PDA

View Full Version : Tonepros vs. Grovers vs. Gotoh voor Kluson-type tuners



Speeddemon
3 augustus 2008, 13:16
Ik zoek dergelijke stemmechanieken:

http://www.wdmusic.com/scart/public/database/repository/images_import/kluson.jpg

en een beetje (erg) goede kwaliteitstypes.

Zit er kwalitatief veel verschil tussen TonePros, Grover en Gotoh? Ik heb voor de rest goede ervaringen met de Grover Rotomatics 18:1 op 2 Les Paul Customs van me, maar nog geen ervaring met die Kluson-types.

RvB
4 augustus 2008, 21:18
Ik heb TonePro stemmechanieken besteld. Geen Kluson-model maar die standaard 3R+3L.
Ik zal laten weten hoe ze zijn. Ben zelf wel benieuwd of het enigszinds kwalteit is voor dat geld.

pol
5 augustus 2008, 10:31
is gotoh en tonepros niet hetzelfde ? op mijn tonepros brug staat toch "made by gotoh"...

Ik heb de gotoh tuners op mijn SG gezet, en ze blijven prima op stemming, veel beter dan de originele van kluson waar na een aantal jaar al redelijk wat speling op zat.

Mitch
5 augustus 2008, 16:45
Ik heb net voor een habbekrats zo'n setje Grover Klusons op mijn LP gezet en ze bevallen prima. Niet zo lekker stijf als locking natuurlijk, maar vrij nauwkeurig en soepel te stellen. Levensduur kan ik dus nog geen zinnig woord over zeggen.

Speeddemon
5 augustus 2008, 23:32
Nou, ik kwam er dus achter dat die Grovers niet gaan passen, zonder de gaten in de headstock groter te boren.
De nep-Klusons die er nu op zitten, hebben 6mm shafts. Grover's hebben een 10mm gat (25/64") nodig.

pimmedoris
6 augustus 2008, 10:27
Ik zit met een beetje hetzelfde probleem. Mijn huidige tuners trillen als ik speel. Op podium volume hoor je dat natuurlijk niet, maar als ik thuis ff zit te pielen gaat me dat echt irriteren.
Het gaat om een Epi G400. Is er iemand die uit zijn hoofd weet hoe groot die gaten hiervan zijn? Ik kan het natuurlijk zelf ook checken, maar als er iemand hier is die dat uit zijn hoofd weet?

Ik ga deze thread iig wel even volgen...

HaroldA
22 september 2008, 22:32
Late reactie, maar misschien toch interessant: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111047

telecastermaster
19 december 2008, 15:33
@Haroldaling: waar heb je die tonepro's gekocht?

HaroldA
19 december 2008, 15:38
@Haroldaling: waar heb je die tonepro's gekocht?

Ikzelf heb ze bij Marquis distribution gekocht, maar in je PM-inbox vind je een betere tip ;)