PDA

View Full Version : Problemen met MIDI buffer



Azrahell
3 augustus 2008, 12:39
Hoi daar,

Ik Heb een probleempje met MIDI en hoop dat er hier mensen zijn die misschien willen helpen.
Ik heb pas Nuendo 3 geinstalleerd met EZ drummer ( drumkit from hell).

Het probleem is als ik te veel midi noten achter elkaar zet, dan trekt de pc het niet(de drums haperen en pc is best wel ok)

Iemand zei tegen mij dat het kan zijn dat mijn buffer groote niet groot genoeg is,en dat het iets te maken heeft met Polyfonie??

Weet iemand hoe ik die Buffer groter kan maken in Nuendo?, en aangezien ik geen pc expert ben of iemand het ik hapklare blokken kan uitleggen a.u.b.


Alvast bedankt.

Cheers,

MjS
3 augustus 2008, 13:46
Misschien wel handig om te weten: wat voor pc heb je?

De buffer zou je moeten kunnen instellen bij het schermpje van de drivers van je geluidskaart. Ben verder niet bekend met Nuendo dus weet niet hoe je het schermpje tevoorschijn moet halen, maar het moet kunnen.

Azrahell
3 augustus 2008, 20:12
hoi, ik heb een pc met athlon 64 geloof ik en ik draai win xp, mn geluidskaart is over genomen door mn line 6 toneport ux1.

Azrahell
4 augustus 2008, 13:48
Is er iemand die weet hoe dit werkt bij Nuendo 3???

psluijter
5 augustus 2008, 11:56
Neundo 3 verschilt hierin niet zoveel van Cubase.
Ik adviseer eerst de ASIO driver asio4all te downloaden en te installeren; deze wordt door velen gebruikt.

Voorts: Devices>Device setup>VST Audiobay
Kies hier als ASIO driver Asio4all bijvoorbeeld.
Ga nu in het linker scherm 1 regel lager dan VST Audiobay; hier staat nu Asio4all.
Klik deze aan en dan verschijnt rechts een button met Control Panel, waarmee je alle buffers kunt instellen/veranderen.

Geen idee, welke driver bij Nuendo 3 wordt geleverd, misschien ASIO directX Full Duplex, zoals bij Cubase 4. Ook deze heeft een Control Panel, waarin de buffers zijn te regelen.

Overigens zijn alle Nuendo manuals te downloaden via www.steinberg.net (in het engels)

Azrahell
5 augustus 2008, 12:58
Hey Psluijter,

Bedankt voor de tips, ga het vanavond gelijk uitproberen.

Thanks and take care,

Azrahell
6 augustus 2008, 10:07
Ik ber erachter gekomen wat het probleem was.

Mijn harde schijf zat in de Sata2 ingang naar mn moederboord i.p.v. Sata 1 en ik heb mijn Creative SB soundcard eruit gehaald, misschien dat deze in conflict was met de toneport.

Alle plops en clicks zijn verdwenen, dus misschien helpt dit ook bij iemand die de soortgelijke problemen heeft.

Cheers

Bastin
6 augustus 2008, 10:45
Je sata schijf in een ander poortje doen maakt niks uit.
De soundblaster eruit halen did the trick, waarschijnlijk een IO conflict

Azrahell
7 augustus 2008, 07:58
Oh...ok..
Dan weet ik i.i.g. wat het probleem was...

Ben erg blij dat het opgelost is.


Cheers