PDA

View Full Version : handtekening blijvend op gitaar laten zetten



vincentvdakker
6 augustus 2008, 08:55
Hallo

Ik heb een vraagje.
Ik heb een meet & greet gewonnen met mijn helden van metallica.
Nu zou ik graag willen dat de mannen een handtekening op mijn (kirk hammet) gitaar zouden zetten. Maar eentje die er niet vanaf gaat...
Maar het lijkt me niet handig om de gitaar mee te nemen eigenlijk...of toch ?
Is er een manier waarop de mannen een handtekening kunnen zetten die ik later op de gitaar kan laten zetten ? Een of andere folie ofzo die ik daarna erop kan laten spuiten ?
Of is er een bepaald soort stift waarmee ik dat op de gitaar kan laten zetten ?
Of zijn er andere opties ? Ik sta open voor alles !

Alvast heel erg bedankt !
Vincent

Jdrokker
6 augustus 2008, 09:17
jawel met permanent makers wel van bic niet van een of ander pruts merk maar dan moet je je gitaar mee nemen.

veel plezier daar;)

RoelTM
6 augustus 2008, 10:46
je kunt vragen of ze het op een stuk decalpapier (http://shop.modelbrouwers.nl/catalog/decals-en-benodigdheden-decal-papier-c-66_67.html) kunnen zetten...
die kun je er later dan, met behulp van wat water, op je gitaar plakken
en eventueel nog een laklaagje eroverheen ofzo...

moet je wel er op letten dat voordat je het papier in het water legt, je er wat lak over heen spuit, anders kan de inkt gaan vervagen ofzo (zou een beetje sonde zijn)

er staat trouwens een faq op die site van hoe en wat met decalpapier



EDIT: hier (http://shop.modelbrouwers.nl/catalog/doorzichtig-inkjet-decalpapier-p-403.html) staan er 3...

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 11:02
Van die CD-markers, dat gaat er niet af.

B_2_the_a
6 augustus 2008, 11:05
ik had een handtekening op mijn gitaar zitten en daarover een stuk transparant slagplaat erover!

hezz
6 augustus 2008, 12:41
Neem gewoon je gitaar man, dat heb je er toch wel voor over? Een handtekening direct op je gitaar is naar mijn mening ook gewoon het tofst en ook veel persoonlijker. ;)

aaronstonebeat
6 augustus 2008, 13:10
Een decal lijkt mij idd ook the way to go. Maar, bezint eer ge begint. Ik ken iemand die kocht een tele met daarop een originele handtekening van Rick Parfitt (van Status Quo voor wie 'm niet kent). Vond-ie maar niks, die vieze plek op z'n gitaar; die moest eraf. Hij heeft er nog bijna korting voor weten te krijgen bij de koop :nervous:

vincentvdakker
6 augustus 2008, 13:21
Bedankt voor de tips!!
Ik zou het liefste ook mijn gitaar meenemen, maar ik denk dat dat wat onhandig is. Je kunt nergens je spullen kwijt. En om nu met een gitaar op een festivalterrein te staan is ook wel lastig.
Decal is wel een handige optie. Ik kende het niet. Bedankt voor de tip.
Over verkoop hoef ik me geen zorgen te maken...die gitaar zal altijd in mijn bezit blijven !
Ik heb nog anderhalve week de tijd om te beslissen ;)

Gearjunkie
6 augustus 2008, 14:16
Kan je de hals er niet af schroeven???

Zamalan
6 augustus 2008, 14:36
Een permanent marker is niet echt een goeie optie aangezien ik vermoed dat de gitaar zwart is... Zo'n zilverstift misschien maar die schilferen af denkik.

Meneer I.
6 augustus 2008, 14:41
Ten eerste gefeliciteerd, ten tweede zou ik de gitaar uit elkaar halen en alleen de body meenemen in een rugzak oid. Dan inderdaad iets van een permanent marker meenemen. Succes en een fotootje plaatsen als het gelukt is!

vincentvdakker
6 augustus 2008, 15:33
Ja klopt het is een zwart gelakte body. (esp kh-202 )
Ik weet ook niet of een permanent marker gaat blijven zitten...Zou wel jammer zijn als het niet zo was. Ik denk niet dat ik nog een kans ga krijgen haha

M Kactus
6 augustus 2008, 15:43
Ja klopt het is een zwart gelakte body. (esp kh-202 )
Ik weet ook niet of een permanent marker gaat blijven zitten...Zou wel jammer zijn als het niet zo was. Ik denk niet dat ik nog een kans ga krijgen haha

En een (witte?) slagplaat kopen die op je gitaar past, is dat geen idee? Dan kun je die meenemen. Best kun je inderdaad een zilverstift nemen en daarna een doorzichtige slagplaat erover monteren.
Decals zijn tricky. Ze kunnen al eens scheuren of breken bij het overzetten. Dan heb je niks meer.

no 1 hops
6 augustus 2008, 15:45
koop gewoon nieuw of tweedekans cheapo gitaar voor aan de muur, neem de body mee voor de handtekening

ernieman
6 augustus 2008, 16:17
Meet & Greet met Metallica? Is dat tijdens pukkelpok volgende week? Ligt er een beetje aan wanneer het is, maar anders wil ik je gitaar wel zolang in bewaring nemen. Ik woon in Hasselt en kan hem gerust komen halen bij het festival terrein. PM me maar even (als het dus om het bovenstaande gaat he :) )

barno
6 augustus 2008, 16:17
handtekeningen ... niks voor mij, maar een èchte fan laat die natuurlijk zetten op zijn lijf en loopt daarna even langs bij de tatooshop ... :)

EDIT: Trouwens, als het op pukkelpop is (of ander festival): gewoon vragen of je backstage ergens je gitaar in bewaring kan geven, zeg maar dat de mensen van Metallica ze als backup willen gebruiken ofzo

ernieman
6 augustus 2008, 16:19
handtekeningen ... niks voor mij, maar een èchte fan laat die natuurlijk zetten op zijn lijf en loopt daarna even langs bij de tatooshop ... :)
Ja bv :seriousf:
bij karot in Hasselt, die gast maakt ook nog eens tegekke ontwerpen...

gitaarvrouwtje
6 augustus 2008, 16:28
Meet & Greet met Metallica? Is dat tijdens pukkelpok volgende week? Ligt er een beetje aan wanneer het is, maar anders wil ik je gitaar wel zolang in bewaring nemen. Ik woon in Hasselt en kan hem gerust komen halen bij het festival terrein. PM me maar even (als het dus om het bovenstaande gaat he :) )

heb dr niks mee te maken maar wil ff zeggen dat ik dit nou echt een tof gebaar vind

ernieman
6 augustus 2008, 16:32
Altruïsm is the first step to world peace...

vincentvdakker
6 augustus 2008, 17:44
Ja het gaat over de M&G op Pukkelpop.
Dank je wel voor het aanbod ernieman. Ik zal het in gedachte houden.
Mijn vriendin kent nog een paar mensen die daar waarschijnlijk gaan werken op Pukkelpop. Dus we gaan daar eens aan vragen of zij het bij kunnen houden. Anders vraag ik gewoon aan Kirk of ie er op speelt tijdens het concert ;)

Allemaal al bedankt voor jullie toffe reacties :)
Ik heb alweer wat ideetjes om te doen....tatoo gaat me toch wat ver..hehe
Ik ben nu al helemaal nerveus....

jan jansen
6 augustus 2008, 19:11
Een decal lijkt mij idd ook the way to go. Maar, bezint eer ge begint. Ik ken iemand die kocht een tele met daarop een originele handtekening van Rick Parfitt (van Status Quo voor wie 'm niet kent). Vond-ie maar niks, die vieze plek op z'n gitaar; die moest eraf. Hij heeft er nog bijna korting voor weten te krijgen bij de koop :nervous:

Die handtekening van Rick P heb zo`n beetje wel overal op,foto`s tourboeken etc,behalve op een gitaar body.... :rockon: :rockon:

JJ

Hallie
7 augustus 2008, 11:56
hm. een gitaar mee naar een festival is niet slim, die ben je zo kwijt.
dus dat zou ik niet doen!.

ik ga ook naar pukkelpop:D, neem gelijk een decal velletje voor mij mee;)

bassej
7 augustus 2008, 15:23
je kan toch daarna er ook weer een doorzichtige lak overheen pleuren...

pueblo
7 augustus 2008, 20:58
ik ga ook naar pukkelpop:D, neem gelijk een decal velletje voor mij mee;)


wel... als hij dan toch bezig is, mss mag je voor mij er ook eentje doen :satisfie: , heb jij wel even geluk dat je ze ontmoet.

Edit: als je er dan toch eentje hebt, mag je hem anders voor mij inscannen :satisfie:

spirit
8 augustus 2008, 22:44
Mijn oudste zoontje heeft zijn gitaar ook laten signeren met een witte lakstift, zonder blanke lak blijft het toch goed zitten.

http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/HPIM5985.jpg

Ja, ik weet het: de volume knop zit op een vreemde plek :stop:

vincentvdakker
8 augustus 2008, 22:46
Zo hey......
Dat ziet er heel erg stoer uit !! :cooler:
Waar kan ik zo een lakstift krijgen? Want dit is precies wat ik zou willen hebben ? Heb je een merk van stift ofzo ?
Bedankt alvast !

Saf
8 augustus 2008, 23:17
ben zelf niet zo van de handtekening moet i keerlijk zeggen maar i kzou met zo'n witte stift laten teken op de losse body en dan bij een spuiter er een laagje lak overheen laten zetten. Dan gebeurd er niet snel meer iets mee. Mijn ervaring (heb ooit eens een witte gitaar volgetekend met wawa patronen en vage teksten) met permanent markers is dat het met veel spelen op den duur er vanaf gaat.

We lgaaf dat je een M & G gewonnen hebt. Veel plezier e ndoe ze de groeten ha ha

spirit
8 augustus 2008, 23:17
Op de stift staat: edding 750 paint marker

Waarschijnlijk is zo'n stift wel bij de Bruna oid te koop.

Edit: kijk anders hier even: http://www.edding.nl

aaronstonebeat
8 augustus 2008, 23:31
Ik weet het eigenlijk niet met die handtekeningen hoor.
Ik heb een tijdje terug eens een meet & greet gehad met de leden van Elvis' voormalige band. Na eindeloos gewacht te hebben tussen gesoigneerde dames en heren die zich ribbenporrend een weg baanden om ter plekke te geraken, vond ik het veel leuker om even een handje te schudden en een praatje te maken met de muzikanten dan ze lastig te vallen met gezeur om handtekeningen op mijn (niet meegenomen) parafernalia.
Wees toch cool 8-)

vincentvdakker
8 augustus 2008, 23:38
Dank jullie wel !
Ik ga morgen shoppen :) hahaha

blimb
9 augustus 2008, 14:12
zou het niet handig zijn om eerst de gitaar dan licht op te schuren, zodat je een goede ruwe ondergrond hebt.. Vervolgens die stift .. en hem daarna opnieuw aflakken... en polijsten..

jan jansen
9 augustus 2008, 14:39
zou het niet handig zijn om eerst de gitaar dan licht op te schuren, zodat je een goede ruwe ondergrond hebt.. Vervolgens die stift .. en hem daarna opnieuw aflakken... en polijsten..


das nou gewoon een kwestie van inplannen als je een nieuw project opstart.Ik wacht met de laatste 3 lagen blanke cellulose tot ik heb wat ik wil hebben,al duurt het nog even.T is tenslotte het zelfbouw gedeelte....,

JJ

Madcow
9 augustus 2008, 14:53
Ja bv :seriousf:
bij karot in Hasselt, die gast maakt ook nog eens tegekke ontwerpen...


In hasselt heb je toch een shoarma zaak,tattoo shop en gitaarwinkel naast mekaar he? zoiets kan ik nog herinneren van me stage bij de opknapbeurt bij centerparks in belgië.

vincentvdakker
9 augustus 2008, 15:16
Nou ik ben gaan shoppen. Ik heb nu 3 soorten stiften.
Ik heb ze even op blinkende tape en op een gelakte ondergrond geprobeerd . Nu even afwachten welke het beste blijft. Ik vermoed de Edding. Ik heb de 780, andere hadden ze niet.
Ik ga voor de zekerheid ook nog even op zoek naar decal.
Niemand schijnt hier in belgie ooit gehoord van te hebben, dus ik ga het maar bestellen online. Hopelijk heb ik het dan nog op tijd in huis. Dan kan ik dat als back-up gebruiken. Ik ben inderdaad wel aan het denken om er nadien een laagje lak over te doen. Zo blijft het het langste.

Saf
9 augustus 2008, 15:45
ik zou er zeker een laagje lak over heen (laten) spuiten. Die eding was er bij mij na een jaar ofzo spelen nagenoeg helemaal vanaf. zou zonde zijn.

vincentvdakker
13 augustus 2008, 15:52
Op aanraden van jullie laat ik vanavond mijn gitaar wat opschuren.
Daarna laat ik de mannen tekenen (ale...ik hoop dat ze dat graag willen doen) en dan laat ik het drogen en dan laat ik het opnieuw vernissen.
Brr...is al bijna vrijdag...veel te spannend dit ;)
Bedankt voor de tips !
Nu maar hopen dat alles lukt !

barno
13 augustus 2008, 16:02
Op aanraden van jullie laat ik vanavond mijn gitaar wat opschuren.
Daarna laat ik de mannen tekenen (ale...ik hoop dat ze dat graag willen doen) en dan laat ik het drogen en dan laat ik het opnieuw vernissen.
Brr...is al bijna vrijdag...veel te spannend dit ;)
Bedankt voor de tips !
Nu maar hopen dat alles lukt !

be cool man, dat zijn ook maar gewone hufters die muziek spelen hoor

Mr.Fingers
13 augustus 2008, 16:07
Mijn ukelele (ja lach maar!!!) is gesigneerd door Jan de Smet (ja, die van De Nieuwe Snaar), met een STAEDLER permanent Lumocolor... Is nu al een jaar geleden, en ik speel er veel op, maar de stift blijft gewoon staan, slijt niet.


maar omdat Jan de Smet maar iemand uit Duffel is, die ik regelmatig tegenkom, en metallica niet, zou ik toch ook voor een zekere optie gaan (overlakken). Let wel dat de lak de stift niet afbreekt, anders heb je niets meer...

pueblo
23 augustus 2008, 15:16
hoe zit het met je gitaar?
en ben jij een van deze twee M&G winners?
http://www.missionmetallica.com/sites/metallica/files/imagecache/photo/sites/metallica/files/belgium4.jpg

vincentvdakker
23 augustus 2008, 18:47
Nou mijn gitaar is getekend door de mannen !
Tot nu toe is het gelukt. Ik heb ze eerst afgeschuurd en heb ze binnen gekregen op het festival. De ontmoeting was super en ze hebben de gitaar allemaal getekend. Nu heb ik de gitaar afgegeven aan een gitaarbouwer en die zou ze vernissen, en daar ben ik nu op aan het wachten.
Ik ben geen van de 2 mannen, maar het was wel dezelfde meet & Greet.
Dit is de gitaar tot nu toe:
http://i522.photobucket.com/albums/w346/vikker/Meet_and_Greet_Metallica/Metallica_pukkelpop_15_081331024x76.jpg

soup
23 augustus 2008, 18:51
je moet hem online uploaden ;)

vincentvdakker
23 augustus 2008, 18:54
ja ik had het door :sssh: haha
Leuk trouwens je handtekening is van highlander he en van Queen natuurlijk

pueblo
23 augustus 2008, 18:59
welke handtekening is van wie op de gitaar, ik kan er twee plaatsen maar ik weet niet welke van kirk is en welke van james

soup
23 augustus 2008, 19:02
Knap, wat zeiden ze van het schuren? =D

Maar normaal kun je met pukkelpop toch wel iets afspreken dat je direct al backstage gaat etc. Dat je er geen last van hebt op de wei. ;)

blimb
23 augustus 2008, 19:15
ziet er goed uit..Mooi contrast .. Maar toch ff zeuren.. voor de verkoop waarde is het jammer dat ze je naam er in gezet hebben ... Tenzij jij ook nog een wereld beroemd gitarist wordt ..

Mr.Fingers
23 augustus 2008, 19:19
ziet er goed uit..Mooi contrast .. Maar toch ff zeuren.. voor de verkoop waarde is het jammer dat ze je naam er in gezet hebben ... Tenzij jij ook nog een wereld beroemd gitarist wordt ..

Verkopen :stop:

vincentvdakker
23 augustus 2008, 19:20
Ik had met de mensen van pukkelpop gemaild en ze hebben het prima geregeld. bij de ingang zijn ze me komen ophalen en ze hebben de gitaar weggezet, precies op de plek waar ik de ontmoeting had.

Links onder is kirk
Linksboven Lars
midden boven james
Rechts boven Robert
Ow ja het niet te ontcijferen woord is 'tallica van Metallica

Kirk vond de gitaar heel stoer zo mat. Hij vond het echt cool, hij zei letterlijk " I might do that with one of my guitars" .
Dus als ie dalijk een mat gelakte versie heeft weet je waar hij het idee gehaald heeft :)
En de naam erop vind ik juist wel speciaal. Die gitaar gaat toch nooit uit mijn bezit.

hendrix2
23 augustus 2008, 19:55
O man, hier ben ik zo jaloers op. Het is juist supercool dat je naam erbij staat! Wat doet die verkoopwaarde ertoe... Als je idolen (ik ga er een beetje vanuit want je zal wel moeite gedaan hebben voor een meet en greet en je hebt een 'tallica gitaar) je gitaar signeren doe je dat toch voor geen geld van de wereld nog weg!

Metallica rules :blast:

whammy67
23 augustus 2008, 19:58
Je zet er gewoon "thx to" voor en schept tegen iedereen op dat je een nummer mocht meeblazen en als bedankje deze gitaar kreeg.....

pueblo
23 augustus 2008, 20:01
of als je hem wegdoet, schuur je je naam weg, en geef je de gitaar aan mij :satisfie:

vincentvdakker
23 augustus 2008, 20:10
O man, hier ben ik zo jaloers op. Het is juist supercool dat je naam erbij staat! Wat doet die verkoopwaarde ertoe... Als je idolen (ik ga er een beetje vanuit want je zal wel moeite gedaan hebben voor een meet en greet en je hebt een 'tallica gitaar) je gitaar signeren doe je dat toch voor geen geld van de wereld nog weg!

Metallica rules :blast:


Helemaal mee eens !!! Het zijn ook mijn helden !
En die gitaar gaat echt nooit weg. Ik zit nu nog helmaal in de zenuwen omdat ie nog vernist wordt en ik niet weet of dat goed gaat. :???:
Maar ik ga er wel vanuit dat het goed gaat.

Brewskie
6 september 2008, 18:24
Ga er vanuit dat de gitaar ondertussen weer afgelakt is. Laat je nog even het eindresultaat zien ? Ben erg benieuwd. Nog even mannen, dan komt hun nieuwe album uit.

blimb
6 september 2008, 19:42
t album is trouwens al uitgelekt..

Arts
6 september 2008, 20:50
Mijn oudste zoontje heeft zijn gitaar ook laten signeren met een witte lakstift, zonder blanke lak blijft het toch goed zitten.

http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/HPIM5985.jpg

Ja, ik weet het: de volume knop zit op een vreemde plek :stop:

jammer dat het door di-rect gesigneerd is :O
is die gitaar veel te mooi voor

spirit
6 september 2008, 22:15
jammer dat het door di-rect gesigneerd is :O
is die gitaar veel te mooi voor

En door Dinand en Dennis van Kane :cooler: (ach joh, 't ventje is 9 jaar)

Zjef
6 september 2008, 22:28
(ach joh, 't ventje is 9 jaar)

Man, man, man, ik wou dat ik aan de leeftijd ook zo'n gitaar had. (maar dan zonder die lelijke krabbels)

Jeroen_TRC
6 september 2008, 22:36
Man, man, man, ik wou dat ik aan de leeftijd ook zo'n gitaar had. (maar dan zonder die lelijke krabbels)

Op die leeftijd vind je Di-rect en Kane erg cool!
En terecht, op die leeftijd was het stoerste dat ik kende Jody Bernal ofzo!!! :satisfie:

vincentvdakker
7 september 2008, 05:14
Ga er vanuit dat de gitaar ondertussen weer afgelakt is. Laat je nog even het eindresultaat zien ? Ben erg benieuwd. Nog even mannen, dan komt hun nieuwe album uit.


Ik ben een kort weekje op vakantie geweest, dus ik kan komende week de gitaar pas ophalen. Ik zal er zeker een fotootje van maken en hieropzetten !

jan jansen
23 september 2008, 21:23
[/QUOTE]


een hoop gespin maar weinig wol deze topic,oftwel ik wordt weinig wijzer ervan,dus wie weet welke viltstift gebruikt kan worden voor op cellulose welke na de signeersessie afgewerkt wordt met een beschermlaag van nitrocellulose?

JJ

Mr.Fingers
23 september 2008, 22:18
een hoop gespin maar weinig wol deze topic,oftwel ik wordt weinig wijzer ervan,dus wie weet welke viltstift gebruikt kan worden voor op cellulose welke na de signeersessie afgewerkt wordt met een beschermlaag van nitrocellulose?

JJ

zeker niets met alcohol, of ander organische solventen, die lossen de lak nl op.

vincentvdakker
24 september 2008, 09:57
een hoop gespin maar weinig wol deze topic,oftwel ik wordt weinig wijzer ervan
JJ[/QUOTE]

Hmm...om eerlijk te zijn ben ik het niet eens met je uitspraak. Ik ben prima geholpen met de adviezen die ik op dit forum gekregen heb.
Dit is wat ik, naar aanleiding van deze adviezen, gedaan heb:

1. Gitaar lichtjes afgeschuurd met ijzerwol om de lak er vanaf te schuren
2. Met de lakstift Edding 250 laten signeren
3. 2/3 dagen laten drogen
4. Opnieuw lakken met een vernis zonder verharder
5. Wederom lang laten drogen
6. Polieren

Ik kan je (nog) niet het vernistype zeggen aangezien ik dit niet zelf gedaan heb en de gitaar nog niet gereed is. Ik heb begrepen dat ze vandaag weer in elkaar gezet wordt. Als ik de gitaar ga ophalen zal het vernistype eens vragen aan de persoon die de gitaar gevernist heeft.

jan jansen
24 september 2008, 18:19
een hoop gespin maar weinig wol deze topic,oftwel ik wordt weinig wijzer ervan
JJ

Hmm...om eerlijk te zijn ben ik het niet eens met je uitspraak. Ik ben prima geholpen met de adviezen die ik op dit forum gekregen heb.
Dit is wat ik, naar aanleiding van deze adviezen, gedaan heb:

1. Gitaar lichtjes afgeschuurd met ijzerwol om de lak er vanaf te schuren
2. Met de lakstift Edding 250 laten signeren
3. 2/3 dagen laten drogen
4. Opnieuw lakken met een vernis zonder verharder
5. Wederom lang laten drogen
6. Polieren

Ik kan je (nog) niet het vernistype zeggen aangezien ik dit niet zelf gedaan heb en de gitaar nog niet gereed is. Ik heb begrepen dat ze vandaag weer in elkaar gezet wordt. Als ik de gitaar ga ophalen zal het vernistype eens vragen aan de persoon die de gitaar gevernist heeft.[/QUOTE]


oke bedankt,

ik ga het maar met zon edding 250 doen...en eerst een proefstuk spuiten,

JJ