PDA

View Full Version : nieuw Ernst customwerk



Jimi Hendrix
4 augustus 2008, 08:12
Dag mederackers,
even een korte post om m'n nieuwe Ernstkastje te laten zien.
Het idee is van mij en Ernst heeft het meesterlijk uitgewerkt en gebouwd.

http://www.jurgenburdorf.nl/images/racknieuw.jpg

Ik heb 'm deze trucjes geleerd:
- 3 pedalloops + powersupply
- unity gain mixer
- 4 relais-schakelaars
- VCA
- midi-schakelbare demper (zeer handig)
- master volumeknop
- master mute

Ik heb 'm in een klein rack gebouwd dat ik de komende weken flink aan de tand zal voelen, ben dan zeer druk met repeteren voor en spelen op het Boulevardfestival in Den Bosch.

Verder in het rackie:
- g force (duh)
- mirage compressor
- empress tremolo (gemodificeerd zodat taptempo via een relais kan)
- retrosonic chorus (gemodificeerd zodat chorus/vibrato-schakelen met relais kan)
- korg tuner (niet afgebeeld)

wat denkt u ervan?

peter_heijnen
4 augustus 2008, 08:23
Mooi maatpak!

- midi-schakelbare demper (zeer handig)
Wat wil je er mee dempen?

Jimi Hendrix
4 augustus 2008, 08:28
Wat wil je er mee dempen?

Je hoeft nu niet meer op de versterker je leadvolume in te stellen.
Gewoon alles even hard met demper aan is slag, als je dan de demper uitzet heb je solovolume, handig he!?? En je hebt opeens 2x zoveel slag- en leadgeluiden.

peter_heijnen
4 augustus 2008, 09:37
Ok 'omgedraaide' boost, mijn andere gok was 'schakelbaar attenuaten' van je eindtrap.

Veel plezier ervan.

ieme
4 augustus 2008, 11:17
ernst is een vakman, zo blijkt maar weer!

Bram78
4 augustus 2008, 19:58
Prachtige features en een prachtig ding, maar hoe kan het scheef in het rackje zitten? :???:

paulbekkers
5 augustus 2008, 19:12
en nu de bekende Hollandse vraag: kostdat?
Mag ook via PM.

BeeJee
5 augustus 2008, 19:24
Ben ook wel benieuwd naar de kosten. Qua specs een zeer interessant apparaat!

Jimi Hendrix
6 augustus 2008, 22:33
sja customwerk is niet goedkoop, maar als je een zelfde bestelt hoeft een hoop niet meer te gebeuren (ontwerpen bijvoorbeeld). Ik zou't even aan Ernst zelf vragen :cheerup: :cheerup:

paulbekkers
7 augustus 2008, 11:10
Waarom zitten er trouwens 'maar' 3 pedalloops op? Met het oog op formaat en plaats in het apparaat?

paulusdeBKB
7 augustus 2008, 22:02
Blijft dit customwerk of bestaat er een goede kans dat Ernst dit (of een dergelijk) apparaat op de markt brengt?

Jimi Hendrix
8 augustus 2008, 08:10
Waarom zitten er trouwens 'maar' 3 pedalloops op? Met het oog op formaat en plaats in het apparaat?

de redenen hiervoor zijn dat ik op m'n navigator voetschakelaar maar ruimte over heb voor drie pedaaltjes-cc's, dat in zo'n ondiep rackje (25 cm ofzo) maar 3 pedaaltjes naast elkaar passen en dat het midischakeldeel bij ontwerp/implementatie in bankjes van 8 gaat. Zoals je kunt zien heb ik precies 8 midi-schakelingen erin zitten, nl. 3 pedalen, 1x de demper, 4x relais.

zoek anders even naar m'n topic over m'n oudere/grotere rack. EDIT: alleen de openingspost staat er nog... jammer.
Dat heb ik nog wel (super in de studio), maar bleek voor live/zonder roadies toch te zwaar etc. Daarom bewust een maatje kleiner dit keer ;-).

Jimi Hendrix
8 augustus 2008, 08:14
Blijft dit customwerk of bestaat er een goede kans dat Ernst dit (of een dergelijk) apparaat op de markt brengt?

Hee Paul, denk niet dat dit 'op de markt' gaat komen. Maar zoals gezegd ligt het ontwerp er nu en dat zal (denk ik...) schelen in de kosten en bouwtijd als je er ook zo een wilt.

srv-man
8 augustus 2008, 11:26
Ziet er erg goed uit, mooi stukje vakwerk op maat!

Als je dit soort spul standaard op de markt brengt wil toch iedereen net wat anders en dat is volgens mij waar de toegevoegde waarde van Ernst ligt. Standaardspul is er genoeg.