PDA

View Full Version : VreemdeVerschijnselen bij een SHO



dunnoaname
5 augustus 2008, 23:10
Ik heb vanmiddag een SHO kitje van newtone inelkaar gezet, maar hij doet het nog niet.
De verschijnselen:
In bypass geen geluid.
In 'aan' modus heb ik een led die oplicht (tof) en er komt crackle uit de crackle OK knop, de crackle word harder narmate ik hem verder opendraai. Er is geen gitaargeluid te horen.
Extra vreemd verschijnsel: als ik met enige kracht op de onderkant met hoor ik een luide plof uit de versterker.

Weet iemand waar dit alles aan zou kunnen liggen? De dingen die mij te binnen schieten zijn: een verkeerde bedrading van de footswitch (vond ik ingewikkeld) of mischien verkeerde polariteit bij een of meerdere componenten (wel op gelet (denk ik)).

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

MVG, Allert

imlikeajungle
5 augustus 2008, 23:31
Goeie scherpe & grote foto's helpen veel!

Klinkt overigens alsof je de inputjack fout hebt gewired. Kijk dat 'ns goed na.

dunnoaname
5 augustus 2008, 23:36
zal morgenochtendff inputjack nakijken en als het niet werkt post ik foto's... Kan niet wachten tot ie het doet :D .

dunnoaname
6 augustus 2008, 10:12
Foto's gaan deze week niet lukken, mijn ouders zijn met beide camera's op vakantie.
Heb al wel een deel van het probleem opgelost met tape om de batterij, die maakt kortsluiting bij de inputjack, het geplof als ik op het ding tik is nu weg. Stand van zaken is dus : gekraak uit de crackle OK, geen gitaargeluid. zelfde als eerst dus.

Hallie
6 augustus 2008, 13:50
ik heb/had ook een probleem met mijn newtone zelfbouw sho!
als ik 'm inschakel hoor ik PLOF.
en het niet ingeschakelde signaal is best zacht, en het ingechakelde signaal is iets harder.. en hij "crackeld" ook wel.

iemand?

G.G.
6 augustus 2008, 19:00
ik heb/had ook een probleem met mijn newtone zelfbouw sho!
als ik 'm inschakel hoor ik PLOF.
en het niet ingeschakelde signaal is best zacht, en het ingechakelde signaal is iets harder.. en hij "crackeld" ook wel.

iemand?

Kijk ff op het newtoneforum bij de superduper. Daar zijn meerdere mensen bezig, o.a. ik met dit probleem. oplossing is nog niet gevonden, maar gaat ongetwijfeld komen.

Enterprice
6 augustus 2008, 22:35
Bij sommige onderdelen moet je inderdaad op de polariteit letten.
Op de dioden (1N4148) zit als je goed kijkt een zwarte ring op de behuizing, zorg dat die de juiste kant opwijst op de print.
Heb je de BS170 of de BS170D Fet, want die hebben een verschillende pinout (dgs of sgd) dus hou daar erg in.
Verder heeft de Elco van 10uf ook een + en een -

Verder kunnen koude soldeerlassen ook een bron van ellende zijn, de Tin dus goed laten vloeien.

dunnoaname
7 augustus 2008, 11:12
soldeerlassen zitten wel goed, degene die ik niet vertrouwde heb ik overnieuw gedaan. Ik geloof dat ik de polariteit van de dioden en elco goed heb. Kan het kwaat als ik ze omdraai om uit te proberen? elco's kunnen daar niet tegen toch?

De pinout heb ik al veranderd, haalde niks uit dus weer terug gedaan.

Hallie
7 augustus 2008, 11:57
Kijk ff op het newtoneforum bij de superduper. Daar zijn meerdere mensen bezig, o.a. ik met dit probleem. oplossing is nog niet gevonden, maar gaat ongetwijfeld komen.

bedankt voor de tip!