PDA

View Full Version : Red Reverse Fuzz Factory



stonerdaf
2 augustus 2008, 19:26
Met de lage dollar ook even een aankoopje geriskeerd in de joenaaitetsteets.

linkje (http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=190240279663)

Vond 'm per toeval en was op slag verk(n)ocht aan dat spiegelschrift en het rode kleurtje.

Alleen kan ik er quasi niks over terugvinden op het net, en bijgevolg weet ik niet / vraag ik me af of dit nu een koopje is (lijkt me wel, gezien de prijs voor een "gewone" Fuzz Factory) of de zoveelste verkoopstruc (limited edition lijkt wel niks voor te stellen in het Zvex wereldje, er zijn tig limited edition FF (en andere pedaaltjes ook trouwens)).

Herman
2 augustus 2008, 19:44
Haha, wat een supervétte FuzzFactory, past ook precies bij die gasten!
Weet er verder weinig over te vertellen, maar ben benieuwd of je straks eens de jouwe naast een standaard FF kunt leggen en kijken of er verschil in geluid in zit..

stonerdaf
3 augustus 2008, 11:10
... maar ben benieuwd of je straks eens de jouwe naast een standaard FF kunt leggen en kijken of er verschil in geluid in zit..


Cool idee, maar ken helaas niemand die een FF heeft, dus als iemand zich geroepen voelt...

Ben ondertussen al wat meer te weten gekomen:

het doosje zou positief geaard zijn ipv negatief (geen idee wat het verschil is) en er zouden RCA transistoren in zitten die in de gewone FF niet zitten (ook al geen idee wat dat betekent).

Hier iemand die me wat wijzer kan maken ?

^smurf
3 augustus 2008, 11:55
positief vs negatief geaard:
de + van de voeding is de aarde, vs de - van de voeding is de aarde, dus jou ff werkt op -9V ipv +9V
gevolg: andere connector nodig dan de standaard boss adapter (die is center negative, jij hebt center positive nodig)

stonerdaf
3 augustus 2008, 13:09
Aha, cool, dat wist ik dus niet, bedankt.

Heeft dat een invloed op de sound ?

Maar denk dat ik 'm gewoon met een batterijtje ga voeden, die dingetjes schijnen lang mee te gaan bij Zvex.

Mitch
3 augustus 2008, 14:18
Heeft dat rode kreng dan überhaupt wel een 9V adapter ingang? Dat vond meneer Vex maar lastig, vroeger. Niet cool ook. Maar goed, als -ie er één heeft kun je 'm dus niet aan een dais chain hangen met andere negative ground pedalen (wat bijna alles op de markt is). Je zou 'm wel in zijn eentje aan een adapter kunnen hangen.
Andere torren, sja, dat geeft een subtiel andere sound. Hij zal misschien een tijdje zonder zijn gebruikelijke transistors hebben gezeten en er op deze manier een leuke draai aan hebben willen geven, zou me niets verbazen. Of hij kon een partijtje positive ground torren op de kop tikken voor weinig en dat met wat marketing blabla leuk wegzetten. De oude fuzzfaces hadden ook bijna allemaal positive ground, dus ja, vintage-verantwoord en zo...

Ik hoop voor je dat dat ding een collectors item is/wordt want ik vind het op dit moment belachelijk veel geld voor een fuzz factory.

stonerdaf
3 augustus 2008, 14:44
Ik denk niet dat er een 9V ingang op zit, zou me verwonderen aangezien ie't inderdaad op geen enkele van z'n pedaaltjes installeert. Kan 'm dus inderdaad niet op m'n Power Brick aansluiten, maar da's niet zo'n onoverkomelijk probleem. Het "schijnen" nogal zuinige pedaaltjes te zijn.

Wat de prijs betreft, 459 $ is momenteel een 295 €; inderdaad veel geld voor een fuzz, maar valt eigenlijk best mee in vergelijking met de gewone FF's die toch ook zoiets kosten. Wou er sowieso eentje kopen, en deze vond ik best wel grappig.

Vraag me wel af als er ooit zo'n transistor kapot is aan het ding, in hoeverre de "lifetime warranty" die Vex op z'n spullen geeft dan nog aanspreekbaar is.

Mitch
3 augustus 2008, 14:57
Als die transistor dood gaat vervalt de levenslange garantie natuurlijk. Dood is dood.

imlikeajungle
3 augustus 2008, 15:09
295 euro excl. verzending en excl. de kleine 25% belastingen die daar bovenop komt maakt het wél een dure FF, maar als jij er gelukkig mee bent maakt dat natuurlijk geen drol uit.

Herman
3 augustus 2008, 15:50
Als je gewoon een normale FF wil zou je misschien inderdaad nog even kunnen wachten, op marktplaats komen ze wel eens voorbij, en dan betaal je er over het algemeen iets van 150 euro voor.. dat is dan toch al de helft, en zou je van de andere 150 euro ook iets leuks kunnen kopen. Maar als dit degene is die je wil..waarom niet?

*Ps, dan heb ik het over de goedkope niet handgeschilderde versie

Gho$t
4 augustus 2008, 08:44
Ik denk niet dat er een 9V ingang op zit, zou me verwonderen aangezien ie't inderdaad op geen enkele van z'n pedaaltjes installeert. Kan 'm dus inderdaad niet op m'n Power Brick aansluiten, maar da's niet zo'n onoverkomelijk probleem. Het "schijnen" nogal zuinige pedaaltjes te zijn.

Je kan er wel een powerplate bij kopen, daar zit een 9v aansluiting op. Is gewoon i.p.v. de originele bodem plaat en wordt aan de batterij aansluiting aangeloten.

Buiten de apparte paint-job is er geen verschil met de "normale" fuzz factory hoor. eigenlijk is hij dus volgens mij niet veel meer waard aangezien de allemaal met de hand geschilderd zijn. Het is maar net wat je wil geven voor een net iets andere look.