PDA

View Full Version : vraag aan (ervaren) gitaristen



raymans
1 augustus 2008, 19:17
helleu, ik ben een beginnende gitarist, ik ga 2 september met lessen beginnen. ik wil graag een lied kunnen spelen, ik heb al de akkoorden die erbij horen gevonden maar ik maak me druk om het volgende

hieronder zieje een stuk songtekst van het liedje [Turks]
dit lied is mijn motivatie om gitaar te kunnen spelen, ik ben een echte doorzetten, in een ander forum zijden ze dat dit makkelijk te leren is zelfs voor een beginner omdat er maar 4 akkoorden in zitten, bm a g em, dus als ik die akkoorden goed kan spelen kan ik >>>dit<<< (http://www.youtube.com/watch?v=h9Ua2bMJvrQ) lied spelen???

Bm
Ellerine sağlık hadi durma kutla bu zafer senin
A
Yüreğine sağlık yalan dünyanda tek safirim
G Em
Onu kaybetme onu kirletme
Bm
Hırsınla süsleme

:confused: :confused: :confused:

frankiiee
1 augustus 2008, 20:48
ja dan kan je een misschien ietwat simpelere versie van dit lied spelen. als je dit letterlijk wil spelen dan moet je ook wat kunnen fingerpicken maar je kunt het ook gewoon met slaggitaar spelen het zal ook goed klinken. het gaat wel niet zo snel om rap genoeg te kunnen verwisselen tussen die 4 akkoorden maar als je zoals je zegt een doorzetter bent dan zal dit wel lukken.

groet

gitaarvrouwtje
1 augustus 2008, 21:01
met een slagje lukt dit in t begin ook wel hoor, je hoeft niet meteen te tokkelen..
dit kun je wel leren hoor is niet zo ernstig moeilijk met deze akkoorden

Pepe
2 augustus 2008, 00:32
Je hebt een BM, een A, G en Em

Die Bm is lastig als je die met een barre gaat spelen - en dat moet met die bassnaren erbij-
Als je alles speelt vanuit Em (Em/D/C/Am) dan heb je dezelfde progressie maar een stuk simpeler.