PDA

View Full Version : Probleem voxac30



Axelll
2 augustus 2008, 14:04
Hoi!

Ik heb nu al een jaar een voxac30 maar de laatste tijd merk ik rare dingen eraan. Als ik met mijn strat speel is het geluid onstrak, heel erg krasserig (wat ik er niet uit krijg) en ongedefineerd. Als ik met mijn p90 les paul speel is het geluid een stuk dikker (logisch) maar heeft nog steeds (vooral op lager volume) een krasserig hoog wat er niet uit te draaien is en het geluid is ook hier onstrak en ongedefineerd.
Nu is dit niet altijd zo geweest dus ik vraag me ten zeerste af wat er aan de hand is met mn ampje!

cheers, Axl

hubert
2 augustus 2008, 16:41
als het een ac30 cc2 is, dan zou ik zeggen de speakers. Die zijn gewoon niet zo goed. maar das mijn mening.

Axelll
2 augustus 2008, 17:05
Ik heb het ding al een jaar, en het gaat over de laatste 3/4 weken dat hij anders reageerd.

Axelll
2 augustus 2008, 17:06
Oh en het gaat over een Ac30cc2

Squier4ever
2 augustus 2008, 18:35
kan zijn dat de speakers eindelijk "ingespeeld" zijn en je ze nu niet meer mooi vind. of je buizen rot, maar dat lijkt me niet.

Axelll
2 augustus 2008, 18:53
Dat kan het ook zijn, andere speakers erin wordt me een te dure grap. Misschien dan toch maar gaan kijken naar een plexi (stiekem mn droomamp :hippie: ).

Luke-wannabe
2 augustus 2008, 19:16
Nee man het kan niet aan de speakers liggen.. Als het zo opeens gebeurt kan dat volgens mij echt niet.

hubert
2 augustus 2008, 20:00
Als het de speaker niet is, dan weet ik het niet. Dan zou je chris eens moeten vragen.

Axelll
2 augustus 2008, 20:32
Nee man het kan niet aan de speakers liggen.. Als het zo opeens gebeurt kan dat volgens mij echt niet.

Het is eerder een proces geweest.

Mitch
2 augustus 2008, 21:09
Absolute onzin om dit aan speakers toe te schrijven, sorry hoor...

Het kan absoluut zo zijn dat je binnen een jaar al problemen hebt met de buizen, de buizen die er standaard in gaan zijn niet de allerbeste kwaliteit. Zeker het feit dat het laag inens slecht is en het hoog krasserig: kunen zeker de buizen zijn. Wat je het beste kan doen: één of twee nieuwe pre amp buizen kopen, de amp demonteren zodat je bij de buizen kan en één voor één de pre amp buizen een keer vervangen door de nieuwe. Als je ineens je normale sound weer terughebt dan heb je de kwaaie pier eruit gehaald.
Het zou ook kunnen liggen aan de eindbuizen natuurlijk. Wat je dan doet is een kwartet nieuwe EL84's kopen (sowieso moeten die een keer verangen worden, geen wegegooid geld) en die vervangen. Hoeft niks afgesteld te worden, gewoon inprikken.
Heeft dat allemaal niets uitgehaald dan zouden het andere componenten kunnen zijn, maar da's niks dat je zelf op kan lossen, dan moet-ie toch echt naar een amp tech.

Axelll
2 augustus 2008, 21:14
Oke daar heb ik zelf ook aan zitten denken zeker omdat ik een keer door een verrot buisje kortsluiting heb gehad waarna de vonken eruit sprongen. Hierna wel een volledig nieuwe set erin gekregen van de garantie. Maar het bewijst wel dat de buizen niet 100% oke zijn die er standaard in zitten.

Welke buizen kunnen jullie me aanraden om mn sound wat strakker te krijgen (smoother hoog en strakker laag).

ieme
2 augustus 2008, 21:43
ik stel voor als je er geen verstand van hebt ook geen advies aan deze topicstarter te geven...

Mitch
2 augustus 2008, 22:24
Mooi topic hè? :D

@Axell, je kan met pre amp buizen wel wat finetunen hoor, maar ik denk dat het belangrijker is als je eerst je probleem probeert op te lossen voordat je over betere tone gaat nadenken.