PDA

View Full Version : hoe word een PRS gebouwt



no 1 hops
4 augustus 2008, 12:12
vond deze link naar een docu in vier delen over PRS
http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2008/Aug/How_to_Build_a_PRS_Guitar.aspx

st.robot
4 augustus 2008, 14:55
wow, ze mogen bij mij altijd zo'n palletje met hout afleveren.

best interessant om eens te zien

prs
4 augustus 2008, 20:39
Mooie documentaire ja!

Powerchordschuiver
4 augustus 2008, 21:34
Gebouwd. Het is gebouwd.

no 1 hops
4 augustus 2008, 21:59
Gebouwd. Het is gebouwd.
jij je zin ;-)

forceps
4 augustus 2008, 22:06
en word moet wordt zijn :P

Maar waar het écht om gaat: bedankt voor de links, erg interessant!

barno
4 augustus 2008, 23:03
idd mooie docu. frustrerend ook, want die afwerking en kwaliteit zal altijd wishful thinking blijven voor een eenvoudige zelfbouwer met een bovenfreesje en een bandschuurmachientje ...

PRS staat bekend om zijn perfect afgewerkte gitaren, daar krijg je hier een goed beeld van, weliswaar met de gebruikelijke gezwollen commercial talk van een Amerikaanse PDG :)

no 1 hops
4 augustus 2008, 23:41
idd mooie docu. frustrerend ook, want die afwerking en kwaliteit zal altijd wishful thinking blijven voor een eenvoudige zelfbouwer met een bovenfreesje en een bandschuurmachientje ...

PRS staat bekend om zijn perfect afgewerkte gitaren, daar krijg je hier een goed beeld van, weliswaar met de gebruikelijke gezwollen commercial talk van een Amerikaanse PDG :)niet teveel willen, grenzen erkennen en grenzen tackelen.
kijk naar je eigen vooruitgang, misschien nu wat meer op afwerking dan modellen concentreren.

juist dat wat je maakt met alleen een bovenfreesje en een bandschuurmachientje gemaakt is maakt je gitaren nog bijzonderder.

met een voorgeprogrameerde cnc kan ik ook van alles (daaaacht het nieee)

maar goed,daar bij jullie had je toch ook kritz gitaren?
misschien dat daar wat te regelen is qua lak en spuit werk

oknarb180
5 augustus 2008, 23:03
Hey,

Erg interessante link.
Ik heb alles bekeken en ik vind het fantastish om te zien hoe ze worden gebouwd. Toppertje!

vr.gr.

Branko