PDA

View Full Version : epiphone g400 vs g310



Jdrokker
2 augustus 2008, 18:12
hoi
ik had weer eens even een vraagje en dat is : wat is het verschil tussen de epiphone sg-g310 en de sg-g400 de g310 lijkt meer op de echte gibson met de slagplaat over de hele body maar is de g310 ook slechter qua kwaliteit dan de g400 want de g310 is een stuk goedkoper. of moet ik zo net zo zien als de les paul standart en de 100?? en heeft de 310 dan ook een neckplate of is die net als de g400 gelijmd??

graag reacties

Mr.Fingers
2 augustus 2008, 18:14
g310 = multiplexbak, met geschroefde hals (en neckplate dus), dotinlays, rommelhumbuckers

g400 = houten gitaar, gelijmde hals, trapezoid inlays (zoals het hoort), goede humbuckers

robert-gitarist
2 augustus 2008, 18:15
hoi
ik had weer eens even een vraagje en dat is : wat is het verschil tussen de epiphone sg-g310 en de sg-g400 de g310 lijkt meer op de echte gibson met de slagplaat over de hele body maar is de g310 ook slechter qua kwaliteit dan de g400 want de g310 is een stuk goedkoper. of moet ik zo net zo zien als de les paul standart en de 100?? en heeft de 310 dan ook een neckplate of is die net als de g400 gelijmd??

graag reacties

Edit, Fingers was me dus voor :D

Jdrokker
2 augustus 2008, 18:16
welke is beter??

robert-gitarist
2 augustus 2008, 18:16
welke is beter??


G400.......

Mr.Fingers
2 augustus 2008, 18:17
rommel multiplex (g310) <-> degelijk hout (g400)

rarara :stop:


Je kan stellen, hoe hoger de nummer, hoe beter de gitaar)

Jdrokker
2 augustus 2008, 18:18
dus de 310 is ongeveer het zelfde als bij de les paul je de les paul 100 en de standart heb

robert-gitarist
2 augustus 2008, 18:22
dus de 310 is ongeveer het zelfde als bij de les paul je de les paul 100 en de standart heb

Ja duh!

Gebruik anders eens de zoekfunctie.. :chicken:

Mr.Fingers
2 augustus 2008, 18:22
ja


ennogwattekens

Jdrokker
2 augustus 2008, 18:22
o ja?????????

robert-gitarist
2 augustus 2008, 18:23
o ja?????????


Poging doen om je posts op te krikken ofzo :stop:

Mr.Fingers
2 augustus 2008, 18:23
o ja?????????

JA!
http://www.hilaliya.com/noob_tn.jpg

Soundscape
2 augustus 2008, 18:25
Dat plaatje is humor. :) Anyway het schijnt dat de oudere exemplaren van de G-400 (uit Korea) beter zijn dan de huidige (gebouwd in Indonesië geloof ik). Dus als je er een kunt vinden tweedehands, zou dat een leuke koop kunnen zijn voor je.

robert-gitarist
2 augustus 2008, 18:28
Dat plaatje is humor. :) Anyway het schijnt dat de oudere exemplaren van de G-400 (uit Korea) beter zijn dan de huidige (gebouwd in Indonesië geloof ik). Dus als je er een kunt vinden tweedehands, zou dat een leuke koop kunnen zijn voor je.


Zit meer tussen de oren hoor ;)
Epiphone blijft een massaproductie. Je kunt een goede er uit vissen of een die iets minder aan voelt of minder goed is afgewerkt (denk hierbij aan de fretjes). Ik heb dat ook lang gedacht maar geloof me 9 van de 10 zijn gewoon goed en prima afgewerkt zowel Chineese als Koreaanse.

Mr.Fingers
2 augustus 2008, 18:30
Ik heb ze zelf beiden gehad (oude koreaan en nieuwe chinees), en ik vond echt wel dat de koreaan beter was als de chinees. Voelde veel steviger aan, hing perfect in balans, en was qua sound & lakwerk bijna Gibson waardig... De Chinees daarentegen... Die heb ik maar 1 week gehad

BamBuFan1
2 augustus 2008, 19:02
Ik heb ze zelf beiden gehad (oude koreaan en nieuwe chinees), en ik vond echt wel dat de koreaan beter was als de chinees. Voelde veel steviger aan, hing perfect in balans, en was qua sound & lakwerk bijna Gibson waardig... De Chinees daarentegen... Die heb ik maar 1 week gehad

Ik had laatst voor het eerst in mijn leven een Chinese Epi G400 in handen en vond hem eerlijk gezegd waardeloos. Hij voelde dun en slap aan, en klonk ook zo. Als die gitaar model staat voor de kwaliteit van de huidige Epiphones dan ziet het er niet best uit. Dan maakten ze een jaar of tien terug inderdaad veel betere gitaren.

Squier4ever
2 augustus 2008, 19:09
ik heb sinds deze week een chinese dot en dat is echt absoluut een goeie gitaar, klinkt erg lekker en netjes afgewerkt.

Nicolaas
2 augustus 2008, 19:24
ik heb sinds deze week een chinese dot en dat is echt absoluut een goeie gitaar, klinkt erg lekker en netjes afgewerkt.

Zelfde hier! Net een chinees gehaald, en klinkt en speeld fijn. Nu heb ik geen
ervaring met een Koreaan, maar die willen nog wel eens staar krijgen of
uithongeren. (A)

Maar ga de elementen vervangen met SD. Maar zeker de G-400!!!

robert-gitarist
2 augustus 2008, 21:13
Zelfde hier! Net een chinees gehaald, en klinkt en speeld fijn

En welk nummer van de menukaart is het geworden? :D Peking eend? ;)

Ik heb ook een Epiphone LP die gemaakt is in China en die doet niks onder voor de andere 3 die ik heb die wel in Korea gemaakt zijn :) Zoals ik al zei, je kunt van de 10 Epiphone LP's of SG's een aantal hele goeie vinden en een paar die minder zijn.

Levitation
3 augustus 2008, 01:01
Ik heb al 5 jaar een Koreaanse G310 uit 2002. Ik ben er nog altijd even verliefd op als in het begin. Deze gitaar heb ik op menig forum al door dik en dun verdedigd.

Een kameraad van mij heeft al 6 jaar een Koreaanse G400, en we vinden beiden dat de G310 toch wel leuker in de hand ligt.
De G400 zal ongetwijfeld wel bedoeld zijn om van betere kwaliteit te zijn dan de G310, maar qua sound heb ik alvast nooit veel verschil gehoord.
Ondertussen speel ik ook al een dik jaar met SD pickups in de mijne en voor mij klinkt die gitaar nu perfect voor hetgeen ik er in totaal voor betaald heb (400 euro, want toendertijd kostte die gitaar nog zo'n 300 euro).

Wat de heisa rond Chinese modellen betreft; ik heb ook een handcrafted in China Les Paul Custom en eigenlijk ben ik van die gitaar ook wel tevreden (al zijn Les Pauls iets minder mijn ding).

Bij zulke budgetgitaren lijkt het mij echt een kwestie van geluk te hebben en net dat ene GOEDE modelletje uit de zoveel geproduceerde vast te krijgen.

Nicolaas
3 augustus 2008, 01:41
En welk nummer van de menukaart is het geworden? :D Peking eend? ;)

Dude niet zo bekrompen! Zie ik er uit als of ik Peking eend eet? Babi pang gang
for life! (Hoe je dat ook schrijft) :chicken:

Igos du Iskana
4 augustus 2008, 14:05
Aan de andere kant, je kunt ook geluk hebben.
Ik heb een SG special, nog simpeler dan de G-310, maar die klinkt en speelt ongelofelijk fijn. Ik heb vorige week een Gibson SG special faded in handen gehad niet niets beter speelde dan die Epi. De afwerking is absoluut rommelig, maar dat zegt niet persé iets over de speelbaarheid van het instrument en de klank. (hoewel nieuwe pickups eigenlijk wel een must zijn) :rockon:

bassej
4 augustus 2008, 14:51
vriend van me heeft zo'n LP special 2 ofzo, ziet er niet uit , maar speelt wel als een tierelier

Jimwoud
4 augustus 2008, 16:00
Ik heb zelf die G310 gehad van een maat van me, had een neck-crack. Maar zijn niet echt lekkere gitaren, vind ze ook vrij dof klinken. gebruik hem af en toe om op te treden(meestal als backup), ze zijn lekker licht dus gemakkelijk omhoog te houden tijdens een show, hehe. Ik heb er wel andere humbuckers ingezet. Moet wel zeggen dat hij erg lekker speelt.

robert-gitarist
4 augustus 2008, 16:42
Dude niet zo bekrompen! Zie ik er uit als of ik Peking eend eet? Babi pang gang
for life! (Hoe je dat ook schrijft) :chicken:

Het was dan ook maar een flauw grapje hea :sssh:
En nee ik heb geen idee hoe je er uitziet..

Dekkz0r
4 augustus 2008, 16:58
Aan de andere kant, je kunt ook geluk hebben.
Ik heb een SG special, nog simpeler dan de G-310, maar die klinkt en speelt ongelofelijk fijn. Ik heb vorige week een Gibson SG special faded in handen gehad niet niets beter speelde dan die Epi. De afwerking is absoluut rommelig, maar dat zegt niet persé iets over de speelbaarheid van het instrument en de klank. (hoewel nieuwe pickups eigenlijk wel een must zijn) :rockon:


Ik heb ook een SG Special van epiphone met goeie (SD en Dimarzio) pickups, maar je merkt gewoon te erg dat t hout helemaal bagger is, die Dimarzo is zo ongelovelijk rommelig in de hals en het brugelement heeft totaal geen definitie, alleen "scheur". Alleen met actieve elementen zal dit een fijne gitaar kunnen worden denk ik.

Die SG-400 daarentegen heeft inderdaad gewoon goed houd en mochten de Epi HB's niet voldoen is het in ieder geval niet zonde van je geld om er qualiteit spul in te pleuren.

Qua afwerking heb ik overigens geen negatief commentaar op die SG special, da's allemaal prima. (alleen die pots :stop:, drama )

Igos du Iskana
4 augustus 2008, 17:15
Hmm dat zal dan ook wel onderling verschillen, ik heb een p-90 in de nek en die klinkt geweldig, zuiver en vult de humbucker in de brug geweldig aan. Over het hout heb ik eigenlijk ook niet zoveel over te klagen, afgezien dat het er niet uit ziet in de pickup-cavities. het resoneert verder wel hardstikke goed mee, ook zonder versterker klinkt ie eigenlijk kei hard.

trouwens, weet iemand wat voor'n tuner mechanismen er op zitten? ik wil er nieuwe op hebben maar weet eigenlijk niet wat ik voor type moet hebben, de zoekfunctie helpt hier niet zo goed bij.

StereoCrash
28 april 2009, 20:55
Hey, Kga binnenkort de Epiphone Sg G-310 halen..
Is die gitaar goed ? Daarnaast ga ik nog een Marshall versterker halen..
Goeie combie ?

Gothra
28 april 2009, 21:10
Hey, Kga binnenkort de Epiphone Sg G-310 halen..
Is die gitaar goed ? Daarnaast ga ik nog een Marshall versterker halen..
Goeie combie ?

als je nou even dit topic had gelezen.... dan zie je dat de g400 goed is, en de g310 gewoon crap...

Marshalls zijn vaak wel goede versterkers, welke ga je kopen? de Mg FX serie is goed om mee te beginnen als t over marshall gaat.

EDIT: wel goed dat je de zoekfunctie hebt gebruikt!!!

macwilliams
28 april 2009, 21:11
Killer combi, doen :ok:

Thiez
28 april 2009, 21:48
ik zou ook voor de G-400 gaan. Ik heb ze zelf beide getest en ben ook voor de G-400 gegaan. hij speelt lekkerder dan de 310. Ik heb er zelf 2 seymour duncan elementen ingezet en is echt een topgitaartje.

Marshall ligt het eraan welke je gaat. Ik vind de MG100DFX persoonlijk @#$(&#%! maar andere raden het aan als goede starter zie je wel.

Ik zou eerder kijken voor een degelijk 2ehandsje dan een goedkope nieuwe.
http://link.marktplaats.nl/241068646

Gothra
28 april 2009, 21:55
ik zou ook voor de G-400 gaan. Ik heb ze zelf beide getest en ben ook voor de G-400 gegaan. hij speelt lekkerder dan de 310. Ik heb er zelf 2 seymour duncan elementen ingezet en is echt een topgitaartje.

Marshall ligt het eraan welke je gaat. Ik vind de MG100DFX persoonlijk @#$(&#%! maar andere raden het aan als goede starter zie je wel.

Ik zou eerder kijken voor een degelijk 2ehandsje dan een goedkope nieuwe.
http://link.marktplaats.nl/241068646

ik heb de 50dfx, en ik vind t een goed versterker, mist alleen wat gain. De DRX serie wordt niet meer gemaakt trouwens. Het is nu de FX serie geworden, zitten wat extra's bij.

StereoCrash
28 april 2009, 21:55
als je nou even dit topic had gelezen.... dan zie je dat de g400 goed is, en de g310 gewoon crap...

Marshalls zijn vaak wel goede versterkers, welke ga je kopen? de Mg FX serie is goed om mee te beginnen als t over marshall gaat.

EDIT: wel goed dat je de zoekfunctie hebt gebruikt!!!

Oke.. Nah.. Kdenk toch maar dat ik die g310 misschien ga halen. ik zie wel veel mensen die het gebruiken en waar mooie geluid uit komt =]
dus ik ga er nog over na denken..

ik ga denk ik die MG FX halen ja. van 30 watt. is dat veel genoeg voor als je bijv. op school in de aula speelt xD ?

Gothra
28 april 2009, 22:08
Oke.. Nah.. Kdenk toch maar dat ik die g310 misschien ga halen. ik zie wel veel mensen die het gebruiken en waar mooie geluid uit komt =]
dus ik ga er nog over na denken..

ik ga denk ik die MG FX halen ja. van 30 watt. is dat veel genoeg voor als je bijv. op school in de aula speelt xD ?

dan kan je beter de 50watt nemen.

Doe ik ook altijd:

http://www.youtube.com/watch?v=aAMhsg50pgw

StereoCrash
28 april 2009, 23:02
dan kan je beter de 50watt nemen.

Doe ik ook altijd:

http://www.youtube.com/watch?v=aAMhsg50pgw

is voor het eerst dat ik een versterker koop en myn budget is nog laag als ik die 50 watt neem en gitaar.

geert1976
28 april 2009, 23:09
zo nu eerst maar eens wat tere zieltjes trappen.

koop geen nieuwe Epi SG, maar struin MP af voor een SG made in Korea, klinken stukken beter, heb vorige week een aantal nieuwe G400 in handen gehad en werd er niet vrolijk van.

of tik een goede 2e hands kopie SG op de kop van japanse makelij (spam modus//heb er nog eentje for sale//spam modus)

kost je net zoveel als een nieuwe maar zijn echt beter.

ok ik wacht af hoeveel aanvallen ik nu te verduren krijg:seriousf:

Thiez
28 april 2009, 23:33
ik val je niet aan want ik zou niet weten hoe de japanse dingetjes spelen. en er zullen ook vast wel betere sg's zijn. maar de g-400 is echt een prima gitaartje hoor. Ik heb er andere elementjes in gegooit en een keer fatsoenlijk afgesteld en dat doet het prima.

geert1976
28 april 2009, 23:40
ik heb zelf oude Jappen en ook veel oude koreaanse SG's gehad en die vond ik qua klank echt beter, toen ik vorige week een aantal nieuwe Sg's type G-400 uitprobeerde vond ik het geluid niet overweldigend vond ze nogal dof klinken ion vergelijking met mijn oudjes en ik bij die gitaren geen upgrades gedaan.

qua afstelling kun je met die nieuwe Epi's een fijn spelende gitaar maken hoor, maar vind geluid niet joepi qua afwerking vond ik er ook wel eea aan schorten, ik vind bijvoorbeeld de koreaanse tokai's beter afgewerkt en toch ook voller klinken.

Daarom gaf ik ook het advies om eens te kijken naar een oudere koreaanse Epi SG of een oudere Jap, krijg je toch meer gitaar voor het zelfde geld of zelfs voor iets minder.

hoor toch ook van vele mensen dat het hout van de jappen/koreanen toch wel beter van kwaliteit is/was dan vanuit china

macwilliams
28 april 2009, 23:47
Geert,
Dat van die kwaliteitsverschillen tussen Jap/Kor tov chin is er naar mijn mening ook. Ik ben op een of andere manier niet zo kapot van die chinese rommel.

geert1976
29 april 2009, 00:03
Nee ik ook niet, het is het gewoon net niet plugde gisteren even een oude Morris in en dingt klinkt gewoon als een beer beter dan een nieuwe Epi.

Trouwens jouw koreaanse LP is nog wel uit de golden years, dus jij weet het verschil uit de praktijk;) verbaasd mij trouwens dat die nog niet weg is, degene die dat ding koopt voor dat geld is spekkoper.

krijg zelf een nieuwe main axe dus één van mijn japanse Sg's mag weg, ben benieud wat die gaat doen

macwilliams
29 april 2009, 00:11
Ik ben bang dat het bedrag wantrouwen opwekt. Als het zo goedkoop is moet het wel slecht zijn. Onwetendheid!

Misschien houd ik hem nog wel om. Of ik gooi de prijs nog eens omhoog.
Ik had hem tot gisteren in mn sig staan voor €300,-
Veel reakties maar niemand durft het aan. Ook wel ruilvoorstellen gehad.

geert1976
29 april 2009, 00:14
ruilvoorstellen? dacht dat je cash wilde hebben, waarom durft niemand het aan? het is een geweldige gitaar:???:

Thiez
29 april 2009, 00:17
het is dat ik er momenteel geen geld voor heb ik vind hem toch wel erg gaaf.
ik vind meestal zilvere hardware gaafste maar moet zeggen dat dat goud op zwart erg goed staat. vooral zo mooi vintage.

macwilliams
29 april 2009, 00:25
ruilvoorstellen? dacht dat je cash wilde hebben, waarom durft niemand het aan? het is een geweldige gitaar:???:

Het liefst cash, of iets wat ik kan gebruiken. Maar op het moment zou ik het niet weten waarvoor ik hem zou willen ruilen.


het is dat ik er momenteel geen geld voor heb ik vind hem toch wel erg gaaf.
ik vind meestal zilvere hardware gaafste maar moet zeggen dat dat goud op zwart erg goed staat. vooral zo mooi vintage.
Ik zou zeggen kom hem eens proberen maar je woont wel erg ver weg.