PDA

View Full Version : Fret-King Guitars



morroow
2 augustus 2008, 11:47
Ik kon geen ander topic over deze gitaren vinden met de zoekfunctie dus bij deze...

Ik had het merk Fret-King al wel eens af en toe voor bij zien komen, maar nu zag ik een stuk in de gitarist over 2 modellen.
Ik vind het Esprit model echt supervet, en de prijs ligt behoorlijk onder de 1000 euro waardoor ik het wel heel interresant vind worden.

Weet iemand een dealer die deze gitaren verkoopt?

En wat zijn de meningen/ervaringen over de gitaren?

Hun website:
http://www.fret-king.com

Hendriks
2 augustus 2008, 11:53
Ik vind die Country Squir geweldig , ben ook wel benieuwd naar dealers.

Hendriks
2 augustus 2008, 11:57
Heb een mail naar de importeur gestuurd .met het verzoek om info.

Pepe
2 augustus 2008, 12:57
Ik vind het Esprit model echt supervet, en de prijs ligt behoorlijk onder de 1000 euro waardoor ik het wel heel interresant vind worden.

Ik neem aan dat de blue label de vroegere EU serie was, koreaanse productie, dezelfde trend die Hamer, PRS en nog een paar fabrikanten hanteren door een budget versie van hun modellen te laten produceren en dan net een beetje anders te labelen.

De "echte" Esprit is zeker niet onder de 1000 euro te koop. Ik vond de EU versie ook behoorlijk prijzig trouwens voor een budget versie. Een van de redenen volgens mij waarom dat merk maar niet van de grond komt.
Trevor moet de marketing afdeling op zijn donder gegeven hebben en die komen dus nu met het kleurenlabeltje op de proppen.

Soundscape
2 augustus 2008, 18:52
Ik heb zelf wel eens op een Elan gespeeld en dat vond ik een goede, mooie gitaar. Niks mis mee, dus kwalitatief zit het wel goed (als dat exemplaar representatief was natuurlijk). Ik heb die gitaar destijds bij Dijkman Muziek in A'dam getest. Misschien hebben ze er nog wat Fret Kings staan nu.