PDA

View Full Version : 5 watter gezocht



joskedentweede
3 augustus 2008, 21:40
Ja, ik weet dat er hier al zot veel topics over geweest zijn, heb de zoekfunctie gebruikt, maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Ik zoek dus een versterkertje voor thuis, aangezien de buren klagen over mijn 100 Watters.
Het moet goedkoop zijn, dus 5 watt ofzo, maar wel degelijk van klank (lees goed aansluiten bij mijn Marshall ;))
Ik heb al wat opgezocht, die Peavy Valve King lijkt me wel wat, maar wat raden jullie aan aangezien ik jullie mening steeds waardeer.

Gegroet,
Jonathan

Mitch
3 augustus 2008, 21:46
Moet 't per se van die goedkope rommel zijn of moet het in de buurt komen van je normale amps? OFtewel: wat is je budget?

Useless
3 augustus 2008, 21:51
Blackheart Little Giant:
schakelbaar tussen 3 en 5 watt
top + 1 x 12 cabinet 300 euro

joskedentweede
3 augustus 2008, 21:52
Moet 't per se van die goedkope rommel zijn of moet het in de buurt komen van je normale amps? OFtewel: wat is je budget?

Goh, laat ons hopelijk rekenen tot een budget van 500 euro...
Maar dat wil ik er uiteraard niet allemaal insteken, het is enkel voor thuis, maar ik wil niet mn gitaar er tegen mijn zin inpluggen, zoals ik nu heb met mijn Cube.

joskedentweede
3 augustus 2008, 21:53
Blackheart Little Giant:
schakelbaar tussen 3 en 5 watt
top + 1 x 12 cabinet 300 euro

En weet je toevallig waar je die kan vinden? Ik vind ze echt nergens hier in Antwerpen.

Useless
3 augustus 2008, 21:59
Thomann in Duitsland
transport is gratis!!

joskedentweede
3 augustus 2008, 22:00
Thomann in Duitsland
transport is gratis!!

Ja, neem me niet kwalijk, ik ben dan wel jong maar nog van die slag die graag test :D

Useless
3 augustus 2008, 22:03
Ah Sorry,
Ik denk dat er ééntje te koop staat op Kapaza of tweedehands.be
anders moet je eens navragen of je die eens mag testen

joskedentweede
3 augustus 2008, 22:17
Ah Sorry,
Ik denk dat er ééntje te koop staat op Kapaza of tweedehands.be
anders moet je eens navragen of je die eens mag testen

Geen probleem ;) bedankt voor de site btw :)

Mitch
3 augustus 2008, 22:21
Tot 500, oké. Ik vraag het hierom: je ziet nog wel eens een enkele keer een écht goed 5W combo als een Cornford voorbij komen op Marktplaats, of dat andere merk waar ik nu even niet op kom. Maar goed, je komt ook uit België zie ik nu.
Top? of combo? Voor een top zou ik zeggen de Orange Tiny Terror op de laag vermogen stand.

joskedentweede
3 augustus 2008, 22:24
Tot 500, oké. Ik vraag het hierom: je ziet nog wel eens een enkele keer een écht goed 5W combo als een Cornford voorbij komen op Marktplaats, of dat andere merk waar ik nu even niet op kom. Maar goed, je komt ook uit België zie ik nu.
Top? of combo? Voor een top zou ik zeggen de Orange Tiny Terror op de laag vermogen stand.

Hmm, ik weet het niet goed, een combo is handiger, kleiner en dergelijke.
ik heb ook al een Orange Combo gezien. (En die Orange is echt wel een goede sound!)
Ik zal eens kijken naar die Tiny Terror en een Cornford.

Bernd Veenema
4 augustus 2008, 01:03
Zie mijn Sig. Dan ben je voor 150 euro klaar!

Jimwoud
4 augustus 2008, 01:15
Zie mijn Sig. Dan ben je voor 150 euro klaar!
Wat voor cab heb je erbij?

Kim Wilson
4 augustus 2008, 08:40
Ik zeg, een oude SF Fender Champ! Moet je wel voor dat budget kunnen krijgen.

Lijkt alleen voor geen meter op een Marshall...

joskedentweede
4 augustus 2008, 10:42
Dat ie niet volledig zoals een Marshall klinkt is geen probleem, maar een Fender is misschien iets "over the top"...

Bernd Veenema
4 augustus 2008, 11:05
Wat voor cab heb je erbij?

Ik heb een Torque 1x12 cabinet met Senon speaker (12", 300W) bij mijn Sovtek gekregen. Die mag nu weer weg omdat ik al 2 cabs heb.

Mufftin
4 augustus 2008, 11:08
Harley Benton!!

hessepes
4 augustus 2008, 12:44
Ik heb onlangs de blackheart little devil (combo) gekocht - bij thomann voor 235 euro. Ben ik heel tevreden over, degelijke versterker, prima geluid clean, maar werkt ook goed als je een reverb pedaaltje bijv. toevoegd.


Zie mijn Sig. Dan ben je voor 150 euro klaar!

Jammer dat ik nu mijn blackheart nu al via thomann had gekocht anders had ik die van jou gekocht!

Luke-wannabe
4 augustus 2008, 13:29
*fuck verkeerd*

blindfaith85
4 augustus 2008, 13:35
Hi

Kijk eens bij fender, bluesjunior altijd lekker, of champ600. Ook heb je nu twee nieuw ebuizen multieffectbakjes met paar voicings enzo, zijn voor thuis gebruik leuke dinkies en niet duur iets van rond de 300/350. ( ja weet het ben fenderjongen).

joskedentweede
4 augustus 2008, 14:29
Ok,
met jullie adviezen heb ik nog eens wat rondgekeken, soundsclips belusiterd en mijn visie een beetje aangescherpt
1. Het moet een combo zijn, het is voor de gemakkelijkheid thuis snap je, en zo'n cab wordt niet alleen duurder dan verwacht maar neemt meestal ook meer plaats in. Ik kan natuurlijk ook enkel de top kopen want ik heb nog een cab staan, maar op een 4 x 15 is dat wat ruimte-innemend om het zo te noemen.
2. Geen Fender, als het op gitaren aankomt heb ik niets liever dan een Fender, maar die versterkers klinken in de verste verte niet op mn Marshall, en dat is toch een beetje wat ik wil.

Tot nu toe spreekt die Orange me het meeste aan, nog even doorsparen en ik laat jullie uiteraard weten hoe die klinkt! Ook die Blackhearts moeten eens getest worden als ik ze kan vinden.

beruk
4 augustus 2008, 14:41
Ik zie uit naar je test verslag, ben zelf ook aan het rond kijken, vind de Gretsch electromatic 5222 de leukste, ik produceerde met een crappy lp imitatie toch een heel behoorlijk geluid. (Off topic: ooit wel eens een gitaar boer horen vertellen dat ie crap gitaren verkoopt? Ik wel, op de gracht in Utrecht.) Kreeg gelijk te horen dat er wel andere buizen in moesten...
Maar heb alhier begrepen dat toch een soort speelgoed versterkertjes zijn.....

joskedentweede
4 augustus 2008, 15:28
Ja, als ik nu een winkel vind die ze verkoopt zou het erg handig zijn.
Hier in de buurt is de enige Orange-verdeler de Beatshop, en daar zet ik geen voet meer binnen.
Volgende keer eens kijken bij Muziek en Visie en anders wordt het buiten Antwerpen ^^

stonerdaf
4 augustus 2008, 22:34
Mocht je die Blackheart es willen testen, er staat er eentje te koop op Kapaza.

Klik hier (http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/10387969/Blackheart_Top_1X12_CAB.html)

Is wel geen combo, maar zo krijg je toch misschien al een idee of het iets voor jou is.

Iig, succes met je zoektocht !

timkermans
4 augustus 2008, 23:00
Jongens,

jullie gaan toch niet mensen lastig vallen met het uitvlucht van interesse om hem dan nieuw in Duitsland te bestellen? Is dat er niet een beetje erover?

Mufftin
5 augustus 2008, 09:59
is dit belgisch ofzo? want ik snap helemaal niets van die zin ;)

joskedentweede
5 augustus 2008, 13:46
Jongens,

jullie gaan toch niet mensen lastig vallen met het uitvlucht van interesse om hem dan nieuw in Duitsland te bestellen? Is dat er niet een beetje erover?

Ja, van waar neemt iemand eigenlijk dan nog het recht om te zeggen dat ik iets ga bestellen in Duitsland? :stop:
Ik denk niet dat ik van plan ben om iets te testen dat ik zowiezo niet ga kopen...

timkermans
5 augustus 2008, 23:13
Ja, van waar neemt iemand eigenlijk dan nog het recht om te zeggen dat ik iets ga bestellen in Duitsland? :stop:
Ik denk niet dat ik van plan ben om iets te testen dat ik zowiezo niet ga kopen...


Oef,... Godzijdank... Ik was al wat verschoten...

joskedentweede
5 augustus 2008, 23:41
Ja, van die reactie begrijp ik ook helemaal niets,
ik lees nu ook die van mij en die was een beetje bot misschien, maar ik kan het eigenlijk niet over mijn hart krijgen om iets te gaan testen bij de plaatselijke gitaarboer en het dan ergens anders goedkoper te krijgen...
De vraag blijft echter waar ik deze amps kan vinden...

3ss
5 augustus 2008, 23:48
Heb niet alles gelezen maar als het een orange is dat je wilt, heb ik er bij Key-Music in Roeselare zien staan... Mss hebben ze er ook in de key-music in Sint-Niklaas is al wat dichterbij..
Beatshop is idd geen leuke winkel.. Je mag daar amper iets aanraken of hij kuist het al af..

joskedentweede
5 augustus 2008, 23:55
Keymusic, die heb ik inderdaad nog niet bekeken!

Ai, ik heb slecht nieuws, vooral voor mezelf,
die Orange AD5, die is slechts in beperkte opgave gemaakt en de enige die ik nog vind is op Thomann, dat gaat dus weinig worden...

3ss
6 augustus 2008, 00:18
dat gaat dus weinig worden...

Of een daguitstap!

blindfaith85
6 augustus 2008, 11:33
Hi

MSsn nog ander optie Peavey kot met nieuwe lijn modeling amps de VYPYR serie, schijnt line en dergelijk helemaal weg te blazen qua realisme.

groet ferry

joskedentweede
6 augustus 2008, 12:39
Heb al een paar keer over zo'n modeling amp gespeeld.
Toen ik enkel mn Laney had (transistoren) dacht ik: wow.
Maar dan kwam het buizengeweld, en die modeling is 'not my cup of tea'. Wat uiteraard niet wegneemt dat ik ze test als ik ze tegenkom, maar dan moeten ze al serieus uit de hoek komen om me te overtuigen!

blindfaith85
7 augustus 2008, 11:24
Dacht zelf met mijn PODxtlive ook wow tot ik mijn fender blues deluxe had gekocht:P maar heb van winkel gehoord waar ik altijd kom gehoord dat ze heel heel heel goed waar en line6 wegblaasde (zit oude line6team achter die zijn nu onderdeel van peavey), maar hij was op presentatieweekend van peavey en erg overtuigd