PDA

View Full Version : Fret-King Gitaren



blademan
5 augustus 2008, 16:30
Hoi, naar aanleiding van een artikel in Gitarist over de Fret-King gitaren van Trevor Wilkinson vroeg ik me af of iemand wet waar die te koop zijn. De importeur laat nog niks van zich horen dus vandaar deze oproep aan jullie. Dank

Hendriks
5 augustus 2008, 18:09
Ik heb de importeur gemailt en kreeg als antwoord dat er nog geen dealers zijn
, als je er een wilt kopen kun je het bij de importeur aangeven en de gitaar word dan geleverd via een muziekwinkel bij jouw in de buurt.
Wat zullen ze er veel verkopen.

episua
5 augustus 2008, 20:08
Toch prima, zie het ook eens van hun kant.
Fret King is nog maar net bezig hier in nederland een voet aan de grond te krijgen. Logisch dat veel winkels niet een investering in een relatief onbekend merk willen doen. Op deze manier kan je toch de instrumenten van Fret king testen die jij interessant vindt, en ook nog eens gewoon bij een winkel bij jou in de buurt.

fransoos
6 augustus 2008, 18:43
Vriend van me heeft er een; een stratachtige met SSH.
prima gebouwd met een heel goede prijs/kwaliteitverhouding. zul je geen bult aanvallen.

Hendriks
6 augustus 2008, 19:19
Heb je dan een idee wat de prijzen zijn?

blademan
7 augustus 2008, 15:24
op electricinstruments.nl kun je prijslijst bekijken

Hendriks
7 augustus 2008, 15:50
op electricinstruments.nl kun je prijslijst bekijken
Oke bedankt

blademan
12 augustus 2008, 16:41
Trouwens die prijslijst voor Nederland is wel belachelijk hoog als je het vergelijkt met het buitenland. Het lijkt wel alsof de exclusief BTW prijzen de prijzen zijn waar ze in het buitenland voor weg gaan. Ik heb met een zaak in Londen contact gehad en die bieden de Fret-King Esprit 5 voor 763 euro (inclusief verzendkosten) aan, das bijna 200 euro minder dan waar ie voor bij de importeur te boek staat. Vreemd, nietwaar? En de moeite waard om eens in het buitenland te neuzen.
En ik haal hier niet de Blue en Green label series door elkaar hoor!

episua
12 augustus 2008, 17:55
De prijzen EX btw zijn (worden) de going prijzen in Nederland.

blademan
13 augustus 2008, 20:39
beetje raar dat ze er dan inclusief en exclusief vermelden, beetje verwarrend hoor.

Harry
17 augustus 2008, 10:56
in Amstelveen hing er eentje, paar weken geleden. De winkel heet Soundshop, dacht ik.

blademan
18 augustus 2008, 23:43
zo, vandaag de Fret-King Esprit 5 besteld in London, beetje onderhandeld en voor 650 euro (inclusief verzending) is ie van mij, en dat ipv de 799 euro die er hier voor wordt gevraagd. Mooie deal. Pics en review volgen zsm

blademan
20 augustus 2008, 22:55
hij is binnen, binnen 48 uur na dat ik hem had besteld. Mooi ding!!
Goed afgewerkt (super zelfs), klinkt onversterkt lekker helder, niet te zwaar qua gewicht, net 4 kg. Verder versterkt heeft ie een heerlijk vol geluid, stevig maar niet modderig, en alle drie pick upstanden geven een verschillend, maar lekker bruikbaar geluid,

http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN3189.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN3191.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN3190.jpg

Dweezman
20 augustus 2008, 23:08
edit.


'pics volgen'

morroow
21 augustus 2008, 06:51
Geil!

Ik ga denk ik voor de versie met de 3 P90 elementjes.

Hendriks
21 augustus 2008, 10:14
Heb je een site van de shop waar je hem bestelt hebt?

JvD.
21 augustus 2008, 10:41
jeetje, das een mooi ding. maar is dit goedkoper/beter dan een echte? gibson of ephi? ik heb even geen idee. waarom een Fret-King en niet the real thing?

morroow
21 augustus 2008, 14:59
omdat dit een uniek model is die Gibson en Epiphone niet hebben?
volgens mij verwar je dit model met een firebird, maar hij is toch echt anders ;)

blademan
21 augustus 2008, 15:23
dit is die winkel in Londen: http://www.ivormairants.co.uk/store/ maar bellen werkt het beste (vraag naar Mak Ogawa, de manager), en dan verwijzen naar de site van de Ierse Fret-King dealer, want daar liggen de prijzen behoorlijk lager, dan krijg je die gitaar zomaar 75 Britse ponden goedkoper (50 pond op de nieuwprijs!!en 25 op de verzendkosten)
en waarom geen Gibson/Epiphone? Tja, dis weer eens wat anders, apart en toch betaalbaar!

blademan
1 september 2008, 19:03
zo, na een week of twee ff een update over de Fret-King Esprit5.
Ik heb hem inmiddels in de band geprobeerd over mn Laney VC30 212, en ik moet zeggen dat het een heerlijk klinkende en soepel spelende gitaar is hoor. Afwerking had ik al gezegd is super, frets mooi vlak, goed gepolijst, hals goed afgesteld, speelt lekker makkelijk. In de halspositie klinkt de gitaar lekker vol, maar toch niet modderig, goed gedefinieerd. Middenstand is echt een lekkere mix van beide elementen en het brugelement is lekker rauw en helder.
Het gewicht valt reuze mee, hij weegt ong. 4 kilo, maar in vergelijking met mn 50s classic player Telecaster (ook zo'n 4 kilo) ligt ie beter in balans, absoluut niet topzwaar. Al met al ben ik zeer te spreken over deze gitaar. Dat zou zomaar eens een blijvertje kunnen worden!!

en na weer een repetitie ben ik zeer overtuigd van de kwaliteit van de gitaar. Super, en dat voor een zeer behoorlijke prijs!
Ik vrees dat we nog lang niet van meneer Wilkinson af zijn, en dat is maar goed ook. Ik ben benieuwd naar andere reacties van Fret-King bespelers.

blademan
6 september 2008, 15:42
zijn er nog meer Fret-king bespelers in den lande? Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen!

blademan
16 oktober 2008, 12:38
well, niemand????

pannekoek
16 oktober 2008, 15:30
well, niemand????

ik heb laatst op de strat gespeeld van fret king en zeker 1 van de beste strats in die prijsklasse!

topgitaren, helemaal die strat geeft een ontzettend waanzinnig geluid
niet veel mensen hebben ze nog maar dat komt vast wel in een paar jaar

Snaar
17 oktober 2008, 00:08
Voor degenen die nog op zoek zijn:
Ik zag vorige week vrijdag volgens mij een aantal Fret-King gitaren bij Nederland Muziek in Almere.

hansoonk
17 oktober 2008, 10:53
Ik heb een Ventura 60 in Candy Apple Red. Een beetje een jazzmaster-achtige gitaar. Nog uit de periode voor het groene en blauwe label, maar hand-made in UK (zou nu een green label zijn). Mijn 52-RI Telecaster en mijn 77-er Jazzmaster hebben het inmiddels afgelegd tegen deze gitaar. Sprankelende hoge tonen in het hoog, maar met iets meer body dan de Fenders; lekker strak en vol in het laag, flink wat attack (heb de neck-pickup trouwens vervangen door een Gibson P-100, voor iets minder kleuring van het hoog). Voldoende stemstabiel om een set van drie kwartier op te kunnen spelen. Hele fijne feel, omdat de randen van de hals en de frets wat zijn afgerond. De locking tuners vereisen wel wat oefening. De elektronica af-fabriek vond ik niet best (draaiden o.a. heel licht waardoor toon en volume al werd beïnvloed als je er naar wees) en heb ik vervangen door CTS-pots.