PDA

View Full Version : JTM 60 review



Kim Wilson
3 augustus 2008, 20:59
Vandaag had ik een afspraak om een JTM 60 2x12 (JTM622) even flink aan de tand te voelen. Drap is meegeweest, en we hebben even een tussenstop gemaakt bij Chris W. Daar heb ik ook nog een paar amps geprobeerd, de CMW 20 watt en de DR Jr. Fantastische amps, maar heel typisch Fender. Ook heb ik de Vintage Modern van Drap nog even gehoord, en die klonk al een stuk mooier, vond ik. Maar wel nog steeds die dichtgedrukte sound.

Afijn, in dordrecht stond die JTM60. Alles aangesloten, eigen pedalen en gitaar, en gaan met dat ding. Wat een ongelofelijk mooie clean zit er in dat ding zeg! Met de mastervolume kun je op redelijk laag niveau een mooie sound eruit trekken, maar als je de master over de helft zet: :o Damn, wat een beest! Helder, open, goed gearticuleerd, maar beuken als een malle! Behoorlijk veel hoog, waardoor ook extra nootjes op de hogere snaren erg goed tot hun recht komen. Deze amp is IMO beter in balans dan de JVM die ik getest heb. Tuurlijk, voor rechttoe rechtaan rock wil het prima, maar met wat blueslicks smeert die laatste toch gauw dicht. Die JTM niet. Echt een goeie mix van clean en ballen.

Nadelen zijn er ook. Zo is de tolex erg dun en zitten de knoppen op een vrij kwetsbare plaats. Er zal dus zeker een flightcase bij moeten komen. En ik denk dat er een closed back cab bij onder moet om echt superstrak te klinken. De open achterkant geeft een wat "luchtig" gevoel.

Maar goed, eerst maar even op me in laten werken, morgen mijn eigen amp nog maar een slinger geven (kijken hoe die ook alweer klonk), en dan maar eens een besluit maken. :)

Mitch
3 augustus 2008, 21:14
"Tolex dun" en "moet een flightcase omheen" heffen elkaar als nadeel op, toch? :D
Het zijn aparte amps qua sound, je ziet ze niet zo supervaak. Maar de cleane sound wist ik vrij zeker van dat je 'm zou kunnen waarderen.
Dat -ie een closed back nodig heeft snap ik met ouw stijl en genre niet zo?

En je vond de Plexi junior een hoog Fender gehalte hebben?

Mr.Bluesbreaker
3 augustus 2008, 21:17
Leuk dat je al een stuk dichter bij je sound zit die je in je hoofd hebt Hans!
Dat kan echt een frustrerende zoektocht zijn. (been there, done that, got the t-shirt.)

Mocht je trouwens nog ergens een Bedrock versterker aan de tand kunnen voelen, zou ik dat zeker ook nog eens proberen. De kleine 651 en 621 combo's (Harry, Lex en ik hebben er allemaal 1 of gehad) kun je voor heel weinig geld kopen. (400-500 euro) Zeker met een 5751 op V1 kom je dan erg snel bij het geluid wat jij omschrijft.

drap
3 augustus 2008, 21:17
En je vond de Plexi junior een hoog Fender gehalte hebben?

Ach, we hadden stiekem de DR jr. aangesloten op de cab, maar dat weet ie nog steeds niet :satisfie:

Die Vintage Modern moet je een keer op goed volume horen Hans, serieus. Op een dergelijk volume zoals vanmiddag klinkt dat ding niet echt super.

Die JTM60 2x12, het moet gezegd worden, klinkt beter dan mijn JTM60 1x15.

Kim Wilson
3 augustus 2008, 21:20
Nou ja, als ik er nog eens mee in een rockbandje zou gaan spelen, bedoel ik. In de WESBB voldoet ie prima.

En ja, die Plexi Jr klonk erg rond. Fenderachtig is misschien niet het juiste woord, maar ik vond hem te lief, niet rauw genoeg. Kan ook aan het gebrek aan volume hebben gelegen trouwens. :satisfie:

Mitch
3 augustus 2008, 21:23
Die 20W kan wel rauwer hoor, met de master wat lager, maar Chris kennende heeft -ie de master voluit gelaten en de Kuch erachter gehangen ;)

rickert
3 augustus 2008, 21:25
Tiefus, ik kreeg die plexiJR echt wel rauw hoor:D 't Is geen Studiocage, maar ik zou 'm erbij lusten:D


Maar tof Hans, JTM is een goede keus! Die fenders zijn maar bagger:p Rocken mot het!

drap
3 augustus 2008, 21:26
Die 20W kan wel rauwer hoor, met de master wat lager, maar Chris kennende heeft -ie de master voluit gelaten en de Kuch erachter gehangen ;)

Nope, de Kuch lag werkeloos ergens in z'n soldeerhoekie. Denk dat ie daarom ook niet echt tot z'n recht kwam.

Kim Wilson
3 augustus 2008, 21:28
Leuk dat je al een stuk dichter bij je sound zit die je in je hoofd hebt Hans!
Dat kan echt een frustrerende zoektocht zijn. (been there, done that, got the t-shirt.)

Mocht je trouwens nog ergens een Bedrock versterker aan de tand kunnen voelen, zou ik dat zeker ook nog eens proberen. De kleine 651 en 621 combo's (Harry, Lex en ik hebben er allemaal 1 of gehad) kun je voor heel weinig geld kopen. (400-500 euro) Zeker met een 5751 op V1 kom je dan erg snel bij het geluid wat jij omschrijft.
Ik ken de Bedrock die Harry nu heeft, en dat is ook wel een cool ding idd. Maar ik wil wel een beetje power, en dat mis ik in een 1x12. Die 2x12 geeft toch iets meer duw in de rug. :)

tillens
3 augustus 2008, 22:37
Ik mis de opmerking Bang for the buck... ;)

Ow ja en hij is natuurlijk van Tillens! Van TILLENS!!!!!!!

rickert
3 augustus 2008, 22:37
MODDERfokkin tillens! Kopen die shit. Of had ik dat al eens gezegd?

Chris Winsemius
3 augustus 2008, 23:32
Was even de 8 ohms laaddoos ™© vergeten wegens:
(- algemene chaotischheid :))
- focus op Drap z'n amp-wensen (ondertussen zit ik dan circuit-wijzigingen uit te denken)
- 16/4 ohms 2 x 60s M20 kastje
- staat meestal vast aangesloten op 'n 8 ohms 1xV30 cabje in de soldeerhoek

De Plexi Junior stond ingesteld op spanky-clean-standje... Jammer dat Kim W een in aanbouw zijnde Plexi + niet kon meemaken, zit meer in de Marshall-hoek die hij zoekt vermoed ik.

Anyway:
tof om 'n aantal GNetters in de werkplaats te hebben waaronder Kim W. (+toffe Baja+fx) en Drap(+toffe ex-Blöf-lefty-SG+fx)!!! (Weer veilig thuisgekomen neem ik aan.)

drap
4 augustus 2008, 00:10
Ach, ik kwam eigenlijk alleen voor de koffie en Kim Wilson moest toch via Utrecht. Die versterker van me was alleen alleen maar een kutsmoes :satisfie: (is ie al klaar?)

Die JTM60 2x12 moet je ook 's horen Chris. Dat ding verraste mij ook aangenaam. Wel met het parallel fx doorlus truukje uiteraard :p , maar daarmee verraste het me dan weer dat het veel minder met het geluid deed dan met mijn JTM. Puike versterker!

Anyway, de eventuele ruil voor mijn 8 ohm G12T75's tegen twee Greenbacks staat? Eventueel met bijbetaling natuurlijk :) Ik weet niet hoe oud die van mij zijn, het is wel een oud beestje waar ze in zitten, maar ik denk dan weer geen jaren '80.

boss
4 augustus 2008, 02:19
Ik heb jaren zo'n JTM60 2x12 gehad, en heb hem in 2006 ingeruild bij Max Guitars.
Dit is toevallig toch niet mijn ampie dat ik hier terug tegen kom hé? :)
Erg fijne amp, altijd met plezier op gespeeld.
Maar ik ben geen versterker verzamelaar, en zocht iets met meer mogelijkheden.
Enkel daarom is hij weg gegaan, maar mooi was ie zeker!!!!

episua
4 augustus 2008, 11:30
Ik heb een tijdje een Marshall JCM600 combo gehad, eigenlijk het zelfde als de JTM60, alleen cosmetisch anders. En inderdaad een prachtig clean geluid! Vond echter dat ie te weinig laag had.

Kim Wilson
4 augustus 2008, 11:32
Ja, laag hebben ze idd niet veel, maar dat zie ik alleen maar als een voordeel.

Rinze
4 augustus 2008, 12:16
Gaat je Bandmaster nou weg Kim?

EDIT: ok, zie nu pas je sig..
zonde, maar ja
ik heb ook geen geld op het moment..

Kim Wilson
4 augustus 2008, 12:17
Ben bang van wel. Kopen? :D

Rinze
4 augustus 2008, 12:21
Helaas, geen geld

moet in huis ook van alles kopen, toch eens een beetje inrichten 8-)

Harry
4 augustus 2008, 12:22
waarschijnlijk heb je er niet veel aan, maar ik heb bij mijn Bedrock 2 losse 12" boxen, en dat beukt toch behoorlijk. Naar mijn idee dan. Maar ik denk dat er lastig aan te komen is, anders zou je die van mij een paar weken kunnen lenen om uit te proberen.

marc_o
4 augustus 2008, 12:26
Je moet 'm kopen Hans, Tillens wil weer een Matchless erbij en ik denk niet dat jij de persoon bent om hem daarvan te weerhouden......help Tillens aan een nieuwe (extra) Matchless!!!



DO IT!

Kim Wilson
4 augustus 2008, 12:28
Ik heb hem al een mail gestuurd, ik wil hem toch wel graag hebben. :)

Bedankt iig voor het advies (was jij nou degene die het eerst met de JTM60 kwam?). Ik heb denk ik wel gevonden wat ik zoek. :)

Kim Wilson
4 augustus 2008, 12:30
waarschijnlijk heb je er niet veel aan, maar ik heb bij mijn Bedrock 2 losse 12" boxen, en dat beukt toch behoorlijk. Naar mijn idee dan. Maar ik denk dat er lastig aan te komen is, anders zou je die van mij een paar weken kunnen lenen om uit te proberen.
Thanx voor het aanbod! Het probleem is dat we pas eind november weer een optreden hebben staan, dus een paar weken lenen heeft dan zo weinig zin. En idd, die Bedrocks zijn niet echt makkelijk te vinden...

marc_o
4 augustus 2008, 12:31
Ik heb hem al een mail gestuurd, ik wil hem toch wel graag hebben. :)

Bedankt iig voor het advies (was jij nou degene die het eerst met de JTM60 kwam?). Ik heb denk ik wel gevonden wat ik zoek. :)


Ja, dat was ik, en dat kost je € 100,- bemiddelingskosten....


DO IT!

:)

Dude
4 augustus 2008, 13:17
Goeie keuze hoor, waanzinnig lekkere bak.

Het ding wordt wel eens afgekraakt (budget buizen marshall ed) genoemd op forums en ik lees ook vaak een hoop hearsaybullshit over te warm worden ed, zelf nooit meegemaakt, en die van mij heeft toch flink wat uurtjes in zweterige ruimtes staan blazen.

Moet alleen zeggen dat het niet de eerste amp zou zijn die in me opkomt voor een slaggitarist in een bluesband in jullie stijl ??

Kim Wilson
4 augustus 2008, 13:21
Nee, ik denk ook niet dat ie per se beter is voor in onze band dan de Bandmaster. Dat is echt een super bluesamp. Maar ik ben me wat breder aan het oriënteren, en daarvoor is die JTM toch wat flexibeler. Een goeie bluesy sound is er zeker wel uit te krijgen, en rocken kan dat ding ook. Dat laatste is nou juist wat ik mis in die Fender. Snappie?

Dude
4 augustus 2008, 13:51
Je zal iig een stuk gelukkiger zijn met je rug !

Agent_Smith
4 augustus 2008, 19:19
Vond echter dat ie te weinig laag had.

Ja, dat voor mij uiteindelijk ook de reden om mijn JCM600 head weg te doen.
Jammer! Als een mod voor zou zijn, zou ik er zo weer één kopen.

Hendriks
4 augustus 2008, 19:39
Bij Guitarbox in Meppel staat een 3x10 versie ,veel goeds over gehoord .

Dude
4 augustus 2008, 19:40
te weinig laag uit een combo kan ik me voorstellen, openback en die speakers waren geloof ik niet helemaal je-van-het maar als je uit die head te weinig laag trekt ? welke kast gebruikte je dan ?

Ik blies onze bassist met mijn 600 en 4x12 greenbacks iig weg, moest echt bas dichtdraaien om hem niet te overblaffen.

Kim Wilson
4 augustus 2008, 20:04
..., moest echt bas dichtdraaien om hem niet te overblaffen.
Je grote bek houden werkt dan beter dan de bas eruit draaien hoor. :satisfie:

E-J
4 augustus 2008, 20:08
Hans, ben je al zo zeker van je zaak??? Je Fender verkopen?

Straks koopt 'ie nog een Gibson erbij ook :seriousf: Nee joh, geintje. JTM's zijn mooie en niet te vergeten ondergewaarde Marshalls. Heb er eens over gespeeld, lekker clean zeg! Ik hou gek genoeg sowieso van een "Engels" clean, over de oversturing maar te zwijgen!

Veel plezier ermee! Komt er nog een cabinetje onder? Aangezien je je hele Fender halfstack verkoopt...?

Kim Wilson
4 augustus 2008, 20:10
Misschien wel. Maar eerst een flightcase, da's belangrijker.

Agent_Smith
4 augustus 2008, 20:13
te weinig laag uit een combo kan ik me voorstellen, openback en die speakers waren geloof ik niet helemaal je-van-het maar als je uit die head te weinig laag trekt ? welke kast gebruikte je dan ?

Ik blies onze bassist met mijn 600 en 4x12 greenbacks iig weg, moest echt bas dichtdraaien om hem niet te overblaffen.

Ja ook een Marshall 4x12 Greenback (1978 ) cab. Met JJ buizen erin werd het al beter, maar miste toch nog wat laag (speel overgens geen metal ofzo, maar (classic-)rock/pop). Maar ik zou m graag terug hebben eigenlijk. Ook nooit problemen mee gehad.

drap
4 augustus 2008, 20:47
Is heel simpel op te lossen en al eerder gepost in dit topic. Even de parallel fx doorlussen. Dat werkt net als een soort loudness, zo ook voor het laag. Ik denk haast dat het op elke versterker werkt met een parallel fx loop.

Ik vond de JTM60 van Tillens ook helemaal geen gebrek aan laag hebben persoonlijk. Alles was prima in balans. Gitaristen met vreselijk veel laag zitten alleen maar de bassist in de weg en bovendien zorgt het voor een brei van geluid.

E-J
4 augustus 2008, 21:08
Ik vond de JTM60 van Tillens ook helemaal geen gebrek aan laag hebben persoonlijk. Alles was prima in balans. Gitaristen met vreselijk veel laag zitten alleen maar de bassist in de weg en bovendien zorgt het voor een brei van geluid.

Ja, ik merk de laatste tijd ook dat een beetje trebly gitaar super werkt in een band... een donkere/doffe gitaar komt dan vrij moeilijk door de mix heen :) Afijn, sorry voor off-topic gaan.

Hoe kan dat doorlossen van de parallel fx loop zo'n verschil maken?

drap
4 augustus 2008, 21:11
Ik moet je het antwoord schuldig blijven :) Ik las het ergens onder een YouTube filmpje en heb de proef eens op de som genomen een tijdje terug en het werkt echt. Bass Blom schijnt het ook te doen met z'n TSL. Ook geen versterker die bekend staat om z'n extreme hoeveelheid laag.

tillens
4 augustus 2008, 23:18
Ik heb het verschil niet 1,2,3, niet gehoord, maar mijn oren zijn ook gericht op het basis geluid. Laatste tijd speel ik veel clean, maar met mijn volume van de gitaar naar beneden. Als ik dan leads wil spelen met rand, dan draai ik het gitaarvolume gewoon wat omhoog...

Het blijft gewoon een onwaarschijnlijke lekkere amp. Vanavond weer heerlijk er op gespeeld, even mijn slap techniek gespeeld.. .

drap
5 augustus 2008, 19:27
Ik hoorde bij jouw JTM ook veel minder effect door het doorlussen van de parallel fx loop. Ik kan het ook niet verklaren, bij die van mij was het wel duidelijk te horen. Zelfs zo duidelijk dat ik het kanaalvolume moest terug draaien om niet teveel te laten oversturen, zo werd ie ineens geboost. Jouw JTM heeft sowieso ook veel meer laag dan de mijne. Het karakter was verder wel precies hetzelfde, maar ik kon horen dat je andere speakers er in had zitten. Die van mij klinkt wat strakker, maar die van jou weer nog ff warmer, meer gebalanceerd. Zou een leuk testje zijn om ze 's naast elkaar te vergelijken :)

tillens
6 augustus 2008, 00:25
Ik heb altijd het idee dat 15"speakers 'lobbiger" klinken dan 212 of 210.
Moet zeggen dat het gewoon een van de ondergewaarde amps hier is op gitaarnet, en ik durf em best naar een high end amp te zetten... denk dat ie aardig mee kan komen.

Gr Peter

Kim Wilson
6 augustus 2008, 08:49
Ik vind hem iig mooier klinken dan de gemiddelde populaire Marshall. Betere balans, mooier detail, gewoon een mooie bak. Betrouwbaarheid moet nog blijken, dat is het enige waar ik nog enigszins bang voor ben.

En, zodra ik mijn Fender heb verkocht, is de JTM60 van mij!!! :cheerup:

episua
6 augustus 2008, 12:07
Gefeliciteerd alvast Kim!
Ik vind het nog steeds één van de beste Marshalls die ik gehoord heb.

ACSlater
6 augustus 2008, 16:28
Ik heb een JCM600 gehad wat in feite een JTM60 is. Staat volgens een review op HC zelfs nog JTM60 op de printplaat in de JCM600 Was nooit zo onder de indruk van die versterker maar dat kon ook aan de buizen/speakers liggen. Had toen nog niet zoveel ervaring met versterkers.
Wellicht al eens opgemerkt in dit topic dat er problemen met oververhitting kunnen optreden maar dat hoeft uiteraard helemaal niet.

Kim Wilson
30 oktober 2008, 12:30
Goed, de langverwachte (en inmiddels vergeten) review van de JTM60.

Allereerst ziet ie er geweldig uit. Mooie vintage look, wel mijn stijl. Wat me wel opvalt is dat de knoppen behoorlijk kwetsbaar geplaatst zijn. In feite zitten ze wel binnen de behuizing van de amp, maar langs de bovenkant is de kast ingefreesd totaan de frontplate. Waarschijnlijk ter bevordering van de bereikbaarheid van de knoppen, maar het maakt het geheel wel kwetsbaar. Je ramt er, zeker met vervoer, zomaar een knop af. Dat was dus ook de motivatie om er gelijk een flightcase omheen te bouwen.

Qua geluid is dit niet echt de doorsnee Marshall. Hij is lekker dynamisch en smeert niet dicht. Dat maakt hem zeker geschikt voor blues. Maar als je de master voorbij 12 uur draait en het kanaalvolume wat opdraait, verandert hij echt in een rock-amp. Ook met cleane instellingen kun je hier een prima crunch uithalen. Heel anders dan de Fender die ik had, veel rauwer. Ook reageert ie wat lekkerder op pedalen met meer gain. De Fender had naar mijn gevoel een bepaalde max aan de hoeveelheid gain wat je erin kon sturen (daarboven werd het alleen maar rommeliger), hier kun je behoorlijk meer gain insturen. Ik moet wel meer draaien om een goed geluid te krijgen. De sweetspot is erg smal, zeker t.o.v de Fender. Met name de instelling van de volumeknoppen vereist veel meer aandacht. De mastervolume verandert het geluid behoorlijk. Dat kost nog wel wat ervaring voordat ik daar makkelijk mee overweg kan.

Wel geeft deze amp maar verrekte weinig laag weer. Ik heb de bas op de amp vol open, en nog moet ik hem boosten met de GE-7 om er wat body aan te geven. Ook klinkt ie niet echt "droog". Hij klinkt wat hol en dozig, al kan ik dat met de GE-7 ook wel wat bijregelen door de 400Hz-schuif wat onderuit te schuiven. Maar al met al moet ik behoorlijk extreme instellingen gebruiken om er wat van te maken, en dat stoort me wel enigszins. Misschien is dat echter op te lossen met een andere set speakers. Ik ga hem iig eerst nog eens proberen op een 2x12 of 4x12 cab met goeie speakers, kijken wat ie dan doet.

Kortom, gemengde gevoelens, maar wel overwegend positief.

Kim Wilson
30 oktober 2008, 12:31
Oja, en nog een fotootje:
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSC_0692a.jpg

Lexvandoef
30 oktober 2008, 13:41
Nieuwe speakers kunnen dat dozige wel opheffen denk ik :)

Nielsje
30 oktober 2008, 13:50
Hans, je bent altijd welkom bij 'ons' om een kast te proberen met M20's of 65-ers. Beamblockers doen ook een hoop, ook al is je kast openback, het verschil tussen mijn en Lex' kast is ook duidelijk aanwezig.

Verder ziet je flightcase er goed strak uit, ik laat ze vanaf nu wel door jou bouwen ;)

Kim Wilson
30 oktober 2008, 13:51
Thanks, ik ben ook erg tevreden over die case. Ik heb nog meer plaatjes in het betreffende topic staan trouwens.

Ik ben idd wel benieuwd wat die G12-65's doen. Ik kom zeker eens een cab proberen.

Lexvandoef
30 oktober 2008, 13:53
Niels, we lijken wel een stelletje zo :seriousf:

Maar je bent inderdaad welkom Hans :)

Toffe sticker ook op die flightcase! Zelf gemaakt?

Kim Wilson
30 oktober 2008, 13:55
Toffe sticker ook op die flightcase! Zelf gemaakt?
Nee, besteld via www.123sticker.nl (http://www.123sticker.nl). Ik had het er eerst mooi opgespoten met een spuitbus en een mal van plakplastic, maar dat hechtte voor geen meter op betonplex.

Lexvandoef
30 oktober 2008, 13:58
Nee, besteld via www.123sticker.nl (http://www.123sticker.nl). Ik had het er eerst mooi opgespoten met een spuitbus en een mal van plakplastic, maar dat hechtte voor geen meter op betonplex.

Cool, leuk idee voor bandflightcases :)

Harry
30 oktober 2008, 14:25
wat, zijn jullie uit elkaar?


Niels, we lijken wel een stelletje zo :seriousf:

..................................................

Agent_Smith
30 oktober 2008, 14:25
Ik heb vele jaren een JCM600 top gehad (wat feitelijk dezelfde versterker is) en het enige euvel idd vond ik ook dat hij te weinig laag had. Het moet niet overdreven zijn (ik doel dus wel op een blues-/classic rock geluid), maar naar mijn mening had hij echt wel te weinig body in het laag. Jammer, want verder was het een fantastische amp. (alleen idd niet heel erg robuust gebouwd --> pootjes etc breken zo af)

Squier4ever
30 oktober 2008, 14:31
ik ga van de week het kleine broertje van de jtm60 testen, ben benieuwd!

Kim Wilson
30 oktober 2008, 14:59
... (alleen idd niet heel erg robuust gebouwd --> pootjes etc breken zo af)
Dan moet je er misschien wat minder lomp mee omgaan. Ik heb echt niet het idee dat ie zomaar uit elkaar kan vallen.

Kim Wilson
30 oktober 2008, 15:01
Verder ziet je flightcase er goed strak uit, ik laat ze vanaf nu wel door jou bouwen ;)
Specially for joe mai frend! :cooler:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1830796&postcount=51

Mitch
30 oktober 2008, 16:36
Ja, een H30 of 65, daar zou je wel lekker wat meer body mee moeten krijgen. Zit er nu stock een special design Marshall by Celestion in of zo?

Jimwoud
30 oktober 2008, 16:41
Ja, een H30 of 65, daar zou je wel lekker wat meer body mee moeten krijgen. Zit er nu stock een special design Marshall by Celestion in of zo?
Zit volgens mij een Marshall Celestion Heritage in van 70 watt per stuk. Ik heb die ook in een 1x12 JTM speakerkast zitten. Weet iemand wat voor speaker dit is? G12M70 ofzo?

JCM900 reeks heeft ook wel het probleem van te weinig bass.

Kim Wilson
30 oktober 2008, 16:42
Ja, een H30 of 65, daar zou je wel lekker wat meer body mee moeten krijgen. Zit er nu stock een special design Marshall by Celestion in of zo?
Ja, volgens mij wel. Ik kon nog niet ontdekken welk type. Zal wel die T75 o.i.d. zijn. Maar eens op zoek naar een setje -65's.

Lexvandoef
30 oktober 2008, 16:44
Ja, volgens mij wel. Ik kon nog niet ontdekken welk type. Zal wel die T75 o.i.d. zijn. Maar eens op zoek naar een setje -65's.

Ik weet nog wel iemand :D

Kim Wilson
30 oktober 2008, 16:47
Niels zeker? Ik zal hem eens een PM sturen. Morgen of zo... :)

Agent_Smith
30 oktober 2008, 17:14
Ja, een H30 of 65, daar zou je wel lekker wat meer body mee moeten krijgen. Zit er nu stock een special design Marshall by Celestion in of zo?

Ik gebruikte altijd een '78 Marshall 4x12 Greenback kast die ik nu nog heb. Zit m toch in de aard van het beestje. Maar misschien met mods op te lossen.

Agent_Smith
30 oktober 2008, 17:18
Dan moet je er misschien wat minder lomp mee omgaan. Ik heb echt niet het idee dat ie zomaar uit elkaar kan vallen.

Dan moet je misschien niet zo lomp over iemand oordelen vriend, als je diegene niet kent.

Als er iemand zuinig op z'n spullen is ben ik het. De versterker is altijd in een flightcase vervoerd. Ik weet niet hoe de combo is, maar de top heeft hard-kunststof pootjes die heel snel breken. Het 'hout' is ook erg dun.
Ik zeg ook niet dat hij zo uit elkaar valt, maar in vergelijk met een full-size Marshall top is hij gewoon meer low-budget gebouwd. That's it.

Lexvandoef
30 oktober 2008, 17:57
Niels zeker? Ik zal hem eens een PM sturen. Morgen of zo... :)


Ja, Nielsje ja :)

Mitch
30 oktober 2008, 18:12
Zit volgens mij een Marshall Celestion Heritage in van 70 watt per stuk. Ik heb die ook in een 1x12 JTM speakerkast zitten. Weet iemand wat voor speaker dit is? G12M70 ofzo?

JCM900 reeks heeft ook wel het probleem van te weinig bass.

Marshall Celestion Heritage 70W. Dat zijn dier dingen die bij elkaar niet kunnen :D
Dat er G12M70's in zitten zou kunnen, maar die werden volgens mij vooral in oudere combo's gebruikt. Schelle krengen zijn dat.

En Kim, de JTM serie is nou niet bepaald high end spul, neem Agent Smith zijn opmerking niet kwalijk. Het gebruikte vezelplaat is niet het stevigste denkbaar en daar heb ik redelijk wat negatieve gbruikerservaringen van gelezen. Dat gezegd hebbende sleep ik al een tijdje een 1x12 cab uit die serie rond en die geeft geen krimp.

Jimwoud
30 oktober 2008, 20:58
Marshall Celestion Heritage 70W. Dat zijn dier dingen die bij elkaar niet kunnen :D
Dat er G12M70's in zitten zou kunnen, maar die werden volgens mij vooral in oudere combo's gebruikt. Schelle krengen zijn dat.


Hoezo zou dat niet kunnen, staat er echt op. Zijn gewoon Celestions die ge-re-labeled zijn. Net als een Marshall Vintage speaker, dat is een Celestion V30.

Mitch
31 oktober 2008, 08:16
Jaja, rustig maar, het was een grapje. Marshall heeft inderdaad een serie gehad die ze heritage noemden, zit dus blijkbaar ook in deze combo's. Alleen is dat net effe anders dan de Celestion Heritage die er tegenwoordig zijn en die heb ik nét effe hoger zitten ;)

Jimwoud
31 oktober 2008, 08:48
Jaja, rustig maar, het was een grapje. Marshall heeft inderdaad een serie gehad die ze heritage noemden, zit dus blijkbaar ook in deze combo's. Alleen is dat net effe anders dan de Celestion Heritage die er tegenwoordig zijn en die heb ik nét effe hoger zitten ;)
hehe, de huidige Hertage zal inderdaad van een andere orde zijn. Maar omdat die speakers 70 watt zijn dacht ik, misschien zijn het G12 70's.

Dude
31 oktober 2008, 19:29
greenbacks in een gesloten 2 of 4x12 doen wonderen voor deze versterker, meer laag dan je nodig gaat hebben, sterker nog, ik kan me herinneren dat ik met mn les paul en 4x12 de bas echt weg moest draaien om de bassist nog geloofwaardig door de mix te laten prikken op zijn 15 inch combo.

Agent_Smith
1 november 2008, 14:31
greenbacks in een gesloten 2 of 4x12 doen wonderen voor deze versterker, meer laag dan je nodig gaat hebben, sterker nog, ik kan me herinneren dat ik met mn les paul en 4x12 de bas echt weg moest draaien om de bassist nog geloofwaardig door de mix te laten prikken op zijn 15 inch combo.

Ja, klopt. En JJ buizen erin doet ook wonderen. Vele malen beter dan die zeer matige standaard buizen.

tillens
1 november 2008, 16:19
Jullie hebben het wel over de jtm 60 van tillens, en die amp klinkt gewoon fucking goed. Punt.

rickert
1 november 2008, 19:05
Komt dat door de "tillens-toelage" die betaald word over amps afkomstig van de betreffende?

tillens
1 november 2008, 21:35
Nee, dat zou dan een Frits' toelage moeten zijn. Frits van het forum, amptechs etc van studio het pand, heeft tot nu toe al mijn amps onder handen genomen en dat merk je.

:rockon:

Bernd Veenema
1 november 2008, 21:39
Dat zou betekenen dat ook mijn amps meer geld waard zijn. Hij neemt mijn amps ook onder handen! :dance:

tillens
1 november 2008, 21:44
Dat is inderdaad het geval. Gefeliciteerd! :dance:

Nielsje
1 november 2008, 22:28
Komt dat door de "tillens-toelage" die betaald word over amps afkomstig van de betreffende?

I feel you my friend.....;)

Kim Wilson
3 november 2008, 09:00
Nou, afgelopen zaterdag dus de vuurdoop. Wat me gelijk opviel was dat ie daar op dat podium een stuk beter en zwaarder (meer bas) klonk dan in dat betonnen hokje waar we hebben geoefend. En ik moet nódig aan de beamblockers. Maar ik had zeker voor onze band een zeer acceptabel geluid. De amp klinkt trouwens mooier met mijn Artcore dan met de Tele.

Dude
3 november 2008, 09:02
goed om te lezen hans, te gek dat je blij bent met je gear !! het is een van de mooiere marshalls om te zien iig hahaha, en met die sound zit het ook wel goed ! (was dit nou de laatste gig van je bandje ?)

die artcore heeft een holle body toch ? geen last van rondzingen ?

ik ben jaloers op je flightcase trouwens, volgens mij heeft mijn marshall silver jub 2x12 dezelfde maten, ik ga dat ff checken en je dan vragen om een bouw lijstje ;-)

Kim Wilson
3 november 2008, 09:06
goed om te lezen hans, te gek dat je blij bent met je gear !! het is een van de mooiere marshalls om te zien iig hahaha, en met die sound zit het ook wel goed ! (was dit nou de laatste gig van je bandje ?)
Nee, dat is niet de bedoeling. Er zitten nog wel een aantal optredens in de pijplijn.

die artcore heeft een holle body toch ? geen last van rondzingen ?
Ja, een echte hollow. En ik heb helemaal geen last van rondzingen. We hebben het spul ook niet zo hard staan, dat scheelt.

ik ben jaloers op je flightcase trouwens, volgens mij heeft mijn marshall silver jub 2x12 dezelfde maten, ik ga dat ff checken en je dan vragen om een bouw lijstje ;-)
Da's goed, ik zal het lijstje eens opzoeken. :)

Lexvandoef
3 november 2008, 09:41
He Hans, wat klonk er zo veel mooier met je artcore dan met je tele?

Beide gitaren vragen wel om een andere eq he, zo'n tele is veel feller, en heeft meer attack dan een artcore. :)

Verder toffe amp! Ik heb veel plezier gehad van z'n kleine broertje!

Kim Wilson
3 november 2008, 10:00
Die artcore klinkt dikker, heeft veel meer punch. Vooral binnen onze band is dat geschikter dan de Tele.

Lexvandoef
3 november 2008, 10:26
Die artcore klinkt dikker, heeft veel meer punch. Vooral binnen onze band is dat geschikter dan de Tele.

Ja dat is logisch, omdat het een hollow body is ;)

Maar jullie andere gitarist speelt ook al met een hollow, is het dan juist niet lekker om daar met een compleet andere gitaar die andere hollow te complementeren?

Kim Wilson
3 november 2008, 10:31
Nee, omdat die sowieso een heel andere stijl heeft en een andere partij speelt. Dat maakt niet veel uit.

Lexvandoef
3 november 2008, 10:35
Nee, omdat die sowieso een heel andere stijl heeft en een andere partij speelt. Dat maakt niet veel uit.

mwah, ik denk dat het wel erg gaaf zal klinken dan. Als Niels en ik op dezelfde soort gitaren spelen zitten we elkaar toch net iets meer in de weg dan als hij op z'n strat speelt en ik op mijn les paul. Ook al hebben we andere partijen.

Maar hey, als het werkt voor jullie gewoon doen! ;)

Kim Wilson
3 november 2008, 10:38
Nou, laat ik het zo zeggen: het klinkt allebei erg goed, zeker in de bandmix. Zijn Gibson ES135 met P90's over een 4x10 Fender Bassman klinkt sowieso een behoorlijk stukje anders dan mijn Artcore over de JTM, dus we zitten elkaar echt niet in de weg. Maar voor mezelf klinkt de Artcore het mooist.

Lexvandoef
3 november 2008, 10:41
Dan is het geen probleem :)

Gebruik je trouwens alleen het cleane kanaal live? Of ook de od?

Kim Wilson
3 november 2008, 10:42
Nee, alleen clean. Ik heb er 3 drivepedalen voor, dat is voor de WESBB gain zat. :D

Lexvandoef
3 november 2008, 10:43
Nee, alleen clean. Ik heb er 3 drivepedalen voor, dat is voor de WESBB gain zat. :D

Waarom koop je dan een 2-kanaals amp? :dontgeti:

Kim Wilson
3 november 2008, 10:46
Waarom koop je dan een 2-kanaals amp? :dontgeti:
Dit was een goedklinkende amp binnen mijn budget. Dat ie twee kanalen heeft, kan me dan niet zoveel schelen. Ik laat me daardoor iig niet beperken.

Lexvandoef
3 november 2008, 10:50
Dit was een goedklinkende amp binnen mijn budget. Dat ie twee kanalen heeft, kan me dan niet zoveel schelen. Ik laat me daardoor iig niet beperken.

Je moet je ook niet laten beperken, maar ik zou het zelf een beetje zonde vinden en wel dat kanaal willen gebruiken. Ik zit een beetje maf in elkaar, mbt dat soort dingen ;)

Mitch
3 november 2008, 11:51
Nee hoor, da's gitarist-eigen. Zelfs met die Vox zit ik constant te A/B'en terwijl ik met gemak een hele avond op één kanaal kan blijven :chicken:
Wel grappig dat die Artcore nu weer hoger in het favorietenlijstje staat! Goed voorbeeld ook waarom je niet te snel moet zijn met gear verkopen, in combinatie met andere gear kan het ineens weer prima werken.

Yannicks
3 november 2008, 19:25
Is de JTM-30 nou in principe de zelfde versterker? Op het distortion kanaal, 30watt en één speaker minder na dan?

tillens
3 november 2008, 19:54
Ey Jannik, dat ligt aan de speaker die je er in hebt zitten... hij breekt zowieso eerder op.. de jtm 60 is erg tof op het drive kanaal, je moet de gain gewoop tien uur zetten, en dan de rest met het volume van het drive kanaal inleveren. heel mooi randje krijg je dan. zelfde voor de jtm 30. volgens mij heeft de jtm 30 met een speaker een 15" die is wat losser dan zijn broer met 210, die is wat strakker.

Agent_Smith
3 november 2008, 20:02
Is de JTM-30 nou in principe de zelfde versterker? Op het distortion kanaal, 30watt en één speaker minder na dan?

Nee, de jtm30 is een andere versterker.

Squier4ever
3 november 2008, 22:24
jtm30 heeft ook een 1x12. (die ga ik woensdag ook testen)

jordinijland
10 november 2009, 14:51
Nee, besteld via www.123sticker.nl (http://www.123sticker.nl). Ik had het er eerst mooi opgespoten met een spuitbus en een mal van plakplastic, maar dat hechtte voor geen meter op betonplex.

Heb laatst bestelt bij www.topsticker.nl
Super goede kwaliteit en snel geleverd

Kim Wilson
10 november 2009, 15:16
Bij 123sticker.nl kun je gelijk zien hoe het eruit komt te zien en wat het gaat kosten. Bij die topsticker kun je alleen een offerte aanvragen. Uiteindelijk zal het ook wel werken, maar 123sticker is een stuk gebruiksvriendelijker.

Nielsje
10 november 2009, 15:30
Ah, gelukkig zijn het ontopic reacties!

Mitch
10 november 2009, 19:12
:seriousf: what the hell??

Kim Wilson
10 november 2009, 21:30
Ach, dit topic is inmidels toch al offtopic, aangezien die amp allang niet meer van mij is. :satisfie: