PDA

View Full Version : reversed burstbucker



L4A
12 december 2001, 13:34
OK nou ben ik niet zo bijster goed bekend met de electronische kanten van een gitaar (toegegeven, lastig als je electrisch speelt), maar nu kwam er weer even een vraag naar boven van een behoorlijke tijd geleden: ruim een jaar geleden heeft Gibson een Gary Moore signature Les Paul op de markt gebracht (yeahhh) met daarop 2 burstbuckers.

Vraag 1) Wat is dat? Ik weet nog wel dat een humbucker uit 2 elementen bestaat die uit fase staan zodat je een lekker vet geluid krijgt en minder last hebt van interferentie (correct me if I'm wrong), maar wat doet een burstbucker dan anders?

Vraag 2) 1 van de 2 burstbuckers op die Les Paul is nog 'reversed' ook: what the hell does that mean? Gewoon achterstevoren geplaatst ofzo?

Alvast bedankt voor jullie overdenkingen (en ook voor jullie commentaren over m'n 7snarige Gtar vraag) :smile: !

taylor
12 december 2001, 15:09
burst bucker geen idee

reversed is dat de treble kant bove zit en de botom onder dus je zet het omgekeerd er op(vooral bij hals werkt dit goed)

poeyerke
12 december 2001, 15:23
Ik denk dat 'burstbucker' gewoon een type naam is voor een bepaalde humbucker.
Het verschil in geluid in vergelijking met een standaard gibson is geloof ik dat de burstbucker in de Gary Moore Sig. LP wat beter clean geluid heeft. (meer hoog en sprankelender) dan een standard.