PDA

View Full Version : Welke Overdrive?



Aron Maiden
5 augustus 2008, 00:20
Hoi, Ik ben nog opzoek naar een nieuwe overdrive, ik heb nu de BD-2 van Boss, maar daar ben ik toch niet helemaal van onder de indruk. Wat ik nu op het ook heb is de Maxon OD808, heb die getest en die zou ik wel willen hebben. Alleen zou ik ook wel nog een pedaal erbij willen hebben die ik kan gebruiken voor de hardere stukken (geen metal/ hardrock oid, maar wildere Srv achtige solo's). Ik zat ook te denken aan een Fulltone fulldrive, die heeft ook een extra boost knop.

Wat ik dus zoek: Een lekkere overdrive en nog een extra overdrive die ik kan gebruiken voor de heftige solo's.

Vraag is dus: Moet ik dan een pedaal kopen die een overdrive/ boost ineen heeft. Of 2 losse overdrive pedaaltjes?

Groetjes Aron.

jero
5 augustus 2008, 07:46
De boost op de fulldrive is niet zo denderend. Bak gain en compressie erbij waardoor het allemaal nogal moddering wordt.


De Maxon alleen zou toch wel genoeg moeten zijn voor SRV achtige drive?

Kim Wilson
5 augustus 2008, 08:24
Er zijn nog al wat mogelijkheden. Een OD808 is idd een goeie keus. Daarnaast zou je die BD-2 er best naast kunnen houden als boost, met een klein beetje gain en meer volume. Het is namelijk best een prima pedaal, vooral in samenwerking met andere pedalen. Ik weet niet hoe je hem nu gebruikt, maar met een BD-2 moet je de gain laag houden, anders wordt ie een beetje goor. En als het wat meer geld mag kosten: de OCD. Van subtiel tot ruig, en altijd mooi helder.

pol
5 augustus 2008, 09:14
Ik vind die OD808 nogal duur voor wat het maar is, kan je net zo goed een digitech bad monkey of een ibanez ts7 nemen, die laatste klinkt grotendeels hetzelfde.

ik heb zelf een maxon OD-9, een bad monkey, en een boss sd-1, zijn alle drie variaties op +- hetzelfde geluid, en de bad monkey en OD9 komen behoorlijk dicht bij mekaar in de buurt, ts7 is er nog dichter bij.

Kim Wilson
5 augustus 2008, 09:16
Bad Monkey is van Digitech. Maar idd, een goeie keus, en lekker goedkoop!

pol
5 augustus 2008, 09:19
Bad Monkey is van Digitech. Maar idd, een goeie keus, en lekker goedkoop!

verbeterd, ik ben nog niet goed wakker, eerste werkdag na vakantie :p

Don Olivier
5 augustus 2008, 17:52
De Superdrive van Lex Bos.
Ik heb alles geprobeerd : Fulltone, Boss, Marshall, MXR, Carl Martin en Hughes & Kettner maar de Superdrive is met kilometers de beste

Negative K3 fan
5 augustus 2008, 18:28
ik heb net een box of rock gebouwd (zonder SHO, die had ik al :)) en die doet het echt geweldig. Ik heb niet veel vergeleken, maar dat ding klinkt wel erg goed. Kijk eens op youtube voor demo filmpjes.

Jan Buurman
5 augustus 2008, 18:36
Hyper Pak van Catalinbread vind ik er mooi. 'Tis dat ik echt geen OD meer nodig heb......geil pedaaltje...

Aron Maiden
5 augustus 2008, 19:49
De Superdrive van Lex Bos.

Heb de soundsamples even bekeken op zijn site, klinkt idd erg goed en is lekker veelzijdig. In welke prijs klasse zit dit pedaal?