PDA

View Full Version : Gibson RD werkt niet...



Misery Signals
5 augustus 2008, 19:07
Ik heb de wiring net zo gedaan als op het Duncan schema staat. Blijkt dat er gewoon niets werkt. Wat heb ik verkeerd gedaan? Zie foto's...

http://users.pandora.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/RD/DSC00727.JPG

MS

hansli
5 augustus 2008, 19:11
en, want, maar...........

ik bedoel: wat wil je nou vragen?

hezz
5 augustus 2008, 19:14
en, want, maar...........

ik bedoel: wat wil je nou vragen?

Lijkt me duidelijk toch? Hij vraagt zich af waarom het niet werkt.

Niet dat ik het weet :hippie:

hansli
5 augustus 2008, 19:22
Lijkt me duidelijk toch? Hij vraagt zich af waarom het niet werkt.


Sja: kabelbreuk ergens, kapot element, kapotte potmeter; kapot tussensnoer, kapotte versterker........

eerst analyseren tot waar er nog wel signaal is, en dan een vraag gaan stellen:

tip: sluit het element eens direct op de uitgang aan, en check of dat werkt.

Maar een nog uitgebreider cursus "analyse voor beginners" ga ik echt niet geven!!!!!!!!! :rockon:

Misery Signals
5 augustus 2008, 19:25
Het moet de gitaar zijn natuurlijk, want ervoor heb ik nog met een andere gitaar gespeeld op mijn installatie en alles werkte perfect.

De Brughumbucker is nieuw uit de doos (Duncan JB) en het neckelement origineel, dus zou straf moeten zijn moesten ze beide opeens niet werken...

MS

Mr.Fingers
5 augustus 2008, 19:27
Schakeling ziet er juist uit... Meet alle verbindingen eens door met een multimeter (op weerstandsfunctie), en meet de potmeters ook eens door.

joost104
5 augustus 2008, 19:35
Ik kan je jack output niet helemaal goed zien, maar aangezien niets werkt en er waarschijnlijk maar 1 ding niet klopt zou ik denken dat je signaaldraad van je schakelaar misschien naar het verkeerde lipje van je output loopt, en anders misschien een draadbreuk in dat draadje tussen schakelaar en jack... het is toch vreemd dat ineens niets werkt he... dus zoek eerst in de delen van je schakeling waar 'alles doorheen moet'

Misery Signals
5 augustus 2008, 19:44
Zo'n output heeft drie soldeerfiches. Welke is de ground en welke is de hot fiche? Ik heb de middelste als ground genomen en de fiche rechts ervan als hot zoals je op de foto ziet...

MS

Fuhgawz
5 augustus 2008, 20:00
Tja dat is op de foto zo niet te zien. De HOT moet degene zijn waarbij de TIP van de output mee verbonden is. Je moet dus het meest uitstekende contactpunt even terug naar de bron volgen naar de "schijf" waarmee hij verbonden is. Het contactpunt wat daar aan zit moet je je signaal mee verbinden.
Wat het anders zou kunnen zijn: misschien gewoon een slechte soldeerverbinding? Soldeer alles nog eens opnieuw en check even zeker dat het tin goed 'vloeit'.

Misery Signals
6 augustus 2008, 17:18
Opgelost...

Rund als ik was, gebruikte ik een stereo input met twee lipjes...

MS

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 17:19
http://www.jacokazius.nl/wp-content/uploads/2007/06/wilders.jpg


Heb ik ook ooit eens gehad. Sindsdien let ik goed op als ik nog eens een stereoplug moet solderen :D

omni
7 augustus 2008, 09:22
Maareh, heb je al die Moog elektronica eruit gesloopt? Zorg dat je het wel bewaart, dan kan je hem later altijd nog weer in ere herstellen.

Misery Signals
7 augustus 2008, 17:08
Ik heb alle Moog shit aangesloten gelaten en in een zakje weg van statische elektriciteit gestoken... Het ooit hermonteren met beide originele elementen gaat nog geen uur werk zijn...
http://farm1.static.flickr.com/236/457247295_429d9cb526.jpg?v=0
Zanger van Thrice heeft dat ook zo, met zelfde zebra JB element.
Ik ga wel een dummy switch steken in het resterende gat van de Moog switch zodat ie er origineel uitziet. Dit vind ik maar marginaal eruitzien...

MS

Gothra
7 augustus 2008, 20:16
En hoe klinkt je JB?

joost104
9 augustus 2008, 18:25
Opgelost...

Rund als ik was, gebruikte ik een stereo input met twee lipjes...

MS


Graag gedaan... :)

Misery Signals
9 augustus 2008, 22:47
En hoe klinkt je JB?
Zoals de rest van mijn planken die allen een JB hebben, super.
Probleem is, vier super is eentje mss teveel, die '84 Burny Supergrade gaat 't veld moeten ruimen vrees ik...

MS