PDA

View Full Version : (vreemd)vraagje over men McFuzz



keithvandentol
6 augustus 2008, 14:17
Goedenmiddag allemaal,

Een tijdje terug ben ik via Leon(Luke-Wannabe) aan de zogenaamde McFuzz gekomen, volgens mij was hij voordat ie in Leon zen handen kwam van een andere forum member, maar dat geheel terzijde.

De behuizing van de fuzz was iets te hoog voor mijn pedalen case, en aangezien ik de fuzz graag op men pedalboard wil moet deze in een lagere behuizing, maar wat wil het, bij het passen van de fuzz in een andere behuizing heb ik perongeluk een draadje losgetrokken, en ik heb geen flauw idee waar deze aan vast was gesoldeerd.
Nouw heb ik hier 2 fotos, 1tje waar je op kan zien wat ik ongeveer bedoel, als het duidelijk is, en een andere zonder tekst.
En nu was mijn vraag dus, kan iemand van jullie aan de hand van de fotos zien waar het draadje aan vast gesoldeerd hoort te zitten, want ik heb echt geen flauw idee, en ik baal ontzettend dat deze te gekke fuzz het nu dus niet doet!

http://img519.imageshack.us/img519/9939/mcfuzz01is7.jpg

http://img384.imageshack.us/img384/6225/mcfuzz02mz8.jpg

Alvast bedankt voor de moeite!:)

keithvandentol
6 augustus 2008, 21:09
niemand? jammer

aad
6 augustus 2008, 21:23
Niet alles is te zien op deze foto.

Luke-wannabe
6 augustus 2008, 21:28
Keith, pm B2thea ff.. Hij weet het vast wel. Hij is de vorige eigenaar.

Aimé
6 augustus 2008, 23:21
Zoek naar restjes tin op bepaalde puntjes?

Ik gok baaj te weej op het 3de (open) puntje van de tonepotmeter. Gewoon omdat blijkbaar alle gele draadjes naar de pots toegaan (héhé)

Ohja, ik zie daar nog een loshangend zwart draadje? Van de batterijplug uitgaand?

B_2_the_a
7 augustus 2008, 12:11
dat draadje is het input draadje, die moet naar de schakelaar :)

keithvandentol
7 augustus 2008, 12:23
Zoek naar restjes tin op bepaalde puntjes?

Ik gok baaj te weej op het 3de (open) puntje van de tonepotmeter. Gewoon omdat blijkbaar alle gele draadjes naar de pots toegaan (héhé)

Ohja, ik zie daar nog een loshangend zwart draadje? Van de batterijplug uitgaand?

dat klopt, die zit ook los, klopt het ook dat dit zwarte draadje van de batterijplug aan een van de pootjes van de input-jack gesoldeerd moet worden?

Ik denk overigens zelf ook dat het lose gele draadje naar de tone potmeter moet, mischien vanmidag even uitproberen, iemand anders verder nog een idee, over de inmidels 2 losse draadjes?

B_2_the_a
7 augustus 2008, 12:59
dan krijg ik een pm, reageer ik in het topic en dan luister je niet... zucht

M Kactus
7 augustus 2008, 13:06
dat klopt, die zit ook los, klopt het ook dat dit zwarte draadje van de batterijplug aan een van de pootjes van de input-jack gesoldeerd moet worden?

Ik denk overigens zelf ook dat het lose gele draadje naar de tone potmeter moet, mischien vanmidag even uitproberen, iemand anders verder nog een idee, over de inmidels 2 losse draadjes?

Ga er maar vanuit dat het gele draadje naar de jack moet. Is de input jack een stereo jack ? Dan moet het zwarte draadje vast aan de ring ervan.

keithvandentol
7 augustus 2008, 13:27
dan krijg ik een pm, reageer ik in het topic en dan luister je niet... zucht

sorry, ik had je reactie niet gezien

keithvandentol
7 augustus 2008, 14:06
Maar als ik het dus goed begrijp moet het dus zoiets worden;

Hopelijk is het een beetje te begrijpen zoals ik het hier heb "uit zitten kliederen"
http://img152.imageshack.us/img152/9304/mcfuzz04rg8.jpg

http://img520.imageshack.us/img520/8822/mcfuzz03vu8.jpg

overigens sorry dat ik zoveel veel vragen (opnieuw) stel, maar ik heb zoiezo weinig elektronica kennis enzo, dus zo weet ik gewoon zeker dat ik het gewoon goed doe

G.G.
7 augustus 2008, 18:32
sorry, ik had je reactie niet gezien

Dan moet je Robert weer uit je negeerlijst halen.




























:sssh:

Aimé
7 augustus 2008, 19:03
Gebruik anders van die clippertjes, krokodilletjes, hoe je het ook noemt. Gebruik ik tijdens het circuitbenden, je klemt gewoon je draadjes vast en je ziet hoe het klinkt. Moet je gelijk niet gaan solderen zonder dat je zeker weet waar wat moet.

B_2_the_a
7 augustus 2008, 23:07
Dan moet je Robert weer uit je negeerlijst halen.

zo erg ben ik toch niet?
ik kreeg zelfs een pm of ik kon reageren, dus denk het ff niet...