PDA

View Full Version : geluidverlies als ik delaypedaal intrap



GertJan1661
3 augustus 2008, 21:48
Ik heb last van toonverlies in mijn setup. Misschien dat jullie een oplossing hebben.

Mijn setup:

gitaar - korg pitchblack (buffer) - RMC picture wah - ocd (distortion) - red snapper (overdrive) - replica (delay) - fender super reverb

Voor de rest heb ik van die goedkope gekleurde patchkabels en heb ik ook zo'n ibanez ac adapter waar ik de pedalen mee voedt.

Het probleem: Als ik de replica aanzet wordt mijn geluid erg dun. Ik zou niet weten waar dit aan ligt. Misschien aan de kabels????? Als ik de pedaal alleen aansluit is het goed en kan ik het level op de pedaal gewoon op de helft zetten. Met de ocd en de red snapper moet ik het level lager zetten want als ik deze pedalen dan aanzet zijn die erg luid. Misschien hebben jullie nog wat tips hoe ik dit moet instellen?

Bedankt voor jullie reactie

Groeten,

Gert Jan :rockon:

Mitch
3 augustus 2008, 22:16
De Pitchblack is juist true bypass toch?
5 true bypass pedalen met cheap-ass kabels zouden wel wat hoog en dynamiek verlies kunnen geven, zou met betere kabels goed moeten zijn. Maar ik dnap niet zo goed dat je en iel geluid overhoudt met je Replica. Hoe heb je 'm qua volume staan?
En hoe bedoel je dat de OCD en Snapper 'te hard' zijn?

Bmweber
3 augustus 2008, 22:17
ik zou idd zeggen dat je te goedkope kabels hebt. zelf geef ik er altijd liever iets meer aan uit en heb nergens last van.

dus mijn tip: vervang je goedkope kabeltjes voor betere ;)

zjanke
3 augustus 2008, 22:17
Die replica is toch een T-rex? Moet die niet op 12 volt?

GertJan1661
3 augustus 2008, 23:07
De Pitchblack is juist true bypass toch?
5 true bypass pedalen met cheap-ass kabels zouden wel wat hoog en dynamiek verlies kunnen geven, zou met betere kabels goed moeten zijn. Maar ik dnap niet zo goed dat je en iel geluid overhoudt met je Replica. Hoe heb je 'm qua volume staan?
En hoe bedoel je dat de OCD en Snapper 'te hard' zijn?

Ik weet niet of die pitchblack tb is. Moet die dat juist niet zijn dan? ivm bufferen enzo?

Als ik de ocd en red snapper icm de delay (die ik dan op halve volume heb staan) aanzet wordt het totaal in een keer veel harder. Maar als ik de delay (ook op halve volume) alleen aansluit zonder de overdrive pedalen ervoor blijft het totale volume gewoon hetzelfde.

Als ik alleen de replica aansluit heb ik ook geen last van toonverlies.
Dus het zal wel een reeks goedkope patchkabels liggen.

Hebben jullie ook tips voor patchkabels? Welke zijn een beetje oke?

Bedankt voor alle reacties.

Groeten,

Gert Jan 8)

GertJan1661
3 augustus 2008, 23:11
Die replica is toch een T-rex? Moet die niet op 12 volt?

Die heb ik op 12 volt staan met een aparte adapter :gitarist:

zjanke
3 augustus 2008, 23:35
Ok, aparte adapter kon ik niet opmaken uit je eerste post.

Goede patchkabels is veel over te vinden met de zoekfunctie. Ik gebruik George L naar volle tevredenheid...

G.G.
4 augustus 2008, 07:07
Als ik de ocd en red snapper icm de delay (die ik dan op halve volume heb staan) aanzet wordt het totaal in een keer veel harder. Maar als ik de delay (ook op halve volume) alleen aansluit zonder de overdrive pedalen ervoor blijft het totale volume gewoon hetzelfde.


Ik krijg het idee dat je teveel denkt: knoppen in het midden is zelfde volume, naar linsk is zacht naar rechts is hard.

Swan
4 augustus 2008, 11:21
onzin dat t aan de kabels ligt; dan zouden je problemen niet afhankelijk zijn van welke pedalen er aanstaan..
denk eerder aan de settings van je pedalen...

GertJan1661
4 augustus 2008, 20:36
onzin dat t aan de kabels ligt; dan zouden je problemen niet afhankelijk zijn van welke pedalen er aanstaan..
denk eerder aan de settings van je pedalen...

De volgorde dus... Hoe zou de volgorde vd pedalen dan anders moeten?

Groeten,

Gert Jan

robert-gitarist
4 augustus 2008, 20:40
De volgorde dus... Hoe zou de volgorde vd pedalen dan anders moeten?

Groeten,

Gert Jan


http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=63857

:dance:


.......

GertJan1661
8 augustus 2008, 19:42
Ik heb de eerder genoemde pedalen nu in deze volgorde:

gitaar - korg pitchblack tuner - rmc picture wah - ocd distortion - red snapper overdrive - t rex replica delay - versterker.

Ik zal het probleem dat k heb nog eens goed beschrijven: als ik alleen de delay aanzet (zonder de overdrive of distortion) blijft het totale uitgestuurde volume hetzelfde. Ik heb het level op de delay op de helft staan want ik wil niet dat het totaal zachter wordt als ik delay intrap.

Maar nu.. Als ik de delay in combinatie met de overdrive of de distortion aanzet wordt het totaal veelste hard. Maar als ik alleen de od. of dis. aanzet
is er niks aan de hand. Ik wil gewoon dat het volume ietsje harder wordt als ik de delay erbij aanzet en niet gelijk zo heel veel.

Hebben jullie dit probleem ook? Iemand tips??

Bedankt voor de reactie.