PDA

View Full Version : Hey!



Nordaro
6 augustus 2008, 00:44
Hey allemaal,

Ik ben Bram, ben 20 jaar en heb 7 jaar gitaar ervaring. Ben begonnen op de acoustische gitaar toen ik 13 was maar ben met 14 maar over gestapt op e-gitaar. Dit heb ik gedaan tot mijn 18de ongeveer. Ik ben toen overgestapt op basgitaar omdat ik met e-gitaar niet echt bereiken kon wat ik wou. Sinds ik bas speel ben ik helemaal in mijn element. Ik ben hier ook een heel stuk meer in gegroeid dan in al die jaren e-gitaar.

Ik speel sinds kort ook in een band *promotie incomming* www.myspace.com/1vortex2surfers

Dit is een alt. rockbandje met eigen materiaal.

Voor verdere vragen ga je gang, ik ben een open boek.

Groetjes,

Bram

hansli
6 augustus 2008, 00:59
welkom, basbroeder bram :soul:

sja, wij gitaarnetters zijn allemaal geargeil, dussehhh.... wat voor basje heb je nu, en op welke gitaartjes heb je gespeeld?

jammer dat ik op die myspace niet zo snel een beluisterbaar muziekje vind, daar moet je toch niet voor inloggen?

veel plezier op dit overigens zeer eigenwijze forum :hippie:

Nordaro
6 augustus 2008, 01:04
welkom, basbroeder bram :soul:

sja, wij gitaarnetters zijn allemaal geargeil, dussehhh.... wat voor basje heb je nu, en op welke gitaartjes heb je gespeeld?

jammer dat ik op die myspace niet zo snel een beluisterbaar muziekje vind, daar moet je toch niet voor inloggen?

veel plezier op dit overigens zeer eigenwijze forum :hippie:


Haha, hallo.

Op onze myspace staat helaas nog niets beluisterbaars. We hebben slechte opnames van de repetitie maar deze zijn eigenlijk alleen voor gebruik binnen de band en voor kleine promotie voor zaaltjes zodat ze weten waar ze aan toen zijn.

Mijn bas is een Ibanez SR505. Hiervoor speelde ik op een gigantisch slechte Stagg gitaar met scheve hals en slechte gronding. Dus ik ben er gigantisch op vooruit gegaan.

Mijn bas amp is op dit moment een Roland Cube 30. Deze is voor thuis. Ik heb een Hartke HA3500 bastop besteld die morgen als het goed is binnen moet komen. Nu nog een cabinet en ik kan de planken op haha.

Qua gitaartjes ben ik nooit spectaculair gegaan. Mijn acoustische is een redelijk standaarde klassieke gitaar met nylon snaren. Mijn e-gitaar is een Ibanez grx40 met een gigantische 10W starters amp. Deze heb ik nu vervangen door een 15W bass amp met een Behringer vamp2 eraan voor toch een beetje fatsoenlijk geluid hieruit.

hansli
6 augustus 2008, 01:18
Mijn bas is een Ibanez SR505. Hiervoor speelde ik op een gigantisch slechte Stagg gitaar met scheve hals en slechte gronding. Dus ik ben er gigantisch op vooruit gegaan.

Mijn bas amp is op dit moment een Roland Cube 30. Deze is voor thuis. Ik heb een Hartke HA3500 bastop besteld die morgen als het goed is binnen moet komen. Nu nog een cabinet en ik kan de planken op haha.

HAHAHAHAHAHAHA, sorry dat ik lach.....

Ik wilde eerst nog posten dat het geen schande is om te posten dat je gewwon op een stagg speelt, heb ik ook gedaan trouwens hoor, daar hoef je je niet voor te schamen, want de ziel van een gitarist/ bassist moet toch uit zijn vingers komen :hippie:

En nogmaals HAHAHA: ik heb ook een 3500, heel fijne versterker!
Tip: koop er geen hartke cab bij, ik heb de VX gehad, leuk spul, maar je bent er snel op uitgekeken, geen mooi mid en hoog met name.......
De dure Hartke's hebben ook zo hun specifieke eigenschappen, om het maar netjes te zeggen

Ik gebruik nu een SWR goliath, zijn 2e hands goed te vinden,.....

Maar het fijne van de Hartke versterker is: de beste waarde voor het geld, en kan gecombineerd worden met zeer dure cab's...................

Jammer voor jou dan weer dat bassisten niet de type's zijn die snel van gear wisselen, dus minder aanbod dan qua gitaargear.........................

Nordaro
6 augustus 2008, 01:24
HAHAHAHAHAHAHA, sorry dat ik lach.....

Ik wilde eerst nog posten dat het geen schande is om te posten dat je gewwon op een stagg speelt, heb ik ook gedaan trouwens hoor, daar hoef je je niet voor te schamen, want de ziel van een gitarist/ bassist moet toch uit zijn vingers komen :hippie:

En nogmaals HAHAHA: ik heb ook een 3500, heel fijne versterker!
Tip: koop er geen hartke cab bij, ik heb de VX gehad, leuk spul, maar je bent er snel op uitgekeken, geen mooi mid en hoog met name.......
De dure Hartke's hebben ook zo hun specifieke eigenschappen, om het maar netjes te zeggen

Ik gebruik nu een SWR goliath, zijn 2e hands goed te vinden,.....

Maar het fijne van de Hartke versterker is: de beste waarde voor het geld, en kan gecombineerd worden met zeer dure cab's...................

Jammer voor jou dan weer dat bassisten niet de type's zijn die snel van gear wisselen, dus minder aanbod dan qua gitaargear.........................

Haha ik zal eens goed opzoek gaan. Ik heb hier bij de locale gitaarshop al eens gespeeld op de HA3500 gespeeld. Hier hing op dat moment ook een VX onder welke inderdaad een erg slecht geluid gaf.

Ik zal je tips meenemen, dankje!

Ik heb de stagg bas nog wel, drop C voor als ik een zin heb om een hersenloos metal nummetje te spelen maar voor de rest (99% van de tijd dus) speel ik op mn SR505.

hansli
6 augustus 2008, 02:00
gebruik als richtlijn de oude regel uit de hifiwereld waar ik vandaan kom:

besteedt minstens 2 x zoveel geld aan luidsprekers dan aan versterkers.........

en ik weet niet hoe jullie klinken natuurlijk, en wat je wilt met je basgeluid, maar het fijne van de hartke is dat er minstens 2 cabs op aan kunt sluiten; naast de goliath heb ik nog de beschikking over een ouwe 15 inch trace-bak, ooit eens voor 200 euro gescoord op marktplaats.

dat is met vrijwel iedere 2x10" of 4x10" te combineren, de hartke gaat dan pas echt zijn 300 watt leveren, want de impedantie wordt 4 Ohm, en die 15" zorgt dan voor echt laag, en de 2x10 voor mid en hoog, fijn voor optredens......

voor repetities heb je liever een fijne 4x10, tenzij je natuurlijk repeteert in een ruimte waar je alles kunt laten staan, dan moet je zoeken naar een 15" en een 2x10"........

hehehehehhehh, ik zit al bijna uit te leggen wat je moet doen, en dat wil ik helemaal niet, maar om het simpel te houden: met een goeie 4x10" kun je in feite alles wel, zeker met die lekkere hartke :rockon:

Nordaro
6 augustus 2008, 02:05
gebruik als richtlijn de oude regel uit de hifiwereld waar ik vandaan kom:

besteedt minstens 2 x zoveel geld aan luidsprekers dan aan versterkers.........

en ik weet niet hoe jullie klinken natuurlijk, en wat je wilt met je basgeluid, maar het fijne van de hartke is dat er minstens 2 cabs op aan kunt sluiten; naast de goliath heb ik nog de beschikking over een ouwe 15 inch trace-bak, ooit eens voor 200 euro gescoord op marktplaats.

dat is met vrijwel iedere 2x10" of 4x10" te combineren, de hartke gaat dan pas echt zijn 300 watt leveren, want de impedantie wordt 4 Ohm, en die 15" zorgt dan voor echt laag, en de 2x10 voor mid en hoog, fijn voor optredens......

voor repetities heb je liever een fijne 4x10, tenzij je natuurlijk repeteert in een ruimte waar je alles kunt laten staan, dan moet je zoeken naar een 15" en een 2x10"........

hehehehehhehh, ik zit al bijna uit te leggen wat je moet doen, en dat wil ik helemaal niet, maar om het simpel te houden: met een goeie 4x10" kun je in feite alles wel, zeker met die lekkere hartke :rockon:

Bedankt voor de uitleg. Ik heb het voordeel dat waar ik repeteer er al een versterker met cab staat (spaart me veel sleepwerk :p).

Maar ik zal eens goed opzoek gaan naar een 4x10". Bedankt voor de uitleg! :)