PDA

View Full Version : Hartke Bass Attack, doen of niet doen?



MartijnTimmermans
2 augustus 2008, 21:22
Goeieavond!

Ik weet niet of dit in in het goede subforum is geplaats maar dit leek mij de beste plek.
De zangeres van mijn band heeft laatst een PA-systeem aangeschaft en daarom heb ik een DI-box nodig.
Na een tijdje op internet te hebben gezocht heb ik twee mogelijkheden in mijn hoofd. Ofwel ik ga voor goedkoop en ik koop een simpele DI-box van Behringer of ik koop een Hartke Bass Attack.
Deze leek mij namelijk wel vet én hij heeft er een DI inzitten.
Nu is mijn vraag of dit pedaal echt iets zal toevoegen aan mijn sound.

Gr's,

Martijn

vincent136
3 augustus 2008, 11:09
Wanneer je een DI koopt moet je wel een goede kopen en geen cheap ding, daar word je sound niet beter van hoor..

Welke basamp gebruik je nu dan?

MartijnTimmermans
3 augustus 2008, 11:35
Ik heb nu een behringer ultrabass. De DI die ik op het oog heb is de DI-100.
Ik heb deze vaker gebruikt en ik vond hem echt niet slecht klinken.

HANNESSTINKT
11 augustus 2008, 15:30
ik zou het doen ookal koop je later een betere duurdere voor nu is het een super ding ik ga er zelf ook eentje halen :)

B-bass
20 augustus 2008, 03:15
op de behringer ultrabass zit een D.I. out. dus eigenlijk heb je die extra D.I. niet nodig, tenzij je alleen het geluid van je bas wilt hebben. en misschien daarbij nog het geluid van je versterker.
gebruiken jullie de P.A. installatie om de hele band uit te versterken? of is het alleen voor haar zang?

B_2_the_a
20 augustus 2008, 03:20
als je het serieus aan wil pakken: aphex bass exciter, sowieso erg fijn pedaaltje om over je amp te gebruiken, maar heeft ook gelijk een goeie d.i. uitgang

verder raad ik de BSS AR 133 aan, ongeveer de standaard in de live wereld! Erg goed klinkend, alhoewel ik ook veel met een behringer d.i. 100 werk, niets mis mee... Natuurlijk niet zo goed als de BSS of andere, maar wel 100 euro goedkoper!

Valentijn
20 augustus 2008, 11:51
veel versterkers met ingebouwde DI stellen neit veel voor (kwaliteit dat er uit komt). De reputatie van Behringer kennende zou ik er dus ook liever een aparte DI tussen zetten.

Maar als die PA line ingangen heeft hoef je niet eens een DI te gebruiken... zijn best wat (professionele) bassisten die over een zanginstallatie spelen ipv een basversterker

Wiellem
20 augustus 2008, 12:03
Koop gewoon een versterker, klinkt altijd beter dan over de PA

Valentijn
20 augustus 2008, 12:38
hij heeft al een versterker

en t klinkt niet altijd beter dan over PA..

Wiellem
20 augustus 2008, 12:39
hij heeft al een versterker

en t klinkt niet altijd beter dan over PA..

Sorry post niet goed begrepen.

Klink alleen beter over Pa als het een superdure met bassspeakers is leek mij, iets wat ik niet kan afleiden uit de beginpost

B_2_the_a
20 augustus 2008, 13:37
Maar als die PA line ingangen heeft hoef je niet eens een DI te gebruiken... zijn best wat (professionele) bassisten die over een zanginstallatie spelen ipv een basversterker

met een d.i. ertussen

het is geen line niveau, maar instrument niveau... Tenzij je mengpaneel een Hi-z ingang heeft kan het. Daarnaast kan je beter een d.i. ertussen hangen om signaal over te houden na zo'n afstand!

MartijnTimmermans
20 augustus 2008, 15:47
Ik heb toch maar de DI-100 besteld. En ik weet niet waar er ergens een DI-out op mijn versterker zit, want ik kan hem niet vinden.

B_2_the_a
20 augustus 2008, 15:50
goeie keuze...
helemaal niets mis mee, beste behringer d.i. :)