PDA

View Full Version : Het aanschaffen van een fender strat



SelkiesJS
5 augustus 2008, 17:00
Heb laatst gespeeld met iemand die net een vintage reissue 62'
heeft aangeschaft. En bleef ik even verbaasd achter zeg! Wat een
geluid. Misschien ook omdat ik nooit een echte fender in zijn algehele glorie heb gehoord. Nu speel ik normaal op een heel ander soort gitaar, maar stiekem zou ik nu dus ook wel een strat willen aanschaffen. maaaar nu kijk ik op
marktplaats, feedback etc. En nu blijkt dat er toch wel heel veeeeel verschillende soorten zijn:P. ik zie werkelijk door de bomen t bos niet meer. Nou eigenlijk... Ik zie weinig verschil behalve de prijs. Dus mijn vraag is: Waar moet je nou op letten als je een mooie fender strat wil kopen. In dit geval dan het liefst rond de prijsklasse van 500 tot 600.

JP074
5 augustus 2008, 17:18
hey,
of hij:
goed speelt
goed klinkt
op stemming blijft
goed voelt
en of je hem mooi vindt.

je zou voor een highway strat kunnen gaan, zijn als ik het mwe niet vergis wel te krijgen voor E 600. Het voordeel is dat deze 22 fretten heeft, tegenover de 21 van een mexicaan. Ik wil namelijk beslist geen gitaar die niet 22 of meer fretten heeft.

maar: gewoon een goede eruit zoeken, dan komt het wel goed.


mzzl.

euroboy
5 augustus 2008, 17:25
Ik heb een Jap strat ben daar heel content van. Als je een goede Jap hebt speel je een MEX zo weg (en ik vindt dat ze heel erg dicht bij de USA standards komen zelfs beter).

Ik heb ooit ook eens op een ongeloofelijke MEX standard gespeeld. Toen wou ik echt eens strat (terwijl ik meer gibson minded ben,...)

Dus test gewoon kijk welke het lekerste speelt, en kijk zeker veel naar 2dehands en marktplaats (tenzij je voor een, nieuwe wil gaan).


[spammode]Mijn Jap strat staat te koop moest je intresse hebben PM me even[spammode]

Luke-wannabe
5 augustus 2008, 17:28
Heb laatst gespeeld met iemand die net een vintage reissue 62'
heeft aangeschaft. En bleef ik even verbaasd achter zeg! Wat een
geluid. Misschien ook omdat ik nooit een echte fender in zijn algehele glorie heb gehoord. Nu speel ik normaal op een heel ander soort gitaar, maar stiekem zou ik nu dus ook wel een strat willen aanschaffen. maaaar nu kijk ik op
marktplaats, feedback etc. En nu blijkt dat er toch wel heel veeeeel verschillende soorten zijn:P. ik zie werkelijk door de bomen t bos niet meer. Nou eigenlijk... Ik zie weinig verschil behalve de prijs. Dus mijn vraag is: Waar moet je nou op letten als je een mooie fender strat wil kopen. In dit geval dan het liefst rond de prijsklasse van 500 tot 600.


Ik heb je een bericht gestuurd! Check je inbox even!

niekrhcpniek
5 augustus 2008, 20:19
Neem anders die van Luke-Wannabe! ;) Nogmaals sorry man, haha.
Ik ben misschien van plan deze te kopen: Fender Mex Standard (http://www.thomann.de/nl/fender_mexico_standard_strat_bsb.htm) en dan deze elemten (http://www.thomann.de/nl/fender_pickup_5762_vintageset.htm) erin te zetten.
Misschien dan een idee om ook te doen, omdat de 62 je ook wel beviel ;)
Vraagje: Is er dan nog echt verschil tussen deze en een echte 62?

Hendriks
5 augustus 2008, 21:25
Het verrast mij iedere keer weer hoe goed die japanners zijn , kun je je nooit een buil aan vallen.

heavy-metal-thunder
5 augustus 2008, 21:55
Heb laatst gespeeld met iemand die net een vintage reissue 62'
heeft aangeschaft. En bleef ik even verbaasd achter zeg! Wat een
geluid. Misschien ook omdat ik nooit een echte fender in zijn algehele glorie heb gehoord. Nu speel ik normaal op een heel ander soort gitaar, maar stiekem zou ik nu dus ook wel een strat willen aanschaffen. maaaar nu kijk ik op
marktplaats, feedback etc. En nu blijkt dat er toch wel heel veeeeel verschillende soorten zijn:P. ik zie werkelijk door de bomen t bos niet meer. Nou eigenlijk... Ik zie weinig verschil behalve de prijs. Dus mijn vraag is: Waar moet je nou op letten als je een mooie fender strat wil kopen. In dit geval dan het liefst rond de prijsklasse van 500 tot 600.

zo'n 62 reïssue (American Vintage series) is inderdaad een gitaar met een mooie klank. Heb er zelf al enkele gehad, maar telkens verkocht omdat ik sukkelde met de platte vintage frets. 2de hands gaat zo'n Amerikaanse 62ri een 1000-tal euro. Nieuw is het wat meer (16-1800 schat ik, hangt af van winkel).
Het type van deze gitaar staat niet vermeld op de gitaar zelf, dus moet je op details gaan letten: het serienr. op neckplaatje (achteraan) begint met een V en dan 6 (geloof ik) cijfers. als je de neck er af haalt, staat er ook wel iets op dat naar de American vintage reïssue serie verwijst. Deze gitaren komen standaard met een bruine of zwarte rechthoekige flight case, met het logo "Fender" onder het handvat. de zadeltjes van de brug hebben elk 2 inbusboutjes om de hoogte af te stellen. Deze gitaren hebben altijd een rosewood toets en standard een 3 way-switch (maar de 5-wayt wordt meegeleverd).

Een goedkoper alternatief voor deze American Vintage Series is de Japanse versie (ook rosewood toets en brugzadeltjes met 2 inbusboutjes en Fender ingestamt). 2de hands ongeveer de helft van een American, maar klinkt en speelt erg goed. Zeker het overwegen waard. Maar zoek meer info op over deze gitaren, want er zou verschil bestaan tussen de gitaren voor de Japanse markt en deze voor export. De laatste zouden kwalitiatief minder waard zijn.

hebben achteraan de neck, t.h.v. de body een sticker "Crafted in Japan" of "made in Japan".

heavy-metal-thunder
5 augustus 2008, 22:03
Ik heb een Jap strat ben daar heel content van. Als je een goede Jap hebt speel je een MEX zo weg (en ik vindt dat ze heel erg dicht bij de USA standards komen zelfs beter).

Ik heb ooit ook eens op een ongeloofelijke MEX standard gespeeld. Toen wou ik echt eens strat (terwijl ik meer gibson minded ben,...)

Dus test gewoon kijk welke het lekerste speelt, en kijk zeker veel naar 2dehands en marktplaats (tenzij je voor een, nieuwe wil gaan).


[spammode]Mijn Jap strat staat te koop moest je intresse hebben PM me even[spammode]

sorry, maar een USA standard bestaat momenteel niet, een "Fender Standard Stratocaster" is een Mexicaanse. Onder de Mexicaanse strats heb je de Classic series, die min of meer een beetje zoals de oudere strats zouden moeten zijn. Geen ervaring mee, maar heb wel al een Classic fifties tele bespeeld en die was wel erg goed, hoor. Je zou dus kunnen uitzien naar een Classic sixties strat (Mexicaans dus, en 2dehands een 450)

Je mag geen 62ri (jap of American vintage) vergelijken met een gewone USA strat, want dit zijn andere gitaren, ander concept. De 62ri is een betaalbare variant van de strat zoals ze in 1962 werden gemaakt (wil je een meer exacte kopie, dan moet je in de duurdere Custom shop Time Machine series gaan). Een gewone USA strat is een ander concept, en is niet gemaakt om te klinken zoals een 62 (ri), maar eerder een moderner strat-geluid.

euroboy
5 augustus 2008, 22:53
sorry, maar een USA standard bestaat momenteel niet, een "Fender Standard Stratocaster" is een Mexicaanse. Onder de Mexicaanse strats heb je de Classic series, die min of meer een beetje zoals de oudere strats zouden moeten zijn. Geen ervaring mee, maar heb wel al een Classic fifties tele bespeeld en die was wel erg goed, hoor. Je zou dus kunnen uitzien naar een Classic sixties strat (Mexicaans dus, en 2dehands een 450)

Je mag geen 62ri (jap of American vintage) vergelijken met een gewone USA strat, want dit zijn andere gitaren, ander concept. De 62ri is een betaalbare variant van de strat zoals ze in 1962 werden gemaakt (wil je een meer exacte kopie, dan moet je in de duurdere Custom shop Time Machine series gaan). Een gewone USA strat is een ander concept, en is niet gemaakt om te klinken zoals een 62 (ri), maar eerder een moderner strat-geluid.


Weet ik weet ik maar hij is op zoek naar een strat.... Ik zeg een hele goede standard mex (als je die tegenkomt) een 2dehands JAP of een classic serie van MEX die zijn ook heerlijk ook de strats!!

joskedentweede
5 augustus 2008, 23:09
sorry, maar een USA standard bestaat momenteel niet, een "Fender Standard Stratocaster" is een Mexicaanse.
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0110402712

?? Dit lijikt me dan toch een American Standard hoor...

The Lo Lands
6 augustus 2008, 07:27
Heb laatst gespeeld met iemand die net een vintage reissue 62' heeft aangeschaft.

Dus mijn vraag is: Waar moet je nou op letten als je een mooie fender strat wil kopen. In dit geval dan het liefst rond de prijsklasse van 500 tot 600.Probeer nog eens te achterhalen welke gitaartype het excact is en wat hij (die iemand) er voor betaald heeft.

Een gitaar van rond de 600 euro kan goed zijn maar moet je heel kritisch gaan uitproberen. Zelf heb ik laatst een nieuwe strat gekocht en heb er toen aardig wat uitgeprobeerd. Mij viel op dat ze pas lekker gingen klinken en spelen vanaf de 1000 euro. Spaar anders nog even door zou ik zeggen zodat je een beter type strat kan aanschaffen. Lukt dit niet laat je dan goed informeren en ga er zoveel mogelijk uitproberen. Vergelijk deze ook eens met een duurdere variant. Succes!

Heibel
6 augustus 2008, 09:01
[QUOTE= Maar zoek meer info op over deze gitaren, want er zou verschil bestaan tussen de gitaren voor de Japanse markt en deze voor export. De laatste zouden kwalitiatief minder waard zijn.
[/QUOTE]

info mbt Japanse strats (http://www.21frets.com/)

Als je een Fender JV serienummer kan bemachtigen, heb je een verzamelaarsobject te pakken, die doen zo'n € 800. De Squier SQ en E serienummers zijn de opvolgers van de JV serie en daar is niets mis mee, zeker niet als je daar nieuwe elementjes ingooit...

Eko
6 augustus 2008, 09:03
Als je een beter bespeelbare versie van de `62 AV wil hebben , koop hem dan gebruikt en laat er Dunlop 6105 fretdraad opzetten. Kost je nog altijd minder dan een nieuwe. Of koop een SRV strat gebruikt.
Terug on topic. Kijk inderdaad eens naar een gebruikte Japanner. Altijd zeer goed voor het geld.
Om verwarring te voorkomen. De term `62 strat wordt heel vaak gebruikt voor strats met een rosewood toets omdat in die periode dit voor het eerst werd gedaan. ( eigenlijk al in `59, maar goed we blijven niet haarkloven of zo) . Een echte reissue heeft dus of AV op het plaatje staan ( en op de onderdelen geschreven) of de gitaar heeft het Customshop logo .

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 10:44
Een "american vintage" is volledig gemaakt naar de specificaties van een instrument uit 1962, maar wel met moderne gereedschappen (dus CNC-freeswerk,...), maar ziet er wel tot in de kleinste details uit als een originele (nitrocellulose lak, cloth wire, bruine G&G case, Kluson-Ping tuners,...), de Custom-Shop Time Machine is hetzelfde als de "american vintage", maar dan handgebouwd (en dus schandalig veel duurder)

Tip van de dag ivm aankoop:

Fender Classic stratocaster:
Classic '50 (http://www.fender.com/products//search.php?partno=0131002340)
Classic '60 (http://www.fender.com/products//search.php?partno=0131000302)
Classic '70 (http://www.fender.com/products//search.php?partno=0137002306)

Fender Classic Playerstratocaster:
Classic Player '50 (http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141102344)
Classic Player '60 (http://www.fender.com/products//search.php?partno=0141100372)


(classic is een strat die eruit ziet als een 1962 model, dus met trussrod aan de hielzijde, kluson-ping tuners, vintage frets,... maar wel met gewone nieuwe elementen, met plastic beklede draad, polyUrethaanlak,...)
(classic player is een classic, maar dan met custom elementen, tweepunts tremolo, jumbo frets, "custom-shop designed" neckplate)

JipStoop
6 augustus 2008, 10:44
Fender American Series Strat is toch wel 100% Amerikaans ?
Daar spaar ik namelijk voor :)

Kim Wilson
6 augustus 2008, 10:45
Fender American Series Strat is toch wel 100% Amerikaans ?
Daar spaar ik namelijk voor :)
Maakt dat wat uit dan?

JipStoop
6 augustus 2008, 10:46
Ik heb zo het idee dat 100% Amerikaans beter is dan (deels) Mexicaans.
Of klopt dat niet ?

Kim Wilson
6 augustus 2008, 10:50
Ligt er maar net aan. Ik vind mijn Classic Player Baja Tele uit Mexico nog steeds beter klinken en spelen dan een gemiddelde USA Standard. Er zijn nogal wat verschillende kwaliteitsniveau's, zowel bij de MIM's als de USA's. Daarom kun je ook niet zeggen dat een MIM per definitie minder is dan een USA. Oftewel, staar je iig niet blind op de magische drie-lettercombinatie.

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 10:53
Ik heb al zowat alles in m'n handen gehad van Fender Stratocasters, van Squiers tot American Deluxes... En dat er "Made in USA" op staat, is zeker geen garantie op een betere gitaar, integendeel zelfs. Je betaald redelijk veel voor het "Made In USA" op de gitaar, niet voor de kwaliteit. Een beetje Fender Classic Player of Classic (Mexicaantjes) speelt er los een HighWay 1 (Amerikaans) uit, en kan zich meten met een American Standard... Terwijl deze 500€ duurder zijn. Het hangt er gewoon vanaf wat je het liefste hebt. Liever wat goedkoper, en een extreem goed bespeelbare gitaar uit Mexico (classic (player)), of heel wat meer geld neertellen voor een quasi gelijk bespeelbare gitaar, die 200km verder, over de grens geassembleerd wordt...

JipStoop
6 augustus 2008, 11:13
Ik ga die stratocaster toch strippen en nieuwe dingen inbouwen.
Maar ik heb liever niet iets als "Made in Mexico" op de hals staan.

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 11:15
ga dan voor een warmoth hé

(en mexicaanse halzen worden in de USA gemaakt ;))

JipStoop
6 augustus 2008, 11:16
Maar is een duurdere gitaar niet gemaakt met beter hout, en geverfd met betere lak ?

Kim Wilson
6 augustus 2008, 11:19
Ik ga die stratocaster toch strippen en nieuwe dingen inbouwen.
Maar ik heb liever niet iets als "Made in Mexico" op de hals staan.
Dan is de keus voor uitsluitend USA helemaal dikke onzin. En wat kan het schelen wat er in de kleine lettertjes op de headstock staat? Het gaat toch om de kwaliteit van de gitaar?

Een maat van me, een uitstekende bluesgitarist in één van Neerlands beste bluesbands (the Veldman Brothers), gebruikt tijdens een optreden drie gitaren, een USA Strat, een MIJ Strat en een Squier Strat. En allemaal klinken ze super.

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 11:22
Maar is een duurdere gitaar niet gemaakt met beter hout, en geverfd met betere lak ?

Neen, hout is hout, maple is maple, in een mexicaantje zit gewoon vaak een klein vlekje, onzichtbaar voor de leek, maar Fender USA wil dat niet. en als je echt nitro-lak wilt (wat op de vintage reeks van de amerikaanse zit), koop dan gewoon warmoth en lak ze zelf.

The Lo Lands
6 augustus 2008, 11:22
Ik heb een Amerikaanse Strat waar jawel helemaal geen Made in USA op staat! Als dat je criteria is staar je blind op zaken waar het bij een gitaar absoluut niet om gaat. Jouw stijl, bespeelbaarheid en klank is zoveel malen belangrijker dan de Made in ... stempel.

JipStoop
6 augustus 2008, 11:24
Er hoeft van mij geen Made in USA op te staan, maar ik heb met Mexico erop toch het gevoel een iets mindere gitaar in mijn handen te hebben.

En waar kun je een MIJ strat kopen/testen ?

The Lo Lands
6 augustus 2008, 11:26
Er hoeft van mij geen Made in USA op te staan, maar ik heb met Mexico erop toch het gevoel een iets mindere gitaar in mijn handen te hebben.Dit heet dus een vooroordeel! Eerst fysiek uitproberen en dan je mening geven lijkt mij raadzamer.

Kim Wilson
6 augustus 2008, 11:29
Er hoeft van mij geen Made in USA op te staan, maar ik heb met Mexico erop toch het gevoel een iets mindere gitaar in mijn handen te hebben.


Dat dacht ik ook altijd. Totdat ik een rijtje gitaren heb getest, en blij als een kind met een Mexicaanse Baja thuiskwam. :)

Ik mag dus uit ervaring spreken als ik zeg dat je je niet blind moet staren op het USA-stickertje.

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 11:30
Dat dacht ik ook altijd. Totdat ik een rijtje gitaren heb getest, en blij als een kind met een Mexicaanse Baja thuiskwam. :)

Ik mag dus uit ervaring spreken als ik zeg dat je je niet blind moet staren op het USA-stickertje.

+1!!!



het is echt wel zo, zeker de classics & classic player

The Lo Lands
6 augustus 2008, 11:31
ik zeg dat je je niet blind moet staren op het USA-stickertje.En als het hem echt stoort 'kras' je het stickertje eraf en vervang je deze voor het USA stickertje ;)

JipStoop
6 augustus 2008, 11:43
Op Thomann hebben ze alleen Classic Player als Jaguars, Tele's en Jazzmasters.
Waar kan ik info over de Classic Strat vinden ?

Kim Wilson
6 augustus 2008, 11:44
Feedback, Nederland Muziek, etc...

JipStoop
6 augustus 2008, 11:49
Bedoel je deze met Classic strat:

http://feedback.nl/?b=0141100300&a=

En is deze ook verkrijgbaar in het zwart met maple hals ?

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 11:53
Een snelle blik op de Fender-site leert me:

Classic '50 Black Maple: http://fender.com/products/search.php?partno=0131002306

Classic '70 Black Maple: http://fender.com/products/search.php?partno=0137002306


Je kan nog kiezen uit eentje met kleine kop (50), die erg scherp & vintage klinkt (buddy holly, ritchie valens), en eentje met een grote kop (70), die veel meer "rock" klinkt (Jimi Hendrix, Canned Heat,...)

JipStoop
6 augustus 2008, 12:01
Ik ga in mijn strat een EMG-DG 20 set zetten, maar dan uit "losse" onderdelen, omdat ik hem in het zwart wil.
Inclusief chromen slagplaat (schreeuwend duur trouwens). Ik ga dus eerder voor bespeelbaarheid (en looks) dan het geluid.

EDIT: Die '70 ziet er mooi uit met die headstock.

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 12:03
http://www.musicpascher.com/boutique/images/SQUIER/0321703506_M.jpg


Gatverdamme, dat is lelijk :stop:

JipStoop
6 augustus 2008, 12:06
Die van mij wordt niet helemaal zo, maple hals/headstock, alleen single coils zonder pole pieces, originele (zwarte) volume/tone knoppen.

The Lo Lands
6 augustus 2008, 12:08
Ik ga in mijn strat een EMG-DG 20 set zetten, maar dan uit "losse" onderdelen, omdat ik hem in het zwart wil.
Inclusief chromen slagplaat (schreeuwend duur trouwens). Ik ga dus eerder voor bespeelbaarheid (en looks) dan het geluid.Wat een typische uitspraak dat je eerder voor bespeelbaarheid en looks gaat dan voor het geluid. Het plaatsen van EMG-DG 20 set zal je toon en geluid naar smaak echt wel verbeteren. David Gilmour heeft een subliem geluid en deze electronica is dan ook kwalitatief erg goed. Het moet wel binnen je eigen stijl passen!

JipStoop
6 augustus 2008, 12:10
Als je een strat gaat verbouwen ga je niet voor geluid, maar voor bespeelbaarheid. Maar ook een beetje voor looks, want je moet erop kunnen spelen, maar ook naar kijken.

The Lo Lands
6 augustus 2008, 12:14
Als je een strat gaat verbouwen ga je niet voor geluid, maar voor bespeelbaarheid. Maar ook een beetje voor looks, want je moet erop kunnen spelen, maar ook naar kijken.Sorry, ik kan je hierin niet echt volgen. Ook omdat je liever een Amerikaanse Strat bezit ipv een Mexicaanse?? I rest my case 8)

Heibel
6 augustus 2008, 12:15
Er hoeft van mij geen Made in USA op te staan, maar ik heb met Mexico erop toch het gevoel een iets mindere gitaar in mijn handen te hebben.

En waar kun je een MIJ strat kopen/testen ?

In Heerlen is een zaak waar je op afspraak terecht kunt. Dit is de site (http://www.jpstingrayguitars.com/)

heavy-metal-thunder
6 augustus 2008, 14:01
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0110402712

?? Dit lijikt me dan toch een American Standard hoor...

Sorry, vergissing van me. Idd. er is nu een Amerikaanse Standard. is deze er terug sinds 2008?

JipStoop
6 augustus 2008, 14:03
Sorry, vergissing van me. Idd. er is nu een Amerikaanse Standard. is deze er terug sinds 2008?

Zijn dat niet dezelfde als de American Series ?

heavy-metal-thunder
7 augustus 2008, 12:33
Een echte reissue heeft dus of AV op het plaatje staan ( en op de onderdelen geschreven) of de gitaar heeft het Customshop logo .

neen, een American Vintage reïssue heeft gewoon "V" met 6 cijfers achter. en een Reïssue uit de customshop begint met R met 5à 6 cijfers achter. Ik wil niet muggenziften, maar het is voor een niet-kenner niet echt duidelijk of het een Japanse of Amerikaanse is.

heavy-metal-thunder
7 augustus 2008, 12:38
Bedoel je deze met Classic strat:

http://feedback.nl/?b=0141100300&a=

En is deze ook verkrijgbaar in het zwart met maple hals ?

wellicht bedoel je maple toets? Een 62 is met rosewood toets. Een maple toets klinkt helderder, soms wel te scherp.

Als je dan toch een maple toets wil, moet je mss uitkijken naar een 57 ri. Tegenwoordig vind je die voor 800 2dehands. Geweldige gitaren, maar... dikke hals en platte frets. Trouwens, het valt me op dat de Baja Classic een 12" toets heeft (veel platter dan de 7,5 van een 62 ri).

Mr.Fingers
7 augustus 2008, 12:38
neen, een American Vintage reïssue heeft gewoon "V" met 6 cijfers achter. en een Reïssue uit de customshop begint met R met 5à 6 cijfers achter. Ik wil niet muggenziften, maar het is voor een niet-kenner niet echt duidelijk of het een Japanse of Amerikaanse is.

Afgezien dat er op een Japanner achteraan de hals, op die hiel, vlakbij de body "Made In Japan", of "Crafted In Japan" staat, met het serienummer. En dat bij een Amerikaan de hals volledig blanco is, met de serienummer gestempeld in de neckplate.

Paulio
7 augustus 2008, 14:56
Ik heb al zowat alles in m'n handen gehad van Fender Stratocasters, van Squiers tot American Deluxes... En dat er "Made in USA" op staat, is zeker geen garantie op een betere gitaar, integendeel zelfs. Je betaald redelijk veel voor het "Made In USA" op de gitaar, niet voor de kwaliteit. Een beetje Fender Classic Player of Classic (Mexicaantjes) speelt er los een HighWay 1 (Amerikaans) uit, en kan zich meten met een American Standard... Terwijl deze 500€ duurder zijn. Het hangt er gewoon vanaf wat je het liefste hebt. Liever wat goedkoper, en een extreem goed bespeelbare gitaar uit Mexico (classic (player)), of heel wat meer geld neertellen voor een quasi gelijk bespeelbare gitaar, die 200km verder, over de grens geassembleerd wordt...

Mee eens, heb bij nederlandmuziek heel veel strats getest, en vond de classic player beter/even goed als de amerikaanse. De duurdere customs waren wel iets beter denk ik, maar zeker niet bijna het driedubbele waard naar mijn mening. Dus daarom heb ik een classic player gekocht.

Ik vond de amerikaanse strats alleen wel beter afgesteld dan de mexicaanse, maarja dat is natuurlijk met een afstelbeurtje te verhelpen...
Het enige verschil tussen de mexicaanse over het algemeens iets

SelkiesJS
7 augustus 2008, 15:17
Heeft iemand ervaring met die vintage noiseless pickups uit de deluxe player tegenover de classic player? Over t algemeen heb ik t idee dat de specs van de deluxe player net iets mooier zijn dan die van de classic players. Maar ik hoor dat de pickups van de deluxe players iets killer zijn.

Kim Wilson
7 augustus 2008, 15:20
Wat voor specs doel je precies op?

Ik zou willen adviseren om eens te gaan testen. Specs zeggen op papier helemaal niks, je moet erop spelen en de mooist en fijnst klinkende opzoeken. :)