PDA

View Full Version : Grondruis



moretel
12 december 2001, 15:07
Ik heb een marshall V 265 stereo chorus met originele speakers. Een vriend heeft een ouder type stereo chorus met celestion speakers erin. Ik vind dat mijn versterker meer basisruis heeft dan die van mijn vriend. De versterker staat dan op het cleane kanaal. Laatst de reverb laten maken en de basisruis vermeld maar ze vertelden dat dat normaal was. Waar komt die basisruis (in alle standen van het mastervolume) vandaan en is dat inderdaad normaal? Tot hoe hard dan?

Anavrin
13 december 2001, 01:07
hoe is de isolatie van je elementen in je gitaar? Sowieso, heb je een goede gitaar of niet scheelt vaak al wat. Heb je er nog pedaaltjes tussen staan? (ook al staan ze uit)

moretel
13 december 2001, 09:17
De ruis is er ook zonder pedalen e.d. Ik heb een fender strat met noiseless elementen, daar is niks mis mee.

anoniem
13 december 2001, 11:59
Het hoort er een beetje bij, die ruis. Je zal het nooit helemaal weg krijgen, wat je ook probeert.

Gman
19 december 2001, 12:28
Heb je die ruis ook als je niets aangesloten hebt staan? Dus geen input in je versterker? Als het dan stil is ligt het niet aan je versterker. Een versterker behoort stil te zijn als er niets ingeplugt zit.

SteavisSmokin
19 december 2001, 13:39
Een versterker ruist ook als er niets ingeplugd is, is de ruis echter veel te hard dan is er gewoon iets mis.

Gman
20 december 2001, 13:27
Op 2001-12-19 13:39, schreef SteavisSmokin:
Een versterker ruist ook als er niets ingeplugd is, is de ruis echter veel te hard dan is er gewoon iets mis.


Hoi Steven, praat je nu over het horen van een duidelijke ruis of zou je er een scoop aan moeten hangen voor het 'zien'van de ruis?
Want DAN zou het mijn gehoor moeten zijn wat minder aan het worden is.
doei...