PDA

View Full Version : Hallo!



peaCh
4 augustus 2008, 11:04
Ik ben Pieter-Jan, afkomstig uit Ninove (Oost-Vlaanderen, België). Ik ben 20 jaar oud en speel nu al ongeveer 12 jaar gitaar. Alvorens met elektrische gitaar te beginnen, heb ik een klassieke opleiding gitaar afgewerkt. Ik ben verder nog student geneeskunde, maar vind toch nog voldoende tijd om mijn gitaren dagelijks enkele uren te bespelen.

Ik speel momenteel lead gitaar in 2 (lees: 3) groepen:
-The Jesters: een soort van covergroep voor op dansfeestjes met klassiekers gaande van de jaren '60 tot '08. Het is leuk om verschillende soorten muziekstijlen op die manier aan te leren en te merken dat het publiek zich goed amuseert + het betaalt redelijk goed, wat mijn gear alleen maar ten goede komt. :)

- Fat Jesus: een metalcore groep die nog maar net goed begint te draaien.

En dan ook nog: Nothing Else Metals, een occasionele Metallica covergroep, waarmee we hier en daar lokaal eens optreden geven. Deze groep was vroeger actiever, maar aangezien we alle 4 onze Metallica-tijd wat ontgroeid zijn... (Hopelijk verandert dit snel met 'Death Magnetic')

Gear: Gibson LP Standard (zwart)
Ibanez RG 320 Fa (maar die staat alleen maar stof te verzamelen en dus te koop)
Almansa klassieke gitaar
Nashville folk gitaar
(bij de gitaren staan in september enkele veranderingen op til: Fender Tele '52 RI, ...)

Mesa Boogie Triple Rectifier (3ch)
Marshall 1960V cab
Rack met: G-major, Korg DTR-1000, Alesis Kompressor en Dbx eq (maar ik ben van plan over te schakelen naar aparte pedalen)
AKG 40WMS+ wireless
JD crybaby 95Q
En er staat hier ook ergens een Line6 Spider II met fbv shortboard van een tijdje terug.

Je merkt het, mijn gear zal in de loop van de komende maanden enkele veranderingen ondergaan.

Hiermee hoop ik voldaan te hebben aan de voorstellingseisen. ;)

Groeten en tot op dit forum!

Pieter-Jan

Mr.Fingers
4 augustus 2008, 11:07
Fender Tele '52 RI :rockon: DE OERTELE!!!! (toch de amerikaanse mag ik hopen? :D)

Welkom landgenoot!!!

Kris Haex
4 augustus 2008, 12:27
Weer een Belg!