PDA

View Full Version : Nieuw liedje 'Mirror Street'



Eef
3 augustus 2008, 10:27
Het mocht van Mitch!!! :D

Mijn nieuwe liedje Mirror Street:
http://nl.youtube.com/watch?v=FNpHu_LQ44A


MIRROR STREET

Now people say I should have ignored them
But they don't know how hard it has been
Some people know just how to claim your attention
How to mercilessly get under your skin

I'm going for a coward's solution
I've chosen to go run and hide
There's only so much you can take
Before you'll have to let go of your precious pride

Well I believe I was meant to be livin' on

Mirror Street is where I find my peace
And I'm there day after day singin' my troubles away on
Mirror Street has got its own mirrored beat
For the cafe will sing to me at night
Yeah it's singin' to the melody of the night

Now you can't say that I didn't try at all
But sometimes you know it's better to back down
I knew from the start it was a losing fight
So I let 'em go with a frown

Well I have so much I want to tell them
But my words I know won't mean a thing
Sometimes I wish I could grow some Superwoman muscles
And challenge those bastards in the ring

Well all is fine now, cause I am livin' on

Mirror Street is where I find my peace
And I'm there day after day singin' my troubles away on
Mirror Street has got its own mirrored beat
For the cafe will sing to me at night
Yeah it's singin' to the melody of the night

Now we all know moving won't solve your issues
'Cause whatever your flaws are, you'll take 'em with you
But I know for sure that a change of front door
Is gonna be a lifesaver, got my own safe haven again

Mirror Street is where I find my peace
And I'm there day after day singin' my troubles away on
Mirror Street has got its own mirrored beat
For the cafe will sing to me at night
Yeah it's singin' to the melody of the night
In the darkness I enjoy the lights
When I'm singin' to the melody of the night

classicrooock
3 augustus 2008, 12:33
ik vind het goed :satisfie:

ookal is het normaal helemaal niet mijn stijl 8-)

Eef
3 augustus 2008, 14:58
Dankjewel :satisfie:

robert-gitarist
3 augustus 2008, 15:52
Klinkt goed!
Mooie stem ook, prettig gitaar geluid erbij :)

Riky
4 augustus 2008, 14:12
prettige zanglijn! Lekker puur gespeeld. Lekker refrein!

Ik vind het eigenlijk heel goed!

Eef
4 augustus 2008, 18:02
Ik vind jullie verdacht positief. Kom op met die opbouwende kritiek verdikkeme!!

Mr.Fingers
4 augustus 2008, 18:05
Tsja, ik kan geen opbouwende kritiek geven... Het IS gewoon goed...

Als je wil geef ik wel afbrekende kritiek, daar ben ik ook goed in ;)

Eef
4 augustus 2008, 18:19
Het enige wat ik tot nu toe heb gehoord is dat mijn gitaarspel niet zo goed is, mja, dat wist ik al, maar daar had ik meer gezeur over verwacht eerlijk gezegd ;) En het moet ook gewoon gezegd worden..! Of kijkt men daar bij mij gewoon al niet meer zo kritisch naar? Haha :D

Mr.Fingers
4 augustus 2008, 18:47
En het moet ook gewoon gezegd worden..! Of kijkt men daar bij mij gewoon al niet meer zo kritisch naar? Haha :D

Voor iemand uit de Josti-Band doe je het lang niet slecht hoor...;)




:seriousf:

Eef
4 augustus 2008, 18:49
Dankjewel :seriousf: Jij bent tenminste eerlijk! :D

DeiDRagonas
4 augustus 2008, 18:59
...daar had ik meer gezeur over verwacht eerlijk gezegd... Of kijkt men daar bij mij gewoon al niet meer zo kritisch naar?

Zo slecht is je gitaarspel nou ook weer niet.. Zolang je maar kan doen wat je ermee wil doen. Jij gebruikt t enkel en alleen als begeleiding bij je zang. En t zit niet vol met gigantische vauten... Mensen zien een singer songwriter die prima (schattige) liedjes schrijft.. Heeft dan weinig zin om je gitaarspel af te fikken omdat je niet soleerd, sweeped en shred lijkt me. Neuh, tis prima zo.

Ik zou alleen je nrs juist wel eens in een band arrangement willen zien/horen..

Ken je Ani DiFranco btw, want daar doet t me met wat fantasie wel aan denken..


Grt R!

hendrix2
4 augustus 2008, 19:00
Ik vind het nummer ook goed.

De gitaar is niet super, maar ook niet slecht. Ik hou dikwijls mijn hart vast als ik meisjes zie die zichzelf willen begeleiden, maar bij jou hoeft dat niet. Je doet het op een degelijke manier, met gevoel voor ritme. Niets storends aan of opvallend ofzo. Als je bezig blijft zoals je nu doet, dan wordt dat nog beter hoor. (zie dit nu niet negatief ofzo hé).

Als je nog wat verbeterd op gitaar, dan kan je er echt uitspringen. Kijk maar naar iemand als KT Tunstall, die kan mooi zingen en erg goed gitaar spelen, en dat spreekt (mij althans) toch erg aan.

Maar nogmaals, nummer is goed, met een leuk refrein dat zelf al een dag in mijn kop heeft gezeten. Goeie tekst, goeie begeleiding, goed bezig dus.

Mr.Fingers
4 augustus 2008, 19:05
Inderdaad, dat wijsje zit ook al een gehele namiddag in m'n kop...

Eef
4 augustus 2008, 19:12
Zo slecht is je gitaarspel nou ook weer niet.. Zolang je maar kan doen wat je ermee wil doen. Jij gebruikt t enkel en alleen als begeleiding bij je zang. En t zit niet vol met gigantische vauten... Mensen zien een singer songwriter die prima (schattige) liedjes schrijft.. Heeft dan weinig zin om je gitaarspel af te fikken omdat je niet soleerd, sweeped en shred lijkt me. Neuh, tis prima zo.

Ik zou alleen je nrs juist wel eens in een band arrangement willen zien/horen..

Ken je Ani DiFranco btw, want daar doet t me met wat fantasie wel aan denken..


Grt R!

Ik ken haar niet nee, zal haar eens YouTuben. En ik denk dat je met dat 'schattige liedjes' wel de spijker op z'n kop slaat :seriousf: Verdikkeme, ik moet ook eens wat stoerdere nummers gaan schrijven... Weet je wat het grootste probleem is met mijn gitaarspel? Ik kan eigenlijk maar één slagje... :chicken: Als ik nou kon tokkelen, zou dat al voor wat variatie zorgen... daar moet ik écht aan werken.


Ik vind het nummer ook goed.

De gitaar is niet super, maar ook niet slecht. Ik hou dikwijls mijn hart vast als ik meisjes zie die zichzelf willen begeleiden, maar bij jou hoeft dat niet. Je doet het op een degelijke manier, met gevoel voor ritme. Niets storends aan of opvallend ofzo. Als je bezig blijft zoals je nu doet, dan wordt dat nog beter hoor. (zie dit nu niet negatief ofzo hé).

Als je nog wat verbeterd op gitaar, dan kan je er echt uitspringen. Kijk maar naar iemand als KT Tunstall, die kan mooi zingen en erg goed gitaar spelen, en dat spreekt (mij althans) toch erg aan.

Maar nogmaals, nummer is goed, met een leuk refrein dat zelf al een dag in mijn kop heeft gezeten. Goeie tekst, goeie begeleiding, goed bezig dus.

Hier raak je een gevoelige snaar, want KT is mijn heldin en grootste 'voorbeeld', al heb ik een hekel aan dat woord :)

"zie dit nu niet negatief ofzo hé", zeg je... ik geloof dat ik me wel erg heb lopen aanstellen hè, de afgelopen dagen, dat je nu zó voorzichtig met me omspringt. :chicken: Ik ben erg blij met je post namelijk, en ik kan er niets in terug vinden wat ik negatief zou kunnen opvatten.

Tho
4 augustus 2008, 21:24
het is leuk, maar probeer meer dynamiek in je spel te gooien. Hier en daar wat meer accent leggen op akkoorden bijvoorbeeld, op een kleine pull-off ergens. Het is nogal plain zo.

Je bent qua zang heel erg vooruit gegaan, alleen het mist power. Wees niet bang om uit te halen en er een randje bij te pakken.

Eef
4 augustus 2008, 21:52
het is leuk, maar probeer meer dynamiek in je spel te gooien. Hier en daar wat meer accent leggen op akkoorden bijvoorbeeld, op een kleine pull-off ergens. Het is nogal plain zo.

Je bent qua zang heel erg vooruit gegaan, alleen het mist power. Wees niet bang om uit te halen en er een randje bij te pakken.

Dat betwijfel ik eerlijk gezegd, dat mijn zang vooruit is gegaan... Ik denk dat mijn stem in dit liedje beter klinkt, omdat het liedje mijn stem toevallig erg goed ligt, eigenlijk. En dat van die power heb je eerder gezegd, ik weet dat dat een leerpunt is voor mij, misschien is het wel leuk om speciaal met die reden een nieuwe versie op te nemen. Ik denk alleen wel dat daar ook gewoon goede techniek bij komt kijken die ik nog niet beheers. Ik heb nog niet zoveel zanglessen gehad.

Goed punt wat die dynamiek betreft. Maar eh... [noob-mode]wat is een pull-off?[/noob mode] :chicken:

Tho
4 augustus 2008, 22:13
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd, dat mijn zang vooruit is gegaan... Ik denk dat mijn stem in dit liedje beter klinkt, omdat het liedje mijn stem toevallig erg goed ligt, eigenlijk. En dat van die power heb je eerder gezegd, ik weet dat dat een leerpunt is voor mij, misschien is het wel leuk om speciaal met die reden een nieuwe versie op te nemen. Ik denk alleen wel dat daar ook gewoon goede techniek bij komt kijken die ik nog niet beheers. Ik heb nog niet zoveel zanglessen gehad.

Goed punt wat die dynamiek betreft. Maar eh... [noob-mode]wat is een pull-off?[/noob mode] :chicken:

eh ja.. god wat is een pull-op. Zeg maar als je een akkoord hebt, kan je altijd nog een kleine variatie maken door een andere noot even in te drukken. Dat bedoel ik snappie?

Ik heb overigens ook nooit zanglessen gehad hoor. Dat drukpunt moet je gewoon 'voelen'. De eerste paar keer ga je waarschijnlijk hoesten van de kriebel. Verder ook veel dingen mee proberen te zingen die je helemaal niet haalt. Het zal steeds beter gaan

Mr.Fingers
4 augustus 2008, 22:17
Goed punt wat die dynamiek betreft. Maar eh... [noob-mode]wat is een pull-off?[/noob mode] :chicken:

Overgang van een sus4 naar een gewoon akkoord bijvoorbeeld, zonder die snaar aan extra aan te slaan met de rechterhand. Je "maakt" die noot door de linkervinger snel van de snaar te halen via een zijdelingse beweging, waardoor je de snaar "aanslaat" met die vinger...

Zo dus (in combinatie met "hammer on", wat het omgekeerde is)

http://www.youtube.com/watch?v=p7sohIbmIXU

Tho
4 augustus 2008, 22:23
Overgang van een sus4 naar een gewoon akkoord bijvoorbeeld, zonder die snaar aan extra aan te slaan met de rechterhand. Je "maakt" die noot door de linkervinger snel van de snaar te halen via een zijdelingse beweging, waardoor je de snaar "aanslaat" met die vinger...

Zo dus (in combinatie met "hammer on", wat het omgekeerde is)

http://www.youtube.com/watch?v=p7sohIbmIXU

Ha dank je, ik had even een nerd nodig

Mr.Fingers
4 augustus 2008, 22:49
Ha dank je, ik had even een nerd nodig

Dank u wel om me met m'n titel aan te spreken!

Eef
4 augustus 2008, 22:56
Overgang van een sus4 naar een gewoon akkoord bijvoorbeeld, zonder die snaar aan extra aan te slaan met de rechterhand. Je "maakt" die noot door de linkervinger snel van de snaar te halen via een zijdelingse beweging, waardoor je de snaar "aanslaat" met die vinger...

Zo dus (in combinatie met "hammer on", wat het omgekeerde is)

http://www.youtube.com/watch?v=p7sohIbmIXU

De linkervinger?! Ik weet niet of ik die wel heb... :chicken:

Ik ga het filmpje wel even bekijken.

Tho
4 augustus 2008, 22:57
De linkervinger?! Ik weet niet of ik die wel heb... :chicken:

Ik ga het filmpje wel even bekijken.

dat is pink in vlaanderen

Eef
4 augustus 2008, 22:58
dat is pink in vlaanderen

Huh? Ik dacht dat ik het snapte, maar nu juist niet meer... ik dacht dat hij de vingers van mijn linkerhand bedoelde.

Mr.Fingers
4 augustus 2008, 23:01
Ja, dat bedoel ik ook, linkervinger = vingers van de linkerhand (ik was wat snel met posten, en heb over deze fout heengelezen). Meestal doe je dat met je pink, maar je kan ook perfect pull offs doen met je ringvinger (van A naar Asus2), of hammerons (van Asus2 naar A) bvb...

Eef
4 augustus 2008, 23:06
Ik weet nu inderdaad wat je bedoelt. Ik pas dit tot nu toe toe in één van mijn liedjes, maar ik vind het nog erg moeilijk om de klank er goed uit te krijgen. Oefenen oefenen oefenen! :) Zal snel eens kijken of ik het ook leuk kan gebruiken in Mirror Street... maar ik moet het ook weer niet in élk liedje gaan doen hè? Dat wordt dan ook weer zo saai...

Mr.Fingers
4 augustus 2008, 23:12
Als je ergens een D akkoord hebt, kan je snel even, vlak voor je naar het volgend akkoord gaat even een Dsus4 "hammeron-en", en dan snel terug "pull offen", zodat je een "tingeling" geluidje krijgt... (jezus, ik lijk zelf wel iemand van de josti-band)

Eef
4 augustus 2008, 23:16
Als je ergens een D akkoord hebt, kan je snel even, vlak voor je naar het volgend akkoord gaat even een Dsus4 "hammeron-en", en dan snel terug "pull offen", zodat je een "tingeling" geluidje krijgt... (jezus, ik lijk zelf wel iemand van de josti-band)

Ja ik weet wat je bedoelt, ik moet alleen wel heel hard gaan oefenen ;)

Solidkick
5 augustus 2008, 08:04
Je kunt nog wel wat winst behalen door te gaan schrappen in je tekst.
Sommige zinnen zijn te lang waardoor je gehaast moet zingen.
Door slechts een aantal woorden aan te passen (of the schrappen) krijg je veel meer rust.
Je kunt dan rustiger zingen en de tekst is meer to the point.

Een voorbeeld:
Sometimes I wish I could grow some Superwoman muscles
Door de woorden 'Sometimes' en 'some' weg te halen loopt de zin veel lekkerder maar blijft de kern van de boodschap overeind.
Schrijven is schrappen!

just my 0.02

Jeroen76
5 augustus 2008, 08:27
Okee hier is dan mijn kritiek;

Ooit van Amy Mc Donald gehoord? Dat is een beetje de setting waarin ik dit liedje zou plaatsen. Dus minimaal een gitaar erbij halen om zo de accenten makkelijker te leggen. Verder zou ik iets meer variëren in de snaren die je gebruikt, je hoeft ze immers niet allemaal aan te slaan en bij sommige stukken kun je zo gemakkelijker wat aanzetten of afzwakken.

Verder lekker losjes gaan spelen, het komt me wat verkrampt over en dat zal ongetwijfeld met de camera te maken hebben. Als ik mezelf opneem doe ik dat meestal op een oude cassetterecorder die ik maar laat lopen. Er staat dan vaak na een keer of drie wel een bruikbaar exemplaar op. Soms gewoon omdat je vergeet dat de band draait en je lekker ontspannen speelt.

Go On Lady,
Jeroen

Eef
7 augustus 2008, 14:34
Je kunt nog wel wat winst behalen door te gaan schrappen in je tekst.
Sommige zinnen zijn te lang waardoor je gehaast moet zingen.
Door slechts een aantal woorden aan te passen (of the schrappen) krijg je veel meer rust.
Je kunt dan rustiger zingen en de tekst is meer to the point.

Een voorbeeld:
Sometimes I wish I could grow some Superwoman muscles
Door de woorden 'Sometimes' en 'some' weg te halen loopt de zin veel lekkerder maar blijft de kern van de boodschap overeind.
Schrijven is schrappen!

just my 0.02

Je hebt gelijk, ik heb af en toe teveel tekst in mijn melodie gepropt, maar het voorbeeld wat jij noemt is nou net niet van toepassing, omdat ik die 'some' die daar staat helemaal niet zing. Ben vergeten die uit de songtekst te schrappen. De 'Sometimes' vind ik zelf niet storend, maar dat komt ook doordat ik die (volgens mij) inmiddels anders time dan in het filmpje.

Zijn er nog andere zinnen die je storend lang vindt?


Okee hier is dan mijn kritiek;

Ooit van Amy Mc Donald gehoord? Dat is een beetje de setting waarin ik dit liedje zou plaatsen. Dus minimaal een gitaar erbij halen om zo de accenten makkelijker te leggen. Verder zou ik iets meer variëren in de snaren die je gebruikt, je hoeft ze immers niet allemaal aan te slaan en bij sommige stukken kun je zo gemakkelijker wat aanzetten of afzwakken.

Verder lekker losjes gaan spelen, het komt me wat verkrampt over en dat zal ongetwijfeld met de camera te maken hebben. Als ik mezelf opneem doe ik dat meestal op een oude cassetterecorder die ik maar laat lopen. Er staat dan vaak na een keer of drie wel een bruikbaar exemplaar op. Soms gewoon omdat je vergeet dat de band draait en je lekker ontspannen speelt.

Go On Lady,
Jeroen

Een gitaar erbij halen..? Bedoel je een extra gitarist? Da's makkelijker gezegd dan gedaan, ik geloof niet dat ik er al aan toe ben om met een band te gaan werken eigenlijk :chicken:

Ik had zelf niet door dat ik verkrampt speelde en dat hoor ik ook niet terug. Maar ik zal er op gaan letten :) En wat jij zegt doe ik ook altijd, ik zet de camera aan en speel het liedje een paar keer achter elkaar. Na een tijdje vergeet je dan inderdaad dat het 'perfect' moet zijn omdat je toevallig opneemt.

Solidkick
7 augustus 2008, 16:17
wat jij noemt is nou net niet van toepassing, omdat ik die 'some' die daar staat helemaal niet zing.
Ha ja, die zat ik er iid zelf bij te zingen nav de tekst :seriousf: Touche.

Stefan. Ptzl
7 augustus 2008, 22:00
Leuk lied maar het zou beter 'verkopen' met een goeie micro op gitaar en stem! mss een klein percussie spoortje op de achtergrond en baslijntje! ;)


en euh....... OEPS :p

Eef
7 augustus 2008, 23:03
Ik heb dit maar opgenomen met mijn digitale camera om een idee te geven. Opname-apparatuur kan ik me nog even niet veroorloven, laat staan bandleden :seriousf: Komt allemaal nog wel...

VHsologitarist
8 augustus 2008, 00:16
Ik vind persoonlijk niet mooi omdat:
1) lijkt te ingestudeerd, je straalt een koude emotie uit
2) gitaar klinkt te iel (door spel? of opname?)
3) de melodie te zoetsappig is (hou daar persoonlijk niet van, omdat je 1001 van dit soort sing and songwriter teksten hebben die duidelijk apart van de melodie zijn geschreven).

gr
fer



p.s. zie het als opbouwend kritiek!

Eef
8 augustus 2008, 17:11
Hoi Fer,

1) Waarschijnlijk komt dat juist door het gebrék aan studie, haha. Zoals je misschien wel ziet in 't filmpje, kijk ik steeds naar de monitor van mijn pc voor de tekst. Ik had het liedje pas net geschreven. Ik hoop dat je verbetering ziet als ik het over een maand bijv. weer opneem of live zing.

2) Denk dat het door mijn spel komt.

3) Beetje flauw dat je meteen concludeert dat de tekst apart van de melodie geschreven is, dat is gewoon niet waar. Je had het ook even kunnen vragen, melodie en tekst kwamen namelijk tegelijk. En da's niet bij al mijn liedjes zo, maar bij dit liedje toevallig wel.
Ik persoonlijk vind de melodie niet zoetsappig, ik vind het wel swingend :???: Kwestie van smaak?

-geert-
8 augustus 2008, 17:26
Ik vind de melodie eigelijk ook wel swingend :D, kan juist wel horen dat het tegelijk is verzonnen zegmaar(gitaar&zang). Misschien zou je wat meer variatie in je zang kunnen brengen, bijvoorbeeld de laatste mirror street (voor oeps:D) ietje andere toonhoogte zingen bv.En ik vind zelf dat het gitaargeluid er niet zo mooi op staat, maar dat is meer de opname. In ieder geval wel knap, ook van die tekst enzo, lijkt mij echt lastig om teksten te schrijven.

Eef
8 augustus 2008, 17:48
Dankjewel voor je reactie Geert! Goeie tip wat die variatie in toonhoogte betreft, ik zal eens kijken :)

VHsologitarist
8 augustus 2008, 23:28
Hey eef,

Echt niet lullig bedoeld, sorry als ik je onbewust heb aangevallen over punt 3).
Ik moet je bekennen dat ik nooit op de inhoud van de teksten let, maar meer de melodielijn. Op één of andere reden pakt de melodielijn van je zang mij niet. Dus vandaar dacht ik dat de volgorde eerst tekst verzonnen en daarna de melodie. Ben trouwens ook geen fan van sing & song write, maar als ik een voorbeeld moet nemen waarbij ik die klik wel heb is het nummer 'like the way i do', al word je er wel dood mee gegooid in café's. Maar muziek is als een schilderij. Je moet er smaak voor hebben. En smaken verschillen, dus let niet op mijn posts, ik ben niets anders dan een jonge muzikant die wat aanrotzooit op de flamencogitaar ;) haha, totaal andere wereld dus.

Eef
8 augustus 2008, 23:56
Ik heb het niet persoonlijk opgevat hoor, don't worry. Ben al lang blij als mensen de moeite nemen om even te kijken en feedback te geven. En ik kan echt wel wat met je post! Dankjewel dus :D Denk alleen wel dat we een totaal verschillende smaak hebben ;)

gitariste Rinske
12 augustus 2008, 20:45
Klinkt goed!
groetjes

Eef
12 augustus 2008, 22:45
Dank je ;)

marter544
13 augustus 2008, 18:02
Klinkt zekers goed, je hebt duidelijk talent voor zingen. Nou 1 tip, ik heb gelezen dat je het liefst alleen je nummers speelt en zingt, nu is mij opgevallen dat je in al je nummers hetzelfde slagje gebruikt. Ga eens proberen wat nummers van anderen te spelen en eventueel zingen, en zo wat meer slagjes in je hoofd te krijgen, om daar wat variatie in te krijgen, of wat ook mooi is voor sommige nummers, fingerpicken, gewoon simpele dingen, maar daar wordt het (denk ik), nog mooier van. Iig, keep it comin'!

Eef
13 augustus 2008, 18:17
Dankjewel voor je reactie. Dit is niet de eerste keer dat ik die tip krijg ;) en ik weet dondersgoed dat ik moet gaan zorgen voor meer variatie in mijn slag. Fingerpicking kan ik nog niet goed, en ik weet dat dit allemaal inderdaad een kwestie van oefenen is, maar op het moment komt het daar niet van. Ik heb zelfs nog eens op GN beloofd dat ik geen nieuwe liedjes meer zou schrijven tot ik beter kon spelen, maar de inspiratie is gewoon niet te stoppen... :D

beruk
24 augustus 2008, 01:52
Schitterende stem!, zal niet herhalen wat al die andere gitaristen al noemden.
zie ik op je site dat je volgende maand in het schitterende n'gein optreed, als ik niet mijn aanstaande kind moet flessen zal ik effies langskomen. (die pianist bij domstad live.... ik weet et niet.)

Eef
25 augustus 2008, 21:53
Nou, weet je wat 't is... We hebben het hele liedje welgeteld één keer geoefend. Ik had hem een droog akkoordenschema gegeven op papier, en werkelijk, het klonk meteen fantastisch. Maar hij vroeg of ik voor de show de songtekst met de akkoorden erboven wilde geven.. dat vond ie fijner. Het resultaat was dus dat filmpje... Je ziet mij af en toe vertwijfeld zijn kant op kijken, ik was hem compléét kwijt :( Hij kan 't best, maar alleen met een akkoordenschema met alleen blokjes akkoorden en geen tekst erbij!!! Haha