PDA

View Full Version : CAE3+ nu ook voor deze jongen



sebastiaan88
4 augustus 2008, 15:23
Dames en heren,

Ik heb vd week een CAE3+ aangeschaft!!!! Heerlijk apparaat. Nog niet heel uitgebreid getest, maar wat ik er tot nu toe uit kreeg ben ik erg tevreden. Zoals sommige van jullie weten ben ik al een tijd bezig met een 3kanaals versterker zelf te bouwen. Deze versterker krijgt elke keer weer nieuwe toepassingen. Zo heb ik afgelopen jaar aardig wat geleerd over microcontroller besturing. Ook heb ik al veel veranderingen gemaakt in mn printlayout. Ook modificaties in het schema zorgen ervoor dat de basis een CAE was. Maar het eindresultaat straks nietmeer. Maarja, nu heb ik hard gewerkt in de vakantie en had ik de mogelijkheid een CAE te kopen. Dus dat heb ik gedaan!:D

IK zal van de week proberen een uitgebreid verslag te doen van mijn nieuwe aanwinst.

Groeten sebas.

boss
4 augustus 2008, 15:58
Gefeliciteerd, dat is een hele gave preamp!!!!

bluegate
4 augustus 2008, 16:12
Welcome to the club :seriousf:

Nocki
4 augustus 2008, 17:23
Congrats! mooi ding!

Chiel
5 augustus 2008, 08:56
Welcome to the club :seriousf:

+1 :rockon:

sebastiaan88
5 augustus 2008, 09:17
Thx gasten,
Morgen ben ik weer thuis, dus dan ga ik even dat ding uittesten:P
Ik moet alleen nog 2 cabinets waar de V30s die ik heb liggen in kunnen. Ik heb nu een 1936cab, maar ik wil graag 2 1x12's ernaast om stereo te gaan.
ik zou zelfs wet/dry/wet kunnen gaan met mn marshall. Maar ga eerst maar even lekker gewoon stereo. Dus als iemand nog lege cabs heeft, of gevulde voor een prikkie (8 of 4 ohm) laat het maar weten. Ik zat er eerst aan te denken om bogner 1x12 cubes na te bouwen, maar ik ken mezelf, daar komt dan uiteindelijk weer niets van terecht dus ben nu op zoek;)

Ik heb door deze amp even geen geld een Gforce aan te schaffen, wat vinden jullie in combinatie met deze amp een gangbare effectenbak, ik vond de G-major nogal wat tonesuck hebben, jullie?

Greetings

maestro_nl
5 augustus 2008, 09:26
Goedkoop en dry path optie = Rocktron

sebastiaan88
5 augustus 2008, 09:52
intellifexje ofzo? Zal hem maar een keer met deze amps testen dan. Heb hem een keer geprobeerd en stond er nou nietecht versteld van.
Wat me al opviel die 15min dat ik thuis op de CAA3+ gespeelt heb was dat zeker op ch2 het draaien aan de knoppen echt uitmaakt. Ik had voor het eerst bij een amp zoiets van, hee dit is bruikbaar, maar als ik dit doe, dan is dat weer bruikbaar.

Dat word zoeken naar "MIJN" sound dus:P
Proberen niet te veel lukather te klinken, al moet dat wel lukken denk ik, want ik ben ook erg weg van John mayer, en dat zijn 2 totaal verschillende sounds. Misschien maar een maxon od808 kopen voor de johnmayer stuff op ch1 :P

Ik dacht ook altijd wat een onzin zo' n dure amp en dan nog pedaaltjes nodig, maar nu zie ik de mogelijkheden pas:) hoe maar vette sounds hoe beter. En ik denk dat ik wel een lekkere bluesie sound uit ch1 krijg met een licht randje erop

:)

groeten!

LordRiffenstein
5 augustus 2008, 10:45
Tsjonge, die 3+se wordt weer helemaal populair. Moet ik die van mij maar eens dringend verkopen :seriousf: :seriousf:

CAE 3+se + EL34 + Cubes = VET

http://www.lordriffenstein.com/images/CubesLive.jpg

sebastiaan88
5 augustus 2008, 13:13
Gave Set!
Kijk naar zoiets wil ik ook toe, Nog enigszins hanteerbaar maar wel uitgebreid. En als ik Ga oefenen flightcaseje met pre/fx/poweramp erin en 1 cube mee:P

caliban
6 augustus 2008, 22:26
Proficiat sebastiaan, ik vraag me af wat je zelfbouw uiteindelijk gaat geven.

sebastiaan88
7 augustus 2008, 08:52
Ja ik ook caliban, ik heb wel wat nieuws ik heb van de week een print gemaakt en geassembleerd met alle spanningsvoorzieningen. Anode spanningen, 12V DC voor de gloeispanningen en 5V voor de microcontroller en mogelijk ander leuks wat ik erin kan bouwen (??midi??) ik heb al aardig wat daarover gevonden dus wie weet. Maar het word/is wel een lange termijnen project

Vanavond misschien wat fotos van mn ECHT CAE;)
Heb er gisteren even op gespeelt, en ja hier komt het, Valley Arts met EMG SA SA 85 ----> CAE--->DELAY van RP20 ----> Mesa/boogie 50/50 ----> 1936cab met 1xV30 en 1xG12T-75.

Dit levert natuurlijk INSTAND LUKATHER sound, maar echt geloof me, one little twist will bring you in a whole other world! en dat is zo gaaf aan dit aparaat precies wat ik zocht, en alles wat ze zeggen over dit ding met betrekking tot alle 3 klinken super etc!

Jullie horen nog van me!

Nocki
20 augustus 2008, 08:33
en.... al foto's? meer info?