PDA

View Full Version : Ibanez of Fender



T-Man
5 augustus 2008, 20:23
Ik heb de keuze tussen een Ibanez Musician uit 1979 en een Fender Precision MIJ (Japans) uit 1996. Kan iemand me zeggen wat de beste optie is ? Wat betekent die MIJ bij de Fender eigenlijk ?

Mr.Fingers
5 augustus 2008, 20:38
Made In Japan

wat voor muziek speel je?

BamBuFan1
5 augustus 2008, 20:44
Ik heb de keuze tussen een Ibanez Musician uit 1979 en een Fender Precision MIJ (Japans) uit 1996. Kan iemand me zeggen wat de beste optie is ? Wat betekent die MIJ bij de Fender eigenlijk ?

Oef, daar heb je het over twee heel makkelijk te vergelijken gitaren.... http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/Disappointed_anim.gif

T-Man
5 augustus 2008, 20:46
Ik speel een beetje van alles: pop/rock-covers, rock'n'roll, punk, blues,...
Waarom moeilijk te vergelijken ?

Mr.Fingers
5 augustus 2008, 20:53
Rock, Punk, en het stevigere werk SCHREEUWEN om een precision bass (en hard raggen met een plectrum).

En beide bassen zijn erg aan elkaar gewaagd, en erg goed!

Hangt er echt vanaf dewelke je het meeste aanspreekt

crapton
5 augustus 2008, 21:58
Ibanez MIJ

Pepe
5 augustus 2008, 22:06
Ik weet niet wat voor model je bedoelt maar de musician serie van Ibanez was redelijk high end met doorlopende halzen en walnut/esdoorn strips, aktieve elektronica en ingegoten pickups.
Dat was een beetje de mode toen, ingezet de Alembic en betaalbaar gemaakt door Ibanez.
De MIJ precision zal wat minder mogelijkheden hebben en ook minder rigide gemaakt maar mits okee zal je daar ook goed mee uit de voeten kunnen.

Het zal meer een kwestie van smaak en toepassing zijn denk ik.

hansli
6 augustus 2008, 02:18
als ik moet kiezen tussen ibanez en fender zou ik ongezien altijd ibanez kiezen maarja, dat komt ook door mij, ik ben niet van de fender, en heb met ibanez al zoveel goede ervaringen gehad

even off-topic: ik heb onlangs een ibanez artcore hollow body gitaar 2e hands gekocht, wat een geweldig mooi gemaakt instrument, wat een klank..............

fender bassen: mijn eerste eigen bas was een fender musimaster als ik het me goed herinner, en kort daarna kreeg ik een rickenbacker, 4003 ofzo, en meteen had ik het door: die fender is geen echte bas, maar goed: "da's gewoon heel pussoonlijk", want talloze superbassisten spelen fender.........

maar ik vind de p-bass een kutding, en de j-bass net iets minder erg, en speel nu sandberg, en dat rijmt, en dat bevalt heerlijk.............

maar ibanex weet toch al heel lang hoge kwaliteitsstandaarden aan te houden, en het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar imho heeft ibanez in het midprice segment meer te bieden dan fender

vincent136
6 augustus 2008, 09:01
Jep, dat is nou een duidelijk voorbeeld van vloeken in de kerk :nervous:

yhcmarc
6 augustus 2008, 11:01
Ik heb zelf een USA fender en Gibson en een Japanse Ibanez en gebruik de Fender het meeste. Ik heb ook een MIJ fender jazzbass gehad en een vriend van me gebruikt die nog met veel plezier.

Ik zou zelf geneigd zijn om voor een fender te gaan, maar als ik je stijl zo lees denk ik dat je niet mis kan gaan met die Ibanez. Die oude ibanez modellen zijn echt top gitaren. Ik wil zelf heel graag nog een keer het broertje van de Musician bas hebben, de ST924.