PDA

View Full Version : Beginners Gitaar, Les Paul Model



Pagina's : [1] 2

Dingetje
5 augustus 2008, 00:32
Hoi, zoals jullie misschien weten ben ik nieuw hier dus als dit topic op de verkeerde plek staat, meld het dan even dan zal ik het verplaatsen.

Nou ik heb dus een tijdje gedaan met het starterpack van m'n zus. Zo'n Volcano ding, echt gewoon rommel. Anyway, nu wil ik dus een eigen gitaar kopen, mijn budget ligt rond de 200 euro, iets meer maakt niet uit. Ja het is misschien weinig en dat weet ik maar dat is gewoon omdat ik nog niet toe ben aan een supergoeie/dure gitaar, ik kan nog niet zo veel;) Njah, maar ik heb dus gegoogled en wat internetshops langs gegaan, en ik kwam bij de merken uit (rond de 200 euro) Sorry als ik een link post, ik weet niet of het mag. Jack & Danny (www.musicstore.de) De Les Paul serie vind ik daarvan erg mooi, maar ik heb dus niet echt verstand van kwaliteit etc. Misschien kunnen jullie me daar iets over uit leggen? Of hebben jullie zelf ervaring. Ik zag dus ook een paar andere merken met Les Paul's. Dimavery, wat ik hier over gelezen heb op 't forum is niet erg positief. Collins (Musik Productiv) Leek me een degelijke gitaar, ik vond hem mooi, en valt goed in mijn budget. Ook de Epiphone gitaren vond ik mooi, ik hoorde dat dat de beste kopieën ofzo zijn is dat waar?Anyway, misschien hebben jullie nog andere voorstellen?

Owjah sorry vergeten, ik wil vooral een beetje Rock, Hardrock, Metal spelen.. zeg maar Black Sabbath, Metallica, etc. Maar ook wel wat punk etc. Zoals NOFX etc. ;) Maar niet te pingelend beetje heavy.

Groeten, Tom

pannekoek
5 augustus 2008, 00:36
mijn advies:

doorsparen!, voor 200 euro ga je er niet veel op vooruit van die starterspakket!

dimavery is zo ongeveer gelijk aan stagg (lees: brandhout)

spaar door en koop een mooie epiphone les paul! dat is geen kopie ;) dat is een echte les paul zoals les paul zelf zegt: if its says les paul on the guitar, its a real les paul (chinese troep kopieen uitgesloten)

Dingetje
5 augustus 2008, 00:38
Oke bedankt voor je advies. :)

Nog een vraagje, hoe duur zijn deze Epiphone's meestal? Ongeveer kwa prijs?
Ik heb wel die Special II ofzo gezien, die liggen rond de 150 euro. Wat zeg je daarvan? Goed of beter even doorsparen.

Groeten, Tom

pannekoek
5 augustus 2008, 00:44
Oke bedankt voor je advies. :)

Nog een vraagje, hoe duur zijn deze Epiphone's meestal? Ongeveer kwa prijs?
Ik heb wel die Special II ofzo gezien, die liggen rond de 150 euro. Wat zeg je daarvan? Goed of beter even doorsparen.

Groeten, Tom


epiphone special II links van je laten liggen, is t niet waard, dat is namelijk ook zo een starterspack gitaar.

koop ene mooie epiphone les paul standard (rond de 400) of zelfs een prachtige les paul custom (rond de 500-600)

of probeer eventueel een 2de hands epiphone te scoren op marktplaats :hippie:

humbucker
5 augustus 2008, 00:45
Special II zeker niet doen, daar heb ik nog niet veel goeds van gehoord.. Beter is om door te sparen voor een Standard of als het even kan een Custom!

Edit: Pannekoek was me voor!

arcane
5 augustus 2008, 00:46
Ik heb zelf een J&D les paul van €139,- . Deze heb ik als backup gekocht voor mijn Epiphone SG400 en mijn Jackson Kelly. En het mooie is dat het nu mijn main gitaar geworden is haha. Hij speelt echt lekker, beter dan mijn veel duurdere Jackson. Ik heb er wel een wat heftiger element in gezet bij de brug met wat meer output, een GFS powerrails.
De gitaar heeft weliswaar een geschroefde hals, wat een echte les paul eigenlijk niet mag hebben ;) maar dat zal mij verder een worst wezen.

Dingetje
5 augustus 2008, 00:46
Hmm oke, 400 tot 600 euro, is voor mij dan nog iets te veel van het goede, ik begrijp dat het goeie gitaren zijn.. Maar wat is precies het probleem met bijvoorbeeld een Jack & Danny LS3 gitaar of een dergelijke, (noem me eigenwijs, maar ik wil gewoon weten of ik iets goeds koop)

Nogmaals bedankt voor je advies ;)

Groeten, Tom

Dingetje
5 augustus 2008, 00:48
Oeps, jullie gingen me te snel met de reacties las de laatste 2 niet meer:P

Hmm oke, dus bijvoorbeeld een J&D gitaar kan ook? En kwa kwaliteit dan, afwerking etc. Is dat ook in orde bij die gitaren?

Groeten, Tom

Dingetje
5 augustus 2008, 00:51
Ik zie nu de LS 3 van J&D, die heeft een gelijmde hals ipv. geschroefde, voor de rest staan de specificaties ongeveer gelijk. Is deze gitaar die 40 euro meer waard of niet?

Groeten, Tom

arcane
5 augustus 2008, 00:56
tja voor de looks is gelijmd uiteraard mooier. Ik vind het persoonlijk weinig uitmaken of ik op een gitaar speel met een geschroefde hals of op een gelijmde hals.

Over de afwerking van mijn J&D ben ik zeer tevreden. Deze was netjes afgesteld en goed geïntoneerd. Ik heb de mijne op goed geluk besteld bij musicstore, zonder hem in handen te hebben gehad, aangezien het in mijn geval ging om een goedkope backup.
Ik kan echter wel aanraden om de gitaar die je wilt kopen ook eerst te bespelen, en dan zal iedereen hier eigenlijk wel vinden. Maar ik ben nadat ik die gitaar kocht nog meermaals bij musicstore geweest, en heb daar ook weer meermaals op diezelfde gitaren gespeeld, en ze waren eigenlijk allemaal netjes afgewerkt en afgesteld.

Dingetje
5 augustus 2008, 00:59
Oke, ook nog negatieve dingen over deze J&D LS1/3 gitaren? Misschien een domme vraag maar, de site van MusicStore is ook in het Nederlands, zit er ook in Nederland een MusicStore? :hippie: Bedankt voor het helpen bij een keuze!:)

Groeten, Tom

arcane
5 augustus 2008, 01:01
Nee, de musicstore is maar 1 winkel en die zit in Köln. Maar de online store van deze winkel is de grootste (in ieder geval een van de grootsten) van Europa, met ook veel klanten uit Nederland. Vandaar de service in het Nederlands. Dit zie je ook wel bij Musik-Produktiv en Thomann.

pannekoek
5 augustus 2008, 01:01
Oke, ook nog negatieve dingen over deze J&D LS1/3 gitaren? Misschien een domme vraag maar, de site van MusicStore is ook in het Nederlands, zit er ook in Nederland een MusicStore? :hippie: Bedankt voor het helpen bij een keuze!:)

Groeten, Tom


ga lekker zelf testen!

enne, niet bij musicstore bestellen! je weet nog niet genoeg van gitaren af en online bestellen is altijd een risico! je moet echt zelf gaan testen daarmee kunnen wij je niet helpen.

verder heb ik nog als test-tip: vintage!

goedkope gitaren die o.a ook les pauls maken die met epiphone wel te vergelijken zijn!

arcane
5 augustus 2008, 01:03
Ja klopt vintage heeft ook leuke gitaren.

Dean heeft ook leuke les pauls voor weinig.

Dingetje
5 augustus 2008, 01:07
Hmm oke, bedankt voor jullie hulp :) Ik zal eens overleggen met m'n ouders om een tripje naar de MusicStore te gaan;) Vintage.. Link ? En als ik even spaar, wat is een tip voor versterker? Ik hoorde dat Roland ofzo wel goeie versterkers heeft voor ongeveer 60 tot 100 euro. Ik wil graag een beetje heavy spelen, dus een goeie overdrive zal wel fijn zijn :) Of hoord dit in een versterker forum ofzo?:O Sorry als ik verkeerd geplaatst heb(A), nogmaals bedankt voor jullie hulp

Vintage? Waar zijn die te koop, ik googlede net wat, maar heb niets kunnen vinden.

En over die J&D Gitaren, als je dus wel die gitaar koopt van J&D LS1/3, wat zit er allemaal in de 'verpakking' zeg maar?

Groeten, Tom

Squier4ever
5 augustus 2008, 01:07
Oke, ook nog negatieve dingen over deze J&D LS1/3 gitaren? Misschien een domme vraag maar, de site van MusicStore is ook in het Nederlands, zit er ook in Nederland een MusicStore? :hippie: Bedankt voor het helpen bij een keuze!:)

Groeten, Tom

ik heb een LS1 en die begint na een jaartje of 4 flink gaar te worden, de hardware iig. maar dan nog was en is een prima klinkend gitaartje.

Dingetje: gebruik eens de zoekfunctie. jouw vraag is namelijk al enkele tientallen, zo niet honderden keren voorbij gekomen. je zit niet voor een dubbeltje op de eerste rij, dat is in ieder geval een opmerking die ik je nog wil meegeven.

pannekoek
5 augustus 2008, 01:09
Hmm oke, bedankt voor jullie hulp :) Ik zal eens overleggen met m'n ouders om een tripje naar de MusicStore te gaan;) Vintage.. Link ? En als ik even spaar, wat is een tip voor versterker? Ik hoorde dat Roland ofzo wel goeie versterkers heeft voor ongeveer 60 tot 100 euro. Ik wil graag een beetje heavy spelen, dus een goeie overdrive zal wel fijn zijn :) Of hoord dit in een versterker forum ofzo?:O Sorry als ik verkeerd geplaatst heb(A), nogmaals bedankt voor jullie hulp

Vintage? Waar zijn die te koop, ik googlede net wat, maar heb niets kunnen vinden.

En over die J&D Gitaren, als je dus wel die gitaar koopt van J&D LS1/3, wat zit er allemaal in de 'verpakking' zeg maar?

Groeten, Tom

vintage is o.a te koop bij nederland muziek wat ik weet *Spam mode*

Dingetje
5 augustus 2008, 01:13
4 Jaar is toch best lang, of heb ik dat mis, ik denk dat ik tegen die tijd misschien een andere gitaar koop. Anyway, dus als ie 4 jaar meegaat, is het toch gewoon uitstekende kwaliteit of niet?

@ Squier4ever
Ja ik weet het, maar ik heb ook al zitten zoeken naar J&D gitaren op GitaarNet.nl, maar de meeste reacties, waren spam of wat dan ook, de zoekfunctie heb ik nog niet gebruikt, zal ik doen oke:)

@ Pannekoek
Bedankt;) Ik zal even kijken of ik iets kan vinden :)

Groeten, Tom

arcane
5 augustus 2008, 01:13
Hmm oke, bedankt voor jullie hulp :) Ik zal eens overleggen met m'n ouders om een tripje naar de MusicStore te gaan;) Vintage.. Link ? En als ik even spaar, wat is een tip voor versterker? Ik hoorde dat Roland ofzo wel goeie versterkers heeft voor ongeveer 60 tot 100 euro. Ik wil graag een beetje heavy spelen, dus een goeie overdrive zal wel fijn zijn :) Of hoord dit in een versterker forum ofzo?:O Sorry als ik verkeerd geplaatst heb(A), nogmaals bedankt voor jullie hulp

Vintage? Waar zijn die te koop, ik googlede net wat, maar heb niets kunnen vinden.

En over die J&D Gitaren, als je dus wel die gitaar koopt van J&D LS1/3, wat zit er allemaal in de 'verpakking' zeg maar?

Groeten, Tom

Wat bedoel je met verpakking? Of er dingen bij zitten zoals snaren, een strap enzo.

Als je de gitaar via internet besteld, dan krijg je een enorme doos, met daarin heel veel luchtzakjes, en nog een wat kleinere doos. En in die doos zit je gitaar, en nog meer verpakkingsmateriaal. Verder niets ;)

Dus echt alleen die gitaar, niets meer, niets minder.

Dingetje
5 augustus 2008, 01:17
Ik heb gekeken bij Nederland Muziek, maar ik vind het nogal prijzig. Ik vind 300 á 400 euro voor een gitaar nogal veel (Misschien raar maar toch vind ik het:P) Maar toch bedankt voor jullie hulp ;)

Nog even over versterkers,
Weten jullie iets, met redelijk veel effecten etc. voor ongeveer 100 a 200 euro? Alvast bedankt:) (Toen ik hier op zocht in de zoekfunctie, vond ik niets)

Iemand, nog over wat er in de verpakking zit allemaal bij de J&D Gitaren? :rolleye:

Groeten, Tom

arcane
5 augustus 2008, 01:18
Als versterker met veel leuke fx raad ik je een Roland Cube aan.

Dingetje
5 augustus 2008, 01:19
@ Arcane,

Poep, weer te laat met lezen, oke, dan word het dus gewoon dagje MusicStore en gelijk alles in huis halen. Wat ben ik eigenlijk dan nog nodig?

Een stemapparaat heeft mijn zus.
Een Capo? Vertelde ze me net ook dat heeft ze, (geen idee wat het is)
Een kabel, van versterker naar gitaar? Ik hoorde dat dit geen rommel moets zijn, gewoon een degelijke kabel, (merken?:))
Plectrums, maakt niet zo veel uit toch? Als ik daar gewoon een doosje koop met stel plectrums is het klaar toch? :O
Versterker? Iemand tips, voor die effecten wat ik in m'n vorige bericht al zij..

Groeten, Tom

Dingetje
5 augustus 2008, 01:20
Weer te laat -___-'

@ Arcane,

Oke, ik zal er even naar kijken :) Zit dit ook goed met kwaliteit enzovoort?

Groeten, Tom

arcane
5 augustus 2008, 01:22
Wat betreft plectra (ja met een a als meervoud ;) ) ik zou zeggen, neem van meerdere diktes een exemplaar, en kijk wat jou het beste bevalt, en koop dan pas meerdere van die dikte.

En die Roland Cube, daar zul je denk echt niemand op dit forum iets negatiefs over horen zeggen.

Vox heeft trouwens ook leuke versterkers in die prijsklasse met fx.

Squier4ever
5 augustus 2008, 01:23
Ik heb gekeken bij Nederland Muziek, maar ik vind het nogal prijzig. Ik vind 300 á 400 euro voor een gitaar nogal veel (Misschien raar maar toch vind ik het:P) Maar toch bedankt voor jullie hulp ;)

Nog even over versterkers,
Weten jullie iets, met redelijk veel effecten etc. voor ongeveer 100 a 200 euro? Alvast bedankt:) (Toen ik hier op zocht in de zoekfunctie, vond ik niets)

Iemand, nog over wat er in de verpakking zit allemaal bij de J&D Gitaren? :rolleye:

Groeten, Tom

hoeveel 300 euro voor een gitaar ook mag lijken, helaas is het dat niet. wen er maar aan.

pannekoek
5 augustus 2008, 01:25
Ik heb gekeken bij Nederland Muziek, maar ik vind het nogal prijzig. Ik vind 300 á 400 euro voor een gitaar nogal veel (Misschien raar maar toch vind ik het:P) Maar toch bedankt voor jullie hulp ;)

Nog even over versterkers,
Weten jullie iets, met redelijk veel effecten etc. voor ongeveer 100 a 200 euro? Alvast bedankt:) (Toen ik hier op zocht in de zoekfunctie, vond ik niets)

Iemand, nog over wat er in de verpakking zit allemaal bij de J&D Gitaren? :rolleye:

Groeten, Tom


300-400 euro is niet veel voor een gitaar hoor, als je nu 200 euro uitgeeft, krijg je zo een zelfdfe starterspaket gitaar, alleen dan met een leuk epiphone merkje of iets dergelijks, echt veel in kwaliteit stijgen ga je niet, helemaal omdat de starterspack gitaartjes niet echt crap zijn, vaak is t de versterker.

over versterkers: roland cube 15x, line 6 spider 15 watt, vox ad15

testen!

Dingetje
5 augustus 2008, 01:27
@ Squier,

Ja ik weet het, het is een dure hobby, maar 300 euro voor een beginner vind ik veel. Vooral voor een 14 jarige zonder werk, ik heb eerst even een paar maand hard klusjes gedaan, en wat zwartwerk (Boom/Plantjes kwekerij) en gewoon van mijn zakgeld gespaard, ik heb ong 250, iets meer te besteden aan deze set.

Groeten, Tom

Dingetje
5 augustus 2008, 01:28
@ Pannekoek,

Oke, ik zal eens kijken naar die versterkers, die 15 staat neem ik aan voor 15watt het vermogen van de versterker. Want dat zou genoeg zijn voor mij, m'n ouders vinden het zoiezo niet zo leuk als ik hem te hard heb staan :P
Maar in die versterkers kan ik gewoon kijken welke mij het meest bevalt, en kwa kwaliteit is het gewoon goed etc?

Groeten, Tom

arcane
5 augustus 2008, 01:34
Als er versterkers op dit forum genoemd worden in die prijsklasse zijn het eigenlijk altijd die 3, de roland cube, de line6 spider en de vox ad.

Alle 3 zijn degelijk en zijn voor beginners eigenlijk wel de leukste versterkers. Er zijn ook andere merken zoals Behringer, maar persoonlijk raad ik je dat af, en dan spreek ik uit eigen ervaring, ik heb eerder veel op behringer producten gespeeld, klik op zich niet verkeerd, maar gaat erg snel kapot helaas. Maar de 3 eerder genoemden zijn sowieso qua sound ook beter.

arcane
5 augustus 2008, 01:37
oja, de microcube zou ik zelf niet nemen, die heeft echt te kleine speakers (ik meen 4 keer 4 inch) om een beetje vette metal sound te krijgen.

Dingetje
5 augustus 2008, 01:44
Oke, ik zal eens kijken naar die versterkers :) Nogmaals, heel erg bedankt voor jullie hulp!:) Owjah nog een vraagje.. Welke vinden jullie persoonlijk mooier/beter. De J&D LS1 of de LS3, ik neem de zwarte. Aangezien ik dat het mooist vind:) Owjah en kwa kabel voor de gitaar naar versterker, aanrader? Want ik hoorde dat dat wel kwaliteit moet zijn, is dit waar? Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Tom

Dingetje
5 augustus 2008, 01:50
Owjah, ik had nog een vraag. Die J&D Gitaren LS1/3, gaan ze snel zeg maar uit stemming ofzo? Dat ik ze elke keer na een klein poosje spelen weer opnieuw moet stemmen? Bv na 1 nummer ofzo? Of valt dat nog wel mee? :)

Groeten, Tom

Dingetje
5 augustus 2008, 02:00
De Roland Cube 15X Is dit een goeie versterker? http://feedback.nl/?b=CUBE15X&a=46 Dit was de goedkoopste die ik kon vinden van die 3.

arcane
5 augustus 2008, 02:03
tja mooier en beter is eigenlijk wel een gelijmde hals.
Kabels, daar kan ik je weinig over vertellen, ikzelf heb een kabel van Fender uit de gold series ofzo. Dan betaal je iets van 27 euro voor 3 meter meen ik, dat is wel een aardig kabeltje, maar er zijn uiteraard wel betere.

Wat betreft het ontstemmen, thuis onstemmen mijn gitaren niet zo snel, dus dan kun je gerust meerdere nummers spelen met de J&D zonder te moeten stemmen, echter, in de oefenruimte moet je toch wat vaker stemmen, daar is het met name in de zomer vrij warm, maar dat heb ik ook met mijn andere gitaren.

Maar nu ga ik naar bed;)

arcane
5 augustus 2008, 02:06
naja 1 dan nog. Persoonlijk zou ik gaan voor de cube 20 (of hoger). De cube 15 heeft een 8 inch speaker en de 20 heeft een 10 inch, deze klinkt wat voller.

MattellicA
5 augustus 2008, 02:11
naja 1 dan nog. Persoonlijk zou ik gaan voor de cube 20 (of hoger). De cube 15 heeft een 8 inch speaker en de 20 heeft een 10 inch, deze klinkt wat voller.

+1, en de 15X heeft geen effecten ingebouwd...

Dingetje
5 augustus 2008, 02:24
Oke ;), Njah, mijn kamer blijft gewoon beetje standaard temparatuur, dus dat zal niet veel uitmaken :), Oh oke, ik zal even kijken hoe duur ik dan uit kom, ik moet zelf de gitaar + versterker kopen, m'n ouders betalen de rest, tas, kabels, plectrA of UMS xD, etc, etc ;), en ik heb zelf m'n budget op ongeveer 250 euro. Maar kwa die LS1 of LS3, alleen de gelijmde hals is dus anders, en ietsje kwa kleur en afwerking is wat mooier, toch vind ik dat die 40 euro meer niet waard, dat stop ik dan liever in die versterker. Ik zie nu dat de LS1, 110 euro is.
Bedankt voor jullie hulp :)

Groeten, Tom

Dingetje
5 augustus 2008, 02:30
Okee, ik heb even iets samengesteld bij MusicStore.

Jack & Danny LS1 BK Black
http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0000933-001_3_images400.jpg
111,00 Euro

Roland Cube 20 X
http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0009039-000_1_images400.jpg
155,00 Euro

Plectra haal ik gewoon hier bij de lokale muziek winkel (Bigone, Zwolle)
GitaarRiem ook
Kabel voor versterker naar gitaar ook
Een gitaar standaard ook
Stem Apparaat heeft m'n zus
Hoofdtelefoon heb ik nog
Capoding heeft m'n zus ook

Zou dit voldoen voor de komende jaren? Misschien haal ik ooit er iets bij ofzo, of misschien is iets aan vervaning toe, maar zou het hiermee lukken denken jullie? In ieder geval heel erg bedankt allemaal! :)

Spreek jullie later! :hippie:

Groeten, Tom

Mafia66
5 augustus 2008, 02:48
Hoi, ik speel zelf 3 weken elektrische gitaar ofso ik ben begonnen met de Ibanez Gio GSA60 en ik vind hem niet meer leuk :P Ik vind hem niet leuk klinken :P Dus ik raad je die eigenlijk niet aan en ik wou eigenlijk ook weten klinkt een les paul of een cort stratocaster anders, ik wil eigenlijk 1 van die 2 aanschaffen, want ik vind die ook mooier. Ik wil dus eigenlijk weten wat het verschil is tussen die 3. Welke beter is en of ze anders klinken enzo.

Dingetje
5 augustus 2008, 02:52
@ Maffia66,
Heb je die Ibanez 3 weken? Zoja, ik zou er even op doorspelen tot je echt zeker weet dat je door wilt gaan met gitaar. Dan zou ik als ik jou was eens voor een nieuwe gaan kijken, maar volgens mij klinkt het kwa geluid niet zo heel erg veel anders.. Maar ik ben nog maar een beginneling, ik zou als ik jou was eerst even zoeken op 't forum, vind je geen antwoord op je vraag, begin je even een eigen topic ;) Btw, als je hierzo leest alle reacties over Epiphone.. En je hebt het geld, dan zou ik toch voor een Epiphone gaan ;) Njah, veel succes met je zoektocht naar een nieuwe gitaar.. Maar ik kan niet helpen, ik heb er de ballen verstand van xD

Groeten, Tom

Mafia66
5 augustus 2008, 02:59
Als iemand hem wilt overnemen voor 200 met een hele set dus versterker, stemapparaat, hoes en dat soort dingen dan gaat ie weg, en ja ik heb hem 3 weken, Maar ik vind een Les Paul egt mooi of een Cort Stratocaster, en mijn favoriete artiest speelt op een Fender Stratocaster, daarom wil ik er eigenlijk ook zo één. Maar Ik vraag me dus echt af of de gitaren ook anders klinken de stratocasters/les pauls/enz.

wietse
5 augustus 2008, 07:20
[QUOTE=Mafia66]Hoi, ik speel zelf 3 weken elektrische gitaar ofso ik ben begonnen met de Ibanez Gio GSA60 en ik vind hem niet meer leuk :P Ik vind hem niet leuk klinken QUOTE]

begin dan maar eens met een andere versterker, of leer de versterker goed instellen.
want met die gio's is niks mis prima startersgitaar.

Dingetje
5 augustus 2008, 09:13
Zo, ik ben weer wakker:hippie:

@ Maffia66,

Ja ik denk ook eerder dat je een nieuwe versterker kunt kopen, ik heb net even wat opgezocht over die Ibanez Gio gitaren, is niets mis mee, een maat van me heeft er ook een, ook niets mis mee, speelt lekker, klinkt goed. Maar als ik vragen mag, welke versterker heb je? Want mij werd aangeraden een keuze uit 3 versterkers te maken, maar daarvoor moet je even boven kijken, al deze versterkers liggen rond de 100, 150 euro ;) Veel succes!:)

Groeten, Tom

macwilliams
5 augustus 2008, 09:16
Hoi, ik speel zelf 3 weken elektrische gitaar ofso ik ben begonnen met de Ibanez Gio GSA60 en ik vind hem niet meer leuk :P Ik vind hem niet leuk klinken :P Dus ik raad je die eigenlijk niet aan en ik wou eigenlijk ook weten klinkt een les paul of een cort stratocaster anders, ik wil eigenlijk 1 van die 2 aanschaffen, want ik vind die ook mooier. Ik wil dus eigenlijk weten wat het verschil is tussen die 3. Welke beter is en of ze anders klinken enzo.
Nu speel je nog maar 3 weken en vind dat de gitaar niet leuk klinkt, ik denk niet dat dat aan de gitaar ligt. Na amper 3 weken kun je nog geen "leuk" geluid krijgen uit welke gitaar dan ook. Blijf nou gewoon lekker oefenen op die ibanez en kijk ondertussen naar een andere en ga die lekker uittesten bij de winkels. Koop niet enkel met het argument dat je die ene mooier vind maar omdattie gewoon veel beter speelt.

grtz :)

Dingetje
5 augustus 2008, 09:51
Ik ga met mac mee;)

Maar, Maffia66, kan je aub een ander topic maken(A).. Ik had deze geopend voor mijn vraagjes over de J&D Gitaar, eigenlijk mag er wel een slotje op:) Of mag ik dat niet vragen? :O
Nogmaals, bedankt allemaal voor de informatie:) Jullie hebben mij echt geholpen

Owjah nog 1 ding, die LS1 en de 3, zit daar veel verschil in behalve de gelijmde hals en de uitstraling?
Groeten, Tom

Dingetje
5 augustus 2008, 09:53
Ik speel ook 3 weken, nog korter zelfs, bij elkaar denk ik 1 week xD, maar dat crappy ding van m'n zus valt gewoon niets op de spelen, hij speelt niet fijn, klinkt voor geen meter, snaren zijn wat verroest etc etc. En ik wil gewoon iets voor mezelf;).. om over de versterker nog maar te zwijgen...

Groeten, Tom 8-)

Dingetje
5 augustus 2008, 10:41
Okee, ik zit nu naar die versterkers te kijken. Die Line-6 Spider 15 III Of de Roland Cube 20 X, verschil in prijs 50 euro, is dat die 50 euro waard? Of is de Line 6 wat beter?

Groeten, Tom

macwilliams
5 augustus 2008, 10:42
Okee, ik heb even iets samengesteld bij MusicStore.

Jack & Danny LS1 BK Black
http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0000933-001_3_images400.jpg
111,00 Euro

Roland Cube 20 X
http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0009039-000_1_images400.jpg
155,00 Euro

Plectra haal ik gewoon hier bij de lokale muziek winkel (Bigone, Zwolle)
GitaarRiem ook
Kabel voor versterker naar gitaar ook
Een gitaar standaard ook
Stem Apparaat heeft m'n zus
Hoofdtelefoon heb ik nog
Capoding heeft m'n zus ook

Zou dit voldoen voor de komende jaren? Misschien haal ik ooit er iets bij ofzo, of misschien is iets aan vervaning toe, maar zou het hiermee lukken denken jullie? In ieder geval heel erg bedankt allemaal! :)

Spreek jullie later! :hippie:

Groeten, Tom
Hoe je het went of keert, dit is een starterset en meer niet. Misschien een goede starterset dat weet ik niet. Ik zou als ik jou was toch lekker doorsparen voor een iets betere gitaar, dat werkt heel motiverend. De versterker uit de set van je zus is misschien niet geweldig (volcano toch?)
maar is voorlopig genoeg om te leren spelen. Als ik niet thuis ben in het weekend en de gitaar gaat mee dan neem ik de volcano versterker met me mee en een gitaar. En als effect heb ik de boss metal zone mee die heeft op een of andere manier toch het beste geluid met dit versterkertje. Die metalzone koop je al voor 35 euro op marktplaats.

Je woont toch in zwolle???

Voordat het in een eindeloos gezever eindigt, kom maar eens naar kampen en kom maar eens luisteren naar wat ik bedoel. Ik hoop dat je koffie lust. Het moet wel vanaf volgende week want deze week ben ik de hele week in den haag bij familie.


Lama weten

grtz

Ibanez666
5 augustus 2008, 10:49
Gewoon een tweede hands kopen....spelen en sparen....weer verkopen en een duurdere tweede hands kopen...spelen en sparen...enz

Dingetje
5 augustus 2008, 11:14
@Mac,
Ja ik lust wel koffie ;)

Anyway, euhmm ja maar bij die starterpack van mijn zus, die versterker is gewoon totaal niets meer, iemand die ik ken, die heeft een les paul van epiphone, die heeft er ook op gespeeld, en uit dat ding is gewoon niets meer te krijgen, wat betreft de gitaar, als ik die weer wil laten klinken, lukt denk ik niet meer.. En m'n zus wilt dit starterpackje nog wel weer terug, dus moet ik kijken of wat voor mezelf kan vinden

Maar, een starterpack versterker zitten vaak geen effecten op toch? Kijk, en ik heb gewoon 250 euro ongeveer, miss. dat ik dan als ik beter word een andere gitaar koop;) Maar kijk omdat ik nu ook eigenlijk een starterpack heb (die van m'n zus) Is het een beetje nutteloos om er weer een starterpack bij te kopen.. En ik hoor echt goeie reacties over deze gitaar/versterker. Dus ik denk dat ik hierbij blijf

Toch bedankt voor je tip!:)

Groeten, Tom

wietse
5 augustus 2008, 12:24
wil je beslist een les paul model?
(effe spammen :D)
want anders heb ik ook nog wel wat leuks om op te beginnen, moet je alleen effe naar het noorden voor willen reizen.
ik zit er aan te denken om een les paul model de deur uit te doen (maya of life), maar hier ben ik nog niet helemaal over uit (wil m'n collectie meer specialiseren naar weirdo spul).
heb nog wel een leuk park G10 versterkertje staan voor erbij, compleet met kabel ben je voor 150 euro klaar.

Dingetje
5 augustus 2008, 12:46
wil je beslist een les paul model?
(effe spammen :D)
want anders heb ik ook nog wel wat leuks om op te beginnen, moet je alleen effe naar het noorden voor willen reizen.
ik zit er aan te denken om een les paul model de deur uit te doen (maya of life), maar hier ben ik nog niet helemaal over uit (wil m'n collectie meer specialiseren naar weirdo spul).
heb nog wel een leuk park G10 versterkertje staan voor erbij, compleet met kabel ben je voor 150 euro klaar.

Is deze gitaar goed ?:O Beter dan de J&D? Ik zal er over nadenken oke? :) En die versterker, wat is G10? :P (Domme vraag misschien) Maar heb je foto's van die gitaar?:)

Groeten, Tom

wietse
5 augustus 2008, 12:56
Is deze gitaar goed ?:O Beter dan de J&D? Ik zal er over nadenken oke? :) En die versterker, wat is G10? :P (Domme vraag misschien) Maar heb je foto's van die gitaar?:)

Groeten, Tom

kijk maar op m'n site, staan ze allemaal op. (bedoel de maya lp en de life lp)
G10 is het type dus 10watt, park is budget marshall.
hij speelt en klinkt goed alleen multiplex maar die staat nog niet op de te koop afdeling van m'n site want ben er nog niet helemaal over uit.
het is een oude beginner,70er jaren, dus verwacht geen wonderen want de beginners gitaren zijn nog nooit zo goed geweest als tegenwoordig.

Dingetje
5 augustus 2008, 13:11
Hmm.. oke, ik denk toch dat ik voor de J&D ga, aangezien dat een beetje klopt met m'n budget ;) Toch bedankt voor het aanbod :)

Groeten, Tom

Squier4ever
5 augustus 2008, 14:02
Hmm.. oke, ik denk toch dat ik voor de J&D ga, aangezien dat een beetje klopt met m'n budget ;) Toch bedankt voor het aanbod :)

Groeten, Tom

als je dat doet, ga alsjeblieft wel zelf testen en niet zomaar bestellen. kan een hoop ergernis/ellende voorkomen. neem iemand mee die er verstand van heeft.

Dingetje
5 augustus 2008, 14:09
als je dat doet, ga alsjeblieft wel zelf testen en niet zomaar bestellen. kan een hoop ergernis/ellende voorkomen. neem iemand mee die er verstand van heeft.

Ja, ik ga even overleggen met mijn ouders of ze naar Duitsland willen voor een gitaar, als zij dat willen, neem ik gewoon iemand mee die er echt veel verstand van heeft, ik wil geen miskoop doen, voor mij is 250 Euro een groot bedrag.
Bestellen doe ik niet voor gitaren etc. Ik wil eerst zeker weten of de gitaar fijn speelt, en wat vragen stellen, tenslotte laat ik de gitaar even bespelen door degene die ik meeneem, als die het ook een goede gitaar vind, en we zijn er overeens. Dan pas ga ik kopen:) Miss. overdreven.. maar ik wil gewoon zeker zijn dat ik geen miskoop heb.

Groeten, Tom

inteDes
5 augustus 2008, 14:11
Ja, ik ga even overleggen met mijn ouders of ze naar Duitsland willen voor een gitaar, als zij dat willen, neem ik gewoon iemand mee die er echt veel verstand van heeft, ik wil geen miskoop doen, voor mij is 250 Euro een groot bedrag.
Bestellen doe ik niet voor gitaren etc. Ik wil eerst zeker weten of de gitaar fijn speelt, en wat vragen stellen, tenslotte laat ik de gitaar even bespelen door degene die ik meeneem, als die het ook een goede gitaar vind, en we zijn er overeens. Dan pas ga ik kopen:) Miss. overdreven.. maar ik wil gewoon zeker zijn dat ik geen miskoop heb.

Groeten, Tom

Helemaal niet overdreven vind ik! Zo moet je het ook gewoon aanpakken, bespaart je zoals Squier al zei een hoop gezever achteraf! Succes!

Squier4ever
5 augustus 2008, 14:11
Ja, ik ga even overleggen met mijn ouders of ze naar Duitsland willen voor een gitaar, als zij dat willen, neem ik gewoon iemand mee die er echt veel verstand van heeft, ik wil geen miskoop doen, voor mij is 250 Euro een groot bedrag.
Bestellen doe ik niet voor gitaren etc. Ik wil eerst zeker weten of de gitaar fijn speelt, en wat vragen stellen, tenslotte laat ik de gitaar even bespelen door degene die ik meeneem, als die het ook een goede gitaar vind, en we zijn er overeens. Dan pas ga ik kopen:) Miss. overdreven.. maar ik wil gewoon zeker zijn dat ik geen miskoop heb.

Groeten, Tom

bij musicstore moet je ook nog eens vragen naar een nieuwe gitaar uit de doos om te testen. niet de demo-modellen. die zijn over het algemeen allemaal kut van J&D. je moet echt vragen of je er een uit de doos mag testen (willen ze vaak niet) en dreigen dat je er geen koopt en weggaat als dat niet mag. iedere gitaar is anders namelijk.

Dingetje
5 augustus 2008, 14:22
@ Intedes,
Ja bedankt:)

@ Squier,
Oke zal ik doen;) En als ze dat niet willen, wat doe ik dan? :O, want ik zit er echt over na te denken om die gitaar te kopen.

Groeten, Tom

inteDes
5 augustus 2008, 14:27
Ik zou proberen uit te leggen dat je toch wel heel graag het exemplaar dat je eventueel mee naar huis neemt zou willen testen (wat mij overigens volstrekt normaal lijkt). En als ze dat blijven weigeren, getuigd dat van heel weinig klantenservice en zou ik - hoe graag ik die gitaar ook wil - mijn conclusies trekken en ze elders gaan zoeken.

Squier4ever
5 augustus 2008, 14:27
@ Intedes,
Ja bedankt:)

@ Squier,
Oke zal ik doen;) En als ze dat niet willen, wat doe ik dan? :O, want ik zit er echt over na te denken om die gitaar te kopen.

Groeten, Tom

klinkt hard, maar weglopen in ieder geval geen gitaar kopen zonder getest te hebben, zeker als beginner niet.

Demoi-crazy
5 augustus 2008, 14:32
Hey,

Ik speel op een Gibson Les Paul en ook een Epi Les Paul. Nu wou ik zo een leuk raggitaarje om wat mee te dollen en toen heb ik me gewoon gebaseerd op de looks en via internet een Jack & Danny YC-LC 1 black Paula gekocht bij musicstore.
Het ding kwam na enkele dagen netjes verpakt aan huis. Uit de doos gehaald, hoefde bijna niet te worden bijgestemd. Intonatie en afstelling waren goed gedaan, beetje fijnafstelling naar persoonlijke smaak enzo maar dat was eigenlijk niet nodig.
Het gitaartje in een spider II 30 watt combootje dat ik nog ergens had staan.... Man man... was ik aangenaam verrast!! Een zeer soepele en bespaalbare hals, deftige afgewerkte frets (de hele gitaar is trouwens mooi afgewerkt) De pickups zijn nogal lawaaierg als je met veel gain speelt maar een goedkoop setje GFS Pu's erin en mijn plankje rockt als de besten. Het is geen Gibson maar het is een zeer leuk gitaartje. Ok, het is een bold-on neck maar voor zo'n gitaartje van op en al 150 euro maakt dat geen reet uit.

Leuk hebbedingetje!!! :rockon:

Succes en post gerust een fotooke van je nieuwe gitaar

Dingetje
5 augustus 2008, 14:33
Hmm oke ;), Ik kan nogal goed zeuren, dus ik hoop dat ik het voor elkaar krijg:) Ik merk het dan wel :) Ik zal eens gaan kijken. Anders word het weer verder zoeken. Njah, bedankt:)

Groeten, Tom

Dingetje
5 augustus 2008, 14:35
Hey,

Ik speel op een Gibson Les Paul en ook een Epi Les Paul. Nu wou ik zo een leuk raggitaarje om wat mee te dollen en toen heb ik me gewoon gebaseerd op de looks en via internet een Jack & Danny YC-LC 1 black Paula gekocht bij musicstore.
Het ding kwam na enkele dagen netjes verpakt aan huis. Uit de doos gehaald, hoefde bijna niet te worden bijgestemd. Intonatie en afstelling waren goed gedaan, beetje fijnafstelling naar persoonlijke smaak enzo maar dat was eigenlijk niet nodig.
Het gitaartje in een spider II 30 watt combootje dat ik nog ergens had staan.... Man man... was ik aangenaam verrast!! Een zeer soepele en bespaalbare hals, deftige afgewerkte frets (de hele gitaar is trouwens mooi afgewerkt) De pickups zijn nogal lawaaierg als je met veel gain speelt maar een goedkoop setje GFS Pu's erin en mijn plankje rockt als de besten. Het is geen Gibson maar het is een zeer leuk gitaartje. Ok, het is een bold-on neck maar voor zo'n gitaartje van op en al 150 euro maakt dat geen reet uit.

Leuk hebbedingetje!!! :rockon:

Succes en post gerust een fotooke van je nieuwe gitaar

Haha, voor mij is 't geen hebbedingetje :P Maar eerder een sirieuze aankoop als eerste gitaar xD, maar ik hoor echt veel positiefs over deze gitaar!, zijn er nog negatieve dingen die ik moet weten over deze gitaar? :O

Groeten, Tom

Squier4ever
5 augustus 2008, 14:37
Haha, voor mij is 't geen hebbedingetje :P Maar eerder een sirieuze aankoop als eerste gitaar xD, maar ik hoor echt veel positiefs over deze gitaar!, zijn er nog negatieve dingen die ik moet weten over deze gitaar? :O

Groeten, Tom

kom je over een jaar of 4 wel achter :D
nee op de plaatsten van de strappins wordt de mijne een beetje pulp (het hout) heb nu beide strappins al op een andere plaats bevestigd.

Dingetje
5 augustus 2008, 14:39
Wat zijn strappings? :O Ja ik weet het, ik heb er de ballen verstand van xD Maar verder niet echt? Gewoon goeie gitaar eigenlijk dus :)

3ss
5 augustus 2008, 14:40
Ik heb vrij lang op rommel gespeeld tot ik wist dat ik er verder mee wou gaan. En dan heb ik meteen een degelijk instrument gekocht. Je hoort meteen het verschil tussen dat rommel gitaartje en de wat betere. En het klinkt direct een pak beter, en dan ga je ook meer spelen. Dat was ff op de tanden bijten tot ik genoeg geld had en wist dat ik ermee wou doorgaan.
Maar als je eentje wil kopen, doen! :rockon:

Squier4ever
5 augustus 2008, 14:44
Wat zijn strappings? :O Ja ik weet het, ik heb er de ballen verstand van xD Maar verder niet echt? Gewoon goeie gitaar eigenlijk dus :)

de schroeven waar je een strap aan vast maakt, waar je gitaar aan hangt dus....

Dingetje
5 augustus 2008, 14:45
Ik weet nog niet of ik er echt helemaal mee door wil, het is nu meer een hobby van me, maar ik wil er zeker meer mee doen dan op m'n zus d'r gitaartje blijven raggen;) En deze wil ze binnenkort weer terug.. Dus heb ik geen keus, en om nou gelijk een dure gitaar te kopen, vind ik weer wat té... Misschien later :)

Dingetje
5 augustus 2008, 14:53
@ Squier,

Oke :)

Nogmaals bedankt voor jullie hulp! :)

Groeten, Tom

Squier4ever
5 augustus 2008, 14:55
Ik weet nog niet of ik er echt helemaal mee door wil, het is nu meer een hobby van me, maar ik wil er zeker meer mee doen dan op m'n zus d'r gitaartje blijven raggen;) En deze wil ze binnenkort weer terug.. Dus heb ik geen keus, en om nou gelijk een dure gitaar te kopen, vind ik weer wat té... Misschien later :)

juist als je niet weet of je er mee door wil kun je beter een iets duurdere gitaar kopen en vooral ook tweedehands, dan verlies je er veel minder geld op.

joskedentweede
5 augustus 2008, 14:57
Jep, je eerste "goede" gitaar tweedehands kopen helpt echt, dan geef je niet meteen te veel geld uit, maar weet je meteen of het iets wordt of niet.
Berekend risico zeg maar.

Dingetje
5 augustus 2008, 14:57
Ik ga niet voor tweedehands, nogmaals ik ben een beginneling, ik ga niet aan tweedehands beginnen, ik vind 't gewoon niet zo vertrouwd als een echte winkel zeg maar, toch bedankt ;)

Dingetje
5 augustus 2008, 14:58
Stel ik ga tweedehands? Waar moet ik dan naar zoeken? :O

inteDes
5 augustus 2008, 15:02
Zoek op marktplaats en dergelijke sites naar bijvoorbeeld een Epiphone Les Paul en neem hetzelfde mannetje als je mee naar Keulen zou nemen, mee als je de gitaar gaat testen! Simpel! Misschien ga je je budget een beetje moeten opkrikken, maar het heeft als voordeel dat als het bijna een nuloperatie zal zijn als je de gitaar ooit verder verkoopt.

tip: je kan je posts ook gewoon editen, dan hoef je niet altijd twee posts na elkaar te plaatsen.

joskedentweede
5 augustus 2008, 15:03
Ik zeg niet dat je meteen tweedehands moet gaan, ik zei een eerste goede gitaar tweedehands kopen. De eerste goede gitaar is dan eigenlijk je tweede...
Dit is wat ik had bij mijn squier, lekker alle akkoordjes leren en goed spelen op dat ding tot ik goed doorhad wat gitaarspelen inhield wou ik nog wat anders proberen, soleren, met meer distortion enzo en dan vallen die cheapo's erg vaak door de mand.
Dus was ik op zoek gegaan naar een tweedehands goede (lees betere) gitaar en kwam ik uit bij mn Heartfield Talon. Toen kreeg ik de bacterie van het spelen pas echt te pakken en een jaar later kocht ik mn eerste echte veel te dure maar super gitaar.
Zo ist bij mij gegaan, het is enkel een mededeling.

Dingetje
5 augustus 2008, 15:05
Oh oke ;), Nou ik zal eens kijken :) Maar ik denk nog steeds dat de J&D gitaar de grootste kans blijft. Dan heb ik tenminste niet te veel geld uitgegeven aan een gitaar als ik wel stop. En als ik weet dat ik doorga kan ik over paar jaar gewoon iets nieuws kopen toch? En stel ik koop een tweedehans Epiphone, en ik stop wel, dan zit ik bv met een gitaar van redelijk veel geld, en die kan ik dan weer verkopen voor minder. Ik geef liever niet gelijk veel geld uit snappen jullie? ;)

Groeten, Tom

arcane
5 augustus 2008, 17:40
kom je over een jaar of 4 wel achter :D
nee op de plaatsten van de strappins wordt de mijne een beetje pulp (het hout) heb nu beide strappins al op een andere plaats bevestigd.

Dat probleem heeft mijn J&D les paul trouwens ook, op zich niet zo erg, lucifertje er in beetje lijm en het was weer opgelost.

Dingetje
5 augustus 2008, 22:09
Nog effe 1 vraagje, die Cube X 15 van Roland, is dat de versterker die ik moet nemen? Die heeft een 8'' speaker, de X 20 ook.. Maar dat maakt toch niet veel uit, die 5 watt?

wietse
5 augustus 2008, 22:36
Dat probleem heeft mijn J&D les paul trouwens ook, op zich niet zo erg, lucifertje er in beetje lijm en het was weer opgelost.

tandenstoker is beter, harder hout namelijk.

pannekoek
5 augustus 2008, 23:57
Nog effe 1 vraagje, die Cube X 15 van Roland, is dat de versterker die ik moet nemen? Die heeft een 8'' speaker, de X 20 ook.. Maar dat maakt toch niet veel uit, die 5 watt?


behalve dat de 20x tal van effecten en distorions meer heeft ^^

de 15x heeft geen delay, reverb, flanger, phaser, chorus, tremolo, en nog wat distortions extra

de 20x is dus veel uitgebreider!

Dingetje
5 augustus 2008, 23:59
Oke, dus gewoon eigenlijk al die effecten meer + meer vermogen voor maar 50 euro? :) Dan ga ik toch voor de 20 :) Bedankt voor je hulp:)

Groeten, Tom

HertogJanNL
6 augustus 2008, 10:38
20X heeft een stuk meer dan de 15X inderdaad, ben dus ook voor de 20 gegaan. Enneh, ben er erg tevreden mee!

Dingetje
14 augustus 2008, 17:53
Jaja, dagje Duitsland gehad eergister :), ik heb nog niets gekocht, maar heb op de gitaar gespeelt.. G-e-w-e-l-d-i-g, echt ik vond hem super spelen :), nu net besteld, en wachten tot die aankomt :) Hij is op voorraad, weet iemand hoelang het ongeveer duurt? Ik kan niet wachten! Ik ben voor de LC3 gegaan :)

JohnLord
14 augustus 2008, 18:00
Special II zeker niet doen, daar heb ik nog niet veel goeds van gehoord.. Beter is om door te sparen voor een Standard of als het even kan een Custom!

Edit: Pannekoek was me voor!
Read my sig!

Squier4ever
14 augustus 2008, 18:38
Jaja, dagje Duitsland gehad eergister :), ik heb nog niets gekocht, maar heb op de gitaar gespeelt.. G-e-w-e-l-d-i-g, echt ik vond hem super spelen :), nu net besteld, en wachten tot die aankomt :) Hij is op voorraad, weet iemand hoelang het ongeveer duurt? Ik kan niet wachten! Ik ben voor de LC3 gegaan :)

sorry maar nu moet ik je toch echt weer even wijzen op een domme fout: je bent verdomme in die winkel geweest, hebt een fijn instrument getest en die niet meegenomen? geloof dat (niet alleen) ik daar duidelijk over was geweest toch? niet echt heel handig. nu weet je dus niet of je een goeie gitaar krijgt, laat staan een afgestelde gitaar. dom, dom, dom! maar alsnog veel plezier.

inteDes
14 augustus 2008, 19:10
Dit begrijp ik inderdaad ook niet zo goed? Maar misschien is er wel een goeie uitleg voor?

RammerStein
14 augustus 2008, 19:18
sorry maar nu moet ik je toch echt weer even wijzen op een domme fout: je bent verdomme in die winkel geweest, hebt een fijn instrument getest en die niet meegenomen? geloof dat (niet alleen) ik daar duidelijk over was geweest toch? niet echt heel handig. nu weet je dus niet of je een goeie gitaar krijgt, laat staan een afgestelde gitaar. dom, dom, dom! maar alsnog veel plezier.

jaa ik vat het eigenlijk ook niet waarom je hem niet gelijk hebt meegenomen.

Squier4ever
14 augustus 2008, 19:44
Dit begrijp ik inderdaad ook niet zo goed? Maar misschien is er wel een goeie uitleg voor?

gister geen geld vandaag wel? lijkt me niet echt.

geen plaats in de auto? dan maar een uurtje met gitaar op schoot

inteDes
14 augustus 2008, 19:46
gister geen geld vandaag wel? lijkt me niet echt.

geen plaats in de auto? dan maar een uurtje met gitaar op schoot


Mja, weinig waarschijnlijk maar ik wil hem nog even het voordeel van de twijfel geven en niet direct veroordelen vandaar. ;)

Mr.Fingers
14 augustus 2008, 19:48
Maar opt tinteret wassie 5€ goetkoperrrr :nervous:

Ibanez666
14 augustus 2008, 19:49
Word geen "Dinges"... nou hij is hard op weg

Nocki
14 augustus 2008, 22:36
Met een goedkope epi kan je ook heel veel hoor...
Check mn youtube filmpje maar.

http://www.youtube.com/watch?v=nKLucFuqp3I

Dingetje
14 augustus 2008, 23:22
Hmmm.. Nou eigenlijk niets van allemaal, m'n ouders wouden niet rijden naar Duitsland voor een gitaar, dus ben ik met een vriend van me mee gegaan omdat hij nog naar Duitsland ging in de vakantie, hij heeft daar in de buurt familie wonen, dus met wat overleg (Hij speelt ook gitaar) zijn we naar de Music Store gegaan, en ik mocht nog niets van m'n ouders kopen, dus heb ik iig er op gespeeld.. Ik hoef niet gelijk helemaal afgezeken te worden hoor.

Groetjes :)

hansli
15 augustus 2008, 00:04
Hmmm.. Nou eigenlijk niets van allemaal, m'n ouders wouden niet rijden naar Duitsland voor een gitaar, dus ben ik met een vriend van me mee gegaan omdat hij nog naar Duitsland ging in de vakantie, hij heeft daar in de buurt familie wonen, dus met wat overleg (Hij speelt ook gitaar) zijn we naar de Music Store gegaan, en ik mocht nog niets van m'n ouders kopen, dus heb ik iig er op gespeeld.. Ik hoef niet gelijk helemaal afgezeken te worden hoor.
Groetjes :)

Dat was het punt ook niet: nu krijg je een gitaar uit de doos waar je niet op gespeeld hebt.
Je hebt alle goeie tips gekregen waar je om vroeg, maar ze eigenlijk in de wind geslagen.
Binnenkort, na zo'n 2 maand spelen, moet de gitaar zijn eerste servicebeurt krijgen, die is bij de alle gitaarwinkels gratis als je er een gitaar koopt.

Normaal kost zo'n afstelbeurt plm 25 euro, maar je kunt natuurlijk ook even naar keulen gaan, daar heb je namelijk nog recht op 1 gratis afstelbeurt :???:

Begrijp je, vandaar dat sommigen hier wat hard reageren, enneh, wen er maar een beetje aan: men is hier soms nogal eerlijk en recht voor zijn raap......

Maar veel geluk met je gitaar natuurlijk, want daar gaat et allemaal om: MUZIEK :dance:

Dingetje
15 augustus 2008, 01:21
Dat was het punt ook niet: nu krijg je een gitaar uit de doos waar je niet op gespeeld hebt.
Je hebt alle goeie tips gekregen waar je om vroeg, maar ze eigenlijk in de wind geslagen.
Binnenkort, na zo'n 2 maand spelen, moet de gitaar zijn eerste servicebeurt krijgen, die is bij de alle gitaarwinkels gratis als je er een gitaar koopt.

Normaal kost zo'n afstelbeurt plm 25 euro, maar je kunt natuurlijk ook even naar keulen gaan, daar heb je namelijk nog recht op 1 gratis afstelbeurt :???:

Begrijp je, vandaar dat sommigen hier wat hard reageren, enneh, wen er maar een beetje aan: men is hier soms nogal eerlijk en recht voor zijn raap......

Maar veel geluk met je gitaar natuurlijk, want daar gaat et allemaal om: MUZIEK :dance:

Ja oke, maar snappen jullie ook dat ik gewoon niet even naar Duitsland kan gaan om iets te kopen.. Ik had gewoon pure mazzel dat ik met die vriend mee kon. Maar ik mocht nog niets kopen.. Kan je me uitleggen wat ene service beurt en afstellen is? :???:

Toch bedankt voor jullie hulp!:)

Ace 1.15.19
15 augustus 2008, 01:42
Ja oke, maar snappen jullie ook dat ik gewoon niet even naar Duitsland kan gaan om iets te kopen.. Ik had gewoon pure mazzel dat ik met die vriend mee kon. Maar ik mocht nog niets kopen.. Kan je me uitleggen wat ene service beurt en afstellen is? :???:

Toch bedankt voor jullie hulp!:)
Bij een afstelbeurt wordt alles bekeken of het eruit ziet zoals het hoort. Als de hals krom is dan maken ze die recht, als de elementen te hoog of te laag staan dan zetten ze die op de goede hoogte. Ook kunnen je snaren te hoog of te laag staan ten opzichte van de hals, zelfs die zijn in hoogte te verstellen. Bij een afstelbeurt wordt de gitaar ook geïntoneerd (http://nl.wikipedia.org/wiki/Intonatie_(muziek)).

richwoodplayer
15 augustus 2008, 11:54
Met een goedkope epi kan je ook heel veel hoor...
Check mn youtube filmpje maar.

http://www.youtube.com/watch?v=nKLucFuqp3I

gaaf! :dance:

lekker geluid man! en goed gespeeld natuurlijk :rockon:

Nocki
15 augustus 2008, 12:04
gaaf! :dance:

lekker geluid man! en goed gespeeld natuurlijk :rockon:


Dankjewel. Was eigenlijk zomaar gemaakt voor een vriendje die deze gitaar wou hebben. Ik heb m even voor m afgesteld enzo en daarna met mn fotocamera een klein filmpje gemaakt. Vond het best wel leuk klinken. Tis niet echt iets bijzonders maar ik wist van welke muziek hij houdt dus heb er ook maar een stukje metallica in gegooid... tis verde rniet iets samenhangends maar was wel tevreden. misschien binnenkort eens iets leuks maken... krijg je de smaak toch wel van te pakken :-)

hansli
15 augustus 2008, 14:58
Ja oke, maar snappen jullie ook dat ik gewoon niet even naar Duitsland kan gaan om iets te kopen.. Ik had gewoon pure mazzel dat ik met die vriend mee kon. Maar ik mocht nog niets kopen.. Kan je me uitleggen wat ene service beurt en afstellen is? :???:
Toch bedankt voor jullie hulp!:)

Kijk, eigenlijk geef je zelf het antwoord al: je weet nog niks van gitaren, dat is helemaal niet erg, maar je bestelt gewoon iets via internet.

Waarom niet gewoon een gitaar gekocht bij een winkel in de buurt, want ik kan je nu al verzekeren dat je uiteindelijk geen cent gaat besparen, integendeel!

Ik zal hier maar niet in geuren en kleuren gaan vertellen hoeveel gratis gitaarbanden, tassen, bijna gratis koffers etc. ik al niet gekregen heb, maar ik weet heel zeker dat ik bij mijn gitaarboer veel goedkoper uit ben dan als ik via internet had gekocht, dit nog afgezien van alle bezwaren die hier al genoemd waren......

En dat ik altijd voor service terecht kan is natuurlijk mooi meegenomen

In de buurt van Zwolle of in Zwolle zit toch wel een goede gitaarwinkel???

Mr.Fingers
15 augustus 2008, 15:01
In België is het een beetje de normaalste zaak van de wereld om wat te onderhandelen over de prijs. Toen ik m'n Fender Telecaster (die rode met een bigsby, die ik er later heb opgezet) kocht in de winkel, was die 650€. Ik ben buitengewandeld met die gitaar, koffer, leren strap, set-up voor 0.011 en snaren voor 649€. Als je via het internet gekocht hebt, krijg je gewoon een doos met daarin een gitaar, zonder de minste kwaliteitscontrole van de winkel, zonder set-up,... Dat mag je allemaal zelf gaan doen. Als je wat ervaren bent is dat geen probleem (inteDes weet onderhand dat ik gitaren kan afstellen :D), maar als totale newbee is het een erg moeilijke zaak.

Dingetje
15 augustus 2008, 15:04
Kijk, eigenlijk geef je zelf het antwoord al: je weet nog niks van gitaren, dat is helemaal niet erg, maar je bestelt gewoon iets via internet.

Waarom niet gewoon een gitaar gekocht bij een winkel in de buurt, want ik kan je nu al verzekeren dat je uiteindelijk geen cent gaat besparen, integendeel!

Ik zal hier maar niet in geuren en kleuren gaan vertellen hoeveel gratis gitaarbanden, tassen, bijna gratis koffers etc. ik al niet gekregen heb, maar ik weet heel zeker dat ik bij mijn gitaarboer veel goedkoper uit ben dan als ik via internet had gekocht, dit nog afgezien van alle bezwaren die hier al genoemd waren......

En dat ik altijd voor service terecht kan is natuurlijk mooi meegenomen

In de buurt van Zwolle of in Zwolle zit toch wel een goede gitaarwinkel???

Ja, Big One zit in Zwolle, maar dat is té duur, en het goedkoopste wat ze hebben is een starterpack van 150 euro, maar in principe heb ik al een starterpack. Dus om er nou een bij te kopen vind ik zonde.. En met de versterker is niets mis mee opzich, alleen ik wil wat meer effecten zonder allerlij pedalen erbij aan te schaffen.. De gitaar is het grote probleem, alles rammelt en weet ik veel wat.. En stel ik moet nieuwe onderdelen en weet ik veel wat voor de gitaar ben ik denk ik nog duurder uit dan dat ik een nieuwe koop.. Tuurlijk is het dom om een gitaar te kopen via internet, maar ik kan gewoon niets anders.

Dingetje
15 augustus 2008, 15:05
Mr.Fingers,

Ja oke, ik weet er niets van af, maar als ik naar de gitaarwinkel hier ga, kunnen zij het niet afstellen ofzo?

Mr.Fingers
15 augustus 2008, 15:08
Ja, die doen dat, maar die doen dat niet gratis. Reken op een volledige service-beurt (afstellen v actie, intoneren, ...) op een 30€... En instrumenten die niet uit hun winkel komen hebben vaak minder prioriteit, dus je gaat je gitaar niet na een paar uurtjes al terug hebben.

En het kan zijn dat je een k*tinstrument thuisgestuurd krijgt van de duitse webwinkel, dat "onbespeelbaar" is door dode plekken op de hals bvb

inteDes
15 augustus 2008, 15:20
In België is het een beetje de normaalste zaak van de wereld om wat te onderhandelen over de prijs. Toen ik m'n Fender Telecaster (die rode met een bigsby, die ik er later heb opgezet) kocht in de winkel, was die 650€. Ik ben buitengewandeld met die gitaar, koffer, leren strap, set-up voor 0.011 en snaren voor 649€. Als je via het internet gekocht hebt, krijg je gewoon een doos met daarin een gitaar, zonder de minste kwaliteitscontrole van de winkel, zonder set-up,... Dat mag je allemaal zelf gaan doen. Als je wat ervaren bent is dat geen probleem (inteDes weet onderhand dat ik gitaren kan afstellen :D), maar als totale newbee is het een erg moeilijke zaak.

En of! Om over de schitterende service en ontvangst nog maar te zwijgen! Ik wil zelfs nergens anders meer gaan! ;)

Kakihara
15 augustus 2008, 15:22
En of! Om over de schitterende service en ontvangst nog maar te zwijgen! Ik wil zelfs nergens anders meer gaan! ;)

Mr Fingers is geweldig ! :D

Ace 1.15.19
15 augustus 2008, 15:56
Ik zou ook nooit een gitaar via internet kopen, maar ik ga het even een beetje voor de jongen opnemen (buiten het feit dat hij al het advies wat hem gegeven is afgeslagen heeft).

Hij is dolblij dat hij van zijn hard gespaarde centen zelf een gitaar kan kopen. Hij heeft aangegeven dat hij met reacties zoals "spaar meer want voor € 400,- kun je een leuke Epi kopen" niet zoveel kan omdat hij gewoonweg het geld niet heeft. Dan is het toch leuk voor zo'n gozer dat hij dadelijk verder kan met zijn hobby met iets waar hij zelf voor gewerkt heeft. Niet iedereen heeft een full-time job waardoor hij weer eens even in de gitaarzaak kan gaan neuzen (ojee, hier ga ik gezeik mee krijgen).

Hebben jullie dat nooit gehad dat je als klein jochie jezelf blind staarde op die gave Stagg Strat, toen je nog geen flauw benul had welk merk een beetje te pruimen is?

hansli
15 augustus 2008, 16:26
I
Hebben jullie dat nooit gehad dat je als klein jochie jezelf blind staarde op die gave Stagg Strat, toen je nog geen flauw benul had welk merk een beetje te pruimen is?

Nee, toen ik zo jong was kocht ik geen gitaren, maar ik heb laatst, om maar een voorbeeldje te geven, bij mijn gitaarboer een 2e hands ibanez artcore gekocht, voor 225 euro.....

Is maar een voorbeeldje, TS was ook geadviseerd naar 2ehands te kijken, en volgens mij lag deze prijs wel in de buurt van zijn budget....

Ik zal niet meer zout in de wond strooien, dat is niet mijn bedoeling, maar een beetje leuke gitaarwinkel heeft regelmatig van dit soort occasions staan, en waarom zou je bang voor 2ehands zijn, dit soort gitaren heeft een levensverwachting van, ik zeg maar wat: 50 jaar?

Dingetje
15 augustus 2008, 20:48
Ik zou ook nooit een gitaar via internet kopen, maar ik ga het even een beetje voor de jongen opnemen (buiten het feit dat hij al het advies wat hem gegeven is afgeslagen heeft).

Hij is dolblij dat hij van zijn hard gespaarde centen zelf een gitaar kan kopen. Hij heeft aangegeven dat hij met reacties zoals "spaar meer want voor € 400,- kun je een leuke Epi kopen" niet zoveel kan omdat hij gewoonweg het geld niet heeft. Dan is het toch leuk voor zo'n gozer dat hij dadelijk verder kan met zijn hobby met iets waar hij zelf voor gewerkt heeft. Niet iedereen heeft een full-time job waardoor hij weer eens even in de gitaarzaak kan gaan neuzen (ojee, hier ga ik gezeik mee krijgen).

Hebben jullie dat nooit gehad dat je als klein jochie jezelf blind staarde op die gave Stagg Strat, toen je nog geen flauw benul had welk merk een beetje te pruimen is?

Je snapt het precies:), zomerwerk etc. heb ik gedaan, daarvoor wil ik graag iets kopen waar ik verder mee kan. En 400 euro voor een gitaar vind ik in mijn ogen nu net iets te veel van het goede, tuurlijk zijn dat gewoon super gitaren, maar het ligt gewoon niet in mijn budget.

En al het advies heb ik niet helemaal afgeslagen, ja oke, domme fout via internet bestellen.. Maar het kan gewoon niet anders, en zo'n beetje elke reactie op die gitaar was goed, en als ik negatieve reacties kreeg ging ik echt wel verder kijken. Maar dit leek me gewoon een goed gitaartje om de komende tijd mee verder te gaan en kijken of ik het echt wil:), Dan kan ik eens gaan kijken voor een Epiphone ofzo richting de 300 - 400 euro..

Mr.Fingers
15 augustus 2008, 21:17
Mijn posts waren ook zeker niet negatief bedoelt, ik ben zelfs blij voor je dat je een supergitaar hebt van naam & faam (en ik ben niet gauw blij, dus je moet niet vragen ;)). Feit is alleen dat geen twee gitaren dezelfde zijn, ook al zijn ze van hetzelfde merk, type & kleur. Geen twee stukken hout zijn gelijk, en het aziaatje kan ook wel eens een off-day hebben gehad. Het is gewoon dat een grote duitse muziekwinkel vaak een "dozenschuiver" is. Als jij een bestelling plaatst, gaat er bij die duitse winkel een code in het systeem, en wordt je gitaar uit een anonieme loods gehaald, zonder ook maar te kijken of ze enigzinds goed is. Bij een "echte" muziekwinkel kan je de gitaar IRL bekijken, en WEET je wat je koopt. Ook stellen zij het instrument af naar jouw wensen (hoge/lage actie, dikke/dunne snaren,...), terwijl hier gewoon een doos wordt doorgestuurd. Zo'n gitaar komt van een heet & vochtig Aziatisch land naar het koude europa, dus het hout gaat zeker nog wat werken. Enneh versturen met de post is ook nooit 100% veilig. Vraag maar aan J-sus Rulez ;)

Dingetje
15 augustus 2008, 23:54
@ Fingers,

Hmm.. ja oke ;), Maar bedoel je niet veilig dat het niet goed aankomt of dat ik betaald heb en niets krijg..? Ik heb gedaan bestellen, en betalen met post, ik wil eerst zeker weten of het de juiste gitaar is, dan pas betaal ik aan die postbode, is er iets mis mee, geef ik het pakket gewoon terug, en dan ziet hij maar verder, ik wil hebben waarvoor ik betaal :)

hansli
16 augustus 2008, 00:50
@ Fingers,

Hmm.. ja oke ;), Maar bedoel je niet veilig dat het niet goed aankomt of dat ik betaald heb en niets krijg..? Ik heb gedaan bestellen, en betalen met post, ik wil eerst zeker weten of het de juiste gitaar is, dan pas betaal ik aan die postbode, is er iets mis mee, geef ik het pakket gewoon terug, en dan ziet hij maar verder, ik wil hebben waarvoor ik betaal :)

sja jongen, zo gaat het niet, het is eerst betalen en dan maar kijken wat je aantreft :???:

Dingetje
16 augustus 2008, 00:57
Ik heb besteld, en ik betaal aan de postbode ;) Ja het was overdreven bedoeld, maar gewoon, ik wil wel zeker weten dat het de juiste gitaar is

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 01:19
Als ze bij je aan de deur komen dan moet je kiezen, aannemen of niet. Het is niet zo dat je eerst even de doos open kan maken en zegt: "Nah, ik hoef hem toch niet." Dan zit het postbedrijf ermee opgescheept. Zij zouden dan een kapotte/opengemaakte doos terug moeten sturen.

Nee, je moet kiezen, óf je neemt hem aan en kijkt dan of hij in orde is (en nee, dan kan je niet meer terug), óf je neemt niks aan maar dan krijg je je gitaar ook niet te zien. Bovendien zit er garantie op de gitaar. Als hij bijvoorbeeld ergens kapot is of hij functioneert niet goed dan kan je hem terug sturen. Je betaalt dan wel de verzendkosten. Dan maken ze hem voor je, of je krijgt een nieuwe.

Dingetje
16 augustus 2008, 01:35
Hmm.. ja oke :) Garantie dan maar. Nogmaals allemaal bedankt!:), ik zal laten weten als ik hem heb, en er op gespeeld heb, ook zal ik paar pics maken, voor als iemand anders er over na zit te denken om deze gitaar te kopen ;)

Groetjes, Tom :)

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 01:39
Dingetje, weet je wat mij vaak lichtelijk irriteert op dit forum? Er zijn genoeg mensen hier die veel kennis hebben van de gitaar, qua bespeelbaarheid en qua bouw. Wat denk ik veel van hen vergeten is dat zij ook ergens begonnen zijn met informatie te zoeken. Iedereen heeft vanaf 0 moeten beginnen en gaanderwijs leer je veel. Ik denk dat deze mensen zich te weinig proberen te verplaatsen in de persoon die om hulp vraagt. Zij hebben het toch ook ooit van iemand moeten leren?!

Dingetje
16 augustus 2008, 01:45
Ik volg je even niet..

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 01:49
Laat ik even kort maar duidelijk en simpel een voorbeeld geven:

Een beginneling opent een topic op het forum waarin hij vraagt of het slecht is voor zijn gitaar als hij er nieuwe snaren op doet.
Dan denken de meeste mensen: "Nee natuurlijk is dat niet slecht voor je gitaar, dat weet toch elke mongool!"
Nou, als je als beginneling die kennis niet hebt, hoe moet je het dan weten?

En dát bedoel ik, dat daar te weinig rekening mee wordt gehouden.

[Edit]
Nog korter gezegd: Mensen gaan er soms te snel van uit dat anderen evenveel kennis hebben als zij zelf.

Dingetje
16 augustus 2008, 01:55
Ahzo oke, ja klopt, maar toch hebben ze me erg goed geholpen :) Maar over die snaren.. Miss. bedoelt de Topic Starter wel ook welke snaren, hoe en wat etc. gewoon wat info, niet alleen maar 'Tuurlijk is dat goed mongool' gewoon een zetje in de goede richting helpt altijd :)

En over die foto's als ik m'n gitaar heb, lijkt dat jullie een goed plan? Ik heb even wat gezocht op 't forum en andere sites etc. Maar kon amper echte 'foto's' zien, alleen maar de foto's van MusicStore, miss helpt dat wel een beetje voor andere newbs zoals ik :)

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 01:57
Dat topic over die snaren was maar snel een voorbeeld. Dat is niet echt gebeurd. Wat ik trouwens ben vergeten te zeggen is dat alle mensen in dit topic je inderdaad goed geholpen hebben en mooie tips gegeven hebben.

Ohjah, er is één regel op het forum: als je een nieuwe gitaar hebt en je opent er een topic over, dan zijn foto's verplicht! (dat moet je niet te letterlijk nemen natuurlijk ;)) Dus begin maar vast een rolletje vol te schieten. O nee, tegenwoordig is alles digitaal. :p

Dingetje
16 augustus 2008, 02:01
Ja maar gewoon :P Als voorbeeld ook ^^ Dat miss. gewoon alleen info willen en niet gelijk de wind van voren willen over een simpele vraag (Voor ervaren gitaristen etc.) Ik weet ook geen piep van snaren af, integendeel ik weet niets van gitaren af, ik begin nu langzamerhand er wat meer vanaf te leren :) Dankzij wat lezen op dit forum, en dankzij dit topic ook :)

Ghehe, ik zal wel eens wat foto's maken ja :P Geen video want kan nog niet veel spelen maar ik zal wel zien ^^

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 02:03
Juist jongen, wij zitten op één lijn ;). Ik lees heel veel op het forum en ik post best weinig. Van dat lezen wordt ik heel veel wijzer. Je krijgt handige tips en je leert veel van de dingen die je leest. Als je een vraag hebt kan je die meestal wel stellen op het forum.

Dingetje
16 augustus 2008, 02:03
Owjah nog even een vraagje, dat ene plaatje een slagplaat ofzo? :???: die witte plaat die op de gitaar zit ofzo, geen idee wat het is.. Anyway, waarvoor dient dat?

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 02:08
Die slagplaat zorgt ervoor dat er geen krassen op het hout of in de lak komen als je uitschiet met je plectrum (bijvoorbeeld als je lomp op je snaren aan het raggen bent).

Verder:

(bijvoorbeeld bij een Les Paul)
Het kan handig zijn om je hand op te laten rusten.

http://www.exquis.net/mod/userpage/images/Web%20DSCN1311.jpg

(bijvoorbeeld bij een Stratocaster)
Binnen in de gitaar zit allemaal elektronica. Om dat af te dekken gebruiken ze gewoon de slagplaat en dan zie je er niks meer van.

http://www.gitaar.net/forum/index.php/file/4/923/fender_stratocaster.jpg

Dingetje
16 augustus 2008, 02:13
Owjah zo, oke bedankt :), op deze beginnersgitaar lijkt op die stratocaster maar dan rood, zit ook zo'n slagplaat. Dus het is eigenlijk een soort bescherming van de gitaar, en een soort van iets om je hand op te laten rusten :), Want ik zie ze ook wel eens zonder slagplaat, vind ik er persoonlijk wat mooier uit zien, maar het lijkt voor mij wel wat beter aangezien ik geen krasjes en beschadigingen wil :)

Dingetje
16 augustus 2008, 02:14
En als ik de gitaar binnen heb, en ik heb hem uitgepakt etc. Wat doe ik dan (Natuurlijk eerst flink bewonderen :P) Maar stemmen etc. kijken of er geen beschadigingen op zitten, wat nog meer? Echt bedankt voor je hulp Ace :)

Ow, ik heb ook de bewerk functie ontdekt zie ik :chicken:

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 02:15
Elk merk gitaar heeft op zijn eigen manier een slagplaat. Er zijn bijvoorbeeld veel mensen die bij een Les Paul de slagplaat eraf halen omdat ze dat mooier vinden. Geen probleem, maar bij een Stratocaster gaat dat minder makkelijk zijn :p.

Wat betreft het 'rusten van je hand op de slagplaat': Dat gaat denk ik alleen makkelijk bij een Les Paul model, omdat die niet direct op de body bevestigd zit, maar een stukje 'zweeft'. Maar wie geeft er wat om rusten? Spelen moet je! :cooler:

Dingetje
16 augustus 2008, 02:18
Haha! Precies! :rockon:

Nah, ik laat hem er maar mooi opzitten :) Voor het geval dat ik wel uitschiet hé. ^^ Misschien beetje domme vraag, maar de kabel van versterker naar gitaar, is dat standaard dikte, past die in elke gitaar eigenlijk ? Want ik ga eerst nog eventjes verder op m'n zus d'r versterkertje, en daar zit zo'n kabel bij, maar kan die ook gewoon in de nieuwe gitaar?

Edit: Over die slagplaat van stratocaster (Ja ik weer met mijn fantasiën :hippie: ) Zou wel vet zijn als je een doorzichtige slagplaat hebt van bv plexiglas, en dan dat je al die electronica etc ziet, met wat lampjes erbij ofzo :P Zou wel mooi zijn ^^

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 02:23
En als ik de gitaar binnen heb, en ik heb hem uitgepakt etc. Wat doe ik dan (Natuurlijk eerst flink bewonderen :P) Maar stemmen etc. kijken of er geen beschadigingen op zitten, wat nog meer? Echt bedankt voor je hulp Ace :)

Ow, ik heb ook de bewerk functie ontdekt zie ik :chicken:
Je kan kijken of de snaren makkelijk in te drukken zijn. Als de snaren dicht bij de hals staan dan noem je dat 'lage actie'. Als de snaren er een stuk verder van af staan dan noem je dat 'hoge actie'. Dus de actie van een gitaar wil zeggen hoe ver de snaren van de hals af staan. Als je een té lage actie hebt dan kan de snaar tegen de fretten gaan kletteren. Dan krijg je een vervelend bijgeluid dat je meestal makkelijk kan verhelpen.

Als je vind dat de snaren moeilijk in te drukken zijn dan is dat geen reden om hem terug te sturen. Dat hoort dan bij het model gitaar. Is het zo dan is het zo. Wat ik wil zeggen is: het is dus niet zo dat je je gitaar terug naar de winkel kan sturen als je vind dat hij niet fijn speelt. Dat is dan zogezegd jou probleem. Daarom vinden veel mensen dat je in de winkel een gitaar moet testen in plaats van op internet kopen.

Waar je ook op kan letten is de elementen. Als je je gitaar in de versterker inplugt dan mag je eigenlijk geen ruis of gebrom horen. Probeer ook eens op de verschillende elementen te spelen, je zal er dan achter komen dat elk element een andere klank geeft. Het element dat het dichts bij de hals zit zal 'warmer' en 'voller' klinken dan het element bij de brug.

Verder kan je kijken of je gitaar een beetje op stemming blijft. Het is niet de bedoeling dat een gitaar na één liedje spelen al opnieuw gestemd moet worden. Bij nieuwe snaren is dat een ander verhaal. Die moeten eerst opgerekt worden en zullen in het begin snel ontstemt raken.

Dingetje
16 augustus 2008, 02:25
Hmm oke, ik zal daar op letten :),

Over dat ontstemmen, ik krijg waarschijnlijk een gitaar, uit Azië :???: Die nog nooit bespeeld is, dus dan zullen de snaren ook nog nooit bespeeld zijn, dus zullen ze snel ontstemmen toch? Want de gitaar is eigenlijk nooit bespeeld, maar dat is een kwestie van veel inspelen toch?

Elementen zijn die dingetjes die zeg maar bij de stratocaster op de slagplaat zitten, zeg maar in lijn met de snaren toch? Owjah ik las wel eens 'humbucker' en single coil ofzo iets, en dat humbucker wat zwaarder en voller klinkt ofzo? Heeft dat ook wat te maken dat de gitaar wat heavyer klinkt? :rockon:

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 02:27
Misschien beetje domme vraag, maar de kabel van versterker naar gitaar, is dat standaard dikte, past die in elke gitaar eigenlijk ? Want ik ga eerst nog eventjes verder op m'n zus d'r versterkertje, en daar zit zo'n kabel bij, maar kan die ook gewoon in de nieuwe gitaar?
Dat is helemaal geen domme vraag, die bestaan namelijk niet ;). Alle kabels zijn even dik. Je kan dus zonder probleem een kabel in een andere gitaar steken, die passen overal in.


Edit: Over die slagplaat van stratocaster (Ja ik weer met mijn fantasiën :hippie: ) Zou wel vet zijn als je een doorzichtige slagplaat hebt van bv plexiglas, en dan dat je al die electronica etc ziet, met wat lampjes erbij ofzo :P Zou wel mooi zijn ^^
Haha, daar heb ik serieus ook over nagedacht toen ik zelf een Stratocaster in elkaar zette. Ik wilde proberen een slagplaat te maken van plexiglas. Voordat ik er aan begonnen was kreeg ik echter advies dat ik dat niet moest doen. Plexiglas splintert als de ziekte en het is moeilijk om daar een mooie vorm uit te krijgen. Daar komt nog eens bij kijken dat er meteen krassen op komen als je er een beetje lomp met je plectrum over gaat. Dan ziet het plexiglas er niet meer mooi uit. Dan heb je binnen de korste keren een slagplaat waar je niet eens meer doorheen kan kijken, omdat hij zo bekrast is.

Dingetje
16 augustus 2008, 02:29
Hmmm.. Ja oke :P Toch zou het er wel mooi uitzien ^^ Misschien met een of ander magisch bescherm laagje ofzo dat het wel wil, dat splinteren, misschien met warm water ofzo er over heen gaan onder het zagen, of met tape ofzo, misschien dat het wat helpt. ^^

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 02:33
Hmm oke, ik zal daar op letten :),

Over dat ontstemmen, ik krijg waarschijnlijk een gitaar, uit Azië :???: Die nog nooit bespeeld is, dus dan zullen de snaren ook nog nooit bespeeld zijn, dus zullen ze snel ontstemmen toch? Want de gitaar is eigenlijk nooit bespeeld, maar dat is een kwestie van veel inspelen toch?
Wie weet hoe lang die gitaar al in een doos ligt te wachten tot hij op het vliegtuig mag. De snaren kunnen best al maanden oud zijn. Als ze verroest zijn kan je er beter nieuwe opdoen. Als advies wordt vaak meegegeven dat je meteen nieuwe snaren op je gitaar moet doen als je er net één gekocht hebt. De snaren die ze in de fabrieken erop zetten zijn meestal niet van heftige kwaliteit.

Ikzelf gebruik altijd snaren van het merk D'Addario. Verder heb je nog bekende merken zoals Ernie Ball of Elixir. De snaren van Elixir hebben een speciaal laagje waardoor ze minder snel roesten, ze gaan dus veel langer mee als normale snaren. Echter is niet iedereen daar even enthousiast over. Daar komt nog eens bij kijken dat zo'n setje erg duur is. Ik heb ze één keer geprobeerd maar ik hou het bij normale snaren.

Snaren heb je in verschillende diktes. Normaal wordt de dikte van een setje aangeduid met de dikte van de dunste snaar. Dunne snaren zijn bijvoorbeeld 0.09. Normaal is 0.10. Als je dikkere snaren kiest wordt de klank voller en warmer. Dan kost het wel meer moeite om ze in te drukken. Zo zijn er mensen die setjes gebruiken van 0.11, 0.12 of zelfs 0.13! Dat laatste is erg dik voor elektrisch gitaar. Dunne snaren zijn makkelijker in te drukken maar klinken scheller. Zo moet je even bekijken wat jij het mooiste vind en wat je het makkelijkste vind. Het beste is natuurlijk om een middenweg te vinden tussen makkelijk en mooi.

Dingetje
16 augustus 2008, 02:36
Hmm ja oke, :) Ik denk dat ik dan gewoon even naar BigOne ga, even uitleggen dat ik net speel etc. Misschien gitaar meenemen ofzo? :???: En dan kijken wat voor mij het meest geschikt is. En dan meteen even een gitaar standaard kopen.. Ben helemaal vergeten xD Maar oke, dan is het dus hoe dikker hoe voller het klinkt maar het is ook moeilijker in te drukken etc. Dus niet erg geschikt voor een beginner? Ik zal dan gewoon voor 0.10 gaan denk ik of niet?

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 02:42
Als je niet weet hoe je snaren moet vervangen dan is het niet raar om je gitaar mee te nemen. Dan kunnen de mensen uit jou winkel het laten zien, dan kan je het de volgende keer gewoon zelf. Het is niet moeilijk hoor, maar je moet wel weten hoe je het moet doen.

Ikzelf speel altijd met D'Addario 0.10. Dat vind ik de fijnste dikte voor mijn snaren. Als je op het forum leest dan kom je er wel achter dat veel mensen D'Addario of Ernie Ball snaren gebruiken. Dat zijn veruit de meest bekende merken, en ze hebben goede kwaliteit.

Nogmaals, jijzelf moet beslissen wat je het mooiste/fijnste vind.

Ik zal je een tip geven: Als je een topic zou openen met de vraag wat voor snaren je moet kopen dan ga je hoogstwaarschijnlijk de volgende reacties krijgen:
- Iedereen speelt met andere snaren en andere diktes, je moet kiezen wat jij het fijnste vind.
- Probeer een paar verschillende setjes van verschillende diktes en beslis dan wat je wilt gebruiken.

Misschien was je er zelf al achter dat het een kwestie van smaak is, maar ik denk ik waarschuw even ;).

Dingetje
16 augustus 2008, 02:46
Uhu ja oke :) Ik ga denk ik morgen naar Zwolle, setje snaren kopen, plectrumpjes van elke dikte, en een gitaarstandaard. Dan als ik mijn gitaar heb, vraag ik mijn zus denk ik of ze het wil doen en laten zien, ze heeft 3 jaar gitaar gespeeld, en ik weet wel zeker dat ze het weet hoe het moet, zo niet, ga ik even naar de winkel :)

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 02:50
Dan kan ze je denk ik wel vertellen hoe het moet. Let op: zelfs je gitaar kan snel ontstemmen als je de snaar te vaak om de as van het stemknopje draait. Let daar op, dat je niet eerst 20x een rondje moet draaien voor hij strak zit.

hansli
16 augustus 2008, 02:56
Ik volg je even niet..

heel goed, dingetje, alweer iets erbij geleerd :rockon:

Dingetje
16 augustus 2008, 02:57
Oke, zal ik op letten :) Echt allemaal bedankt voor jullie hulp! :) Dankzij jullie was het me nooit gelukt. Nu nog afwachten wanneer mijn gitaartje komt ^^
Nu ga ik lekker slapen. Tot morgen maar weer :)

Groetjes, Tom

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 02:57
En dat volg ík even niet. :p
Hoezo heeft hij wat geleerd als hij zegt: "Ik volg je even niet."
Of stel ik nu een rare vraag? :???:

Dingetje
16 augustus 2008, 02:57
heel goed, dingetje, alweer iets erbij geleerd :rockon:

Watte? :chicken:

Dingetje
16 augustus 2008, 02:59
Als je een domme vraag stelt, ben je niet de enige, ik snap het ook even niet? Wat bedoel je ermee? :O Omdat ik niets begrijp van gitaren enzo, kan ik toch ook best eens even iets niet snappen? Dat is gewoon een teken dat ik het wel wil weten maar er nog niet veel van snap.. Toch ? :???:

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 02:59
Er schiet me nog iets te binnen Tom. Elk merk maakt een gitaar op zijn eigen manier. Zo is er verschillende keuze in hout wat je gitaar anders kan laten klinken. De hals kan breed zijn, of juist erg dun. Het is even kijken en vergelijken wat je fijner vind. Mocht je over een tijd echt serieus aan de bak willen met spelen, zoals gitarist zijn in een bandje, dan zijn dit allemaal dingen waar je op kan letten als je een nieuwe gitaar koopt.

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 03:01
Als je een domme vraag stelt, ben je niet de enige, ik snap het ook even niet? Wat bedoel je ermee? :O Omdat ik niets begrijp van gitaren enzo, kan ik toch ook best eens even iets niet snappen? Dat is gewoon een teken dat ik het wel wil weten maar er nog niet veel van snap.. Toch ? :???:
Maak je niet druk Tom, ben niet meteen op je teentjes getrapt ;). Op het forum houdt men ook van een lolletje dus daar moet je niet vies van zijn :p. Het was fijn je te helpen deze avond. Ik blijf in dit topic rondneuzen, dus als je nog meer vragen hebt dan lees ik het wel. Weltrusten.

Rock on! :rockon:

Dingetje
16 augustus 2008, 03:01
Oke, bedankt voor je hulp :) Zover is het nog lange niet haha :P Zou wel ooit keer kunnen, maar als ik weet dat ik er mee door ga, zal ik ook gaan sparen voor een nieuwe/betere gitaar. Maar dat is nu nog even niet aan de orde :P

Groetjes, Tom

Dingetje
16 augustus 2008, 03:02
Ja oke :P Maar hansli was net ook al bezig met me af te dreunen omdat ik het via internet besteld had, volgens mij hoor (A) Dus snap ik het even niet ^^

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 03:02
Oke, bedankt voor je hulp :) Zover is het nog lange niet haha :P Zou wel ooit keer kunnen, maar als ik weet dat ik er mee door ga, zal ik ook gaan sparen voor een nieuwe/betere gitaar. Maar dat is nu nog even niet aan de orde :P

Groetjes, Tom
Nee dat snap ik maar ik zei áls je dadelijk meer wilt spelen en het serieuzer wil aanpakken. Dan ben je ook wat ouder en ga je meer verdienen. Dat maakt het ook een stuk gemakkelijker ;).

hansli
16 augustus 2008, 03:02
Elk merk gitaar heeft op zijn eigen manier een slagplaat.

:???:
lijkt me wel een mooi zinnetje in een liedje van acda en de munnik, zie "bands"-forum

Dingetje
16 augustus 2008, 03:04
Klopt, volgend jaar 15, eindelijk echt werk zoeken :) Geen stomme kwekerij baantjes meer, waar ik 1 euro per uur verdien :???:

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 03:05
:???:
lijkt me wel een mooi zinnetje in een liedje van acda en de munnik, zie "bands"-forum
Ik probeer het voor de jongen een beetje simpel maar toch duidelijk uit te leggen, aangezien hij nog weinig kennis heeft en al het vakjargon niet kan verstaan. Ik hoop niet dat je er iets op tegen hebt, want zo komt het bij mij wel over...

Dingetje
16 augustus 2008, 03:08
Het word ook goed uitgelegd aan me :) Ik begin er al veel meer over te begrijpen

@ Hansli
Je mag best reacties plaatsen van mij niets op tegen, maar doe dat dan please wel een beetje dat ik er ook wat aan heb, en andere beginners ook wat aan hebben..

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 03:10
Inderdaad. Dat is dus precies wat ik bedoelde. Er wordt, naar mijn mening, te weinig rekening gehouden met het feit dat sommigen van ons nog beginners zijn. Ik heb het nu voor jou simpel en duidelijk uitgelegd. Als er dadelijk weer een nieuwe beginner op het forum komt en die gebruikt de zoekfunctie, dan heeft die er ook wat aan. En zo zullen er nog veel zijn die gaan volgen...

Dingetje
16 augustus 2008, 03:11
Amen. :)

Ow, heb ik eigenlijk wel verteld welke gitaar ik heb besteld? xD

hansli
16 augustus 2008, 03:11
En dat volg ík even niet. :p
Hoezo heeft hij wat geleerd als hij zegt: "Ik volg je even niet."
Of stel ik nu een rare vraag? :???:

Jij geeft jammer genoeg erg domme adviezen, zoals:

Als je vind dat de snaren moeilijk in te drukken zijn dan is dat geen reden om hem terug te sturen. Dat hoort dan bij het model gitaar. Is het zo dan is het zo..

Dingetje had dat eigenlijk al snel door, maar je bent gewoon een beetje gaan bluffen, no offence verder hoor

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 03:13
Sjonge jonge, uit al die lappen tekst haalt hij één lullig dingetje om me in de zeik te zetten. Noem het no offence, maar als jij denkt dat je het beter kan dan hoor ik het graag.

Dingetje
16 augustus 2008, 03:14
Hé, als ik het snap, dan is het toch goed? Ik bedoel ik neem aan dat jullie er gewoon veel verstand van hebben, en als Ace het me goed en duidelijk uitlegt en jij niet? Wat heb je er dan op tegen.. Sorry hoor maar hier kan ik niet tegen ;)

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 03:15
Ja ik raakte ook al een beetje over de zeik...

Dingetje
16 augustus 2008, 03:16
Anyway dit is het juweeltje (Ofzo xD)

http://images.musicstore.de/images/GALLERY_GIT0000944-001_1_images400.jpg

Jack & Danny LS3

* Body uit hoogwaardig elzen- of mahoniehout
* Ingelijmde hals uit esdoorn of mahonie voor een superlange sustain
* Palissander fretboard
* 22 buitengewoon comfortabel bepeelbare frets
* Bindings om de body en het fretboard
* Gesloten Die-Cast-mechanieken
* Chroom hardware
* 2x Humbucker
* 2x volume /2x tone/ 3-positie schakelaar
* Tune-O-Matic Bridge
* Stop Tailpiece
* Vintage pickguard

Dat staat er, snap het niet. Maar volgens mij wat er me verteld werd is het wel in orde toch? :)

hansli
16 augustus 2008, 03:20
nou ja, ik wil niet gemeen zijn, en ik merk aan de sfeer van deze discussie ook wel dat we niet willen zeiken maar helpen, maar van een gitaar zeggen dat een hoge actie erbij zou kunnen horen getuigt imho niet van veel inzicht.......

het soort gitaar dat dingetje besteld heeft hoort niet bij de zwaar spelende gitaren, dus dat soort opmerkingen moet je gewoon niet maken :hippie:

EDIT:

en bovengeposte gitaar is mooi en moet zeker heel licht spelen!!!! :rockon:

Dingetje
16 augustus 2008, 03:21
Omg :P http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=102481

((Spam maar moest effe :P))

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 03:22
nou ja, ik wil niet gemeen zijn, en ik merk aan de sfeer van deze discussie ook wel dat we niet willen zeiken maar helpen, maar van een gitaar zeggen dat een hoge actie erbij zou kunnen horen getuigt imho niet van veel inzicht.......

het soort gitaar dat dingetje besteld heeft hoort niet bij de zwaar spelende gitaren, dus dat soort opmerkingen moet je gewoon niet maken :hippie:
Ik had het ook helemaal niet over specifiek de gitaar die hij besteld heeft. Hij zal in zijn leven nog wel meer gitaren vasthouden en dan komt hij vanzelf achter het verschil. Wat is er mis met een beetje voorbereiding. Wist jij, toen je net gitaar wilde gaan spelen, dat er verschil is bespeelbaarheid?

Dingetje
16 augustus 2008, 03:24
+1, Er zal vast veel verschil zitten tussen deze stratocaster van m'n zus en m'n nieuwe gitaar, dan weet ik alvast waar ik aan toe ben;) En niet voor verassingen sta als ik hem bespeel. Gewoon voorbereidend advies:)

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 03:35
Nadat ik mijn post terug gelezen heb lijkt het inderdaad alsof ik het over die J&D gitaar heb. Dat was echter niet mijn bedoeling. Als je ook even verder kijkt dan je neus lang is dan doel ik eigenlijk op het feit dat je beter in de winkel kan kopen dan op internet.

Dingetje
16 augustus 2008, 03:36
Heb je ook die ene gelezen over dat ik met die vriend mee ging? :) Want ik kan echt niet naar Duitsland gaan meer.. Dus ik had geen keus. En ik vond het echt een top gitaar!:)

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 03:39
Heb je ook die ene gelezen over dat ik met die vriend mee ging? :) Want ik kan echt niet naar Duitsland gaan meer.. Dus ik had geen keus. En ik vond het echt een top gitaar!:)
Ja, dat heb ik gelezen. Maar wat ik wil laten zien is waarom de meesten zeggen dat je beter in de winkel kunt testen. Als jij blij bent met die gitaar van internet, dan vind ik het goed hoor. Ik zal er niet beter of slechter door slapen :p. Ik heb het ook al voor je opgenomen toen ik zei dat niet iedereen het even breed heeft en 'zomaar' even naar de winkel gaat om eens een gitaar te testen en te kopen.

Dingetje
16 augustus 2008, 03:41
Klopt, en dat aanvaar ik ook zeer:) Maar ik werd gelijk helemaal afgesnauwd, alleen omdat ik een domme fout had gemaakt, maar toch.. Ik ben een beginner, dus ik kijk er niet zo heel erg naar. En ik heb er op gespeeld en vond hem super. Tuurlijk is elke gitaar anders;) Dat weet ik, maar als ik in de winkel had gevraagd of ik die gitaar mocht kopen, zou ik alsnog gewoon een magazijn exemplaar hebben gekregen, denk je niet? ;)

hansli
16 augustus 2008, 03:42
Ik had het ook helemaal niet over specifiek de gitaar die hij besteld heeft. Hij zal in zijn leven nog wel meer gitaren vasthouden en dan komt hij vanzelf achter het verschil. Wat is er mis met een beetje voorbereiding. Wist jij, toen je net gitaar wilde gaan spelen, dat er verschil is bespeelbaarheid?

Nee, ace, natuurlijk niet.

Maar toen ik voor het eerst bassen en gitaren ging bespelen voelde ik al snel het verschil, van afstellen wist ik natuurlijk nog niets, ik kon amper spelen :hippie:

mijn eerste eigen bas was trouwens een rickenbacker, dus qua bespeelbaarheid ben ik altijd een verwend beest geweest, nu speel ik sandberg, nog fijner.............

natuurlijk is er verschil tussen instrumenten, en ik moet je idd eerlijk zeggen dat ik dat snel door had: voor de rickenbacker speelde ik op geleende basjes van hondo en eko, allebei zwaar k*t............................................... .....

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 03:44
Kijk, dit zijn gewoon normale reacties. Waarom moest je nou net de slimmerik uithangen en doen alsof ik Dingetje allemaal gekke dingen aan het vertellen was?

En BTW: Ik heb toegegeven, nadat ik mijn post opnieuw gelezen had, dat die niet compleet duidelijk was. Voor verdere toelichting: zie desbetreffende post, nummer 163.

Dingetje
16 augustus 2008, 03:49
Nu gaat het de goede kant op ;) Ik hoor van hansli nu ook goeie reacties :)

Dingetje
16 augustus 2008, 03:55
Uur later, nog steeds wakker, damn :P Ik ga nu wel slapen.. tot morgen! :) Bedankt voor jullie reacties! :rockon:

Ace 1.15.19
16 augustus 2008, 03:56
Ik ga zo ook slapen. Wacht nog even op een reactie van hansli en dan ga ik ook onder de dekens.

hansli
16 augustus 2008, 03:57
Dat weet ik, maar als ik in de winkel had gevraagd of ik die gitaar mocht kopen, zou ik alsnog gewoon een magazijn exemplaar hebben gekregen, denk je niet? ;)

He man, waar woon je, ben je wel eens in een fatsoenlijke gitaarwinkel geweest?
OK, ik weet dat je beginner bent, maar dat waar je in een winkel op speelt mag je zo meenemen hoor, ik heb toch zeker 12 gitaren gekocht tot nu toe, maar nog nooit iets uit een doos meegenoemn, altijd het "showroommodel"....................... :hippie:

wiltin
16 augustus 2008, 09:29
Misschien hier maar eens een topic openen: Wie wil er mee op mijn eerste gitaar zoektocht. Dan kunnen onze alwetende helden beginners effectief helpen.

Dingetje
16 augustus 2008, 10:30
Zo. Daar ben ik weer, nou ik was in de MusicStore, en daar hadden ze maar 1 LS3 in de 'showroom' staan, dus ik denk dat ik dan alsnog een doos had meegekregen toch?

Wabbie
16 augustus 2008, 10:47
Yah, bij grote megastores krijg je meestal een gitaar uit het magazijn. Teminste, dat was bij de Feedback zo toen ik ooit daar was om samen met een kameraad een gitaar voor hem te kopen.
Maar bij een normale gitarenzaak, zoals bijvoorbeeld The American Guitarstore waar hansli ongetwijfeld shopt ;), krijg je de gitaar die je getest hebt mee, plus nog een gratis afstelbeurt.

Dingetje
16 augustus 2008, 15:17
Precies ;)

Ik heb nog even een vraagje, ik lees en hoor vaak dat het belangrijk is wat voor hout je nek en body van gemaakt is. Waarvoor is het belangrijk?

# Body uit hoogwaardig elzen- of mahoniehout
# Ingelijmde hals uit esdoorn of mahonie voor een superlange sustain
# Palissander fretboard

Dit staat er op de specificaties van de gitaar die ik besteld heb, is dit goede kwaliteit hout? :O

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 15:20
ja, gibson maakt ze ook van dag hout, maar niet iedere plank is hetzelfde. Ik mag ervanuit gaan dat ze nu niet de allerbeste kwaliteit van hout gaan gebruiken voor je gitaar. Waarschijnlijk is de body gewoon opgebouwd uit allemaal kleine plankjes die ze aan elkaar gelijmd hebben.

Dingetje
16 augustus 2008, 15:22
Hmm ja oke, dus met het hout zit het wel goed. Alleen dat het aan elkaar gelijmd is, Volgens mij zie je daar niets van. Of is het minder goed voor de klank? Of heeft het hout daar niets mee te maken?

hansli
17 augustus 2008, 00:31
Hmm ja oke, dus met het hout zit het wel goed. Alleen dat het aan elkaar gelijmd is, Volgens mij zie je daar niets van. Of is het minder goed voor de klank? Of heeft het hout daar niets mee te maken?
:???:, ja, er zit idd hout aan

Dingetje
17 augustus 2008, 13:52
....? Ik begrijp je niet? ...

Ace 1.15.19
17 augustus 2008, 18:22
:???:, ja, er zit idd hout aan
Moet je nou echt expres elke keer terug komen om dit topic te verzieken met je domme posts?

hansli
17 augustus 2008, 22:57
Moet je nou echt expres elke keer terug komen om dit topic te verzieken met je domme posts?

nee natuurlijk niet, ik geloof dat ik de post van dingetje wat te snel gelezen heb, sorry dingetje :soul:

als de specificaties kloppen is er idd goed hout gebruikt, maar zoals een andere poster al schreef, het ligt eraan hoe het allemaal verlijmd is, en aan de kwaliteit van de stukken.....

en "# Ingelijmde hals uit esdoorn of mahonie voor een superlange sustain", als dat in de specs staat weet je idd niet wat je krijgt, ik heb niet zoveel verstand van hout, maar esdoorn en mahonie lijkt me toch iets anders..........

en zoveel domme posts heb ik toch niet gedaan? :rockon:

Ace 1.15.19
17 augustus 2008, 23:03
Het leuke vind ik eraan dat ze erbij zetten het is óf dit, óf dit.


# Body uit hoogwaardig elzen- of mahoniehout
# Ingelijmde hals uit esdoorn of mahonie voor een superlange sustain
# Palissander fretboard

hansli
18 augustus 2008, 00:51
Het leuke vind ik eraan dat ze erbij zetten het is óf dit, óf dit.

en sja, dan komt er weer zo'n stomme post van mij: dan weet je dus niet wat je gaat krijgen, maar soit, laten we erover ophouden, hopelijk krijgt dingetje de gitaar van zijn leven :rockon: , al is het de eerste :hippie:

Ace 1.15.19
18 augustus 2008, 13:02
en sja, dan komt er weer zo'n stomme post van mij: dan weet je dus niet wat je gaat krijgen, maar soit, laten we erover ophouden, hopelijk krijgt dingetje de gitaar van zijn leven :rockon: , al is het de eerste :hippie:
Inderdaad, hij zal er best heel tevreden mee zijn. Rock on, Dingetje! :rockon:

Dingetje
18 augustus 2008, 22:12
Yeaahh dat gaat zeker lukken! :rockon:
Kan niet wachten! :D

Dingetje
20 augustus 2008, 18:08
Yes! Gitaar is binnen! :D Ik zal binnenkort effe wat foto's posten :) Hij speelt heerlijk. Geen idee of er wat mis mee is, maar hji klinkt iig goed :)

Ace 1.15.19
20 augustus 2008, 18:09
Je hoeft nou ook niet meteen te denken dat er iets mis mee is :p. Heel veel plezier ermee. Foto's check ik zodra je ze erop hebt gezet.

Dj_Tuning
20 augustus 2008, 18:14
Gefeliciteerd! En nu maar snel die foto's plaatsen :D

LazyLefty
20 augustus 2008, 18:20
gefeliciteerd !!!! en nu FOTO's !!

Wiellem
20 augustus 2008, 18:52
Feuteus!!!!

Dingetje
20 augustus 2008, 19:01
Nou ik weet niet of er wat mis mee is xD, maar die dingetjes zeg maar bij de slagplaat onder de snaren daar, hoort die te wiebelen? Foto's komen zodra ik weer een camera heb (Morgen denk ik ^^) Mobiel kan je pixeltjes gaan zoeken xD

Mr.Fingers
20 augustus 2008, 19:03
dat heet elementen, en het is enigzins normaal dat je die een beetje kunt kantelen als je erop duwt, het is NIET de bedoeling dat ze helemaal los zitten.

Dingetje
20 augustus 2008, 19:06
Nou ik kan ze beetje op en neer bewegen ja, mooizo, ik dacht al :P en dat knopje van rythm en treble dat pookje, hoort die beetje te kunnen wiebelen?

2m4
20 augustus 2008, 19:06
Gefeliciteerd met je eerste gitaar! :jam:

Dingetje
20 augustus 2008, 19:07
Dankje! :) Ben er echt blij mee!

Mr.Fingers
20 augustus 2008, 19:07
ja, want daarmee kan je de elementen selecteren. helemaal omhoog geduwd is halselement (dat chromen ding het dichts bij de hals) (mooi voor akkoorden), daartussen beide elementen, en helemaal beneden het brugelement, dat chromen ding het verst van de hals, vlakbij de brug (mooi voor soloos)

pannekoek
20 augustus 2008, 19:42
ja, want daarmee kan je de elementen selecteren. helemaal omhoog geduwd is halselement (dat chromen ding het dichts bij de hals) (mooi voor akkoorden), daartussen beide elementen, en helemaal beneden het brugelement, dat chromen ding het verst van de hals, vlakbij de brug (mooi voor soloos)


ik gebruik m altijd andersom :)

neckelement voor solo's, klinken solo's meteen voller enhelemaal bij het snellere werk

en bridge voor riffs en dergelijke, goed scherp en vooral akkoorden worden er mooi door

richwoodplayer
20 augustus 2008, 19:59
zo doe ik het ook! :D

HertogJanNL
21 augustus 2008, 12:09
ik gebruik m altijd andersom :)

neckelement voor solo's, klinken solo's meteen voller enhelemaal bij het snellere werk

en bridge voor riffs en dergelijke, goed scherp en vooral akkoorden worden er mooi door

Ik gebruik het brugelement sowieso meer, al is het nekelement wel erg mooi voor blues :) En de tussenstand vind ik voor clean erg mooi.

LazyLefty
21 augustus 2008, 21:13
zeg dingetje krijge we nou nog foto's te zien van je nieuwe aanwinst :cooler:

Dingetje
21 augustus 2008, 22:30
Geduld en gij zult beloond worden


(ofzoiets) xD

Kakihara
22 augustus 2008, 08:30
Nou ik weet niet of er wat mis mee is xD, maar die dingetjes zeg maar bij de slagplaat onder de snaren daar, hoort die te wiebelen? Foto's komen zodra ik weer een camera heb (Morgen denk ik ^^) Mobiel kan je pixeltjes gaan zoeken xD
http://www.musicallin.nl/upload/images/degitaar_full_19812.jpg

Dingetje
22 augustus 2008, 19:26
Ja maar, een forum kan ook handig zijn toch? :P

Kakihara
22 augustus 2008, 19:54
Ja maar, een forum kan ook handig zijn toch? :P

Tuurlijk, maar lees het boek en je zal versteld staan over hoeveel slimmer je kan worden op heel erg korte tijd ;)

Mr.Fingers
22 augustus 2008, 19:59
http://www.musicallin.nl/upload/images/degitaar_full_19812.jpg

Geweldig boek. Zou iedere gitarist VERPLICHT moeten hebben, of op z'n minst erg lang bij de bibliotheek geleend moeten hebben. Daar staat alles in, van de geschiedenis, over aanschaftips, een hele resem akkoorden, toonladders, improviastietips, herstelwerkzaamheden,...

Dingetje
24 augustus 2008, 08:04
Hmmm.. Zou ik toch maar eens hier bij de bibliotheek gaan kijken :) Zoniet, Marktplaats ^^ Ik ga nu even foto's maken, (Camera heeft m'n zus nog steeds mee..) Gewoon met mobiel dus kwaliteit zal niet denderend zijn, Njah ik post ze zometeen ^^

Groeten, Tom

Dingetje
24 augustus 2008, 08:32
http://i215.photobucket.com/albums/cc186/Keukentafel/Afb002-1.jpg

http://i215.photobucket.com/albums/cc186/Keukentafel/Afb003-2.jpg

http://i215.photobucket.com/albums/cc186/Keukentafel/Afb004.jpg

Dingetje
24 augustus 2008, 08:33
http://i215.photobucket.com/albums/cc186/Keukentafel/Afb005.jpg

http://i215.photobucket.com/albums/cc186/Keukentafel/Afb000-1.jpg

http://i215.photobucket.com/albums/cc186/Keukentafel/Afb001-2.jpg

LazyLefty
24 augustus 2008, 14:23
dat ziet der netjes uit dingetje veel plezier met spelen :cooler:

pueblo
24 augustus 2008, 17:06
ziet er nog goed uit, alleen wel redelijk moeilijk te zien met die wazige foto's :satisfie:

Darius
24 augustus 2008, 19:05
Goede avond.

Ik wou geen nieuwe topic openen, omdat ik eigenlijk ook opzoek ben naar een LP-model. Ik speel nu al een tijdje op een Spaanse gitaar en wil de overstap maken naar een elektrische.

Als versterker ga ik gaan voor de Roland cube 30x. Dat leek me de beste en voor mij de interessantste optie.

Nu, het probleem zit echter bij de gitaar. Hier zijn zoveel keuzes, ben ondertussen al meerdere winkels afgegaan, geprobeerd, maar je zou de gitaren eigenlijk een dag mee naar huis moeten krijgen voordat je echt weet wat je wil.

De voorlopige gitaren die me aanstaan zijn:
- Epiphone Les Paul Custom
- PRS SE Singlecut
- Ibanez ARC300-DVS

Van de Epiphone weet ik de prijs niet, de PRS kwam 606 euro en de Ibanez 485 euro. Vooral dat grote prijsverschil laat me eerder voor de Ibanez kiezen. Want voor het totale pakket (versterker, kabels, gitaar, ...) zou ik graag onder de 800-850 euro blijven.

Iemand eventueel tips over deze gitaren, of mss nog andere gitaren die de moeite zijn?

Kakihara
24 augustus 2008, 19:24
Goede avond.

Ik wou geen nieuwe topic openen, omdat ik eigenlijk ook opzoek ben naar een LP-model. Ik speel nu al een tijdje op een Spaanse gitaar en wil de overstap maken naar een elektrische.

Als versterker ga ik gaan voor de Roland cube 30x. Dat leek me de beste en voor mij de interessantste optie.

Nu, het probleem zit echter bij de gitaar. Hier zijn zoveel keuzes, ben ondertussen al meerdere winkels afgegaan, geprobeerd, maar je zou de gitaren eigenlijk een dag mee naar huis moeten krijgen voordat je echt weet wat je wil.

De voorlopige gitaren die me aanstaan zijn:
- Epiphone Les Paul Custom
- PRS SE Singlecut
- Ibanez ARC300-DVS

Van de Epiphone weet ik de prijs niet, de PRS kwam 606 euro en de Ibanez 485 euro. Vooral dat grote prijsverschil laat me eerder voor de Ibanez kiezen. Want voor het totale pakket (versterker, kabels, gitaar, ...) zou ik graag onder de 800-850 euro blijven.

Iemand eventueel tips over deze gitaren, of mss nog andere gitaren die de moeite zijn?

Vintage (http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html)

Indie (http://www.indieguitars.com/guitarshop/index.html)

Hagstrom (http://www.hagstromguitars.com/)

Deze maken goeie gitaren voor een redelijk aardige prijs. En dan is er natuurlijk nog London City (een Hurrican moet je wel kunnen vinden voor rond de €500 denk ik)

Dingetje
24 augustus 2008, 19:43
ziet er nog goed uit, alleen wel redelijk moeilijk te zien met die wazige foto's :satisfie:

Ik zal wel een paar foto's maken als ik de camera weer heb ;) Hij ziet er inderdaad mooi uit! :)

Ace 1.15.19
24 augustus 2008, 21:53
Mooie machine, Dingetje! ;)

Dingetje
24 augustus 2008, 22:11
Dankje Ace !:) Ben er echt super blij mee :)

Edit: Ik ben ook naar de Big One geweest, Gitaarstandaard gehaald, en paar diktes plectrumpjes, 1mm, en 2mm bevallen me het beste :)

Highway49
25 augustus 2008, 09:44
Ik heb jaren geleden een Richwood Les Paul imitatie gekocht. Ik ging voor de epiphone kijken en zag deze staan, voor 200 euro de gok genomen om het gewoon te doen.

Een heel prima gitaarbouwer waar ik altijd heenga was van mening dat de Richwood bijna beter was dan de Epi. (uiteraard gaat het hier om een prijs/kwaliteitsverhouding) de Epiphone zal beter geweest zijn, maar het prijsverschil was zodanig groot dat zelfs hij voor de Richwood zou gaan.

Hij vertelde me wel tijdje terug dat Richwood rood licht gekregen had van Gibson, en ze dus niet meer mag maken. Nu hebk dan een Gibson LP, maar weet niet ofk 'm wel kwijt wil, backup gitaar voor optredens is toch ook belangrijk...maar ik zou zeggen, probeer er es zo één, sommige winkels hebben ze vast nog wel staan. Voor 200 piek vind ik 'm ondanks ik ondertussen een Gibson heb toch erg leuk.

Darius
25 augustus 2008, 22:47
Vandaag terug gegaan met mijn nonkel die toch al een jaar of 40 gitaar speelt. De 3 gitaren getest en het is uiteindelijk de PRS geworden. Toen ik deze vast nam, wist ik het direct. Lag zeer goed in de hand, fijn om te bespelen en een goede geluid. Ik ben er tevreden van :)

Ik heb de Roland Cube 60 erbij genomen. Het enige jammere hieraan is dat er geen ingang is voor een mp3 op aan te sluiten. Voor de rest een top-amp.

Maarten66
26 augustus 2008, 08:21
Vandaag terug gegaan met mijn nonkel die toch al een jaar of 40 gitaar speelt. De 3 gitaren getest en het is uiteindelijk de PRS geworden. Toen ik deze vast nam, wist ik het direct. Lag zeer goed in de hand, fijn om te bespelen en een goede geluid. Ik ben er tevreden van :)

Ik heb de Roland Cube 60 erbij genomen. Het enige jammere hieraan is dat er geen ingang is voor een mp3 op aan te sluiten. Voor de rest een top-amp.

Voor mp3's heb je toch een heel geschikt apparaat thuis staan. Ik neem aan dat je deze posts niet met de reguliere post in stuurt namelijk.


Dankje Ace !:) Ben er echt super blij mee :)

Edit: Ik ben ook naar de Big One geweest, Gitaarstandaard gehaald, en paar diktes plectrumpjes, 1mm, en 2mm bevallen me het beste :)

Ik hoop niet dat je daar je gitaar ook hebt gehaald. Anders zou je wel eens een smak geld te veel hebben kunnen betaald.

Darius
26 augustus 2008, 13:25
Voor mp3's heb je toch een heel geschikt apparaat thuis staan. Ik neem aan dat je deze posts niet met de reguliere post in stuurt namelijk.


Bij de versterker van mijn nonkel kan je uw pc op de versterker zelf aansluiten. Dat is fijn als je bijvoorbeeld een liedje hebt waar de gitaren weggelaten zijn en alleen de drums en zang nog te horen zijn. Maar het is natuurlijk niet echt een minpunt dat dit ontbreekt, het valt te omzeilen.

Dingetje
26 augustus 2008, 16:27
Nope, ik heb besteld bij MusicStore in Duitsland, Big One is best duur idd :O

Dingetje
30 augustus 2008, 20:32
Hey, ben ik weer met een vraagje over de versterker. Ik ben nu weer flink aan het sparen, en ik zat dus te kijken naar versterkers (Iets duurder, rond de 200 euro) en ik kwam uit op deze: Marshall MG30 DFX Is dit wat? Ik heb niets gevonden verder in de zoekfunctie ;) Krijg ik hier ook het geluid wat ik eigenlijk wil? (Zie 1ste post)

Groeten, Tom

richwoodplayer
30 augustus 2008, 20:34
ik heb zelf ook naar die versterker gekeken, maar ik heb er slechte dinge over gehoord en goeie, dus ik zit zelf te twijfelen tussen de die marshall en een roland cube..

Dingetje
30 augustus 2008, 20:38
Hmmm ja oke, Prijsverschil 10 euro, dat maakt niet veel uit. Maar de Marshall is toch redelijk groot, die Roland cube ziet er wat meer uit als een starterpack versterker, maakt dat veel uit die grootte? En wat is wat handiger, knopjes boven zoals bij de cube, of gewoon aan de voorkant bij de Marshall, zelf lijkt me de Marshall wat practischer :)

macwilliams
30 augustus 2008, 21:18
Waarom kijk je niet voor een klein buizen versterkertje? Kost mnog geen 100 meer dan wat je wilt uitgeven. Ik heb die marshall getest t.o.v veel andere en die marshall haalde het niet!

richwoodplayer
30 augustus 2008, 21:19
marshall heeft er nog een hele kast omheen, roland niet echt, het ziet er klein uit, maar t geluid is enorm en goed.
en aangezien ik zelf wat meer van het gain type ben, denk ik dat ik voor de roland ga, want ik wil het risico niet neme dat ik straks een dure versterker heb waar de gain kut van is..
maar eerst.... DE GIBSON!

Dingetje
30 augustus 2008, 23:13
Hmm.. toch maar even doorsparen, tips voor een buizen versterker? Doe dan ong. 300 euro ;) Dan wacht ik tot mijn verjaardag in mei, heb ik tenminste meteen iets goeds:)

macwilliams
30 augustus 2008, 23:47
Zoek maar eens op oh oh den haag. Als topic titel.

Dingetje
30 augustus 2008, 23:57
Ok heb gevonden, en zie nu op de site van Rock Palace die versterker staan :), Maar zit hier ook een degelijk goed overdrive geluid op voor stevige metal? :O En als het kan wat effect of iets dergelijks. Prijs ziet er goed uit, en 5Watt, is dat niet wat weinig :O Want die Roland was 20 Watt en ik begreep dat 20Watt veel voller klinkt? Kun je me iets wijzer maken? :)

macwilliams
31 augustus 2008, 00:15
Ok heb gevonden, en zie nu op de site van Rock Palace die versterker staan :), Maar zit hier ook een degelijk goed overdrive geluid op voor stevige metal? :O En als het kan wat effect of iets dergelijks. Prijs ziet er goed uit, en 5Watt, is dat niet wat weinig :O Want die Roland was 20 Watt en ik begreep dat 20Watt veel voller klinkt? Kun je me iets wijzer maken? :)
Ik heb dat dingetje dus gekocht omdat ik toch een buizenversterkertje wilde hebben die ik ook nog eens makkelijk kon mee nemen wanneer dit nodig blijkt te zijn. Ik heb hem daar dus uitgeprobeerd naast een aantal versterkers waarvan ik hier heb gehoord dat ze een goed geluid hadden. Dit waren dus meestal transistor versterkers tot 30 watt. Deze stak in geluid er met kop en schouders boven uit zelfs zonder effect pedaal haalde ik er een behoorlijk scheur geluid uit. Nu gebruik ik hem in combinatie met een pedaaltje (tube screamer) en het geluid werd nog beter. Over het aantal wats hoef je niet in te zitten want 5 watts buizen is echt meer dan voldoende. Hij klinkt met al mijn gitaren gewoon erg goed en vol.
Mijn stijlen zijn Slayer Possessed kreator venom Metallica. En het kan er allemaal op mits je de juiste afstelling weet te vinden. En dat kreeg ik op die andere versterkers niet voor elkaar.

Dingetje
31 augustus 2008, 00:18
Oke ik ben overtuigd :) Mede door je muziek smaak, hard & heavy! :rockon:
Dus deze versterker kan ik gewoon lang mee, minimaal 5 jaar? Maar een beetje Led Zeppelin achtig geluid kan er ook wel uit komen toch? Njah, ik zal maar eerst maar eens gaan sparen, dan ga ik eens kijken of ik deze versterker ga kopen, ben in ieder geval overtuigd!:) Bedankt voor je hulp!

Owjah vergeten 1 vraagje
Wat is precies het voordeel van een 'buizenversterker'?

macwilliams
31 augustus 2008, 00:27
waar woon je? Misschien moet je hem gaan proberen.

Dingetje
31 augustus 2008, 00:31
In Ommen, 20 minuten rijden vanaf Zwolle ;) Maar ik zag op de site van Big One dat ze hem niet hebben. :O

macwilliams
31 augustus 2008, 00:35
Als je 20 minuten van zwolle woont dan woon je 35 minuten bij mij vandaan(Kampen). Als je zin hebt kom je die van mij maar eens testen je mag je eigen gitaar meebrengen en/of de mijne gebruiken.

Dingetje
31 augustus 2008, 00:38
Hmmm.. kan wel eens een keer gaan kijken ja :) Neem m'n eigen gitaar mee, ik moet tenslotte wel op die set up spelen, maar ik zou ook wel eens een andere gitaar willen proberen :) Alvast bedankt:) Ik zal er eens overna denken, mag ik vragen waar je de jouwe hebt gekocht? :O

macwilliams
31 augustus 2008, 00:44
Hmmm.. kan wel eens een keer gaan kijken ja :) Neem m'n eigen gitaar mee, ik moet tenslotte wel op die set up spelen, maar ik zou ook wel eens een andere gitaar willen proberen :) Alvast bedankt:) Ik zal er eens overna denken, mag ik vragen waar je de jouwe hebt gekocht? :O

Dan heb je het topic (oh oh den haag) niet goed doorgelezen. Ik heb hem dus bij R-P in denhaag gekocht. En zie maar wanneer je zin hebt dan maak je maar een afspraak. Doe maar per Personal message (PM) . Ik kijk elke dag wel een keer. Op zondag is ook geen probleem.

Dingetje
31 augustus 2008, 00:46
Ja oke, maar ik bedoelde eigenlijk meer iets van omdat je in de buurt van Zwolle woont, dat je hem daar ergens in de buurt miss. gekocht had ;) Ik vind Den Haag nogal ver namenlijk ;) Weet je nog een andere winkel? :O Oke, zal binnenkort pm'en :)

macwilliams
31 augustus 2008, 00:50
Als je hem hier hebt geprobeerd, bestel je hem bij R-P
(Mac sluit af en gaat een biertje pakken met een filmpje)

Bye!

Dingetje
31 augustus 2008, 00:51
Oke bedankt voor je hulp :)

Veel plezier en drinkse:)

Laterz!

Dingetje
19 september 2008, 18:10
Zo, ben ik weer! Ik heb een versterker gekregen:) Ik zal het verhaaltje even vertellen.

Vrijdag 19 September, kom van school weer ik loop naar boven, gooi m'n tas weer. Zie opeens in de hoek waar het ouwe versterkertje stond, een gigantische versterker staan (in mijn ogen dan) Nou dus ik naar beneden rennen, en naar m'n pa toe gaan. Hij legde het uit, hij was dus langs de kringloop winkel gegaan. En ze hadden daar nog een gitaar versterker staan. Dus die heeft m'n pa voor een kleine prijs meegenomen. Dus ik naar boven rennen weer en snel m'n J&D Les Paultje inpluggen en spelen maar. Ondertussen beetje prutsen etc. you know it XD Njah hij klinkt clean echt super vet, geen ruis, rare geluiden etc. gewoon echt heel mooi clean. Er zitten 2 Channels op. 1ste Channel Volume Treble Bass, 2e Channel Volume, Master Volume, treble, Middle, Bass, Reverb. Nou weet ik dus niet precies wat het allemaal is. Maar er zit geen Overdrive op. Kan ik ook een vet scheur geluid uit een pedaaltje halen van rond de 30 euro? Owjah, het gaat trouwens om een YAMAHA JX SERIES 650. Ik maak nu snel een paar foto's, Heeft iemand wat meer info over deze versterker?

Groeten, Tom


EDIT:
Hier de foto's :)
http://i215.photobucket.com/albums/cc186/Keukentafel/Afb002-2.jpg

http://i215.photobucket.com/albums/cc186/Keukentafel/Afb001-4.jpg

wietse
19 september 2008, 18:17
Zo, ben ik weer! Ik heb een versterker gekregen:) Ik zal het verhaaltje even vertellen.

Vrijdag 19 September, kom van school weer ik loop naar boven, gooi m'n tas weer. Zie opeens in de hoek waar het ouwe versterkertje stond, een gigantische versterker staan (in mijn ogen dan) Nou dus ik naar beneden rennen, en naar m'n pa toe gaan. Hij legde het uit, hij was dus langs de kringloop winkel gegaan. En ze hadden daar nog een gitaar versterker staan. Dus die heeft m'n pa voor een kleine prijs meegenomen. Dus ik naar boven rennen weer en snel m'n J&D Les Paultje inpluggen en spelen maar. Ondertussen beetje prutsen etc. you know it XD Njah hij klinkt clean echt super vet, geen ruis, rare geluiden etc. gewoon echt heel mooi clean. Er zitten 2 Channels op. 1ste Channel Volume Treble Bass, 2e Channel Volume, Master Volume, treble, Middle, Bass, Reverb. Nou weet ik dus niet precies wat het allemaal is. Maar er zit geen Overdrive op. Kan ik ook een vet scheur geluid uit een pedaaltje halen van rond de 30 euro? Owjah, het gaat trouwens om een YAMAHA JX SERIES 650. Ik maak nu snel een paar foto's, Heeft iemand wat meer info over deze versterker?

Groeten, Tom

weet je wel dat er een apart subforum genaamd moderne versterkers hier is?
daar weten ze vast wel mer.
maar yamaha is altijd goed.
heb je al effe aan de volumeknop getrokken?, want z'n kleinere broertjes hadden daar de gain dus scheur kanaal schakelaar verstopt door een push/pull pot.

Dingetje
19 september 2008, 18:21
weet je wel dat er een apart subforum genaamd moderne versterkers hier is?
daar weten ze vast wel mer.
maar yamaha is altijd goed.
heb je al effe aan de volumeknop getrokken?, want z'n kleinere broertjes hadden daar de gain dus scheur kanaal schakelaar verstopt door een push/pull pot.

Oke Ik zal het eens proberen:) Oke, ja ik wist het wel, staat al een topic van mij, maar ik heb hier eerder over de Roland Cube X etc. ook gepost ;) Vandaar dat ik hem hier zette. ;)

Dingetje
19 september 2008, 18:29
Oke ik heb het gedaan, ik heb van Channel 2 alles opengedraait en er komt al een stevig scheur geluidje uit, maar zou dit op de een of andere manier nóg harder kunnen?

macwilliams
19 september 2008, 19:01
Die vader van jou scoort punten. Daar kun je wel even mee vooruit.

Dingetje
19 september 2008, 19:05
Hahah xD Jaa zeker weten! Haha het was een verassing xD Het is echt een bruut ding echt. Maar heeft iemand nog wat informatie over deze versterker? Ik zou er wel graag wel wat meer over willen weten:)

richwoodplayer
19 september 2008, 19:06
moet de mijne ook maar eens langs de kringloop sturen :)
ah, de hohner klinkt ook lekker, zowel clean als scheur :D

wietse
19 september 2008, 19:58
Oke ik heb het gedaan, ik heb van Channel 2 alles opengedraait en er komt al een stevig scheur geluidje uit, maar zou dit op de een of andere manier nóg harder kunnen?

pedaaltje dus, trouwens ik denk zelfs dat deze versterker onder de noemer vintage valt, voor 1983 dus.

Dingetje
19 september 2008, 19:59
Hmm oke :) Dat valt dus wel mee, hoe duur is zo'n pedaaltje ongeveer en welke moet ik dan kopen? Bedankt alvast! :)

macwilliams
19 september 2008, 20:05
Pedaaltjes moet je gaan proberen. Wat voor mij altijd een goed geluid heeft gemaakt is de ibanez ts i.c.m boss hm-2.

Dingetje
19 september 2008, 20:43
Iets boven mijn budget, op Big One zag ik de Behringer UD100 http://bigone.nl/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=459 Is dit wat?