PDA

View Full Version : TIPS: Tweedehands spullen



Piet007
6 augustus 2008, 10:51
Hello gasten,,

Binnekort ga ik mij wat effectenpedalen aanschaffen. Ik wil ze tweedehands kopen en mijn vraag is eigenlijk op wat je moet letten als je ze wilt kopen... Zodat ik niet int zak wordt gezet!!

:blast:

jero
6 augustus 2008, 11:06
of ze het doen ?

Ibanez666
6 augustus 2008, 11:10
De prijs tov de nieuwprijs (in geval van niet vintage), de staat van het pedaal en je kunt reviews bekijken op harmony central.

Als je een richtprijs wilt weten kun je hier kijken:
http://www.thetonefiles.com/Effects/

dan heb je de minimum en maximum prijzen waar bepaalde pedalen voor gaan op ebay USA, dat geeft je een beetje een idee van de waarde. Hou er wel rekening dat sommige pedalen hier juist meer waard zijn dan daar of andersom, maar over het geheel genomen zijn pedaaltjes die voor 30 dollar gaan hier ook niet veel meer waard dan 25-30 euro en dat geldt dus ook voor de duurdere pedalen die hier dan ook meer waard zijn....

Speeddemon
6 augustus 2008, 13:46
www.prepal.com is ook zo'n lijst.

Ebay checken loont voor een prijs-idee, maar er zijn soms bizarre hypes gaande. Bijv. toen bekend was, dat David Gilmour wel eens een Boss MZ-2 Digital Metalizer heeft gebruikt, gingen die ineens voor 100-120 euro, terwijl ze in NL met moeite 50-60 opleverde (in hele goeie staat!).
Marshall The Guv'nor MK I is ook zo'n pedaal.

@Piet; bedenk vooral wat je NODIG hebt, niet wat je wel leuk lijkt. Een beetje veelzijdige gitarist kan in mijn ogen niet zonder delay, equalizer (evt. als solo-boost) en een chorus-pedaal (mooi om 'saaie' cleane pingel-stukjes op te leuken!).
Daarna komen zaken als wah-wah, distortion/overdrive pedalen en compressors. En dan de meer bizarre, specifieke effecten als phasers, flangers, ring-modulators, octavers, etc.

WillemdaGuide
6 augustus 2008, 14:12
ik zou me in eerste instantie vooral richten op bv Boss of ibanez pedalen. Die hebben hun reputatie op het gebied van degelijkheid inmiddels wel staan.
Komt bij dat ze redelijk waardevast zijn zodat je ze makkelijker weer doorverkoopt.
op die manier koop je bv een distortion voor 35 euro, vind je 't wat dan hou je hem, vind je het niet wat dan kun je hem meestal voor eenzelfde bedrag wel weer verkopen.

chubbyfan
6 augustus 2008, 14:15
ik zou me in eerste instantie vooral richten op bv Boss of ibanez pedalen. Die hebben hun reputatie op het gebied van degelijkheid inmiddels wel staan.
Komt bij dat ze redelijk waardevast zijn zodat je ze makkelijker weer doorverkoopt.
op die manier koop je bv een distortion voor 35 euro, vind je 't wat dan hou je hem, vind je het niet wat dan kun je hem meestal voor eenzelfde bedrag wel weer verkopen.
onzin,dan koop ik hem wel nieuw,alleen al om de garantie

Speeddemon
6 augustus 2008, 14:22
onzin,dan koop ik hem wel nieuw,alleen al om de garantie
Garantie op pedalen die bewezen hebben meer dan 25 jaar 'on the road' te kunnen overleven? No thanks, ik koop dan ook wel 2e hands, heb ik tenminste geld over voor meer pedalen of bier. :cheerup:

chubbyfan
6 augustus 2008, 14:28
Garantie op pedalen die bewezen hebben meer dan 25 jaar 'on the road' te kunnen overleven? No thanks, ik koop dan ook wel 2e hands, heb ik tenminste geld over voor meer pedalen of bier. :cheerup:
dus jij koopt liever een pedaaltje 2e hands voor 35 euro ,dan NU nieuw voor 35 euro,(al dat gezeur met wachten,verzendkosten e.d en nog maar afvragen of ze hem opsturen enzo)

jero
6 augustus 2008, 14:32
chubby,

uitzonderingen daargelaten zijn pedalen die tweedehands 35 euro kosten in de winkel duurder, en pedalen die nieuwe 35 eur kosten tweedehands goedkoper.

ik dacht ik zeg het ff...

Speeddemon
6 augustus 2008, 14:33
dus jij koopt liever een pedaaltje 2e hands voor 35 euro ,dan NU nieuw voor 35 euro,(al dat gezeur met wachten,verzendkosten e.d en nog maar afvragen of ze hem opsturen enzo)
Noem mij ÉÉN Boss pedaal dat nieuw 35 euro kost, vriend!

Volgens mij snap jij de strekking van 2e hands kopen niet helemaal...

WillemdaGuide
6 augustus 2008, 14:39
dus jij koopt liever een pedaaltje 2e hands voor 35 euro ,dan NU nieuw voor 35 euro,(al dat gezeur met wachten,verzendkosten e.d en nog maar afvragen of ze hem opsturen enzo)

Ok, ten eerste ben ik benieuwd waar jij je boss/ibi pedalen koopt voor 35 euro nieuw. Ten tweede zijn er veeeeel meer pedalen uitgebracht dan er nu nieuw te koop zijn. Je beperkt je mijn inziens onwijs door je alleen op nieuwe pedalen te richten.
Als laatste moet je dan toch vooral lekker nieuw kopen hopelijk wel iets degelijks anders heb je al dat gezeur met opsturen, wachten ed wanneer je pedaaltje stuk is.

Buiten dat kan ik alleen maar aanmoedigen dat mensen veel dingen nieuw kopen, dat betekend dat er meer 2e hands beschikbaar komt!

chubbyfan
6 augustus 2008, 14:51
.
op die manier koop je bv een distortion voor 35 euro, vind je 't wat dan hou je hem, vind je het niet wat dan kun je hem meestal voor eenzelfde bedrag wel weer verkopen.
Sorry als ik het niet begrijp hoor,je koopt iets nieuw,en je verkoopt het voor HETZELFDE bedrag 2e hands,dat gaat er bij mij niet in :stop:

jero
6 augustus 2008, 14:54
Sorry als ik het niet begrijp hoor,je koopt iets nieuw,en je verkoopt het voor HETZELFDE bedrag 2e hands,dat gaat er bij mij niet in :stop:

ik denk dat hij hem tweedehands voor 35 koopt?

Speeddemon
6 augustus 2008, 14:57
Sorry als ik het niet begrijp hoor,je koopt iets nieuw,en je verkoopt het voor HETZELFDE bedrag 2e hands,dat gaat er bij mij niet in :stop:
Wel als het Hot Wire Audio pedalen zijn. :dance:

De Miami Fuzz kostte nieuw tussen de 85 en 90 euro. D'r heeft er laatst een op marktplaats gestaan, waar 135 voor gevraagd werd.

Vraag en aanbod. ;)

WillemdaGuide
6 augustus 2008, 14:59
Oepsie, nu ik mijn post nog even terug lees begrijp ik de onduidelijkheid, ik bedoel inderdaad die dingen 2 hands kopen.

tuurlijk de keus tussen 2e hands en nieuw voor hetzelfde pedaal en geld is niet moeilijk :hippie:

jero
6 augustus 2008, 15:00
Wel als het Hot Wire Audio pedalen zijn. :dance:

De Miami Fuzz kostte nieuw tussen de 85 en 90 euro. D'r heeft er laatst een op marktplaats gestaan, waar 135 voor gevraagd werd.

Vraag en aanbod. ;)

off-topic: bouw jij eigenlijk nog wel eens, of ben je ermee gestopt?

Speeddemon
6 augustus 2008, 15:09
off-topic: bouw jij eigenlijk nog wel eens, of ben je ermee gestopt?
soort van 'unvolentary sabbatical', ivm fulltime baan. :nervous:

jero
6 augustus 2008, 16:53
ah ja, dat is lastig combineren lijkt me :confused:

ben helaas nooit meer in de gelegenheid geweest een van je fuzzes of boosters te proberen.

maar dan kan nu wel de HWA mythe beginnen... (think Way Huge, Lovetone) :cooler: