PDA

View Full Version : OMG:$ eerste Utube filmpjes



*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 19:10
Ik schaam me kapot maar het zijn mijn eerste en speel nog niet zo lang. Ik doe er een poll bij waar jullie kunnen zeggen hoelang jullie denken dat ik speel want dan worden de commentaren niet beinvloed. Dan zie ik of ik goed of slecht ben.:

http://www.youtube.com/user/EricClaptonFan24

*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 19:12
Oja. En bij Little Wing onstemmen de snaren ineenkeer. Dat komt door de bends en de snaren zijn net vandaag gekocht dusss...

Tho
1 augustus 2008, 19:24
ik heb 2 jaar gevote :)

Mr.Fingers
1 augustus 2008, 19:27
klinkt niet slecht qua juiste noten, maar nog veel te houterig, en "zonder gevoel" (ja, nog minder gevoel als clapton :seriousf: (sorry, ik "pest" graag))

1 jaar zeg ik

MichaelSS
1 augustus 2008, 19:30
Nee je bent gewoon een kut klier. :sneaky:

ik zeg 6 maand. Gooi er is wat gain bij.

*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 19:32
Nee je bent gewoon een kut klier. :sneaky:

ik zeg 6 maand. Gooi er is wat gain bij.
Mijn volgende filmpies worden Layla (electrisch) en White room dus dan moet er wel gain bij. Bedankt voor de tip!

repelsteeltje
1 augustus 2008, 19:32
Ik heb even naar layla gekeken maar vond hem netjes gespeeld, af en toe middelvingertje naar de camera doet het altijd goed :D
ik denk net zo als THO 2 jaar

pannekoek
1 augustus 2008, 19:33
ik denk een jaar of 2 :hippie:

*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 19:35
Ik heb even naar layla gekeken maar vond hem netjes gespeeld, af en toe middelvingertje naar de camera doet het altijd goed :D
ik denk net zo als THO 2 jaar

Haha lol. Ik lachtte me echt kapot toen ik het las:seriousf::seriousf::seriousf:

VHsologitarist
1 augustus 2008, 19:47
Was jij niet degene die de vorige keer een slotje op zijn topic cadeau kreeg?
;) nee voor beginnend is het niet slecht... alleen zie ik wel dat je nog een hele lange weg te gaan heb.. maar ach wat boeit het.... als het maar rock & roll is!

*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 19:50
Was jij niet degene die de vorige keer een slotje op zijn topic cadeau kreeg?
;) nee voor beginnend is het niet slecht... alleen zie ik wel dat je nog een hele lange weg te gaan heb.. maar ach wat boeit het.... als het maar rock & roll is!

Ja:$
Shame
Maarre. Bedankt. Maar ik heb enorm veel zin om die hele weg uit te lopen, fietsen, rijden. Want ik doe niets anders dan gitaarspelen. De hele dag door.

Mitch
1 augustus 2008, 20:17
Ik heb een jaar gestemd. Filmpjes posten en dan een polletje starten, dan trek ik de conclusie: hij zal wel net iets korter spelen dan je denkt, zich de pest oefenen de hele dag en nu indirect naar complimentjes vissen. Zodra mensen dan zeggen dat je langer speelt dan je doet heb je een compliment, dus vandaar mijn stem voor een relatief korte tijd :D

Je doet het niet onaardig hoor! Wisselingen van akkoordgrepen zijn nog niet altijd even vlot maar da's logisch maar met name de timing is soms nog wat slecht (wat denk ik ook bedoeld wordt met 'weinig gevoel', je raffelt het een beetje af), ik denk dat je nog niet zo lang meespeelt met backing tracks?
Dat ontstemmen,ja mischien eens op 'topkam' zoeken in subforum Elektrisch en in Diversen even kijken naar de sticky "Doeweetje: nieuwe manier van snaren opzetten".

*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 20:20
Ik heb een jaar gestemd. Filmpjes posten en dan een polletje starten, dan trek ik de conclusie: hij zal wel net iets korter spelen dan je denkt, zich de pest oefenen de hele dag en nu indirect naar complimentjes vissen. Zodra mensen dan zeggen dat je langer speelt dan je doet heb je een compliment, dus vandaar mijn stem voor een relatief korte tijd :D

Je doet het niet onaardig hoor! Wisselingen van akkoordgrepen zijn nog niet altijd even vlot maar da's logisch maar met name de timing is soms nog wat slecht (wat denk ik ook bedoeld wordt met 'weinig gevoel', je raffelt het een beetje af), ik denk dat je nog niet zo lang meespeelt met backing tracks?
Dat ontstemmen,ja mischien eens op 'topkam' zoeken in subforum Elektrisch en in Diversen even kijken naar de sticky "Doeweetje: nieuwe manier van snaren opzetten".

Bedankt voor de kritiek. Wil niet zeuren maar dat je een korte tijd deed om die reden vind ik flauw. Want dan kan ik er niet eerlijk achter komen. Dat je denkt dat ik 2 weken speel...: ok. maar zo'n reden vind ik wel lullig. Je kritiek zal ik wel meenemen

Mitch
1 augustus 2008, 20:23
Flauw? Welnee, gewoon slim :D
Joh, ik gok ook maar wat maar ik zit je gewoon effe te plagen.

En 't is trouwens "ik hou van Eric Clapton"
Maar als je geen gezeik wil is het misschien nog verstandiger om in je sig te zetten "ik hou van de muziek van EC" ;)

*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 20:24
Flauw? Welnee, gewoon slim :D
Joh, ik gok ook maar wat maar ik zit je gewoon effe te plagen.

Plagen. Ok. Daar kan ik wel tegen:p:o


ALS HET PESTEN WERD WERD JE GEBAND VRAGEN--> PM:p

MichaelSS
1 augustus 2008, 20:25
En hoe lang speel je nou dan?

*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 20:27
En hoe lang speel je nou dan?

Als de poll afgelopen is vertel ik het wel:D

MichaelSS
1 augustus 2008, 20:29
Waarom vertel je het nu niet? het wordt geen forum nieuws ofzo. En wanneer is de poll afgelopen volgens jou?

Mr.Fingers
1 augustus 2008, 20:37
Op 19/10/2007 (dag van voorstel hier op GN speelde hij 5 weken, dus tel rustig uit)


(ja ik ben een smerige zak)

Tubescreamer
1 augustus 2008, 20:46
Op 19/10/2007 (dag van voorstel hier op GN speelde hij 5 weken, dus tel rustig uit)


(ja ik ben een smerige zak)
Oeeeh goeie sherlock! :)
Maar: ik heb een jaar gestemd. Omdat je qua techniek en snelheid en netheid al een eindje op weg lijkt.
Maar ik vind ook hetzelfde als Mitch: je timing laat nog wat te wensen over. Het lijkt alsof je wel weet wat je moet spelen, en je je voornamelijk daarop aan het concenteren bent i.p.v. luisteren naar de backing track.
Iets rustiger blijven, ga liever voor één goeie noot in de maat dan voor meer noten die er allemaal naast liggen.
Ik zou zeggen, ga eens in een band spelen. Daar lijk je gevorderd genoeg voor. Een beetje drummer en bassist leren je je het hardhandig af dat naast de maat spelen :D!!

hendrix2
1 augustus 2008, 20:51
Je doet het niet onaardig. Alleen Little wing is ontzettend uit de maat in het begin en verder eigenlijk ook wel wat.
Wonderful Tonight vond ik mooi gespeeld en ik vond het als het ware aangenaam om naar te luisteren. Layla doe je niet slecht, maar daar mag je nog wat aan oefenen van mij. Andere liedje moet ik nog even luisteren. (heb ik nu net gedaan en je doet het ook goed)

Je lijkt me trouwens erg lange vingers te hebben (da's goed uiteraard, kijk maar eens naar de handen van Jimi Hendrix :o) Je zou erg makkelijk basnoten met de duim van je linkerhand kunnen spelen. Ik kan dat zelf maar heel beperkt door mijn kleine handjes :D

Al bij al doe je het erg goed voor het jaartje (?) dat je speelt. (ik schat een jaar afgaande op de post van Fingers). Ik denk dat ik het je niet nadeed toen ik zo lang speelde (internet bestond toen ook wel nog neit, dus ik moest alles nog met cdtje leren of van iemand anders).
Probeer inderdaad wat aan het gevoel te werken. Luister goed naar de originele nummers en let goed op wanneer men wat stiller/luider gaat spelen enzo. Gevoel is erg belangrijk, belangrijker dan alle noten juist spelen!

Maar je bent goed bezig, gewoon veel blijven dooroefenen en spelen! Binnen een jaartje neem je dan even exact dezelfde liedjes op en vergelijkt ze.. je zal verbaasd zijn!

Succes nog.

MichaelSS
1 augustus 2008, 20:55
Op 19/10/2007 (dag van voorstel hier op GN speelde hij 5 weken, dus tel rustig uit)


(ja ik ben een smerige zak)

WHaha schoft :cool:

*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 21:09
Je doet het niet onaardig. Alleen Little wing is ontzettend uit de maat in het begin en verder eigenlijk ook wel wat.
Wonderful Tonight vond ik mooi gespeeld en ik vond het als het ware aangenaam om naar te luisteren. Layla doe je niet slecht, maar daar mag je nog wat aan oefenen van mij. Andere liedje moet ik nog even luisteren. (heb ik nu net gedaan en je doet het ook goed)

Je lijkt me trouwens erg lange vingers te hebben (da's goed uiteraard, kijk maar eens naar de handen van Jimi Hendrix :o) Je zou erg makkelijk basnoten met de duim van je linkerhand kunnen spelen. Ik kan dat zelf maar heel beperkt door mijn kleine handjes :D

Al bij al doe je het erg goed voor het jaartje (?) dat je speelt. (ik schat een jaar afgaande op de post van Fingers). Ik denk dat ik het je niet nadeed toen ik zo lang speelde (internet bestond toen ook wel nog neit, dus ik moest alles nog met cdtje leren of van iemand anders).
Probeer inderdaad wat aan het gevoel te werken. Luister goed naar de originele nummers en let goed op wanneer men wat stiller/luider gaat spelen enzo. Gevoel is erg belangrijk, belangrijker dan alle noten juist spelen!

Maar je bent goed bezig, gewoon veel blijven dooroefenen en spelen! Binnen een jaartje neem je dan even exact dezelfde liedjes op en vergelijkt ze.. je zal verbaasd zijn!

Succes nog.

Bedankt. Ik voelde me erg goed nadat ik deze post las. Helemaal waar.. Ik speel zonder gevoel wat wel zou moeten. Dat doe ik ook wel...: Als ik alleen ben. Als er een camera of een mens is speel ik gelijk anders, Dan gaan mij oogjes bijv. niet dicht.

*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 21:09
En ik speel nu 10 maanden

WICKED
1 augustus 2008, 21:18
10 maanden? dan is dit erg knap hoor

soup
1 augustus 2008, 21:19
Ik wou eerst op 6 maanden stemmen, toch maar op 2 gezet. :D

Oeps.

*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 22:00
10 maanden? dan is dit erg knap hoor

Thx!!!!!

334234324234

*AcousticGuitarMan*
1 augustus 2008, 22:00
Ik wou eerst op 6 maanden stemmen, toch maar op 2 gezet. :D

Oeps.

haha, Had het niet erg gevonden. Bedankt dat je je mening gegeven hebt!!!

repelsteeltje
1 augustus 2008, 23:31
Even de tijd genomen om ook de rest even te bekijken, maar ik vindt je lekker spelen, denk dat je aardig wat talent heb en dat het helemaal goed gaat komen met jouw.

VHsologitarist
2 augustus 2008, 00:47
Even de tijd genomen om ook de rest even te bekijken, maar ik vindt je lekker spelen, denk dat je aardig wat talent heb en dat het helemaal goed gaat komen met jouw.

talent is een te overtrokken groot woord ...

classicrooock
3 augustus 2008, 12:37
waar is de feeling?? dat ontbreekt er nog aan :hippie:
hint:relax

edit:wel knap voor 10 maand :hippie: