PDA

View Full Version : Compressor -> bang for the buck?



Luke-wannabe
1 augustus 2008, 21:50
Heey y'all

Ik zoek voor een klusje dat ik binnekort moet doen een compressortje voor het boosten van solootjes en oppeppen van cleane partijtjes.
Maar nu heb ik niet zoveel budget en zoek eigenlijk een goedkoop en goed pedaal. We willen hier in NL allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, niet? ;)
Behringer lijkt me niks, maar kom maar met tips!!

Groetjes
Leon

Dude
1 augustus 2008, 22:14
die nieuwe nano serie van ehx is (voor zover ik verstand heb van compressors en dat is niet heel veel moet ik eerlijk bekennen) erg goed.

robert-gitarist
2 augustus 2008, 00:38
MXR DynaComp!
Hoewel de huidige made by Dunlop's vind ik minder. Wat is je max. budget? Ik zou proberen om een tweedehands DynaComp te scoren (pre-dunlop). Die zijn echt heel erg goed. Ik heb er ook een van gehad en ik moet bekennen dat ik toch wel een beetje spijt heb dat ik hem weg heb gedaan :stop: Weet wel dat je de Boss CS-3 over moet slaan :D Rukpedaal (mijn persoonlijke mening). Daarintegen is de Boss CS-2 wel weer erg goed :) en ook zeker de moeite waard.

Btw, back in town Leon? Fijne vakantie gehad? :)

EuroCinema
2 augustus 2008, 01:02
Ik heb een ouwe script logo dynacomp en die is heel fijn, maar de nieuwe dunlops vind ik ook zeker niet slecht. Zeker testen!

Luke-wannabe
2 augustus 2008, 01:37
Ooh ja de optie 2dehands was ik vergeten!!
Ik zat te denken aan rond de 50 eu. Is niet erg veel, ik weet, maar meer kan ik niet missen..

@ Robert: Jups weer back in town!! Thnx, lekker vakantie gehad idd!!

G.G.
2 augustus 2008, 09:07
Heey y'all

Ik zoek voor een klusje dat ik binnekort moet doen een compressortje voor het boosten van solootjes en oppeppen van cleane partijtjes.
Maar nu heb ik niet zoveel budget en zoek eigenlijk een goedkoop en goed pedaal. We willen hier in NL allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, niet? ;)
Behringer lijkt me niks, maar kom maar met tips!!

Groetjes
Leon

Zelf in elkaar bakken lukt net met dat budget:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111779

http://img356.imageshack.us/img356/1484/p1010557ei6.jpg

Luke-wannabe
2 augustus 2008, 12:12
Hmm ook een goede optie!!

WillemdaGuide
2 augustus 2008, 16:01
Misschien is zo'n marshall ed-1 wat voor je? Waarschijnlijk 2e hands wel voor jou budget te krijgen en persoonlijk vond ik hem goed klinken en veel instelmogelijkheden...

Luke-wannabe
2 augustus 2008, 16:18
Zal ik ook eens naar kijken. Ik zag bij Max guitars een MXR Dynacomp voor 55 eu. Dat is ook wel een kanshebber..

robert-gitarist
2 augustus 2008, 18:25
Wat Willem zegt klopt ook inderdaad. Dat is ook zeker een goed pedaal! Ik zou die MXR en die Marshall eens uittesten. Vallen beide in je budget.