PDA

View Full Version : Ben ik opgelicht?



rickstick
5 augustus 2008, 14:26
Hallo,

Naar aanleiding van dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111802&page=1&pp=10) topic heb ik een Squier Vintage Modified Stratocaster gekocht. (of tenminste dat hoop ik nog steeds..)

Dit was de advertentie:


quier Strat Vintage Sunburst
By Fender

Lekker lichte gitaar die makkelijk speelt. Deze Stratocaster is gelakt met een luxe sunburst. De slagplaat is uitgevoerd met een laagje parelmoer.

Prima gitaar in goede staat. Het originele bovenbruggetje (bovenaan de nek) is vervangen met een steviger exemplaar. De slagplaat vertoont wat gebruikssporen, maar verder ziet hij er nog puntgaaf uit.

Tremolo-armpje zit erbij.

Dit is wat ik ontvangen heb

http://www.hemtec.nl/gitaar/05082008361.jpg

Zoals je kan zien staat hier: Affinity series. Voor zover ik weet is dit dus een compleet ander, veel goedkoper model. Die ook nog eens zwaar afgeraden wordt door het merendeel van de users hier.

http://www.hemtec.nl/gitaar/05082008362.jpg

Dit zijn geen gebruikerssporen maar scheuren. Die schroef houd ook niets meer vast en die slagplaat (?) beweegt gewoon op en neer

http://www.hemtec.nl/gitaar/05082008363.jpg
http://www.hemtec.nl/gitaar/05082008364.jpg

Dat witte ding heet een element geloof ik? En beweegt gewoon vrijelijk, hoort dit zo?

http://www.hemtec.nl/gitaar/05082008365.jpg

Behalve de slagplaat zou hij puntgaaf zijn.. Wat is dit dan..

Mijn vraag dus? Ben ik opgelicht? Is dit echt een ander model? En is er een probleem met die elementen?

Ik heb nog geen versterker dus ik kan niet testen of hij het uberhaupt doet..

EDIT: Plaatjes waren wel heel groot, dus gelinkt. Heb helaas geen digicam dus deze komen van telefoon.

paulbekkers
5 augustus 2008, 14:28
Heb je uberhaupt nog vragen gesteld voordat je tot koop overging, of is de advertentietekst alles wat je hebt?

En misschien ten overvloede:
Het is ALTIJD verstandig een gitaar in je handen te hebben gehad voordat je hem koopt.

MarkV
5 augustus 2008, 14:33
Beetje grote foto's hoor...
Het is zeker geen Vintage Modified natuurlijk, maar een Affinity. Heb je dat ding zonder eerst om foto's te vragen gekocht?

Dit is een sunburst VM Squier: http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0301200500_xl.jpg

Slagplaat is optisch probleem, kan je zo een andere opzetten. Pickups kunnen altijd wel een beetje bewegen hoor, dat lijkt me geen probleem.

M Kactus
5 augustus 2008, 14:36
Het is inderdaad een Squier Affinity, geen Vintage Modified, maar of je bent opgelicht, weet ik niet.
1. Het element mag gerust een beetje bewegen. Geen centimeters, maar er mag wat beweging inzitten.
2. De barsten in de slagplaat zijn op zich niet zo heel abnormaal. Ze zijn een gevolg van te hard aandraaien. Maar als het je zo erg stoort, en het werd niet vermeld, is het een verzwegen gebrek en dan is de koop nietig.
3. Ook zo voor de hak in de lak. Die hoort er ook niet te zitten als er "puntgaaf" in de advertentie staat. Alweer een verzwegen gebrek en een mogelijke dealbreaker.


Of het een slechte gitaar is, zal jij moeten bepalen, maar er zijn gebreken aan de gitaar die de verkoper (met opzet?) verzwegen heeft. Dat is een reden om hem te contacteren en de verkoop ongedaan te maken. ALS jij dat wilt, natuurlijk. Als hij fijn speelt en aardig is, waarom dan wegdoen ?

O, ja. Even ten overvloede: Altijd even testen voor je iets koopt. Langsgaan kost (bijna) niks en bespaart je dit soort "verrassingen".

Edit: Yeah, vier gelijktijdige antwoorden!

rickstick
5 augustus 2008, 14:36
Ja ik ben nogal goed van vertrouwen schijnbaar, geen foto's vooraf gevraagd :P De advertentietekst is alles wat ik heb

Kim Wilson
5 augustus 2008, 14:36
"Squier Strat Vintage Sunburst". Beetje dubbelzinnige titel, maar er staat niet in dat het een Vintage Modified is. Ik lees erin dat de kleur Vintage Sunburst is. Ik denk dat je je hebt laten misleiden. :satisfie:

Het enige wat niet klopt, IMO, is de laag parelmoer en dat ie verder puntgaaf zou zijn. Voor de rest lijkt ie mij correct.

Eko
5 augustus 2008, 14:37
Een Squier is een ondermerk van Fender zelf. Het model is een stratocaster en de kleur waarin hij gespoten is heet sunburst. Tot zover geen probleem. De affinity serie is de goedkoopste serie. Over het algemeen is niet bekend welke houtsoort er voor gebruikt wordt.
De schroefjes die er in zitten om de slagplaat vast te houden worden wel eens te vast aangedraaid en dat verklaart de kleine scheurtjes in het plastic. Geen ramp, je kunt daar nog 40 jaar mee spelen. De scheurtjes bij de elementen hoeven ook niet veel te betekenen. Met de schroefjes kun je de hoogte van je elementen verstellen. Zolang dat nog kan werkt alles nog naar behoren.
Een gitaar is geen raketwetenschap en de meeste onderdelen van een strat zijn goedkoop te vervangen. Dit allemaal dankzij Leo Fender die bedacht dat het allemaal zo eenvoudig mogelijk te maken en te vervangen moest zijn.

MarkV
5 augustus 2008, 14:45
Een Squier is een ondermerk van Fender zelf. Het model is een stratocaster en de kleur waarin hij gespoten is heet sunburst. Tot zover geen probleem. De affinity serie is de goedkoopste serie. Over het algemeen is niet bekend welke houtsoort er voor gebruikt wordt.

In de quote van de advertentie staat een Vintage Modified Squier. Dit is een behoorlijk andere gitaar. De VM heeft Symour Duncan pickups, een andere hals en een andere slagplaat. Lijkt me niet dat iemand die dingen allemaal verwisseld heeft (slagplaat en pickups kan, maar waarom een goedkope afinity hals erop zetten?) en als dat wel zo is, dan had dit gemeld moeten worden voor de koop.

Anderzijds kan ik niet begrijpen dat iemand ongezien een gitaar koopt. En dan ook niet eens foto's o.i.d. opvragen....

Edit: wacht even... de TS heeft zin openingspost aangepast. Nu staat er nergens meer een referentie naar VM in de advertentie... Tja, dan lijkt het me een slinkse wijze van verkopen, maar net geen misleiding.

FruscianteFan
5 augustus 2008, 14:45
Met alle respect: als je verder niets over 'vintage modified' hebt gezegd of gevraagd, is er geen sprake van misleiding. Er staat niet dat het een vintage modified is...

Maar er staat inderdaad wel dat er alleen 'wat gebruikssporen' op de slagplaat zitten. Ik zou zeggen dat scheuren wel iets heftiger zijn dan 'wat gebruikssporen', ook al is het geen ramp. Verder is de gitaar inderdaad niet puntgaaf en er zit geen parelmoer op de slagplaat, zoals dat wel vermeld is.

rickstick
5 augustus 2008, 14:47
"Squier Strat Vintage Sunburst". Beetje dubbelzinnige titel, maar er staat niet in dat het een Vintage Modified is. Ik lees erin dat de kleur Vintage Sunburst is. Ik denk dat je je hebt laten misleiden. :satisfie:

Het enige wat niet klopt, IMO, is de laag parelmoer en dat ie verder puntgaaf zou zijn. Voor de rest lijkt ie mij correct.


Hm dit klinkt wel plausibel.. Toch, als ik hem op thomann opzoek (http://www.thomann.de/nl/fender_squier_affinity_strat_rw_bsb.htm) wordt er gesproken over Brown Sunburst en kost hij 155 euro nieuw! Ik heb er dus 150 voor betaald

Kim Wilson
5 augustus 2008, 14:48
In de quote van de advertentie staat een Vintage Modified Squier. ...
Waar dan? Ik lees alleen dat ie een Squier Strat in Vintage Sunburst te koop heeft.

M Kactus
5 augustus 2008, 14:49
Hm dit klinkt wel plausibel.. Toch, als ik hem op thomann opzoek (http://www.thomann.de/nl/fender_squier_affinity_strat_rw_bsb.htm) wordt er gesproken over Brown Sunburst en kost hij 155 euro nieuw! Ik heb er dus 150 voor betaald

Oké, maar jij bent ervan uitgegaan dat het een VM was, dus dat is niet de fout van de verkoper. Dat hij hem weer voor de nieuwprijs verkoopt vind ik schandalig, maar da's een andere discussie.

Je zou hem kunnen contacteren en zeggen dat de gitaar niet overeenkomt met de beschrijving, en je de koop dus wilt annuleren. Geld terug, gitaar terugsturen...

rickstick
5 augustus 2008, 14:53
In de quote van de advertentie staat een Vintage Modified Squier. Dit is een behoorlijk andere gitaar. De VM heeft Symour Duncan pickups, een andere hals en een andere slagplaat. Lijkt me niet dat iemand die dingen allemaal verwisseld heeft (slagplaat en pickups kan, maar waarom een goedkope afinity hals erop zetten?) en als dat wel zo is, dan had dit gemeld moeten worden voor de koop.

Anderzijds kan ik niet begrijpen dat iemand ongezien een gitaar koopt. En dan ook niet eens foto's o.i.d. opvragen....

Edit: wacht even... de TS heeft zin openingspost aangepast. Nu staat er nergens meer een referentie naar VM in de advertentie... Tja, dan lijkt het me een slinkse wijze van verkopen, maar net geen misleiding.

Ik heb niets aangepast, modified stond er inderdaad niet.. Vintage wel.. Het is inderdaad ook stom van mijn kant.

Toch vind ik het, gezien het woord 'vintage' dat nergens anders voorkomt, het 'laagje parelmoer', de 'puntgave' conditie en dat alles in combinatie met de bijna nieuwprijs toch wel rieken naar opzettelijke misleiding.

MarkV
5 augustus 2008, 14:53
Waar dan? Ik lees alleen dat ie een Squier Strat in Vintage Sunburst te koop heeft.

Stond er dacht ik, maar of de TS heeft zijn post aangepast op dat punt, of ik het me zelf laten misleiden door de TS zijn tekst :chicken:

Squier4ever
5 augustus 2008, 14:54
Hm dit klinkt wel plausibel.. Toch, als ik hem op thomann opzoek (http://www.thomann.de/nl/fender_squier_affinity_strat_rw_bsb.htm) wordt er gesproken over Brown Sunburst en kost hij 155 euro nieuw! Ik heb er dus 150 voor betaald

wil nog steeds niet zeggen dat je bent opgelicht, je hebt niet goed genoeg gekeken/gezocht. wat voor serienummer staat er op je strat? gezien de headstock gok ik dat hij ongeveer even oud is als de mijne (ook affinity), die de huidige squiers royaal voorbijstreeft, qua hout in ieder geval, de hardware is en blijft budget.

er wordt in de tekst niks vermeld over vintage modified, dat heb je er zelf bij verzonnen. de kleur heet echt vintage sunburst en niet brown sunburst. ook thomann heeft niet altijd alles goed.

inteDes
5 augustus 2008, 14:55
Als de gitaar niet is wat jij verwachtte en als er inderdaad een aantal dingen zijn die niet overeenkomen met de beschrijving kan je de verkoper contacteren en dit voorleggen. Als het een beetje een mens van goeie wil is, zal hij de koop misschien willen annuleren, maar ik zou hier eerlijk gezegd niet op rekenen. Ik vrees een beetje dat die mens al lang blij is dat hij iemand "zo zot" gevonden heeft die er 150 euro aan wou geven. Ik bedoel die "zo zot" helemaal niet beledigend naar jou toe overigens, ik bedoel het enkel vanuit het perspectief van de verkoper. Maar probeer er de volgende keer als je iets vanop afstand koopt op te letten dat je heel duidelijk weet wàt je wilt kopen en zorg dat je ruim voldoende foto's ervan hebt met details van alle gebreken!
Succes en laat ons weten hoe het afloopt!

rickstick
5 augustus 2008, 14:58
wil nog steeds niet zeggen dat je bent opgelicht, je hebt niet goed genoeg gekeken/gezocht. wat voor serienummer staat er op je strat? gezien de headstock gok ik dat hij ongeveer even oud is als de mijne (ook affinity), die de huidige squiers royaal voorbijstreeft, qua hout in ieder geval, de hardware is en blijft budget.

er wordt in de tekst niks vermeld over vintage modified, dat heb je er zelf bij verzonnen. de kleur heet echt vintage sunburst en niet brown sunburst. ook thomann heeft niet altijd alles goed.

Er staat: CY00072984

rickstick
5 augustus 2008, 14:59
Maar probeer er de volgende keer als je iets vanop afstand koopt op te letten dat je heel duidelijk weet wàt je wilt kopen en zorg dat je ruim voldoende foto's ervan hebt met details van alle gebreken!
Succes en laat ons weten hoe het afloopt!

Je je hebt inderdaad helemaal gelijk..

inteDes
5 augustus 2008, 15:01
Probeer het je ondanks alles niet te erg aan te trekken, 150 euro is gelukkig nog geen immens grote som en uiteindelijk heb je nog altijd wel een fijn gitaartje. Ik kan best geloven dat je je wat genaaid voelt en dat dat geen aangenaam gevoel is, maar ik ben er zeker van dat het je geen tweede keer zal overkomen! :satisfie:

M Kactus
5 augustus 2008, 15:02
Er staat: CY00072984

Die is normaal gezien van 2000, als ik het goed heb. Van Wikipedia:
CY: C = China, Y = Yako (Taiwan), the serial number prefix is followed by a 2 number year.

Zoals ik al zei: Jij bepaalt of het een miskoop was of niet. Als hij fijn speelt, was het geen miskoop.

Squier4ever
5 augustus 2008, 15:08
mijne komt uit de zelfde fabriek alleen 2 jaar eerder en dat ding is echt zeer oke. alleen de pickups heb ik vervangen, maar dat kun je altijd nog doen.

rickstick
5 augustus 2008, 15:45
Nou in ieder geval bedankt voor alle reacties mensen.. Ik denk dat ik toch maar ga proberen of de koper hem terug wil nemen. Het is zeker ook mijn eigen fout, maar ik voel me toch erg misleid gezien de nieuwprijs en alle beschadigingen. En dan komt hij misschien uit een mooi jaar, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat ik daar als beginnend gitarist niet heel veel aan heb :P Ook omdat ik niet kan beoordelen of mijne nou een goede is, heb ik hem toch liever niet.

inteDes
5 augustus 2008, 15:48
Je moet je goed voelen bij je gitaar en ze moet je zin geven om te spelen, als je met zo een knagend gevoel blijft zitten haalt het inderdaad ook niet veel uit. Maar zoals reeds gezegd, hou er rekening mee dat de verkoper niet zo happig zal zijn om je geld terug te storten...

rickstick
5 augustus 2008, 16:09
Nou ja ik heb niet vooruit betaald.. Ik ben niet helemaal dom :) Maar ik wil dit toch wel graag netjes oplossen en heb toch zoiets van ja, dit was niet de afspraak (de beschadigingen dan in ieder geval)

Ik wil nog best de verzendkosten terug betalen maar daar houd het ook mee op.

Of eventueel een regeling met hem treffen over een lagere prijs mits hij goed speelt. (heb iemand bereid gevonden dit voor me te testen :))

M Kactus
5 augustus 2008, 16:13
Nou ja ik heb niet vooruit betaald.. Ik ben niet helemaal dom :) Maar ik wil dit toch wel graag netjes oplossen en heb toch zoiets van ja, dit was niet de afspraak (de beschadigingen dan in ieder geval)

Ik wil nog best de verzendkosten terug betalen maar daar houd het ook mee op.

Of eventueel een regeling met hem treffen over een lagere prijs mits hij goed speelt. (heb iemand bereid gevonden dit voor me te testen :))

Dus je hebt nog niet betaald ? Dan kan je toch niet opgelicht zijn :) Als je de gitaar nu terugstuurt en hem zijn verzendingskosten terugbetaalt, kan hij niet meer nee zeggen... Dan doe jij het heel netjes en hij kan een ander slachtoffer zoeken. Als je hem niet wilt houden.

inteDes
5 augustus 2008, 16:15
Dus je hebt nog niet betaald ? Dan kan je toch niet opgelicht zijn :) Als je de gitaar nu terugstuurt en hem zijn verzendingskosten terugbetaalt, kan hij niet meer nee zeggen... Dan doe jij het heel netjes en hij kan een ander slachtoffer zoeken. Als je hem niet wilt houden.

Inderdaad! Ik dacht dat je het geld reeds had overgemaakt en dat hij de gitaar had opgestuurd zodra hij het geld had ontvangen, maar dit maakt het in ieder geval een stuk gemakkelijker! Hoewel ik hem wel zeker is door die persoon die je gevonden hebt zou laten testen en als hij positief wordt bevonden, kan je altijd proberen nog iets van de prijs te doen met het oog dan op de mankementen die eraan zijn en die niet vermeld werden.

rickstick
5 augustus 2008, 16:41
Nou ja, het ligt iets ingewikkelder :P Hij denkt dat ik het over heb gemaakt. Ik heb hem dat namelijk verteld in een mail.

Ik was namelijk op mijn werk en kwam na het versturen van die mail tot de conclusie die ik mijn telefoon niet bij me had. Hier wordt een zogeheten TAN code naar verstuurd bij postbank internet bankieren waarmee je de betaling bevestigt.

Ik heb hier thuis helemaal niet meer aan gedacht en bedacht het me pas toen de bel ging en de postbode voor de deur stond.

Aangezien 's weekends geen betalingen naar andere banken worden verwerkt en hij al had beloofd hem maandag ochtend te versturen kon hij ook niet weten dat ik nog niet betaald heb, dus is het eigenlijk niet relevant voor het verhaal.

Maar het is wel handig voor mij inderdaad ;) En eigenlijk ben ik dus wel dom want als ik mijn telefoon gewoon bij me had gehad had hij het geld wel :P

Helaas staat er geen retour adres op het pakket dus zomaar terugzenden gaat niet lukken.

pimmedoris
5 augustus 2008, 16:45
Dus, als ik het goed bekijk heb jij HEM eigenlijk opgelicht??

Rormo
5 augustus 2008, 16:46
Nou in ieder geval bedankt voor alle reacties mensen.. Ik denk dat ik toch maar ga proberen of de koper hem terug wil nemen. Het is zeker ook mijn eigen fout, maar ik voel me toch erg misleid gezien de nieuwprijs en alle beschadigingen. En dan komt hij misschien uit een mooi jaar, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat ik daar als beginnend gitarist niet heel veel aan heb :P Ook omdat ik niet kan beoordelen of mijne nou een goede is, heb ik hem toch liever niet.

Een prijs kan nooit misleidend zijn. Dat hij teveel geld voor een gitaar vraagt is geen oplichting. Dat is gewoon proberen je waar zo goed mogelijk te verkopen en als iemand het er voor geeft heb je mazzel. Ik mag mijn Gibson ook voor 10.000 euro te koop zetten alsof het een heel bijzondere gitaar is. Dat zegt echter juridisch helemaal niets.

Dat de advertentie niet op waarheid berust lijkt me duidelijk met de lak en slagplaat schade.

rickstick
5 augustus 2008, 17:05
Dus, als ik het goed bekijk heb jij HEM eigenlijk opgelicht??


Scherp +1

En daarom heb ik nog even getwijfeld alsnog het geld over te maken. Maar dat doe ik toch maar niet

M Kactus
5 augustus 2008, 17:11
Scherp +1

En daarom heb ik nog even getwijfeld alsnog het geld over te maken. Maar dat doe ik toch maar niet

Dan zou ik me toch maar reppen om die verkoper in te lichten over de stand van zaken.

rickstick
5 augustus 2008, 17:13
Al gedaan natuurlijk

no 1 hops
5 augustus 2008, 20:45
krijg er een beetje dubbel gevoel van.
is de gitaar anders dan de foto die bij de ad stond?
als er geen foto bij was dan is het natuurlijk niet echt scherp van je dat je daar niet om gevraagt hebt.


je bent zelf woorden opgevat als zijnde die en die gitaar, terwijl het er niet stond.
de gitaar is vintage sunburst, heeft gebruikssporen alleen de parlemoer slagplaat is niet juist.

take it like a man, zie dit als een leerproces en vraag 25 euro korting vanwege een nieuwe parlemoer slagplaat.

je eigen 'gas' aanval is het die je bedondert heeft.

en een oudere aff strat is niks niet verkeerd, als de frets in orde zijn dan kun je er een heerlijk spelend gitaartje aan hebben

spirit
5 augustus 2008, 21:15
Je loopt wel het risico dat waneer je 'm terug stuurt de verkoper jouw dadelijk de schuld geeft van de lakschade. Mssn is het wel tijdens het transport gebeurd.

Dat je nog niet betaald hebt is natuurlijk ook niet helemaal netjes.

JohnLord
5 augustus 2008, 22:31
Als verkoper stuur ik NOOIT iets op voordat ik geld binnen heb, dat lijkt me ook niet echt slim.

Babo
5 augustus 2008, 23:09
Precies, dat is ook redelijk normaal. Eerst geld dan opsturen. Stel dat je iets opstuurt voordat je het geld ontvangt en er wordt niet betaald, dan ben je het voor goed kwijt en je kan het op geen manier terug krijgen.

Hydra
5 augustus 2008, 23:11
Sterker nog als de verkoper jouw wou naaien had hij hem nooit opgestuurd zonder dat het geld binnen was. Die beschadiging lijkt me eerder door transport komen , blijft de slagplaat over ..


Anyway als ik de verkoper was en jij stuurt hem beschadigd terug en je hebt notabene niet betaald dan werd ik niet vrolijk van je ..

Nogmaals op de slagplaat na zit het dubieuze meer bij jouw als bij de verkoper ook gezien je (openheid) aap komt wel erg laat uit de mouw :P

Gearjunkie
6 augustus 2008, 00:03
Ik zou de verkoper gewoon betalen en eens kijken of het niet een fijn gitaartje is.

Een gitaar schrijf je niet af zoals een auto, die na x jaar nog maar de helft mag opbrengen.

Sommig gitaren verliezen waarde, anderen blijven gelijk en weer anderen zijn goed als beleggingsobject.
De prijs bij Thomann kan al minder zijn dan dat het ding in Nederlandse winkels kostte.
Tot slot neem ik mezelf, als ik iets ga verkopen ook een minimumprijs voor. Voor minder dan 150 euro staat die gitaar mij niet in de weg... is wat de verkoper gedacht zou kunnen hebben.

Misery Signals
6 augustus 2008, 00:47
Inderdaad.

Koop die gitaar eens gewoon. Jij zou ook nooit die gitaar in handen hebben gekregen met de gevolgen, als de verkoper had geweten dat jij nog niet betaald had.
Vraag gewoon idd 25 Euro korting, zeg dat de transactie nog niet gebeurd is en dat je niet tevreden bent over de uiterlijke staat van de gitaar. Als hij die geeft als hij evenveel geweten heeft als jij als je ze koopt best, dan heb je er eentje voor 125.

MS

Mafia66
6 augustus 2008, 01:23
Inderdaad.

Koop die gitaar eens gewoon. Jij zou ook nooit die gitaar in handen hebben gekregen met de gevolgen, als de verkoper had geweten dat jij nog niet betaald had.
Vraag gewoon idd 25 Euro korting, zeg dat de transactie nog niet gebeurd is en dat je niet tevreden bent over de uiterlijke staat van de gitaar. Als hij die geeft als hij evenveel geweten heeft als jij als je ze koopt best, dan heb je er eentje voor 125.

MS
Niet luisteren naar hun ze zeggen dan heb je er 1tje voor 125 maar een nieuwe onbeschadigde is 155 :S waha :P

Gewoon terugsturen en hem de verzendkosten laten betalen en zoek wat anders via marktplaats.

BamBuFan1
6 augustus 2008, 01:34
Niet luisteren naar hun ze zeggen dan heb je er 1tje voor 125 maar een nieuwe onbeschadigde is 155 :S waha :P

Gewoon terugsturen en hem de verzendkosten laten betalen en zoek wat anders via marktplaats.

Laameraaie: jij bent z'n mafiamaatje?

rickstick
6 augustus 2008, 01:36
Ik heb inmiddels contact gehad met de verkoper en hij heeft zijn excuses aangeboden. Hij was in de veronderstelling dat het wel degelijk een Vintage Modified was en maakt mij de verzendkosten over zodat ik hem terug kan sturen.

Vintage sloeg dus niet op de kleur, of zo had hij het in ieder geval niet bedoeld. Nou ja iedereen weer blij in ieder geval en ik zal in het vervolg beter opletten ;)

Bedankt voor de reacties iedereen

Misery Signals
6 augustus 2008, 01:36
Niet luisteren naar hun ze zeggen dan heb je er 1tje voor 125 maar een nieuwe onbeschadigde is 155 :S waha :P
Wat een zin... Weer een gebied erbij dat naar onafhankelijke rechten streeft? :)

1. Hij heeft zichzelf belazerd door de advertentie verkeerd te interpreteren. Hij heeft zelfs geen foto's gevraagd. Wat sullig en naïef.
2. Hij heeft niet vooraf betaald, iets wat hij de koper wel heeft wijsgemaakt.

De koper heeft de gitaar netjes opgestuurd, afgaande op die gast zijn woord van betaling. Ook naïef van zijn kant.

Het enige wat niet klopte is de parelmoer van die slagplaat. Kan vergissing zijn van de verkoper, maar dan geeft ie ook korting...

Leer uit je fouten zeg ik dan, vraag die slagplaatvermindering en die niet stom voor de rest. Ik vind de koper meer malafide dan de verkoper. Die heeft em mss ooit 200 betaald hier in Nederland en zet deze plank met goed recht voor 150 te koop. Iemand koopt hem daarvoor? mooi toch?

EDIT: Mooi van hem... respect... Je hebt geluk, ik als verkoper had je dom gedrag niet zo goedgepraat...

MS

rickstick
6 augustus 2008, 01:51
Wat een zin... Weer een gebied erbij dat naar onafhankelijke rechten streeft? :)

1. Hij heeft zichzelf belazerd door de advertentie verkeerd te interpreteren. Hij heeft zelfs geen foto's gevraagd. Wat sullig en naïef.
2. Hij heeft niet vooraf betaald, iets wat hij de koper wel heeft wijsgemaakt.

De koper heeft de gitaar netjes opgestuurd, afgaande op die gast zijn woord van betaling. Ook naïef van zijn kant.

Het enige wat niet klopte is de parelmoer van die slagplaat. Kan vergissing zijn van de verkoper, maar dan geeft ie ook korting...

Leer uit je fouten zeg ik dan, vraag die slagplaatvermindering en die niet stom voor de rest. Ik vind de koper meer malafide dan de verkoper. Die heeft em mss ooit 200 betaald hier in Nederland en zet deze plank met goed recht voor 150 te koop. Iemand koopt hem daarvoor? mooi toch?

EDIT: Mooi van hem... respect... Je hebt geluk, ik als verkoper had je dom gedrag niet zo goedgepraat...


Sorry hoor maar het was dus niet alleen dat laagje parelmoer, het waren ook beschadigingen op de body die niet gemeld waren. En scheuren in de slagplaat terwijl de advertentie las "puntgaaf, op enkele gebruikssporen op de slagplaat na"

EDIT: En lees je eigen post nog eens na alvorens iemand anders zijn of haar schrijven te bekritiseren.

Misery Signals
6 augustus 2008, 02:39
Miljaar zeg,

Kuis dan die slagplaat af. En zo één lakstukje eraf, oh wat erg. En scheuren in de slagplaat door die vijsjes zijn gebruikssporen... Kan ik ineens al mijn gitaren wegdoen want die hebben dat allemaal. Je had gewoon eerst foto's moeten vragen... je eigen schuld. Wanbetaler. Zwijg jij maar van iets te melden, dat van hem was wss niet ter slechter trouw, dat van jou vind ik nog veruit 't ergste...Je had op zijn minst een tegemoetkoming kunnen regelen van de koopprijs.
Nu ja, als je zo je gerief koopt zal je je nog wel eens in' t zak laten zetten...

MS

Mafia66
6 augustus 2008, 03:29
Hem werd ook verteld dat hij een modifief ofsjeuw zou krijgen maar het was een affinitie ofsjeuw :P

M Kactus
6 augustus 2008, 09:18
Miljaar zeg,

Kuis dan die slagplaat af. En zo één lakstukje eraf, oh wat erg. En scheuren in de slagplaat door die vijsjes zijn gebruikssporen... Kan ik ineens al mijn gitaren wegdoen want die hebben dat allemaal. Je had gewoon eerst foto's moeten vragen... je eigen schuld. Wanbetaler. Zwijg jij maar van iets te melden, dat van hem was wss niet ter slechter trouw, dat van jou vind ik nog veruit 't ergste...Je had op zijn minst een tegemoetkoming kunnen regelen van de koopprijs.
Nu ja, als je zo je gerief koopt zal je je nog wel eens in' t zak laten zetten...

MS

Chill, kerel. Hij is toch geen wanbetaler ? Hij heeft toch netjes uitgelegd waarom hij nog niet heeft betaald... Was een probleempje met de bank. Ik heb al vaak dingen verkocht en dat valt wel eens voor, hoor. Hij is geen Duivel...
En hij had misschien foto's kúnnen vragen, maar de verkoper spreekt over puntgaaf. Da's "mint" in mijn ogen en iets compleet anders dan dit.

Kim Wilson
6 augustus 2008, 09:24
Nog even over de prijs, hè? Je hebt hem gekocht voor €150, terwijl hij nieuw €155 kost. Maar dat is nu, bij Thomann. Wat heeft die gitaar destijds gekost? En wat kost-ie bij de gewone muziekwinkel?

Ik vind het maar een rare trend om de prijzen van gitaren van een aantal jaren oud te vergelijken met nieuwe exemplaren bij de grote Duitse internetwinkels. Dat is gewoon geen eerlijk vergelijk.

inteDes
6 augustus 2008, 09:51
Ik vind het maar een rare trend om de prijzen van gitaren van een aantal jaren oud te vergelijken met nieuwe exemplaren bij de grote Duitse internetwinkels. Dat is gewoon geen eerlijk vergelijk.

Neen dat vind ik inderdaad ook, maar jammer genoeg krijg je die reactie ontzettend vaak wanneer je een gitaar verkoopt. Zeker wanneer je zoals ik een beginnersgitaar verkoopt, aan dus meestal een beginner.

Rormo
6 augustus 2008, 10:32
Tsja het is misschien niet terecht, maar wel een logische reactie. Logisch gevolg is dat de 2e hands prijs van je instrument daalt als de nieuwprijs daalt. Je zult het ding met een hogere prijs nooit kwijtraken omdat iedereen voor dat geld ook een nieuwe kan kopen. Dat jij er in het verleden meer voor hebt betaald is dan pure pech.

inteDes
6 augustus 2008, 10:43
Ja dat is uiteraard pech en ik wil ook helemaal niet mijn aankoopprijs eruit halen maar sommige voorstellen die je krijgt zijn gewoon echt bespottelijk. Op die manier moet je zelfs een hoge vraagprijs hanteren om er uiteindelijk toch min of meer voor te krijgen wat je in gedachten hebt. Maar de nieuwprijs van instrumenten daalt niet overal of is niet overal zo laag, enkel op sites zoals Thomann en Musicstore. En daar kan je, zoals vele beginners hier aangeraden wordt, niet eerst je gitaar testen (tenzij je naar Keulen gaat) en dat kan tweedehands wel. Maar vele mensen lijken dat niet te begrijpen of het nut er niet van in te zien en kijken enkel naar het geld en dat is gewoon jammer. Deze kleine frustratie even geheel ter zijde. ;)

Hollemans
6 augustus 2008, 10:49
wel grappig dit :dance:

Kim Wilson
6 augustus 2008, 10:57
Tsja het is misschien niet terecht, maar wel een logische reactie. Logisch gevolg is dat de 2e hands prijs van je instrument daalt als de nieuwprijs daalt. Je zult het ding met een hogere prijs nooit kwijtraken omdat iedereen voor dat geld ook een nieuwe kan kopen. Dat jij er in het verleden meer voor hebt betaald is dan pure pech.
Dat zal best, maar bij de nieuwprijs ga ik uit van de normale prijs in de normale winkel, niet van de aanbiedings-palletprijs van Thomann.

Hendriks
6 augustus 2008, 11:06
Hem werd ook verteld dat hij een modifief ofsjeuw zou krijgen maar het was een affinitie ofsjeuw :P

Soms snap ik er dan ookecht niets meer van , heb de zin 3 maal gelezen.

pol
6 augustus 2008, 11:29
Dat zal best, maar bij de nieuwprijs ga ik uit van de normale prijs in de normale winkel, niet van de aanbiedings-palletprijs van Thomann.

vreemd argument, je koopt toch niks occasie als voor iets meer een nieuwe hebt ?
Ik koop ook alleen maar dingen in plaatselijke winkels als ze daar +- even goedkoop vind als de webshops, maar da's meestal geen enkel probleem, sommige plaatselijke winkels zijn hier standaard al goedkoper als Duitsland, dat tegenwoordig helemaal niet zo denderend meer is qua prijzen.

HertogJanNL
6 augustus 2008, 11:34
vreemd argument, je koopt toch niks occasie als voor iets meer een nieuwe hebt ?

Nou, dat hangt nogal van de gitaar af. Sommige 2dehands spelen fijner dan een spiksplinternieuwe.

En ja inteDes, mensen bieden soms bespottelijke bedragen, maar goed. Ach als ik mijn gitaar niet verkoop knal ik er wel actieve pickups in, laat ik hem nog een keer goed afstellen en heb ik er een Metal gitaar bij :) Gewoon als oefen projectje dus.

inteDes
6 augustus 2008, 11:38
En ja inteDes, mensen bieden soms bespottelijke bedragen, maar goed. Ach als ik mijn gitaar niet verkoop knal ik er wel actieve pickups in, laat ik hem nog een keer goed afstellen en heb ik er een Metal gitaar bij :) Gewoon als oefen projectje dus.

Inderdaad, het geld zou goed van pas komen gezien mijn recentelijke aankopen maar de gitaar staat hier niet in de weg dus zolang ik er geen aanvaardbaar bedrag voor krijg, blijft ze hier mooi staan!

rickstick
6 augustus 2008, 12:22
Nou ja ik ben blij dat het in ieder geval een wederzijdse verwarring betrof en dat het op deze manier opgelost is. Ik ga denk ik maar gewoon een nieuwe london city spitfire ga kopen bij een echte muziekwinkel, dan weet ik precies waar ik aan toe ben :)

En Misery Signals doe eens even normaal ofzo, ik had het geld echt wel overgemaakt hoor. Ik heb toch uitgelegd hoe het zit en het uiteindelijk gemeld, ook al hoefde dat niet? Het was niet belangrijk voor de essentie van het topic.

Maar goed, ik hoef hierover helemaal geen verantwoording aan jou af te leggen, blijf dus maar gewoon weg uit dit topic alsjeblieft als je niets zinnigs te melden hebt

Kim Wilson
6 augustus 2008, 12:27
...
Maar goed, ik hoef hierover helemaal geen verantwoording aan jou af te leggen, blijf dus maar gewoon weg uit dit topic alsjeblieft als je niets zinnigs te melden hebt
Het leuke van forums is dat iedereen zijn mening kan en mag geven. Mensen uit je topic sturen kan niet. Jij zet het openbaar op een forum, en men geeft er zijn mening. Zo gaat dat. :)

rickstick
6 augustus 2008, 12:52
Ja, maar zelfs op fora zijn er regels, toch? En in de sticky boven dit subforum staat dat het niet gewenst wordt op de man te reageren ipv op de inhoud. Mij een wanbetaler noemen valt daar wel onder dacht ik en kan ik niet echt waarderen.

Trouwens, was het niet bedoeld als een bevel oid van "Ga weg", maar meer als een dringend verzoek.

Nou ja de discussie is wat mij betreft wel gevoerd nu en voor mij is de zaak nu af. Als jullie nog door willen discussiëren, ga alsjeblieft jullie gang, maar ik ben weg.

omni
6 augustus 2008, 13:30
Ja dat kan soms zomaar gebeuren dat je mensen om hun mening vraagt, maar dat die mening je dan toch niet zo bevalt. ;)

FruscianteFan
6 augustus 2008, 13:31
Nee, jou een wanbetaler noemen is niet op de man. Het is in deze situatie onterecht, maar daarmee kan het nog wel inhoudelijk zijn. Het zou op de man zijn als hij je in een volgend topic wanbetaler noemt terwijl dat niet met de discussie te maken heeft.

Je kunt ervoor kiezen om MS te negeren. Zou ik ook doen na een dergelijke reactie. In ieder geval is het mooi dat de zaak op zijn pootjes terecht is gekomen voor jou en de verkoper :)

Misery Signals
6 augustus 2008, 14:37
Nja sorry klinkt hard en ik blijf bij mijn mening.

Je hebt een gitaar dom gekocht, zonder foto's te zien. Eventuele dingen waarmee je niet akkoord was, kon je dus daarop al herkennen en de gitaar weigeren.
De verkoper had het over gebruikssporen, die erop te vinden zijn. De chip aan de input niet, da's 't enige, de verkoper heeft verder zijn gitaar (buiten de slagplaat maar da's geen kwaad opzet vermoed ik, als hij al weet wat parelmoer is) niet verkeerd beschreven. De ergtegraad van gebruikssporen is voor discussie vatbaar maar zeker hier niet onterecht.
Jij hebt door je betalingsgedrag (gewild of niet) jezelf bij machte geteld, indien de verkoper ze niet terug wilde nemen (wat ik goed zou begrijpen), ze terug te sturen zonder te kopen. Heb je ook aangegeven in deze topic.
Ik in jouw plaats zou dit realiseren, korting vragen voor whatever je al had kunnen zien op foto's vooraf eigenlijk en de gitaar houden.

Soit, de verkoper is te goed geweest, 't is zo opgelost... Zijn reactie doet al vermoeden dat hij zich van geen enkel kwaad bewust was...
Meningen verschillen... Jij hebt het over oplichtend gedrag, ik in zeker mate ook... spijtig voor jou dat dat net tegen jou is, anders moet je zo'n topic hier niet starten, mijn laatste post in dit topic... :)

MS

hubert
6 augustus 2008, 15:33
Nja sorry klinkt hard en ik blijf bij mijn mening.

Je hebt een gitaar dom gekocht, zonder foto's te zien. Eventuele dingen waarmee je niet akkoord was, kon je dus daarop al herkennen en de gitaar weigeren.
De verkoper had het over gebruikssporen, die erop te vinden zijn. De chip aan de input niet, da's 't enige, de verkoper heeft verder zijn gitaar (buiten de slagplaat maar da's geen kwaad opzet vermoed ik, als hij al weet wat parelmoer is) niet verkeerd beschreven. De ergtegraad van gebruikssporen is voor discussie vatbaar maar zeker hier niet onterecht.
Jij hebt door je betalingsgedrag (gewild of niet) jezelf bij machte geteld, indien de verkoper ze niet terug wilde nemen (wat ik goed zou begrijpen), ze terug te sturen zonder te kopen. Heb je ook aangegeven in deze topic.
Ik in jouw plaats zou dit realiseren, korting vragen voor whatever je al had kunnen zien op foto's vooraf eigenlijk en de gitaar houden.

Soit, de verkoper is te goed geweest, 't is zo opgelost... Zijn reactie doet al vermoeden dat hij zich van geen enkel kwaad bewust was...
Meningen verschillen... Jij hebt het over oplichtend gedrag, ik in zeker mate ook... spijtig voor jou dat dat net tegen jou is, anders moet je zo'n topic hier niet starten, mijn laatste post in dit topic... :)

MS

Hear hear!

Hendriks
6 augustus 2008, 15:44
Hear hear!

idem dito!!!

pupanus1
6 augustus 2008, 15:56
Je bent niet opgelicht je bent gewoon bar naïef geweest, wie de hell koopt er een gitaar zonder m uberhaupt gezien te hebben? Dat is les numero uno hier op het forum :)

Rormo
6 augustus 2008, 16:29
Dat zal best, maar bij de nieuwprijs ga ik uit van de normale prijs in de normale winkel, niet van de aanbiedings-palletprijs van Thomann.

Thomann levert toch nog heel wat meer service dan een 2e hands aanbieder. Je hebt iig garantie, iets wat je bij een 2e hands aankoop niet hebt. De prijs waarvoor je een gitaar bij Thomann kunt kopen is dus wel degelijk relevant. Ik zou een bepaalde gitaar liever nieuw bij Thomann kopen (met 30 niet goed geld terug en 3 jaar garantie), dan voor dezelfde prijs 2e hands.

Hollemans
8 augustus 2008, 11:35
steeds grappiger!! :dance: