PDA

View Full Version : Beginners Gitaar, Les Paul Model



Pagina's : 1 [2]

pueblo
19 september 2008, 20:46
misschien eerder dit (marktplaats)
boss (http://muziek.marktplaats.nl/effecten/193766318-boss-ds-1-distortion.html?return=eJw1zVsKgzAQBdC9FPRP4wtsI6H YnYQYMZgXmQktlu69I7R%2F597hMpK3%2FG14MwHvmhu%2FgJZ JbdOGGDlje4ja106mHaOVEqH2lrl8GL1X2lfGA6bstEftmV5Xr U6ocRjqDZ29v6xoywUEhqKf26J%2FxExoCJbSPHbXk93JYTiJx MNEIqwL%2FEf4Gzk6zJ7%2BJaMo7k%2BKiwEMCU3w1AQwVHVlj Fk0JSQUMV%)
er staat ook de behringer op, voor tien eurotjesen
hier nog meer distortion pedaaltjes (marktplaats)
distortion (http://kopen.marktplaats.nl/muziek-en-instrumenten/effecten/c744.html?xl=1&ds=to%3A1%3Bl1%3A728%3Bl2%3A744%3Blt%3Azip%3Bsfds% 3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Bpu%3A0%3Bkw%3Adistor tion%3Bosi%3A2&ppu=0&srt=pu)

Dingetje
19 september 2008, 22:21
Hmm ik heb eens gekeken, en ik denk dat ik dan voor de Boss DS 1 ga :) Of maakt dit niet veel verschil met de pedaaltjes van Behringer? :O

Dingetje
19 september 2008, 22:46
BTW, heeft iemand nog info over mijn versterker? :$ Ik zou er graag wat meer over willen weten, of moet ik een topic starten bij versterkers? Bij voor 1983, of na? :O

EDIT: Ben ook erachter gekomen wat de eigenlijke naam is xD Yamaha JX 65D in plaats van 0 xd

Kietterd
19 september 2008, 23:52
Iets boven mijn budget, op Big One zag ik de Behringer UD100 http://bigone.nl/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=459 Is dit wat?
Deze heb ik. Als ik jou was zou ik even doorsparen. Behringer is gewoon een best wel bagger merk. Ik had er namelijk wat meer van verwacht.

Dingetje
19 september 2008, 23:54
Oke, dus moet ik voor de 2ehands Boss DS1 gaan? :) Heb je toevallig ook wat info over mijn versterker? (A)

wietse
20 september 2008, 08:20
google is your friend, dus voortaan zelf effe zoeken (maar aangezien ik toch niks anders te doen heb :D) er is genoeg info te vinden, gemaakt van 1982 t/m 1983, 2X40watt RMS .
gewoon een oerdegelijke transistorbak, wat clean geluid aangaat vergelijkbaar
met de roland jazzchorus, dat was jarenlang de favoriete versterker van jan akkerman.
dingen doen als je usa sites bekijkt gemiddeld een 250/290 us $.
hier heb je dus een super koopje aan, nu nog een paar footswitches er op uit proberen tot je 1 vindt die werkt, want als ik het goed begrepen heb is in ieder geval de reverb voetschakelbaar, en de overdrive waarschijnlijk ook.

volgens mij speelde vroeger een kennis van me er over en die speelt symfonische metal (is ooit zanger/gitarist bij Elegy geweest)
hij vond het in ieder geval jammer toen dat oude ding op een bepaald moment er mee stopte en niet weer betaalbaar te repareren was.
als ik hem weer eens tref zal ik hem eens vragen.

Dingetje
20 september 2008, 17:28
google is your friend, dus voortaan zelf effe zoeken (maar aangezien ik toch niks anders te doen heb :D) er is genoeg info te vinden, gemaakt van 1982 t/m 1983, 2X40watt RMS .
gewoon een oerdegelijke transistorbak, wat clean geluid aangaat vergelijkbaar
met de roland jazzchorus, dat was jarenlang de favoriete versterker van jan akkerman.
dingen doen als je usa sites bekijkt gemiddeld een 250/290 us $.
hier heb je dus een super koopje aan, nu nog een paar footswitches er op uit proberen tot je 1 vindt die werkt, want als ik het goed begrepen heb is in ieder geval de reverb voetschakelbaar, en de overdrive waarschijnlijk ook.

volgens mij speelde vroeger een kennis van me er over en die speelt symfonische metal (is ooit zanger/gitarist bij Elegy geweest)
hij vond het in ieder geval jammer toen dat oude ding op een bepaald moment er mee stopte en niet weer betaalbaar te repareren was.
als ik hem weer eens tref zal ik hem eens vragen.

Echt bedankt Wietse voor je informatie! :) Ja ik heb gegoogled tot diep in de nacht maar ik heb niets gevonden. Maar nog een vraagje, gemaakt in 1982 en 1983, wat voor versterker is het precies dan? Zo'n nieuwe of vintage? En wat is een transistorbak? Nogmaals bedankt! :)

wietse
20 september 2008, 18:41
nieuw is hij sowieso niet, ik reken hem tot vintage.
en transistor is dus geen buizen, of er moeten al van die mooie lampjes in hangen, maar dat betwijfel ik.
en googelen is een kunst, :D kostte mij 10 minuten, ook die advertentie's staat info in.

pueblo
20 september 2008, 21:19
ik zou voor de ds-1 van boss gaan

Dingetje
1 november 2008, 16:30
Zooo, ben ik weer met een vraagje :) Erhmm ik heb nu dus wel een redelijk vet geluid, maar nog niet helemaal dat scheurgeluid, die nieuwe Metallica cd, zeg maar dat soort geluid zoek ik :P Ja beetje kut uitleg, maar hoop dat jullie 't begrijpen :p, maar wat kan ik hiervoor doen, want ik heb van alles geprobeerd, maar niets werkt :o

Dingetje
1 november 2008, 18:49
Hmm ja ik snap het, maar is er ook iets mogelijk om een wat scheurender geluid eruit te krijgen? Want ik krijg het wel uit dat kleine versterkertje van m'n zus, maar ligt het eraan dat deze van voor '83 is? :O