PDA

View Full Version : nieuw speelgoed (mesa triple rectifier)



pol
3 augustus 2008, 11:48
Duitse Ebay kan leuk zijn soms, net voor een leuke prijs een oudere 2 kanaals mesa triple rectifier op de kop kunnen tikken, naar goeie gewoonte pas de laatste 10 seconden mijn bod uitgebracht, en ik was de winnaar, had zeker gedacht dat die amp een stuk duurder zou gaan

hopelijk staat hier morgen iemand van gls voor mijn deur :)

Ik had zonet de handleiding al even doorgenomen + nog wat topics over rectifiers gelezen, wat mag ik verwachten van deze triple vs een 2-kanaals dual ? veel verschil qua geluid ?

en welke eindbuizen gaan best in een recto ? JJ's of iets anders ?

grtz

AART
3 augustus 2008, 12:25
Gefeliciflapstaart. Je mag een beetje hetzelfde verwachten als een twee kanaals dual, alleen dan met meer power en nog een stapje bruter.

Erg vette amps, hopelijk bevalt ie je.

En natuurlijk nieuwe familiepics zodra de amp binnen is natuurlijk!

ieme
3 augustus 2008, 14:08
wat heb je ervoor betaald als ik vragen mag....?

veel plezier met je amp!

robert-gitarist
3 augustus 2008, 14:08
Aaaah geil! Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop :D

En zoals Aart al zei, familie foto's! :rockon:

Mufftin
3 augustus 2008, 14:15
gefeliciteerd:D

naja denk dat het nog wel even duurt voor die er is hoor :P.

pol
3 augustus 2008, 17:58
dankjewel, voor familiefoto's wordt gezorgd als die er is, het is mijn 4de amp ondertussen, lekker decadent :)

heb nog staan :

2 x Steavens Poundcake 100 en een Marshall Superbass uit '73

en de prijs was 1330, flightcase inclusief, ongeveer hetzelfde als wat ik de dual zie gaan op Ebay dus.

Ik was wel niet speciaal op zoek, maar af en toe is die verleiding om te bieden toch te groot:p

robert-gitarist
3 augustus 2008, 18:29
Net bedrag lijkt me? Flightcase erbij is mooi mee genomen! :)

JeanPaul du Vinnie
3 augustus 2008, 19:07
Da's een heel mooi koopje! Proficiat!

pol
3 augustus 2008, 19:20
er staan nog redelijk wat recto's op Duitse Ebay.... nog een rackversie, een paar 3-kanalers en een tremoverb.

is precies een goed moment nu.

AART
3 augustus 2008, 19:51
Idd, ook een paar mesa cabs tegelijk.

En ik heb morgenmiddag als het goed is ookw at nieuwe mesa-versnaperingen staan.

Wat voor cab had je btw? Mesa toch?

pol
3 augustus 2008, 20:04
ja, een mesa traditional, zou er nog een rechte versie bijwillen, of een engl pro vintage, maar die kom je occassie niet zo dikwijls tegen, en dan moet het nog in de buurt zijn...

blackstar cabs leek me ook interessant, maar die zijn pas in het zwart te krijgen tegen september..

casper innosence
3 augustus 2008, 20:20
Idd, ook een paar mesa cabs tegelijk.

En ik heb morgenmiddag als het goed is ookw at nieuwe mesa-versnaperingen staan.

Wat voor cab had je btw? Mesa toch?

wat heb je gekocht dan aart, dit maakt ons natuurlijk nieuwsgierig..

AART
3 augustus 2008, 20:52
wat heb je gekocht dan aart, dit maakt ons natuurlijk nieuwsgierig..

De cab van gitaarmarkt. Eindelijk.

casper innosence
3 augustus 2008, 21:24
hehe, dacht ik al ;) maar t moest natuurlijk wel effe gevraagd worden. Maare VET natuurlijk.

Overigens 1330 voor een triple is n heeelee nette prijs. De mijne is voor meer weg gegaan.. (A)

AART
3 augustus 2008, 22:11
hehe, dacht ik al ;) maar t moest natuurlijk wel effe gevraagd worden. Maare VET natuurlijk.

Overigens 1330 voor een triple is n heeelee nette prijs. De mijne is voor meer weg gegaan.. (A)

1330 is inderdaad stunning zoals de westerburen dat zo mooi zeggen.
sommige single rectos gaan voor die bedragen.

Nicolaas
3 augustus 2008, 22:15
Idd, lekker prijsje! Toffe aankoop, ik hoop er ook ooit nog 1 te kunnen bezitten.
Veel plezier der mee, en ben benieuwd naar de foto's.

kirk19
4 augustus 2008, 09:48
proficiat pol, goede koop. Steek er inderdaad maar JJ in die werken super in mijn triple. Rectifier lampen kan je best gz34 nemen, die zijn wat vuiler van klank dan bv 5u4gb

.Stax.
5 augustus 2008, 13:18
Goddomme! Vet hoor!.

Maar ik vraag me altijd 1 ding af bij die triple... Hoe hard moet je die dingen laten boeren om hem lekker over zijn nek te laten gaan? Ik heb zelf een stiletto deuce, (100 Watt) en heb ervaring met de 3 kanaals dual rectifier. Deze moeten al oorverdovend hard.

Er zit de optie op om het wattage te verlagen, zit dat op die triple ook? anders is het toch een overkill aan volume lijkt me..
of ligt dit aan mij? :hippie:

pol
5 augustus 2008, 13:38
dat versterkers heel hard moeten staan om goed te klinken heb ik altijd onzin gevonden.ik heb hier al eens een triple en dual rectifier uitgebreid getest en vond niet dat ze gigantisch luid moesten om goed te klinken, op het volume van een goed doorkloppende drummer viel me dat al zeer goed mee.

maar ik heb de amp nog steeds niet, hopelijk vandaag, want gisteren zat die toch al in het depot van GLS in Vilvoorde.

het verschil tussen 100 watt en 150 watt is ook niet zo groot, amper 1,76 db

dml
5 augustus 2008, 13:55
Een amp over zijn nek laten gaan is voor mij gelijk aan de eindbuizen laten oversturen, of bedoel je dat niet? Indien wel, dan gaat je dat met een Triple Recto niet (snel) lukken.

Ik vind overigens ook niet dat de Triple Recto retehard moet staan om goed te klinken.

AART
5 augustus 2008, 16:45
Mesa's klinken over het algemeen erg goed op laag volume (geen 'er slaapt een kind hiernaast' volume maar meer op thuisspeelvolume).

Mijn recto kast net binnen en hij klinkt goed, ga nu weer even verder pielen. :satisfie:

caliban
5 augustus 2008, 17:54
Mesa's klinken over het algemeen erg goed op laag volume (geen 'er slaapt een kind hiernaast' volume maar meer op thuisspeelvolume).

Mijn recto kast net binnen en hij klinkt goed, ga nu weer even verder pielen. :satisfie:
Hey vet, ben benieuwd naar een uitgebreide review.
Of clips

ieme
6 augustus 2008, 11:17
Enjoy!!!!!!

AART
6 augustus 2008, 12:25
Hey vet, ben benieuwd naar een uitgebreide review.
Of clips

Komen eraan als ik tijd heb. geef me een weekje ofzo.
Misschien kan ik zelfs wel mooie vergelijkingsclips maken.

pol
6 augustus 2008, 14:10
hij is gearriveerd, helaas wel met kosten aan, 1 van de rectifier buizen lag in stukken vaneen door de amp, ik heb de drie rectifier buizen eruitgenomen, en even geprobeerd of hij werkte op de diode setting, er kwam even geluid uit, maar de zekering brande vrij snel door, nu ja, op zich geen erg, ik ging er toch JJ's instoppen, voor de veiligheid toch maar even laten nakijken bij Yves Pexsters (Tubeampservice)

De verzending was wel verzekerd tot een bedrag van 750 Euro bij Gls, dadelijk even telefoneren om te vragen hoe dat precies zit...

Marc Oblivian
6 augustus 2008, 15:35
Mag het niet zeggen natuurlijk, maar tik nog een paar lampjes kapot (als je ze toch gaat vervangen en waarschijnlijk niet meer gebruikt): worden ze wellicht allemaal door de verzekering betaald:-)

EpiCenturiesAWAy
6 augustus 2008, 18:39
hij is gearriveerd, helaas wel met kosten aan, 1 van de rectifier buizen lag in stukken vaneen door de amp, ik heb de drie rectifier buizen eruitgenomen, en even geprobeerd of hij werkte op de diode setting, er kwam even geluid uit, maar de zekering brande vrij snel door, nu ja, op zich geen erg, ik ging er toch JJ's instoppen, voor de veiligheid toch maar even laten nakijken bij Yves Pexsters (Tubeampservice)

De verzending was wel verzekerd tot een bedrag van 750 Euro bij Gls, dadelijk even telefoneren om te vragen hoe dat precies zit...

Ik denk niet dat je daar nog iets van terug gaat zien van dat geld..
Ik heb vorig jaar een marshall 800 2205 laten afkomen uit duitsland, en er was toen hij arriveerde vanalles kapot aan.. Door de verzending!

Gebeld naar GLS en die zeiden dat je dat onmiddelijk moest zeggen toen je de amp ontvangen had.. Anders geld dat niet meer..

Sucks, maarja..

pol
6 augustus 2008, 18:48
zou straf zijn, mij hebben ze verteld dat de verzender de schade moest aangeven, wat ook wel vreemd is, maar soit....

niet dat het zoveel uitmaakt voor mij, ik rekende zowiezo op een buizenwissel, zolang er maar niet veel meer kapot is ben ik al content.

caliban
6 augustus 2008, 19:00
Ik zou er zoveel mogelijk uithalen, het is misschien maar een lamp, maar het kost iets, zij verzenden het je ook niet gratis hè. Ook al vervang je lampen sowieso, de kans dat je nog redelijk wat krijgt voor die dat er nu inzitten, is reëel.

Iceman
10 augustus 2008, 10:41
proficiat pol, goede koop. Steek er inderdaad maar JJ in die werken super in mijn triple. Rectifier lampen kan je best gz34 nemen, die zijn wat vuiler van klank dan bv 5u4gb

Yep!!
heb deZelfde Triple gehad. Had er ook GZ34 in geplaatst. Die maken de Rectifier-stand wat minder zompig.

pol
28 augustus 2008, 13:15
Ik heb hem eindelijk terug, 6l6'en moesten nog besteld worden, er zitten nu Tungsols in de eindtrap, voortrap zijn nog originele tesla's

even met de settings zitten spelen, voor de vintage settings nog niet dadelijk iets bruikbaars gevonden, dus zowel orange en red naar modern gezet, rectifier op bold en silicon..

Het rode kanaal is blijkbaar wat helderder, maar met meer treble en presence klinkt het oranje kanaal +- hetzelfde.

na even experimenteren kwam ik op volgende instellingen uit.

rood kanaal: modern

master : 10
presence : 11.30
bass : 11
mid : 10-11
treble : 12.30
gain : 12 (alle settings in uren)

klonk wel redelijk ok zo, hebben ervaren gebruikers misschien nog tips over bepaalde instellingen die ik eens moet proberen ?

Wat me ook wel opvalt is dat deze versterker enorm goed reageert op lage stemmingen, klinkt heel massief, maar in E of Eb vond ik het allemaal niet zo indrukwekkend.

Marc Oblivian
28 augustus 2008, 16:22
Heb je hem thuis geprobeerd in deze setting?
Ik heb zelf een dual en zet die thuis meestal op vintage en spongy met silicon, anders wordt het snel te hard.
In de modern/bold stand met silicon krijg je snel een overheersend hogetonengebied, omdat hij nou eenmaal niet zo hard kan thuis...klinkt wat buzzy zeg maar.
In de oefenruimte gaat hij meestal wel gewoon op bold, modern, silicon. Daar kan hij lekker hard en wordt het geluid op die stand veel evenwichtiger.
Echt een amp die je eigenlijk hard moet hebben voor het beoordelen van de juiste settings dus IMO.
Settings op genoemde mode (not o'clock):

master voor het kanaal: 5 a 6
bas: rond de 4
mids: 6 a 7, soms nog wat hoger
treble: 5
presence: 3 a 4
gain: 6 a 7
Overall volume: rond de 3