PDA

View Full Version : Hoge E snaar knapt telkens!!



NightFox
3 augustus 2008, 20:44
Zoals veel van jullie weten had ik binnenkort een nieuwe gitaar gekocht.
Bevalt me prima maar vandaag springt voor de 2e keer de hoge e snaar!
Telkens bij het zadel zit ie los.
Echt zeer irritant!
Het gebeurt telkens als ik hem bend.(2 noten omhoog)

Ik gebruik nu 010...

Waar zou dit aan kunnen liggen?

alvast bedankt

rock 'n roll
3 augustus 2008, 21:02
gewoon terug naar thomann met die handel.





De gitaarwinkel bij je in de buurt zou gewoon rustig met een vijltje die bramen aan je zadels wegdoen maarjah :D

Mr.Fingers
3 augustus 2008, 21:04
Tsja, die gitaar moet vernietigd worden helaas, iets met aardstraling, zwaartekrachtlenzen & gamma-straling... Spijtig, want de gewone gitaarhandelaar had dit met gemak kunnen verhelpen :D

pol
3 augustus 2008, 21:08
even bijvijlen of graphtec zadels erop zetten.

hezz
3 augustus 2008, 21:08
Flauw jongens, flauw :satisfie:
Jullie hebben ook wel eens online iets gekocht.

Het zadeltje is inderdaad gewoon te scherp.

Thundermane
3 augustus 2008, 21:11
Gezien het zo vaak gebeurt is het waarschijnlijk het zadeltje.
Maar ik zou trouwens ook kijken of je wel een beetje fatsoenlijke snaren gebruikt :)
Het is heel vreemd maar ik had slechte ervaringen met Elixer snaren, ze braken bij mij altijd binnen twee dagen, andere snaren minstens twee weken.

Hendriks
3 augustus 2008, 21:12
Gewoon Graftech erop.
Volgens mij heb ik al in 2 jaar geen snaar meer gebroken , hoe doe je dat?

-geert-
3 augustus 2008, 21:14
Ik gebruik ook elixer maar breken eigelijk ook (bijna) nooit. Gebruik nu wel .011 snaar als hoge E

NightFox
3 augustus 2008, 22:18
ok dus ik moet volgens jullie het zadeltje bijvijlen?
of een nieuwe kopen...

overigens als ik een klein beetje met de tremelo wiebel.
Hoor een soort kleine ''tak'' ''ping''.
Had ik met mn vorige gitaar ook wel eens als ik hem ging stemmen...

Zou dit dan aan de topkam liggen ofzo?

Mr.Fingers
3 augustus 2008, 22:22
tak ping pieeeeeeeeeeeeeeooooooooo is inderdaad de topkam die wat knelt, of de tremoloveren die zich aan het zetten zijn.

Gewoon het zadeltje laten uitvijlen, zit een braampje op, wat je snaar kapot maakt... In een real-time winkel hadden ze dat allemaal al preventief opgelost ;) Nu gaat je dit toch redelijk wat geld kosten

NightFox
3 augustus 2008, 22:24
tak ping pieeeeeeeeeeeeeeooooooooo is inderdaad de topkam die wat knelt, of de tremoloveren die zich aan het zetten zijn.

Gewoon het zadeltje laten uitvijlen, zit een braampje op, wat je snaar kapot maakt... In een real-time winkel hadden ze dat allemaal al preventief opgelost ;) Nu gaat je dit toch redelijk wat geld kosten
Ik kan het toch gewoon zelf vijlen?
Hoezo dokken?
Is het zoO moeilijk ofzo...

Mr.Fingers
3 augustus 2008, 22:27
neen, want dat moet met erg fijne vijltjes (ongeveer zo dik als de snaar), en als je niet weet wat je doet, ruïneer je je zadel, en kan je een nieuw zadel kopen.


Enneh, je denkt toch niet dat een gitaarwinkel dat nu gratis voor je gaat fixen zeker :stop: :)

Babo
3 augustus 2008, 23:08
Hij kan hem terug sturen naar de winkel waar hij hem heeft besteld. Het duurt wel wat langer op die manier maar het kost niks.

RammerStein
3 augustus 2008, 23:25
neen, want dat moet met erg fijne vijltjes (ongeveer zo dik als de snaar), en als je niet weet wat je doet, ruïneer je je zadel, en kan je een nieuw zadel kopen.


Enneh, je denkt toch niet dat een gitaarwinkel dat nu gratis voor je gaat fixen zeker :stop: :)

gewoon veilen met een nagelvijl van je moeder,vriendin, vrouw of whatever.

eazy G
4 augustus 2008, 00:10
Het is heel vreemd maar ik had slechte ervaringen met Elixer snaren, ze braken bij mij altijd binnen twee dagen, andere snaren minstens twee weken.

same here..

NightFox
4 augustus 2008, 00:24
gewoon veilen met een nagelvijl van je moeder,vriendin, vrouw of whatever.
Ik hoop dat je gelijk hebt....

stefke_m
4 augustus 2008, 00:34
En als je geen 5 euro wil betalen voor iets dat 1 minuut werk kost (zonder nieuwe snaar weliswaar), zoek je iemand met een stickertje van de plaatselijke gitaarhandelaar, leen je zijn stickertje voor op zijn gitaar, en klaar is kees. Zo goed als zeker free of charge!

Fuhgawz
4 augustus 2008, 00:38
Och och wat een gezeik over die gitaarwinkel! Gewoon een stukje schuurpapier dubbelvouwen en voorzichtig een paar keer door het zadel en de topkam halen wil ook al werken hoor.

Jeroen76
4 augustus 2008, 07:28
Wat is nou helemaal het probleem van een plaatselijke gitaarwinkel nou dan? Okee, je hebt je gitaar daar niet gekocht, dus op garantie kan je het niet gooien, maar failliet ga je d'r ook niet aan hoor. Gewoon effe langsbrengen en laten doen. Doe je d'r gelijk een pak snaren bij en de winkel is ook weer happy.

Hollanders, 't mag ook niks kosten :mad:

Rormo
4 augustus 2008, 07:32
gewoon veilen met een nagelvijl van je moeder,vriendin, vrouw of whatever.

Dat werkt echt niet. Zo'n nagelvijl heeft geen schuurlaag aan de dunne kant, alleen aan de wee brede kanten. En het gaat nu juist om het dunne stukje... Schuurpapiertje zou wel werken, maar ik zou Nachtvosje niet aanraden om het zelf te doen. Je moet wel weten wat je doet anders sloop je je zadeltje. Langs de winkel gaan is het veiligst. Maar je kunt het ook zelf proberen...

Verder: *trekt lange neus*

macwilliams
4 augustus 2008, 09:17
Je koopt bij de lokale handwerk/ijzerboer een velletje van zijn waterproof schuurpapier en wel die met de fijnste korrel. Thuis aangekomen pak je de geknapte snaar erbij en legt die op het schuurpapier. Deze vouw je dubbel en je hebt zojuist je eigen "vijltje" in mekaar gefrot.... Jij doet 't zellufurt van een Mc gyvert.

je kan in plaats van een snaar ook een paperclip pakken. En het schuurpapier heet dan wel waterproof maar die kan je ook gewoon droog gebruiken. Je hoeft dus niet met je gitaar onder de douche te gaan :)

Bram+
4 augustus 2008, 10:04
Het zal wel aan mij liggen, maar hoe zou je zelf met een schuurpapiertje een zadeltje kunnen mollen? Het is niet dat je in eens het hele zadeltje kan 'wegschuren' of zo. Ik had met een gitaar hetzelfde probleem, en dat toen ook met een schuurpapiertje opgelost.

Daarbij heb ik weinig gitaarzaken gezien die dit 'preventief' al oplossen (d.w.z. bij iedere binnenkomende gitaar meteen snaren vervangen en zadeltjes uitschuren). Doorgaans liggen de fabriekssnaren er zelfs nog op.

Kim Wilson
4 augustus 2008, 10:07
Bij Nederland Muziek niet hoor. Daar hebben ze mijn gitaar netjes afgesteld met een setje nieuwe snaren die ik erop wou hebben. En volgens mij staan daar maar weinig gitaren met de fabriekssnaren erop in de winkel. Als ik het goed begrepen heb, wordt elke gitaar daar afgesteld en met nieuwe snaren in de winkel gezet. En als er zo'n probleem aan het licht komt, pakken ze dat ook gelijk mee.

Bram+
4 augustus 2008, 10:31
Bij Nederland Muziek niet hoor. Daar hebben ze mijn gitaar netjes afgesteld met een setje nieuwe snaren die ik erop wou hebben. En volgens mij staan daar maar weinig gitaren met de fabriekssnaren erop in de winkel. Als ik het goed begrepen heb, wordt elke gitaar daar afgesteld en met nieuwe snaren in de winkel gezet. En als er zo'n probleem aan het licht komt, pakken ze dat ook gelijk mee.
NM is een positieve uitzondering dan in dit geval, en ik zei ook expres niet 'alle gitaarzaken'. Het zou mij persoonlijk ook niet zoveel uitmaken in ieder geval, ik gooi er toch altijd een nieuw setje op omdat ik de 9/42 die er standaard op ligt (bij de gitaren die ik koop) niet gebruik.

Neemt niet weg dat zo'n braampje niet altijd meteen aan het licht komt en dat het niet zelf op te lossen is, of 'even terug naar de winkel' nou een optie is of niet.

FruscianteFan
4 augustus 2008, 10:59
Bij Nederland Muziek niet hoor. Daar hebben ze mijn gitaar netjes afgesteld met een setje nieuwe snaren die ik erop wou hebben. En volgens mij staan daar maar weinig gitaren met de fabriekssnaren erop in de winkel. Als ik het goed begrepen heb, wordt elke gitaar daar afgesteld en met nieuwe snaren in de winkel gezet. En als er zo'n probleem aan het licht komt, pakken ze dat ook gelijk mee.Dat laatste is een plus, maar natuurlijk: als jij een gitaar koopt en zegt dat je hem afgesteld wilt hebben op die en die snaren, doen ze dat voor je.

Ik snap verder al die reacties niet: als je een gitaar bestelt via internet, ben je meteen de grootste verrader van Nederland en verdien je commentaar als "tsjah, als je een gitaar in de winkel had gekocht had je dit probleem nooit gehad".

Mr.Fingers
4 augustus 2008, 11:06
Dan lees je het "welke strat moet ik nemen" draadje van nightfox maar eens door, en dan zal je begrijpen waarom er zulke reacties komen ;)

bass blom
4 augustus 2008, 11:08
ja ik vind het ook wel flauw hoor, toen ik mijn bij thomann bestelde highway stratje showde kwam er dacht ik niet 1 dergelijk commentaar :chicken:

Mr.Fingers
4 augustus 2008, 11:20
Maar jij woont in een container, dus dan mag dat ;)

Kim Wilson
4 augustus 2008, 11:24
ja ik vind het ook wel flauw hoor, toen ik mijn bij thomann bestelde highway stratje showde kwam er dacht ik niet 1 dergelijk commentaar :chicken:
Jouw verhalen voor- en achteraf waren ook wel iets anders dan die van Nightfox. Jij kwam niet hier om advies vragen, vervolgens alle advies opzij leggen, openlijk zeggen dat je naar een winkel zou gaan om te testen en toch bij Thomann zou bestellen. En je kwam ook niet achteraf zeuren over allerlei afstelprobleempjes en volumepot-issues.

bass blom
4 augustus 2008, 11:35
ja, ok, das anders dus.

en ik zei ook voor die tijd dat wie een gitaar online kocht een randmongool was :seriousf:

maar dat kan als je in een container woont :p