PDA

View Full Version : peavey vs line 6



joel
2 augustus 2008, 12:33
Ik heb net een peavey transtube bandit 112 gezien, 80 watt, voor 300 euro, maar nu heb ik ook un line 6 spider III 75 watt voor dezelfde prijs gezien. Nou boeit mij dat verschil van die 5 watt niet, want op de line 6 zitten echt super veel effecten en extra's, maar nu heb ik ook 1 a 2 keer gelezen dat de geluids kwaliteit (vooral de cleans) niet zo fantatisch is. Nu heeft de peavey wel veel minder effecten, maar heeft wel weer un goede sound voor bijna elke muziek stijl.

nu is mijn vraag: welke bevelen jullie aan?

caliban
2 augustus 2008, 12:42
Die 5 watt verschil hoor je sowieso niet. De lin6 heeft heel veel opties, en zijn sounds zijn eigenlijk imitaties van dure bekende versterkers.
Waar haal je vandaan dat de peavey wel een goede sound heeft en de line6 dat niet heeft? Sowieso vind ik dat je beter 100 of 200 euro meer uitgeeft en ineens voor een lampenversterker gaat.

joel
2 augustus 2008, 13:00
Die 5 watt verschil hoor je sowieso niet. De lin6 heeft heel veel opties, en zijn sounds zijn eigenlijk imitaties van dure bekende versterkers.
Waar haal je vandaan dat de peavey wel een goede sound heeft en de line6 dat niet heeft? Sowieso vind ik dat je beter 100 of 200 euro meer uitgeeft en ineens voor een lampenversterker gaat.

Ik heb wat reviews gelezen. bij de line 6 stond ook niet dat hij heel slecht was ofso, het ging erom dat bij de peavey helemaal nergens stond dat hij slechte sound had.
Hoe bedoel je ineens voor un lampensterker gaan als 100 of 200 euro meer uitgeef? ik zie het verband niet helemaal

dml
2 augustus 2008, 13:11
Waar haal je vandaan dat de peavey wel een goede sound heeft en de line6 dat niet heeft? Sowieso vind ik dat je beter 100 of 200 euro meer uitgeeft en ineens voor een lampenversterker gaat.

Waarom zou de TS voor een buizenversterker moeten gaan?

Mitch
2 augustus 2008, 13:20
Da's logisch, als iemand een vraag stelt over een 'kale' transistor versterker en een modelling amp dan spreek je je onbegrip uit over het feit dat -ie niet voor een buizenversterker doorspaart :D
Een Bandit is een erg matige versterker, ik zou voor hetzelfde geld absoluut voor en Flextone III gaan, hoe zeer ik ook geen fan ben van Line6. Je kunt er gewoon meer kanten mee op en die nieuwere serie klinkt echt niet slecht hoor.

joel
2 augustus 2008, 13:30
Da's logisch, als iemand een vraag stelt over een 'kale' transistor versterker en een modelling amp dan spreek je je onbegrip uit over het feit dat -ie niet voor een buizenversterker doorspaart :D
Een Bandit is een erg matige versterker, ik zou voor hetzelfde geld absoluut voor en Flextone III gaan, hoe zeer ik ook geen fan ben van Line6. Je kunt er gewoon meer kanten mee op en die nieuwere serie klinkt echt niet slecht hoor.

ah kijk, een goed en duidelijk antwoord. Ik dank u zeer

edit: ik had eerst mijn ogen op een randall rg50tc (wat een buizen versterker is), maar die bleek na enkele reviews te hebben gelezen toch niet zo goed te zijn. Er zijn ook nou niet echt veel goede buizen versterker voor een maximaal budget van 500 euro, maar dan bedoel ik ook echt maximaal 500 euro

Rormo
2 augustus 2008, 13:52
Peavey Valveking heb je de 50W versie voor 450 en de 100W versie voor 500 euro. Die speelt die line 6 en die bandit amp helemaal weg. 2e hands kun je ze natuurlijk wel voor minder krijgen dan dat zelfs. Ik zou daar dus voor gaan en die transistortjes links laten liggen. Dan heb je gelijk een goede amp, die veel beter klinkt en waar je later ook zo een bandje mee in kunt gaan mocht je dat willen.

joel
2 augustus 2008, 20:04
Peavey Valveking heb je de 50W versie voor 450 en de 100W versie voor 500 euro. Die speelt die line 6 en die bandit amp helemaal weg. 2e hands kun je ze natuurlijk wel voor minder krijgen dan dat zelfs. Ik zou daar dus voor gaan en die transistortjes links laten liggen. Dan heb je gelijk een goede amp, die veel beter klinkt en waar je later ook zo een bandje mee in kunt gaan mocht je dat willen.

ah, dankje voor het advies, ik denk dat dat ook ga doen.
raar dat niemand me de fender blues jr. nog niet heeft aangeraden?

Damster
2 augustus 2008, 20:17
De "nieuwe" Bandit versterkers zijn zeker goed hoor!!!
Ik (als echte buizenfanaat) heb er laatst een gekocht
voor de kleine gigs.
Voor maar €300 heb je hier een zeer goeie amp die
zelfs in de buurt komt van een buizenbak!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=106528

Geoffrey
15 augustus 2008, 12:14
@mitch : ik zou de Bandit niet direct een matige versterker durven noemen.

Ik heb hier de I, II en III staan..en ik ben toch zeer tevreden over deze Bandit.
Je kan het natuurlijk noiit vergelijken met buizen..Maar dat zie je uiteraard aan het prijsverschil.

blindfaith85
15 augustus 2008, 13:34
Peavey komt binnenkort met de Vypyr serie, gemaakt door het oude line6team, ze schijnen qua sound line6 weg te blazen en qua prijs ook helemaal gericht te zijn om line6 uit ze markt te blazen zie:

http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/advanced_search_result.php?keywords=vypyr&osCsid=9a0e6df3afa59b731847a37f74094486

caliban
15 augustus 2008, 13:56
ah kijk, een goed en duidelijk antwoord. Ik dank u zeer

Ik vond mijn antwoord ook duidelijk, ik heb gewoon geen ervaring met die dingen, ik raad je gewoon simpelweg een lampenversterker aan. En je moet trouwens niet zo immens hard van die reviews uitgaan. Vaak mensen die een amp ofwel keihard in de hemel willen prijzen of keihard in de grond boren.

RiffMeister
15 augustus 2008, 14:29
ik had eerst mijn ogen op een randall rg50tc (wat een buizen versterker is), maar die bleek na enkele reviews te hebben gelezen toch niet zo goed te zijn. Er zijn ook nou niet echt veel goede buizen versterker voor een maximaal budget van 500 euro, maar dan bedoel ik ook echt maximaal 500 euro

Ik zou niet blind varen op reviews en wat anderen hebben dan wel bespelen. Kijk en (voornamelijk) luister gewoon naar verschillende versterkers en kijk daarna wat jij het beste vind en vergelijk bij een andere winkel een paar anderen samen met jouw "top 1/2/3".
Neem je eigen gitaar mee ook trouwens.

Anders gezegd; stel je hebt net zelf een nieuwe Peavey Bandit gekocht. Dan ga je echt nog geen "ongekleurde" review ergens plaatsen, want je bent nog veel te blij met de aankoop.

Mitch
15 augustus 2008, 14:39
@mitch : ik zou de Bandit niet direct een matige versterker durven noemen.
.....
Ik heb hier de I, II en III staan...
:D Classic!
Als ik er zelf drie had zou ik het waarschjnlijk ook geen matige amp 'durven' noemen. Zegt alles over de mens, niets over het product.

Geoffrey
15 augustus 2008, 15:16
:D Classic!
Als ik er zelf drie had zou ik het waarschjnlijk ook geen matige amp 'durven' noemen. Zegt alles over de mens, niets over het product.

Dan ben ik misschien wel de matige..

Marc Oblivian
15 augustus 2008, 16:08
:D Classic!
Als ik er zelf drie had zou ik het waarschjnlijk ook geen matige amp 'durven' noemen. Zegt alles over de mens, niets over het product.

Alles wat hier op het forum in termen van 'mooier klinken, betere sound, goeie amp' enz. gezegd wordt, zegt meer over de mens dan het product.
Het zijn namelijk allemaal (subjectieve) ervaringen....of je nou 1, drie of tien amps van een bepaald merk hebt of niet. Het zegt dus iets over de smaak van de poster en geeft eigenlijk geen feitelijk oordeel over de amp/gitaar in kwestie...(anders konden we na 1 zo'n post allemaal ongezien die amp kopen....hij is immers goed!!):-)

nathandan
16 augustus 2008, 19:45
het beste is een 500 euro's uit te geven aan een lampe versterker dan nu een transistoren versterker te kopen.
je gaat spijt hebbenals je nu een transitoren koopt.
maar als je toch niet wilt sparen kijk dan eens naar de roland cubes dat zijn heel goede versterkers.

LaduciA
19 augustus 2008, 17:48
Het is maar net wat je wilt, ga je optreden ga dan voor buizen. Wil je versterkertje voor thuis om te kloten en geluiden na te maken dan zou ik voor een line 6 gaan, dan is buizen te hard. transistor is goed genoeg voor een oefenversterkertje en dan vooral de modellings zijn zeer zeker aan te raden .

Veel mensen zeggen dan ga dan voor een cube is veel beter enzovoorts. Maar de Cube heeft vooral veel versterker-effecten die je niet gebruikt. Die op de line 6 zijn allemaal goed te gebruiken, het clean channel is alleen iets minder dan op de Cubes, maar daar kan ik geen probleem van maken. Ik speel regelmatig op een 30 Watt Cube en op een 30 Watt Spider 3, Het verschil is niet echt groot, maar bij de cube 30 staat hij vooral op tweed, en bij de line 6 gebruik ik alle channels.


Peavey komt binnenkort met de Vypyr serie, gemaakt door het oude line6team, ze schijnen qua sound line6 weg te blazen en qua prijs ook helemaal gericht te zijn om line6 uit ze markt te blazen zie:

http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/advanced_search_result.php?keywords=vypyr&osCsid=9a0e6df3afa59b731847a37f74094486
Ze zien er erg goed uit, en ook de prijs is niet slecht