PDA

View Full Version : GT-10 vs FlOORPOD X3



gitarken
4 augustus 2008, 19:08
ik zou mij 1 van deze twee gaan kopen maar weet niet welke
iemand tips voor en nadelen?
alvast bedankt
grtz ken

DeiDRagonas
4 augustus 2008, 19:52
Line6 Floorpod....

gitarken
4 augustus 2008, 20:16
en waarom?
alvast bedankt grtz ken

dml
4 augustus 2008, 20:52
Waarom weet je niet welke je moet kiezen? Heb je ze beide al geprobeerd? Heb je ze beide ook naast elkaar geprobeerd?

Bram+
4 augustus 2008, 21:03
Een Floorpod X3? Die bestaat dacht ik niet, De Floorpod is gebaseerd op de Pod 2.0. Je hebt natuurlijk wel een Pod X3 Live, maar die zal je wel bedoelen.

Het zijn natuurlijk wel redelijk verschillende dingen, die Boss GT-10 is meer een effectenbak waarbij een aparte versterker geen overbodige luxe is, een Pod is meer een 'alles-in-een'-oplossing. Een goede tip van mij is dus om te gaan kijken wat je nodig hebt, uitgaande van wat je al hebt.

DeiDRagonas
4 augustus 2008, 21:14
en waarom?

Voor de grap?

dml
4 augustus 2008, 21:26
Het zijn natuurlijk wel redelijk verschillende dingen, die Boss GT-10 is meer een effectenbak waarbij een aparte versterker geen overbodige luxe is, een Pod is meer een 'alles-in-een'-oplossing. Een goede tip van mij is dus om te gaan kijken wat je nodig hebt, uitgaande van wat je al hebt.

Je hebt de GT-10 al uitgebreid geprobeerd? Wat vond je ervan?

Bernstien
4 augustus 2008, 21:37
Het zijn natuurlijk wel redelijk verschillende dingen, die Boss GT-10 is meer een effectenbak waarbij een aparte versterker geen overbodige luxe is, een Pod is meer een 'alles-in-een'-oplossing.

mmmhhh, I dare to differ.

Naar het schijnt (ik heb hem zelf dus niet, alleen kort geprobeerd, Het GT-central staat inmiddels al wel vol met reviews) zijn veel van de amp-modellen in de '10 significant verbeterd t.o.v. de '8 (GT-acht) . Ik vind veel modellen van de '8 al redelijk tot goed bruikbaar door een goede amp maar ook direct PA, en als de '10 nog een verbetering zou behelzen is-ie beslist het proberen waard als alles-in-een-oplossing. Zul je wel even om de nutteloze extra's (zo'n 'my-first-loopertje' en allerlei exotische effect-schakel-opties) en het lelijke uiterlijk heen moeten kijken.

Leuk om te zien overigens dat in de wereld van de amp-modelling nog steeds stapjes voorwaarts worden gemaakt. Ik wacht nog steeds op den dag dat ik mijn buizenGAS vaarwel kan zeggen en voor een modeller kan settelen. De '10 brengt die dag ietsie dichterbij.

De amp-modellen van De POD-serie hebben mij nooit kunnen bekoren (vooral high gain en gebroken clean), totaal geen dynamiek.

Voor wat betreft de effecten (vooral modelatie, reverb en compressie) vind ik de '8 ook stukken beter dan de POD, waarbij de compressie in de POD ook wel behoorlijk is.

Zo, nu het woord aan de POD-adepten.... 8-)

Bram+
4 augustus 2008, 22:43
De GT-10 heb ik nog niet uitgebreid aan de tand kunnen voelen, dus als de ampmodels écht significant verbeterd zijn in vergelijking met vorige GT-modellen, kan ik me voorstellen dat het een alternatief voor een Pod wordt, maar de voorgangers konden dat m.i. dus niet. Filmpjes op internet konden me ook niet overtuigen, maar die zijn misschien niet representatief.

Het is dus misschien een kwestie van smaak. Jij geeft bijvoorbeeld nu aan dat je de ampmodels van de Pod niet kan bekoren, terwijl voor anderen er juist wel bruikbare sounds tussen zitten. Ik word nooit echt warm van de effect-geluiden van Boss, maar dat ligt dan weer aan mij (en for the record: Line 6-apparatuur heb ik ook niet)

Daarbij is een pod misschien een iets consumentvriendelijker apparaat en kun je 'm ook gebruiken voor zang en bas (d.w.z. daar is hij voor gemaakt).

crapton
4 augustus 2008, 22:59
Hier zijn al eindeloze discussies over, zoekt & gij zult vinden... evenzovele voor als tegenstanders GT-10 & Line6... ofwel ieder heeft zijn smaak. De X3 heeft licht verbeterde XT modellen, de GT-10 zegt men idem tov GT-8 COSM. Geen 'step change'.

Ik heb zelf een X3Live, collega gitarist in de band heeft een GT-8. Je kan met beide apparaten redelijke tot goede sounds krijgen MITS je maar genoeg tweakt. Eerst moet je de basis al goed klinkend krijgen over je amp of wat je ook gebruikt. Dat is al lastig...

Dan de juiste 'tone' inregelen, wat mn bij de X3L gezien de overvloed aan amp models en de dual sound optie tijd kost. Maar ja als je maar 3 sounds zoekt ben je snel klaar. Line6 en Boss hebben ook een PC editor mocht je dat prettiger vinden. Line6 heeft ook een zeer grote 'tones' database die je gratis kan downloaden.

Nog over de sound: de X3L is stereo en dual sound. Zeker clean zijn er zeer mooie geluiden uit te halen. Ook heavy gaat vrij goed. Tussengebied met mooie heldere dynamische crunch ben ik nog mee bezig: op laag volume klinkt t bv goed maar hard is het dan 'in your face' en andersom. Dat ligt aan je gehoor en helaas heeft Line6 nog geen goed truukje ingebouwd om daarmee te helpen. M'n buizenamp is makkelijker want je hebt maar 3 knoppen... zit je ook nooit te denken zal ik dit of dat want dat is er niet...

Eind vh verhaal: beide units proberen naast elkaar en zorgen dat je van internet een paar instellingen hebt opgeschreven zodat je niet de fabriekssounds moet gebruiken. Die zijn nl niet altijd even goed.

gitarken
5 augustus 2008, 14:46
het is de bedoeling voor tusen mijn versterker en gitaar te hangen en soms via PA. ik moet veel effercten en presets hebben.
alvast bedankt
grtz ken

dml
5 augustus 2008, 14:50
Waarom MOET je veel presets en effecten hebben?

gitarken
5 augustus 2008, 15:18
omdat ik dat veel gebruik.

crapton
5 augustus 2008, 18:17
het is de bedoeling voor tusen mijn versterker en gitaar te hangen en soms via PA. ik moet veel effercten en presets hebben.
alvast bedankt
grtz ken

Ik zie in je sig nu dat je al een Line6 Spider hebt. Dus je hebt nog meer nodig dan dat daar al in zit???

Vraag ik me af wat je dan mist.

JorikDekkers
5 augustus 2008, 18:53
@ Gitarken: het zou heel handig zijn om op te sommen waarom je naar een vloerbord kijkt, wat je al hebt en wat je daaraan mist of niet goed genoeg vind. Als de mensen hier je achtergrond kennen kunnen ze je veel beter helpen.

Ik heb zelf een Tonelab SE en heb die vergeleken met een GT-10. De GT-10 heeft VEEL betere effecten maar ik vind dat de amp simulaties van de tonelab nog steeds dynamischer zijn en beter klinken. Met de POD ben ik niet bekend. Naast de Tonelab SE heb je ook nog een Tonelab LE, die zou betere ampmodellen hebben en een wat andere behuizing (1 expressiepedaal minder). Ik gebruik de Tonelab met een versterker, dit kan zowel in de ampinput als in de effectsreturn en dit klinkt allemaal prima, met wat bijtweaken van de patches. Maar wil je optreden dan kan het ook direct naar de geluidsman.

Als je zoekt naar een vloerbord zijn dit dus grofweg de mogelijkheden:

Line6 PODX3Live

Boss GT-8
Boss GT-10

Vox Tonelab SE
Vox Tonelab LE

En dan hebben Digitech en Korg ook nog vergelijkbare apparaten maar die worden over het algemeen veel minder goed beoordeelt. Het is echt een kwestie van testen, de een zweert bij een POD en de ander bij BOSS. Het is zeer smaakgebonden. Oudere apparaten dan de genoemde zou ik niet snel voor gaan, want zoals eerder gezegd is: de modelingtechnologie veroudert vrij snel dus dan heb je apparaten die qua klank niet in de buurt komen maar qua prijs wel.

Succes!

gitarken
5 augustus 2008, 21:31
1. ik wil een board.
2. in mijn versterker zitten maar 7effecten en 12klanken in.
alvast bedankt
grtz ken

dendee
5 augustus 2008, 22:51
als je aan de knopjes treble - middle - bass - gain draait kom je op oneindig veel sounds uit, gwoon beetje spele met de knopjes en je zult verbaasd staan wat je toch uit je line6 krijgt

ik heb de tonelab LE, bevalt me uitstekend, weinig tweaken goede sounds

grtz

timkermans
6 augustus 2008, 00:20
1. ik wil een board

Waarom een board?


2. in mijn versterker zitten maar 7effecten en 12klanken in.


Ik gebruik er bijvoorbeeld maar met moeite 10,... Waarom heb je er meer nodig?



Nuanceren man.....



Grtzzzzzzzzz

Misery Signals
6 augustus 2008, 01:18
Waarom gebruiken artiesten soms van die mega racks voor 't geen ze nodig hebben, zoals Lou reed, Metallica, Van Halen enz?

Als hij nu wil kunnen schakelen tussen meer geluiden, so be it :)

Ik heb enkel de Line6 PODXT Live gehad, dus kan je niet helpen...
De Vox spulletjes heb ik altijd leuk gevonden door de extra lamp, de Zoom heeft dat trouwens ook...

Eigenlijk heb ik dat in mijn Rocktron Multivalve ook, maar ik zet 't gewoon altijd af haha!

Boss apparaten heb ik altijd leuke effecten gevonden maar de ampsimulaties weer pakken minder... De 10 heb ik nog niet gehoord...

MS

pol2711
6 augustus 2008, 17:02
Hier zijn al eindeloze discussies over, zoekt & gij zult vinden... evenzovele voor als tegenstanders GT-10 & Line6... ofwel ieder heeft zijn smaak. De X3 heeft licht verbeterde XT modellen, de GT-10 zegt men idem tov GT-8 COSM. Geen 'step change'.

Ik heb zelf een X3Live, collega gitarist in de band heeft een GT-8. Je kan met beide apparaten redelijke tot goede sounds krijgen MITS je maar genoeg tweakt. Eerst moet je de basis al goed klinkend krijgen over je amp of wat je ook gebruikt. Dat is al lastig...

Dan de juiste 'tone' inregelen, wat mn bij de X3L gezien de overvloed aan amp models en de dual sound optie tijd kost. Maar ja als je maar 3 sounds zoekt ben je snel klaar. Line6 en Boss hebben ook een PC editor mocht je dat prettiger vinden. Line6 heeft ook een zeer grote 'tones' database die je gratis kan downloaden.

Nog over de sound: de X3L is stereo en dual sound. Zeker clean zijn er zeer mooie geluiden uit te halen. Ook heavy gaat vrij goed. Tussengebied met mooie heldere dynamische crunch ben ik nog mee bezig: op laag volume klinkt t bv goed maar hard is het dan 'in your face' en andersom. Dat ligt aan je gehoor en helaas heeft Line6 nog geen goed truukje ingebouwd om daarmee te helpen. M'n buizenamp is makkelijker want je hebt maar 3 knoppen... zit je ook nooit te denken zal ik dit of dat want dat is er niet...

Eind vh verhaal: beide units proberen naast elkaar en zorgen dat je van internet een paar instellingen hebt opgeschreven zodat je niet de fabriekssounds moet gebruiken. Die zijn nl niet altijd even goed.

Erik,
Ik ben weer terug bij de X3 vanwege de veelzijdigheid icm met mijn Ibanax. sonisch gezien heb ik het tussengebied (die ene crunch die ik maar niet uit Line6 kan halen) opgelost door tussne de speaker van mijn Switchbalde en de speakeroutput een Red Box van H&K te plaatsen. Sonisch een hele verbetering richting mijn kant uit. PM me maar even, kun je 'm een x uitproberen als je wil.

Voor anderen:
Ik heb met de tonelab altijd makkelijk goede crunchgeluiden kunnen fabriceren die ik maar niet uit de POD X3 kon krijgen (sonisch line6 dekentje wat me niet beviel)
Thuis zeer acceptabel geluid, tijdens bandpractice en met optreden een digitaal, compressed line6 geluidje. Zo gauw er dus meer volume om de hoek kwam kijken liet de X3 het afweten. Red box gekocht é voila! Mijn Switchblade is via de return aan de X3 aangesloten. X3 staat afgesteld op 'Combo poweramp'.

crapton
6 augustus 2008, 23:26
Erik,
Ik ben weer terug bij de X3 vanwege de veelzijdigheid icm met mijn Ibanax. sonisch gezien heb ik het tussengebied (die ene crunch die ik maar niet uit Line6 kan halen) opgelost door tussne de speaker van mijn Switchbalde en de speakeroutput een Red Box van H&K te plaatsen. Sonisch een hele verbetering richting mijn kant uit. PM me maar even, kun je 'm een x uitproberen als je wil.

Thuis zeer acceptabel geluid, tijdens bandpractice en met optreden een digitaal, compressed line6 geluidje. Zo gauw er dus meer volume om de hoek kwam kijken liet de X3 het afweten. Red box gekocht é voila! Mijn Switchblade is via de return aan de X3 aangesloten. X3 staat afgesteld op 'Combo poweramp'.

@ pol2711: bedankt voor de suggestie en aanbod daar ga ik zeker eens over denken. T-ringer schijnt ook zoiets te hebben de Ultra-G, is wel ff 40 € goedkoper. Ik gebruik de X3L stereo dus zou er twee moeten hebben.

Kan je beschrijven hoe het geluid verandert met die Redbox ertussen? Meer crunch? Dat harde randje eraf? Heb je ook ervaring met aansluiten via de effects loop?

Ik ben nu aan het proberen de sound van Rob Tognoni - Product of a Southern Land te benaderen (met Fender Lite Ash Strat), zou moeten lukken want hij speelde ook op Line6 (tegenwoordig Bugera 6260). Gebruik nu de Zen amp, heb ook Combo Poweramp out, 4x12 Greenback 25. Tis nog niet hetzelfde, maar idd als het harder gaat dat gaat t nogal in your face klinken niet prettig - als die Redbox dat kan dempen dan is dat een mogelijkheid.

Nou speelt Tognoni ook erg goed... kom ik never niet aan... hij zou met mijn Line6 X3 waarschijnlij prima klinken haha...

pol2711
7 augustus 2008, 11:18
Met die Red Box haal ik het voor mij o zo bekende line6 sonisch dekentje op hogere volumes (lees repetitie/optreden) weg. Op huiskamer nivo maakt Line6 hele mooie en veelzijdige spullen maar volgens mij treden die engineers van Line6 nooit op. Zo gauw er een bass/drum en wat meer volume bij komt kijken houdt het gewoon op. Je hoort wat uit die hoek komen maar wat het is is onherkenbaar, alsof er een wollen deken over je speaker hangt. Bij mij Vetta, POD-XT en nu met de X3, alhoewel de X3 dat wat minder heeft, altijd weer diezelfde digitale compressed crunchsound.

Ik had 'm eerst gekocht omdat ik een XLR out wilde hebben om gebalanceerd naar de mengtafel te kunnen ipv een mic voor mijn speaker. Maar dat ding kon meer had ik gelezen. Uitgeprobeerd. Omdat ik lang aant zoeken was naar die ene crunch die ik met mijn tonelab toentertijd instant had, van alles geprobeerd met die X3. Kreeg het er gewoon niet uit. Verkocht en tonelab weer terug. Toch miste ik die combi Ibanax/POD. De veelzijdigheid en ook gewoon de voeding voor die Ibanax. Heb een optreden gezien van iemand met een POD X3 en die haalde daar MIJN geluid uit. :???: Hij wel pvd en ik na maandenlang knoppies draaien niet! Natuurlijk aan de praat geraakt en hij had precies hetzelfde probleem gehad wat hij dus opgelost had met die Red Box. Gewoon tussen de speaker en eindtrap plaatsen.

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/redbox.jpg

Tja Erik, hoe klinkt het dan. Je moet het gewoon proberen. Het haalt dat digitale compressed weg en plaatst daar iets voor terug waar ik van hou: gedefinieerd en iets met ballen. Daarnaast een schakelaar: combo/4x12. Combo is wat scheller, 4x12 wat doffer. Gewoon proberen. PM me maar even, stuur ik je ‘m gewoon even toe. Kun je ‘m testen. Moet ‘m wel weer voor eind van de maand terug hebben ivm optreden.

gitarken
6 september 2008, 15:05
Waarom een board?



Ik gebruik er bijvoorbeeld maar met moeite 10,... Waarom heb je er meer nodig?



Nuanceren man.....



Grtzzzzzzzzz
en ze zijn niet kwalitatief genoeg ze klinken te digitaal!!!
ik wil zeer kwalitatieve geluiden. En ik wil een ding met pedalen.
en i wil zeer veel effecten plus klanken. en goed kunnen editten.
alvast bedankt grtz ken

gitarken
10 februari 2009, 19:31
!!!!!!!!!!!!!!

marter544
10 februari 2009, 22:37
Ik vind je manier van posten erg irritant. Mijn mening: een modelling pedaal gaat samen met een modelling versterker niet goed klinken, helemaal niet met een Line6 spider. Veel opties ja, veel editten, ja, veel effecten, dat ook, kutsound, dat ook nog eens. Mijn mening dan he.

HaroldA
10 februari 2009, 23:09
!!!!!!!!!!!!!!
Er is volgens mij iets niet goed gegaan, want er staan alleen maar uitroeptekens in je post???

Ik ken overigens geen enkele gitarist die baat heeft bij zoveel verschillende geluiden. Zorg maar eerst eens dat je een goed basisgeluid hebt en werk dan naar een aantal variaties van je basisgeluid ipv een quadriljoen volledig verschillende sounds...

De geluidsman zal je dankbaar zijn!

gitarken
17 februari 2009, 22:49
en ook zijn deze 12 klanken op men versterer niet allemaal mijn stijl; er zijn maar 3 ofzo die ik gergegeld gebruik.
ik speel veel blues,jazz en heb ook nood aan dat net (niet) crunchi oversturende geluidje :p

fransoos
27 februari 2009, 14:26
Met die Red Box haal ik het voor mij o zo bekende line6 sonisch dekentje op hogere volumes (lees repetitie/optreden) weg. Op huiskamer nivo maakt Line6 hele mooie en veelzijdige spullen maar volgens mij treden die engineers van Line6 nooit op. Zo gauw er een bass/drum en wat meer volume bij komt kijken houdt het gewoon op. Je hoort wat uit die hoek komen maar wat het is is onherkenbaar, alsof er een wollen deken over je speaker hangt. Bij mij Vetta, POD-XT en nu met de X3, alhoewel de X3 dat wat minder heeft, altijd weer diezelfde digitale compressed crunchsound.

Ik had 'm eerst gekocht omdat ik een XLR out wilde hebben om gebalanceerd naar de mengtafel te kunnen ipv een mic voor mijn speaker. Maar dat ding kon meer had ik gelezen. Uitgeprobeerd. Omdat ik lang aant zoeken was naar die ene crunch die ik met mijn tonelab toentertijd instant had, van alles geprobeerd met die X3. Kreeg het er gewoon niet uit. Verkocht en tonelab weer terug. Toch miste ik die combi Ibanax/POD. De veelzijdigheid en ook gewoon de voeding voor die Ibanax. Heb een optreden gezien van iemand met een POD X3 en die haalde daar MIJN geluid uit. :???: Hij wel pvd en ik na maandenlang knoppies draaien niet! Natuurlijk aan de praat geraakt en hij had precies hetzelfde probleem gehad wat hij dus opgelost had met die Red Box. Gewoon tussen de speaker en eindtrap plaatsen.

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/redbox.jpg

Tja Erik, hoe klinkt het dan. Je moet het gewoon proberen. Het haalt dat digitale compressed weg en plaatst daar iets voor terug waar ik van hou: gedefinieerd en iets met ballen. Daarnaast een schakelaar: combo/4x12. Combo is wat scheller, 4x12 wat doffer. Gewoon proberen. PM me maar even, stuur ik je ‘m gewoon even toe. Kun je ‘m testen. Moet ‘m wel weer voor eind van de maand terug hebben ivm optreden.

@Pol2711.
Dat wil ik ook wel eens uitproberen ( kan een pro lenen ).
Als het geluid hierdoor dynamischer wordt op hogere volumes dan is dat wel een verbetering.
Moet je dan ook een speakerkabel gebruiken om hem weer terug aan te sluiten op de
cabinetspeaker :chicken:

The Mess
28 februari 2009, 14:04
en ook zijn deze 12 klanken op men versterer niet allemaal mijn stijl; er zijn maar 3 ofzo die ik gergegeld gebruik.
ik speel veel blues,jazz en heb ook nood aan dat net (niet) crunchi oversturende geluidje :p


Dan kun je imo beter kijken naar een Blackstar HT-Dual ofzo. Zo'n grote bak kan heel gaaf zijn, maar dan moet je er wel echt goed mee om kunnen gaan. Tenzij je stil wilt kunnen oefenen zou ik er niet zo snel aan gaan...