PDA

View Full Version : wilkinson tremelo



joel
4 augustus 2008, 21:25
Stel, je hebt een gitaar met un licensed floyd. Je vindt het ding maar kut, want hij intoneert niet goed of je houdt niet van de locking nut. Kun je dan een wilkinson of een vintage tremelo erin zetten of is het gat te groot er voor?
En als het per gitaar verschillend is, bij welke gitaren kun je het er wel in zetten en bij welke niet?

alvast bedankt

Orpheo
4 augustus 2008, 21:42
te weinig ruimte voor de studs voor de wilkie trem.

joel
4 augustus 2008, 21:53
te weinig ruimte voor de studs voor de wilkie trem.

bedoel je dat de gaten niet groot genoeg zijn of dat ze op de verkeerde plaats zitten, want de gaten kun je wel groter boren.

bert k
4 augustus 2008, 21:55
Ik denk dat de gaten op de verkeerde plek zitten. Dan moet je de oude gaten opvullen met houten proppen en nieuwe gaten boren. Tamelijk secuur houtbewerkingsklusje.

Van Dattum
4 augustus 2008, 22:16
En als het per gitaar verschillend is, bij welke gitaren kun je het er wel in zetten en bij welke niet?

Bij iedere Strat met een 2-puntstremolo kun je een Wilkinson/Gotoh VS100 1 op 1 overzetten zonder hakken, breken of beitelen..... Fulcrum posts en holtes zijn precies goed.

crapton
4 augustus 2008, 22:24
Stel, je hebt een gitaar met un licensed floyd. Je vindt het ding maar kut, want hij intoneert niet goed of je houdt niet van de locking nut. Kun je dan een wilkinson of een vintage tremelo erin zetten of is het gat te groot er voor?
En als het per gitaar verschillend is, bij welke gitaren kun je het er wel in zetten en bij welke niet?

alvast bedankt


Vreemd verhaal. Hoe kan een unlicensed FR trem nou niet goed intoneren? Dat doe jij toch zelf, of weet je niet hoe dat moet?

Locking nut vind ik ook kut, maar daarom zitten er finetuners op. Heb een RGT gehad, en eenmaal goed gezet was dat ding geweldig stemvast. Ja t kost wat moeite een floating trem.

Alternatief bouw je een tremstopper oid in, zodat je gitaar stemvaster wordt.

Antwoord op de vraag: een Wilkinson of andere Fender trem past niet zonder meer in een FR ruimte. Die dingen zijn gewoon volkomen anders van ontwerp. Als het toevallig past heb je mazzel. Je kan er achter komen door inbouw tekeningen te downloaden en te vergelijken, en dan is t nog lastig...

Orpheo
4 augustus 2008, 23:33
een floyd intoneert niet lekker vanwege de bouw van dat ding. je kan niet lekker schuiven met die zadels, wellicht heeft de t.s. daar dus een probleem mee.

Verder: de gaten van de floyd zitten op een dusdanige plek dat ze gevuld moeten worden wil je er een hipshot, wilkinson of american standard op zetten.

joel
7 augustus 2008, 11:05
Vreemd verhaal. Hoe kan een unlicensed FR trem nou niet goed intoneren? Dat doe jij toch zelf, of weet je niet hoe dat moet?


had hier over UN___licensed floyd rose, niet een unlicensed floyd rose (un=een). waarom zou je een orginele floyd vervangen :???:

pimmedoris
7 augustus 2008, 11:15
Wederom een reden om gewoon NORMAAL Nederlands te typen in plaats van afkortingen die niemand snapt.

Al moet ik ook zeggen dat ik geen idee had wat een unlicensed Floyd had moeten zijn. Eentje die gewoon gejat is zonder toestemming?

Dark_Tranquillity
7 augustus 2008, 12:27
Mijn FR staat prima geïntoneerd, en is net zo stem vast als een rots. Ik snap je probleem niet?

joel
7 augustus 2008, 14:50
Mijn FR staat prima geïntoneerd, en is net zo stem vast als een rots. Ik snap je probleem niet?

ja, maar dat is JOUW ORIGINELE floyd, ik heb het over een licensed floyd van welk merk dan van kut kwaliteit. bovendien is het van tuning verandere met een floyd ook niet zo makkelijk door de locking nut enzo

Riky
7 augustus 2008, 16:16
heb ook een licensed floyd... 2 maanden na de aankoop laten afstellen en nu, 1.5 jaar later, heb ik het idee dat het wel weer eens mag gebeuren.... Mijn licensed floyd blijft dus perfect staan. Kwestie van goed afstellen denk ik.

pimmedoris
7 augustus 2008, 17:01
Zowieso is bij het veranderen van tuning je toplock maar een erg klein probleem. Als je van tuning verandert, verandert je de snaar spanning wat dus ook inhoudt dat je de veren aan zal moeten passen.
Van tuning veranderen is met geen enkel (zwevend) tremolosysteem makkelijk...

crapton
7 augustus 2008, 20:16
had hier over UN___licensed floyd rose, niet een unlicensed floyd rose (un=een). waarom zou je een orginele floyd vervangen :???:

Schrijft dan 'een' als je 'een' bedoelt en geen 'un'. Zo snap ik r geen bal van.

Een unlicensed FR trem bestaat volgens mij bv de Ibanez FR imitaties.

Intoneren is altijd een prutswerkje op elke gitaar, maar VEEEEEEL minder werk dan het vervangen van een FR trem door iets wat er niet in past.

Je kan er wel eens een ander merk instoppen bv Schaller of zoiets - zoek maar eens bij Thomann.