PDA

View Full Version : welk lesboek??



Jack#79
1 augustus 2008, 17:26
Beste gitaristen,

Ik speel nu ongeveer zo'n twee jaar gitaar en dan met name slaggitaar op een akoesstische gitaar. Af en toe probeer ik wat solo's uit een nummer te spelen en dat lukt ook best aardig, maar ik weet totaal niet wat ik doe. Het staat natuurlijk aangegeven die snaar zoveelste fret maar welke noot of toonladder of wat er dan ook achter zit weet ik niet. Nu wil ik me daar in gaan verdiepen en is mijn vraag hebben jullie nog tips welk lesboek ik daar het beste voor aan kan schaffen??

Alvast bedankt!!


:satisfie:

chubbyfan
1 augustus 2008, 18:22
De gitaar van ralph denyer is een goed theorieboek en als je iets daaruit niet snapt dan moet je dat gewoon vragen(wel in het speeltechnieken en theoriegedeelte,hier zit je met dat soort vragen fout),blijf maar weg van de lesjes op internet,klopt vaak niks van,de lessen van jeroen moet je ook maar eens doorspitten om te beginnen :)

Dribbel_
1 augustus 2008, 19:04
Het boek Speel Blues en Rock van Luuk vd Knaap vind ik zelf een goeie, je begint bij niks met simpele oefeningen (ondersteund door CD) en gaat steeds verder waarbij je de uitleg van de theorie erachter krijgt uitgelegd :)