PDA

View Full Version : hoor es 1 sampletje van mijn chorus



aadplagiaat
27 februari 2003, 00:19
hier:
http://members.chello.nl/aad.sieraad/chorus_sample1.mp3

Ehm, nou ja ik kan niet spelen :smile:.
Wat vinden jullie van het geluid?

aadplagiaat
27 februari 2003, 00:28
Trouwens....foto's op mijn homepage. Daar komt ook het schema en hoe die werkt enzo (voor zover ik het begrijp :smile:). Ook de print-layout zal ik daar neerzetten. Alleen ben ik de print aan het her-routen (opnieuw tekenen), omdat:
1. Ik een true-bypass heb toegepast i.p.v. het actieve schakelgedeelte dat erin zat. Ja eh sorry Dirk_Hendrik maar dat moest gewoon : de schakelaartjes (4066) voldeden gewoon niet (en zo werkt het wel goed) plus dat de print dan kleiner en mooier kan.
2. Ik was opeens mijn CAD-programma + projecten kwijt van mijn harde schijf en dat was voordat ik een back-up van dit project had gemaakt :sad:. Dus vanaf een oude versie alles weer opnieuw doen.

Robbert
27 februari 2003, 01:00
Aad! Ik sta met mijn oren te klapperen. Klinkt errug goed!

Blijft natuurlijk moeilijk in te schatten hoe het echt klinkt, mede omdat (mijn) pc speakers zowiezo niet noemenswaardig zijn, en het in 64 KBits is opgenomen.

Maar zoals ik al zei: het klinkt erg goed.

Negative K3 fan
27 februari 2003, 02:06
als ik van chorus zou houdeen zou ik het vast beter appricieren.

Neophyte
27 februari 2003, 14:23
zware compressor er achter zetten, meer bass, meer volume (altijd :wink: )
en hij klinkt erg goed denk ik :smile:

wel heeeeeeeeel stoer dat 'ie zelf gemaakt is!

Shay
27 februari 2003, 14:57
Je rate vind ik iets te hoog staan .. maar smaak verschilt. Je gebruikt ook je brugelement wat ik voor clean meestal niet mooi vind.

Nielsje
27 februari 2003, 18:50
Nou aad, dat klinkt lekker hoor! ik kan zo'n geluid trouwens ook uit mijn flanger trekken.. Zeg aad, hoe heb je die opdruk op je pedaal gemaakt? daar ben ik wel nieuwsgierig naar...

ik vind um er wel super tof uitzien!
mijn cleanboost is gewoon bimbox en dan opgeschuurd...(ow jee, nu weet daan ook hoe ie eruit zal zien :razz:)

en je behuizing? zelf gemaakt? of gekocht?

vinni
28 februari 2003, 00:07
op mien laptopje klinkt het als een flanger....zal wel aan mij liggen hoor....kan het wel waarderen dar er lieden zijn die zelf hun effecten in elkaat knutselen.

Groet en bouw ze....
Vinni

aadplagiaat
28 februari 2003, 12:11
Robbert:
Aad! Ik sta met mijn oren te klapperen. Klinkt errug goed!

Blijft natuurlijk moeilijk in te schatten hoe het echt klinkt, mede omdat (mijn) pc speakers zowiezo niet noemenswaardig zijn, en het in 64 KBits is opgenomen.

Maar zoals ik al zei: het klinkt erg goed.

Dank je, in het echt klinkt het nog wel beter hoor! Maar ik heb net mijn microfoon aangesloten op m'n soundcard en snel wat ingespeeld. Moet nog even zoeken naar de juiste instellingen (ook voor het opnemen).
Waarschijnlijk heb ik ook een pre-amp voor de mic-ingang van m'n geluidskaart nodig.


Negative K3 fan:
:smile: dank je.


Neophyte:
Als je de foto's bekijkt zie je dat die compressor al gepland is.


Shay:
Je rate vind ik iets te hoog staan .. maar smaak verschilt. Je gebruikt ook je brugelement wat ik voor clean meestal niet mooi vind.

Moet idd nog allerlei instellingen zoeken. Verder gebruik ik vrijwel alleen mijn brugelement. Het halselemenet vind ik toch wel errug vet klinken. (Te- dus).


Nielsje:
Nou aad, dat klinkt lekker hoor! ik kan zo'n geluid trouwens ook uit mijn flanger trekken.. Zeg aad, hoe heb je die opdruk op je pedaal gemaakt? daar ben ik wel nieuwsgierig naar...

ik vind um er wel super tof uitzien!
mijn cleanboost is gewoon bimbox en dan opgeschuurd...(ow jee, nu weet daan ook hoe ie eruit zal zien )

en je behuizing? zelf gemaakt? of gekocht?

Ach ja....Chorus Flanger Lesley geef het maar een naam. Ik weet nog niet hoe ik bepaalde effecten moet krijgen uit het ding. Er zitten veel instelmogelijkheden op.
De opdruk heb ik gemaakt met Coreldraw en geprint met mijn Epson Stylus Color printer in de hoogste resolutie op (duur!) foto-papier. Er moet nog een plexiglas plaat overheen ter bescherming.

De behuizing heb ik gekocht. Kwam ik toevallig ergens tegen. Wel mooi vond ik. Zulke behuizingen zijn overigens erg duur en niet makkelijkte vinden.


vinni:
op mien laptopje klinkt het als een flanger....zal wel aan mij liggen hoor....kan het wel waarderen dar er lieden zijn die zelf hun effecten in elkaat knutselen.

Groet en bouw ze....

Dank je, zie mijn antwoord aan Nielsje.