PDA

View Full Version : gibson les paul platinum?



joelvereycken
2 augustus 2008, 15:15
hallo mensen!
ik ben op zoek naar een gibson les paul platinum, heeft er iemand ervaringen mee? en kan er iemand mij vertellen waar ze hem verkopen?

bass blom
2 augustus 2008, 15:26
1 vage link krijg ik

Eindhoven Musical Instruments

Adres: Sint Petrus Canisiuslaan 49
Postcode: 5645 GC
Plaats: Eindhoven
Land: Nederland

Telefoonnummer: 040-2113995
Faxnummer: 040-2120511
Emailadres: emi@worldonline.nl
Website: http://www.emi-online.nl

grayfink
2 augustus 2008, 16:58
http://www.music3000.fr/images/Les_Paul_Studio_Platinum_1.jpg


Tja, wat zal ik er van zeggen, niet mijn smaak.

Squier4ever
2 augustus 2008, 17:03
hallo mensen!
ik ben op zoek naar een gibson les paul platinum, heeft er iemand ervaringen mee? en kan er iemand mij vertellen waar ze hem verkopen?

wordt niet meer gemaakt toch? heb er hooguit 1x eentje gezien bij feedback, maar da's lang geleden. je bent je er wel van bewust dat het een bariton gitaar is, dus langere nek, lagere stemming enz. ?

@ bass: dat adres wat jij daar geeft van EMI, dat bestaat niet meer, is overgenomen door feedback.

Soundscape
2 augustus 2008, 18:09
Goldtop, silvertop, ... bronzetop?

Nocki
2 augustus 2008, 18:23
leuke gitaar! een van de redenen om m te kopen is zeker de ebben toets zonder inlays!

Squier4ever
2 augustus 2008, 18:33
een van de redenen om 'm niet te kopen is de baritonhals....

RobertoL
3 augustus 2008, 10:39
Zonde dat hij een baritonhals heeft en geen inlay heeft. De kleur is wel stoer, silvertop?

joelvereycken
3 augustus 2008, 10:56
Zonde dat hij een baritonhals heeft en geen inlay heeft. De kleur is wel stoer, silvertop?

Hallo, wat betekent bariton hals? kun je geen gewone E-stemming krijgen dan?

Fuhgawz
3 augustus 2008, 10:59
wordt niet meer gemaakt toch? heb er hooguit 1x eentje gezien bij feedback, maar da's lang geleden. je bent je er wel van bewust dat het een bariton gitaar is, dus langere nek, lagere stemming enz. ?

@ bass: dat adres wat jij daar geeft van EMI, dat bestaat niet meer, is overgenomen door feedback.

EMI bestaat inderdaad niet meer, maar hoe kom je erbij dat hij een baritone hals heeft? Een kennis van mij heeft precies zo'n ding met een normale Gibson formaat hals.

EDIT: of zou dat een andere versie zijn die er gewoon op lijkt? Ik zou toch zweren dat die dude precies zo'n zilverkleurig ding heeft met een gewone normale hals!!

RobertoL
3 augustus 2008, 11:20
Hallo, wat betekent bariton hals? kun je geen gewone E-stemming krijgen dan?

Baritonhals is langer(ja toch?), en dat is wennen, sommigen vinden een langere/kortere hals dan ze gewend zijn niet lekker spelen.

bass blom
3 augustus 2008, 12:35
http://grandrapids.craigslist.org/msg/779738999.html

pippydude
3 augustus 2008, 13:25
Is inderdaad een normale hals, en die ene die bij de EMI stond heb ik gekocht in 2003. De EMI bestaat ook helemaal niet meer.
Maar de gitaar dus.
IK vind hem er erg cool uitzien, dat was ook de reden om hem eens te testen.
Hij speelt heerlijk, precies wat ik zocht, ook qua geluid.
Mooi rond als je dat wil, maar ook erg scherp. Een hele brede gitaar.
Enige minpunt: de lak is ronduit kut. Ik heb nu al een jaar of 10 een mex strat met hele, hele lichte gebruikssporen. De Gibson heb ik nog geen vijf jaar en het ding ziet eruit of ik hem al 10 jaar heb. Langs de rand is de hele lak eraf.
maar verder ben ik nog steeds heel blij met het ding. Ik heb wel de slagplaat eraf gehaald, maar dat is een kwestie van smaak.
Oh en 1 ding: als je hem koopt: bereid je voor op honderdduizend keer de vraag: heb je die overgespoten, want ik heb er nog nooit zo een gezien....

Saf
3 augustus 2008, 16:07
heb je foto's van jouw gitaar? ben erg benieuwd hoe die er afgespeeld uitziet.

pippydude
6 augustus 2008, 12:32
Oei, ik heb zo geen foto's en geen camera, maar ik zal eens kijken of ik iets kan regelen. Waar het op neerkomt is dat de achter-onderrand, om het zo maar te noemen, rond de rand afgebladderd is en de rand van de top, waar je met je elleboog overheen schuurt, vertoont ook een mooi randje hout. Ook veel butsen en deuken in de lak. Ik zal mijn best doen om foto's te maken. Ik garandeer geen kwaliteit hoor, aangezien ik een Orange aan het kopen ben, heb ik geen geld voor een camera ;)

pol
6 augustus 2008, 12:44
orange bestellen uit de UK, dan heb je nog geld over voor een camera ;)

pippydude
7 augustus 2008, 00:14
Ook met een Thunderverb 200? ;)

pupanus1
7 augustus 2008, 11:50
sow anders is dat een vette gitaar gassss. Ik vind een ebben toets zonder inlay sowieso supervet

pol
7 augustus 2008, 11:56
Ook met een Thunderverb 200? ;)

welja, is toch een stukje goedkoper als hier.
Ik zie op de 4x12's al +- 200 euro verschil in prijs met Thomann, en dat is dano nog met verzending inclusief.

pippydude
7 augustus 2008, 14:19
Ik ben daar nu toch al te laat mee. Ik heb hem bij feedback al apart laten zetten, zodat mijn spaargeld tenminste daarnaartoe gaat. Arme student die iets te snel geld uitgeeft.. Dus het kan nog even duren, maar ik ben blij dat ik bij repetities en optredens kan rekenen op een 2203 die voor me klaar staat, maar die kan ik niet blijven lenen.
Ontopic, ik heb nog geen kans gezien voor foto's maar ik doe mijn best.