PDA

View Full Version : Opname terror, wie kan me helpen?



pinchaholic
6 augustus 2008, 10:04
Goedemorgen mede-forumers,

Ik kamp al geruime tijd met een issue waar ik maar niet uitkom.
Ik heb een v-amp 2 aangesloten op pc en wil meerdere partijen over elkaar heen opnemen in cool edit pro 2.1.

Ik kan normaal opnemen op track 1, maar op het moment dat ik track 2 wil inspelen wordt deze bij opname vanzelf gevuld, zonder dat ik ook maar een snaar aanraak. (zie screendump)
http://www.fotothing.com/photos/ca3/ca300e8b78976144f30d69a8ec41288b_6a7.jpg

Ik heb the fucking search button gebruikt, het heeft iets te maken met playback ofzo, maar ik kom er toch niet uit… RAAAAAAAAH!

http://www.fotothing.com/photos/89d/89d30a4ecafb2a1e05e113d5d5c3a1aa_0db.jpg

Wie heeft de gouden tip?

Alavast onwijs bedankt!

yhcmarc
6 augustus 2008, 11:15
1. Mono opnemen
2. Niet de stereo mix als opname kanaal instellen maar de microfoon of lijn ingang.

Trocar
6 augustus 2008, 11:25
Ik denk dat punt 2) misschien al genoeg is. Als je stereo-effecten op je Vamp hebt geselecteerd wil je dat ook wel zo opnemen.

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 12:05
De microfoon van de PC "muten" (dus onderaan dat regelaartje "dempen" aanvinken). Dat werkte voor mij toch.

JvD.
6 augustus 2008, 13:23
je eerste opname overstuurt. en je krijg hem harder terug in je 2de opname.
dat is logiesh want je neemt je steriomix op als ik het goed zie?

Heibel
6 augustus 2008, 13:45
Hey,

Ik heb dit ook al eens gehad met Cool Edit. Idd Stereo Mix uit, microfoon uit, maar wel lijningang aan!! Er van uitgaande dat je je V-amp daar op hebt aangesloten. Heb je track 2 al eens "solo" afgeluisterd? Waarschijnlijk wordt daar de overspaak van van track 1 op opgenomen doordat de microfoon je monitorgeluid oppikt..

En ik zou inderdaad het ingangsvolume van track 1 aanpassen, want je hebt nu last van "clipping"...

Relaxed programma trouwens Cool- edit, maar je hebt wel 'n paar goede plug-ins nodig...Het is een ondergewaardeerd programma in vergelijking met Cake walk bijvoorbeeld. Ik vind de interface erg praktisch...

pinchaholic
6 augustus 2008, 14:53
Djiez, wat hou ik toch van dit forum, direct antwoord!

Ik heb het nog niet kunnen checken (ben nog op mijn werk)
maar volgens mij kan ik stereo-mix niet uitvinken. Wat kan dit betekenen?


Ik ga vanvavond meteen testen...

yhcmarc
6 augustus 2008, 17:07
Djiez, wat hou ik toch van dit forum, direct antwoord!

Ik heb het nog niet kunnen checken (ben nog op mijn werk)
maar volgens mij kan ik stereo-mix niet uitvinken. Wat kan dit betekenen?


Ik ga vanvavond meteen testen...

Er staat ook "selecteren" onder, dus als je de ene aanvinkt gaat de ander uit ;)

bert k
6 augustus 2008, 17:30
Ik denk niet dat stereo ermee te maken heeft, maar als je een nieuwe track maakt kan je aangeven of hij stereo of mono moet zijn. Een bestaande track kan je met F11 converteren.

Maar volgens mij is het dat input-vinkje wat verkeerd staat.

JvD.
6 augustus 2008, 18:20
ik cooledit selecteer je alleen maar je opname apperaaten of je die mono of sterio wilt hebben.
In winDOOS mixer kun je selecteren wat je van je apperaat gebruikt om op te nemen. als je daar je steriomix opneemt neemt ie dus op wat ie afspeelt. dat wil je nooit.
je wil dat ie alles opneemt wat binnen komt. bijvoorbeeld je line-in, licht maar net aan op welke manier jij aansluit.

zorg dat je opnames niet harder gaan dan 0bd, die eerste opname ziet er al overstuurt uit. ook zie ik dat je wav er raar uit ziet. het midden van de golf zweeft boven het echte midden, zeg maar. hoe heet dat in vaktermen? cooledit heeft daar bij normalize geloof ik een correctie voor.

yhcmarc
6 augustus 2008, 18:56
Als je meerder sporen gaat opnemen zou ik er voor zorgen dat al je individuele sporen onder de -12Db blijven zodat je evt. groepkanalen ook niet snel gaan clippen.

pinchaholic
7 augustus 2008, 13:50
Gisterenavond laat met een vriend zitten kloten (computerwise dus, har har..)
Maar het lukt niet om stereo mixer uit te vinken en mono mixer aan te vinken. Ik kan klikken wat ik wil, hij kan niet uit.

Op mijn gare werklaptopje kan dit trouwens zonder probleem...

snif snif, wat een ellende; temeer omdat ik gisteren nog een opname van mezelf vond van vorig jaar toen alles nog gewoon naar behoren werkte...

Goed, vanavond ga ik weer verder kloten, mochten jullie nog tips hebben dan lees ik het graag!

yhcmarc
7 augustus 2008, 20:14
Ik doelde op mono kanalen maken in audition. Als je in je opname paneel de line in selecteerd zou je stereo input bus uit moeten gaan. Zoals ik al eerder ook zei, je kan in dat scherm een input niet uitzetten, je kan alleen een andere selecteren, en dan veranderd de selectie aangezien je maar 1 input kan selecteren.

JvD.
7 augustus 2008, 20:25
Gisterenavond laat met een vriend zitten kloten (computerwise dus, har har..)
Maar het lukt niet om stereo mixer uit te vinken en mono mixer aan te vinken. Ik kan klikken wat ik wil, hij kan niet uit.

Op mijn gare werklaptopje kan dit trouwens zonder probleem...

snif snif, wat een ellende; temeer omdat ik gisteren nog een opname van mezelf vond van vorig jaar toen alles nog gewoon naar behoren werkte...

Goed, vanavond ga ik weer verder kloten, mochten jullie nog tips hebben dan lees ik het graag!
het is toch echt ontzettend simpel. je moet alleen cooledit en je windoos mixer als 2 losse dingen zien.

hoe sluit jij je V-amp aan? als dat line in is, dan kies je bij windows mixer:
options > propperties > recording, en vink je "line in" aan.
(dingen als sterio mix of mono mix selecteren is onzin, je wilt juist geen mix, want dan neemt ie alles op wat je afspeelt) [dingen uitvinken is onzin, je vinkt iets aan, niet iets uit in dat scherm.]

nu wil je in multitrack recorden. het kanaal dat je opneemd heeft een input, daar selecteer je mono, want dat is gebruikelijk. sterio kan ook en is niets mis mee eigenlijk. ik weet niet meer of je daar voor Rec1 of Bus moet klikken. ik heb al een tijdje geen cooledit meer gebruikt.

MjS
7 augustus 2008, 22:54
In het venstertje 'Opnameregeling' moet je de lijningang selecteren en het volume goed instellen. Dat moet dus de enige zijn met het vinkje bij selecteren. Als dat niet werkt kun je evt de faders omlaag zetten. Should work...

pinchaholic
12 augustus 2008, 09:49
YES!!!!!!!!!! Het werkt weer!!!!!!!


Onwijs bedankt you guys!!!

[/hysterymodus]

Ik zal snel wat posten in recording.


http://gardnerlinn.com/cartman.jpg