PDA

View Full Version : Ik ben Emile



emile67
5 augustus 2008, 14:56
hallo, ik ben emile en kom uit rotterdam. Al een paar jaar actief aan het onderzoeken over gitaren en zelfs een eigen gitaarmerk opgezet www.emileguitars.com gr emile

inteDes
5 augustus 2008, 16:12
Welkom Emile er zitten knappe dingen tussen op je site! Meer bepaalt de Blue$ en Orange vind ik wel leuk! Ben jij de You Tube-tester?

RoelTM
5 augustus 2008, 17:02
welkom :)

gave site, is het zelfbouw, of alleen een custom finish of wat moet ik me er bij voorstellen???
in ieder geval errug gave gitaren :satisfie:

Nellyrocks
5 augustus 2008, 17:03
Dat zijn gave gitaren. Ik ben nu al verliefd op de EB VIBtattoo.

Maak je ook echt alles met de hand? fraai werk hoor.

Meneer I.
5 augustus 2008, 17:09
Dat zijn gave gitaren. Ik ben nu al verliefd op de EB VIBtattoo.

Maak je ook echt alles met de hand? fraai werk hoor.
Yep die vind ik ook wel cool. Op zich houd ik niet zo van al die 'tierelantijnen', maar dit lijkt wel op een modernere versie paisley en is smaakvol gedaan.

Volgens mij las ik ergens dat de Gier ze in elkaar zet??
http://www.emileguitars.com/ebvibtattoo/img/vibtattoo1.jpg

RammerStein
5 augustus 2008, 18:21
tjakkaa!:D

dat was een andere :satisfie:


welkom :chicken:

emile67
6 augustus 2008, 10:33
Thanx allemaal voor de complimenten.
Ik ben begonnen met bestaande gitaren. Deze werden dan beschilderd/bewerkt, hardware aanpassingen en opnieuw afgesteld. Hier heb ik een beetje alles uigeprobeerd wat mogelijk is qua vorm.

Daarna begonnen met de zoektocht naar eigenzinnige en goede spullen en ik ben nu zover dat de volgende serie helemaal een unieke EmileGuitar is.
De gitaren werden eerst door Ad Vermeer en Alexander De Gier in elkaar gezet en afgesteld. De laatste series en ontwikkelingen doe ik samen met Len van GuitarRepiar (www.guitarrepair.nl)
De VIBtattoo is een authentieke gitaar met VanZandt pickups en door DeGierGitaarbouw in elkaar gezet.
De demo's zijn ingespeeld door duncan_B (www.duncanb.com ) en hij speelt op een Koch amp. Zo , nu zijn alle credits weer gedaan :-)
Oh, en wij zijn vrij exclusief in het gebruiken van Evidence Audio voor interne bekabeling.

Soundscape
6 augustus 2008, 19:13
Ik heb wel eens op Marktplaats een blauwe Strat met wit artwork erop gezien van je. Die zag er erg goed uit!
Welkom!