ik dan wat makkelijker.
werking gaat bij mij boven looks, maar heb je niet een dun stukje ebben of zo.
plak die onder de ton, rond de hoeken daarvan af en je hebt geen probleem meer met de scherpe randen en houd toch de chrome look van de boven kant

en misschien is de brug die hierop staat leuk voor een volgende keer
http://img.photobucket.com/albums/v192/JohnBacklund/JBD-M801200pixels.jpg


staat in deze topic
http://www.tdpri.com/forum/bad-dog-cafe/120540-pretty-basic-guitar-design-compared-my-usual-stuff.html

barno
1 september 2008, 17:12
waw, vet ontwerp is dat !

Mattia
1 september 2008, 17:51
Leuk ontwerp, ja. Re: bridge - Hipshot Baby Grand. Mooi ding, maar staat IMO eigenlijk nog beter op de gitaren van Scott French:

http://www.scottfrench.com/i/Finished%20Customs/Page%20Laubheimer%27s%20SF3%20Guitar/20fullFront

Alsof het ervoor is gemaakt.

no 1 hops
1 september 2008, 19:10
waw, vet ontwerp is dat !niet om te slijmen maar jouw ontwerp is voor mijn gevoel beter, zeker orgineler

barno
1 september 2008, 19:16
te veel eer hops, maar thx anyway.

heb al es eerder gezegd dat die hipshot de officiele guttlin brug moet worden, want past helemaal bij de shape. Ik had ze eigenlijk beter direct besteld voor deze thin king. het nu de stoptail verzonken, all ok nu maar optimaal qua zicht vind ik het niet. Al moet ik wel zeggen dat zo'n verzonken tombrug een fijne feel heeft aan de handpalm, demping gewijs gewoon makkelijker dan bij een normale tombrug

ik vind die j backlund ook wat hebben van Reverend gitaren en die vind ik heel mooi van vorm.

barno
1 september 2008, 19:20
Leuk ontwerp, ja. Re: bridge - Hipshot Baby Grand. Mooi ding, maar staat IMO eigenlijk nog beter op de gitaren van Scott French:

http://www.scottfrench.com/i/Finished%20Customs/Page%20Laubheimer%27s%20SF3%20Guitar/20fullFront

Alsof het ervoor is gemaakt.

mooie gitaar en idd perfect gecaste brug. zo'n gevoel dat deze ontwerper vooral bassen maakt...

no 1 hops
1 september 2008, 19:41
zag net bij warmoth dat je daar op bestelling ook verzonken tom brug kan krijgen als frezing optie

barno
3 september 2008, 01:40
De Thin King MT is min of meer af. Ik ben erg blij met de final looks. Heb allerlei kleuren overwogen maar uiteindelijk toch gestickt to the plan. Hij is ook blank afgelakt. Ik weet wel nog niet of ik hem ga polijsten, vind hem zo ook wel nice.

Electronics zijn nog niet installed maar acoustisch klinkt hij prima en de hals is heel goed. Heb 'm es superlaag afgesteld - niet mijn persoonlijke voorkeur maar wel goede test om fretwerk te checken.

Het plan:
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINthinkingmtgreenversie2photob.jpg

and how it turned out
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3641.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3640.jpg

KoenB
3 september 2008, 01:42
WAAAAH! WAT VET! Kikkergroen :D

ik vind het er zo strak uit zien, die 2 kleuren met dat maple fretboard. Wat een prachtig ding

barno
3 september 2008, 01:43
'n some more homemade porn



http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3642.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3649.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3657.jpg

barno
3 september 2008, 01:46
... en de verzonken stoptail en tom ... valt al bij al nog mee en voelt prettig aan aan de rechterhand



http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3652.jpg

en toen vond Gonzo het welletjes, camerageile Schnauzer dat ie is ...
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3645.jpg

aaronstonebeat
3 september 2008, 01:51
Mijn gelukwensen! Prachtig!

Cheetoria
3 september 2008, 01:51
hebben!

mooi man:D

B_2_the_a
3 september 2008, 01:52
ge
wel
dig

echt te kick
deze doet me erg denken aan danelectro (qua kleuren en de plaatsen van de kleuren)

ik wil een keer langs komen en ze stuk voor stuk testen

IK WIL GVD EEN GUTTLIN!!!

Pepe
3 september 2008, 02:07
Mooi man. Congrats.
Wat slide betreft, ik denk dat je deze ook wel kan waarderen? Zit een beetje in de lijn van de Gutlin.

http://www.themusiczoo.com/Lectraslide_Blonde_3524combo.jpghttp://www.themusiczoo.com/Lectraslide_Red_3267combo.jpg

Saf
3 september 2008, 08:29
fucking hell die is echt super!! wat een rete coole vibe heeft die gitaar. heerlijk. vind die verzonken stop en tom juist wel classy. En inderdaad met lipstick pickups erin was hij heel dano geweest.

no 1 hops
3 september 2008, 09:09
het totale plaatje is weer super geworden.
zet hem even tussen de retro stoelen en banken met een jukebox uit die tijd en het plaatje is compleet.

DaanW
3 september 2008, 11:03
Nou ben ik zelf niet heel erg fan van dit model gitaar (alhoewel ik alle bouwtopics wel volg natuurlijk), maar deze ziet er toch prachtig uit. Goeie kleuren ook!

Lexvandoef
3 september 2008, 11:11
Gaaf ding man!

Maar wat zit je brughumbucker diep in de body joh, vooral bij de bassnaren! Why?

barno
3 september 2008, 11:57
thx folks

de link met danelectro begrijp ik wel, vooral qua looks (kleurstelling idd) al is deze gitaar qua contstructie natuurlijk heel anders. danelectro is zowat van karton :), deze van es, mahonie en maple

de brug pup: die ligt er gewoon nog maar in (en wat scheef en laag idd), maar de gitaar moet nog helemaal gesoldeerd en afgesteld worden

madman
3 september 2008, 12:13
Prachtig!
Serieus; de bodyvorm op zich vond ik eerst eerlijk gezegd spuuglelijk, maar als je het totaalplaatje zo bekijkt, dan is het echt een schitterende gitaar! Briljant gewoon!

Kim Wilson
3 september 2008, 12:17
Matching headstock zou ik wel doen. En het wit door laten lopen over de achterkant van de hals en headstock. Dus alleen het fretboard blank. Maar dat is puur vanuit de looks, het zal wel niet praktisch zijn. Maar wel de matching headstock!
En zo is geschied! :D


Wat een ongelofelijk mooi ding, Barno! Echt he-le-maal schitterend! Mooi dat die gelakte hals goed uitpakt!

Hedge
3 september 2008, 12:27
Dat ziet er strak uit. Lekker retro, maar niet gedateerd. De kleur is ook helemaal goed. Vooral dat 2tone effect.

JeroenSchaaf
3 september 2008, 14:07
Weer een gutlin! gaaf man! waneer kun je ze kopen in de winkel?

barno
3 september 2008, 17:13
En zo is geschied! :D


Wat een ongelofelijk mooi ding, Barno! Echt he-le-maal schitterend! Mooi dat die gelakte hals goed uitpakt!

ja, ik heb het toch maar gedaan, ik bedoel de hals gelakt tot aan het ongebonden maple fretboard. Ik denk niet dat veel gedaan wordt (vooral niet bij een maple fretboard) omdat het idee op zich toch wat wringt, maar in praktijk blijkt het mee te vallen qua looks. Het bepaalt ook mee de retro vibe denk ik.

pueblo
3 september 2008, 17:59
ziet er echt mooi uit, ik ben weer verbaasd hoe jij uit enkele planken een volwaardige gitaar kan maken

Kakihara
3 september 2008, 20:41
Wederom een magistraal werkje van je Barno! Hoedje af !

Wat me ook opvalt, is dat je 'foutjes' altijd zo netjes wegwerkt dat het niet opvalt. En dat is een kunst op zich vind ik.
Op naar de volgende Guttlin ! (Bob King, GlamKing, Kong King, Gonzo King (met het afgeschoren haar van die camerageile schnauzer ?), King Jr. (is dat dan een Prince? Of wordt Prince de budgetlijn ? En hoe zit het in feite met dat copyright? :p) , hoedanook nog een hele hoop Kings !)

barno
3 september 2008, 21:13
thx

at Kakihara: dat copyright: Gonzo heeft hier in huis nog een vriend rondlopen van het ras Bouvier (de Gretsch onder de honden laten we zeggen). Voorlopig wordt die ingezet bij overtredingen op het copyright, in afwachting van meer moderne manieren van bescherming :)

En mocht het Prince betreffen die een idee jat, dan stuur ik Gonzo wel. should do the job

Luke-wannabe
3 september 2008, 23:48
'n some more homemade porn



http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3642.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3649.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3657.jpg
Gretsch meets Dano! Heel smaakvol! Props!

Fender75
4 september 2008, 21:09
Heel mooi!! Ik vind ze iedere keer mooier worden!!

barno
5 september 2008, 16:56
thx

ondertussen helemaal up gehooked. Speelt erg vlot, klinkt very in the face, vgl met een thinline tele met humbuckers. Open, directe sound, alle snaren heel gedefinieerd met genoeg warmte.

En die lagere tombrug is echt een fijn gevoel.

Nog wat bezig met de afstelling: de topkam moet nog iets dieper ingevijld worden.

Heb een filmpje gemaakt maar de compressie die het geluid meekrijgt van moviemaker en youtube is zo degoutant dat ik het maar niet upload.

Ergens een plastic display kunnen lenen, ideaal voor foto's, zelfs met een amateurcameraatje, dus nog enkele foto's bijwijze van bisnummers:

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GuttlinThinKingMT04.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GuttlinThinKingMT03.jpg

Kim Wilson
5 september 2008, 17:00
Hij is écht heel mooi geworden, Barno! Dat wit over de hals heeft heel mooi uitgepakt. Schitterend!

barno
7 september 2008, 14:05
voor de geïnteresseerden: er is nu een site over mijn zelfbouwgitaren: www.guttlin.be (http://www.guttlin.be)

Pepe
7 september 2008, 14:53
Mooi werk man. Ziet er goed uit.

no 1 hops
7 september 2008, 17:39
mooi die website.

pueblo
7 september 2008, 22:25
een .com zou mooi staan

barno
7 september 2008, 23:22
een .com zou mooi staan

tja, maar .com is miserie wegens amerikaans, onlangs ook .com van mijn band kwijtgeraakt na 8 jaar door onduidelijke malversaties waar mijn provider niks aan kon doen.

Mattia
8 september 2008, 08:11
tja, maar .com is miserie wegens amerikaans, onlangs ook .com van mijn band kwijtgeraakt na 8 jaar door onduidelijke malversaties waar mijn provider niks aan kon doen.

Eh? Dat ligt dan toch aan je provider, hoor. Een .com is best goekoop, prima in Europa te hosten, moet nul problemen opleveren.

barno
8 september 2008, 09:26
ja ik ken nu ook de reden dat het zo goedkoop is: minder beschermingsmogelijkheden. in mijn geval lag het idd ook aan (mijn oude) provider die er gewoon mee stopte zonder mij iets te laten weten, maar de nieuwe kon er dus niets aan doen.

no 1 hops
25 september 2008, 20:15
De Thin King MT is min of meer af. Ik ben erg blij met de final looks. Heb allerlei kleuren overwogen maar uiteindelijk toch gestickt to the plan. Hij is ook blank afgelakt. Ik weet wel nog niet of ik hem ga polijsten, vind hem zo ook wel nice.

Electronics zijn nog niet installed maar acoustisch klinkt hij prima en de hals is heel goed. Heb 'm es superlaag afgesteld - niet mijn persoonlijke voorkeur maar wel goede test om fretwerk te checken.

Het plan:
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GUTTLINthinkingmtgreenversie2photob.jpg

and how it turned out
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3641.jpg

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/100_3640.jpg
barno.
wat heb je gebruikt om die kleur te krijgen?
gewone spuitbus en dan blanke lak na?

barno
26 september 2008, 11:13
idd: hier was het Motip spuitbussen allover. voor de kleurlak en de blanke lak.

no 1 hops
26 september 2008, 13:07
idd: hier was het Motip spuitbussen allover. voor de kleurlak en de blanke lak.
dank je barno
heb hier nog een verkleurde of white strat clone die ik proberen wil die retro look te geven.
tis een plywood body dus naturel is daar weinig eer aan te behalen