PDA

View Full Version : Epi les paul, brug en topkam



Gothra
1 augustus 2008, 21:45
Ik zou deze graag willen vervangen, mijn les paul ontstemt nogal heel erg snel.

Ik heb veel goede dingen gehoord over de topkammen van Graph tec, maar ik weet niet of deze wel op mn les paul kunne, heb niet zoveel verstand van^^

De brug is wrss van goedkoop metaal, ook deze zou ik dus willen vervangen, van lp bruggen heb ik nog minder verstand dus weet iemand iets?
Alvast bedankt,

Gothra

PS: ja ik heb de zoekfunctie gebruikt;)

mrweird
1 augustus 2008, 21:58
Een goedkoop truukje dat je eerst kan proberen, neem een vulpotlood en kras hiermee even door de sleuven van de topkam, zit ook grafiet in (de graph van graphtec) en naar mijn mening scheelt 't...

RammerStein
1 augustus 2008, 22:26
Kan het ook niet aan de stemmechanieken liggen? :satisfie:
heb er verder ook geen verstand van hoor :P

Speeddemon
1 augustus 2008, 22:58
Het ligt eerder aan de topkam dan aan de stemmechanieken.

Maar qua aanraders:
topkam van Tusq (is van Graphtech). "Man-made ivory". Oogt ook mooier (klassieker) dan zo'n zwarte Graphtech.

brug van Gotoh of Tonepros. Je moet waarschijnlijk een type met 'post spacing 74mm' en string E-to-E- spacing 52.5mm. Dit zijn vaak de 'import' types, want Amerikaanse Gibsons (en de getrouwe Japanse kopieën ervan) hebben net andere maten dan Epiphone of andere import-Les Pauls.

evt. stemmechanieken: Grover Rotomatics 18:1 ratio.

Dit zijn ook upgrades die ik op m'n beide Burny Les Paul Customs heb uitgevoerd (brug was van GFS, ABR-1 type, USA spacing.)

Eko
2 augustus 2008, 09:59
Als je de gitaar in een winkel gekocht hebt ga daar dan even terug. Je hebt geen klacht maar eerder een vraag. Soms worden zaken gewoon na een aantal maanden even als service opnieuw afgesteld.
Als je hem daar niet gekocht hebt kan het toch handig zijn er even langs te gaan. Laat iemand van daar er eens even naar kijken. Niemand kan door de p.c. heen kjken en zeggen wat er aan de hand is. Een nieuwe brug staat leuk , maar wil nog niet de oplossing van je probleem zijn.
Uiteraard is het zo dat op de instapmodellen er niet het beste materiaal van de wereld zit , verbeteren kan altijd , maar doe alleen wat echt noodzakelijk is.