View Full Version : AC/DC gaat toeren!
Thiez
11 maart 2009, 11:05
ik moet nog even wachten tot 23 juni in arena.... helaas was ahoy al uitverkocht :(
Squier4ever
13 maart 2009, 12:45
over anderhalf uur rijden we weg hier vanuit limboland naar ahoy!
for those about to rock, I salute you!
Mukkez
13 maart 2009, 12:48
Ik ga zo met de touring bus (om 3 uur) die kant op :D
We gaan los! :blast:
Strangegun
13 maart 2009, 14:14
Wij vertrekken om 3 uur naar AC/DC !!!!!! :blast:
patricia
13 maart 2009, 14:39
yeah...om 6 uur naar rotjeknor!:blast:
Ace 1.15.19
14 maart 2009, 01:35
Yeah, wat was het vet. Het was een mooi feestje in Ahoy. Geluid was matig maar de show maakte heel veel goed. Ben nu te brak om een review te schrijven, misschien morgen. Ik had de setlist uitgeprint van Antwerpen (1 maart) en die was precies hetzelfde als vanavond dus ik wist wat er ging komen.
Super te gek! :cooler: :speed:
Squier4ever
14 maart 2009, 02:18
ik vond het ook zeer vet, geluid was te doen (stond 10m van podium) maar de show maakte het gewoon af en compleet! foto's volgen nog wel.
Strangegun
14 maart 2009, 08:40
Ik vond het super vet :) had niet verwacht dat het zo leuk ging worden, top avond !:hippie:
we zaten op de eerste rang (goeie plaats), uiteindelijk ging iedereen staan.. dus mn vader en ik gingen ook staan. begon er een achter me te zeike dat ik moest gaan zitten un vent van rond de 30, ik zei nee want dan zie ik niks en kan slechts iedereen voor me vragen om te gaan zitten. werd hij kwaad begon die te dreigen met zijn vuist. ben ik even gaan zitten, want wil geen ruzie verziekt je avond, 5 min erna gewoon weer gaan staan had het tegen mijn vader gezegd :seriousf: die vent zag dat, en heeft de heleavond gelukkig niks meer gezegd... klote vent hoop dat hij hier op ut forum zit :cheerup:
patricia
14 maart 2009, 08:49
ja van die zeikers heb je altijd!
je hebt gelijk,gewoon gaan staan en genieten.
het was een fantastische show!!:punk:
budje
14 maart 2009, 08:54
mijn god... Zitplaatsen bij AC/DC? What's next? een moshpit bij Gerard Joling?
Hellsbellsnl
14 maart 2009, 11:54
Ik vond het super vet :) had niet verwacht dat het zo leuk ging worden, top avond !:hippie:
we zaten op de eerste rang (goeie plaats), uiteindelijk ging iedereen staan.. dus mn vader en ik gingen ook staan. begon er een achter me te zeike dat ik moest gaan zitten un vent van rond de 30, ik zei nee want dan zie ik niks en kan slechts iedereen voor me vragen om te gaan zitten. werd hij kwaad begon die te dreigen met zijn vuist. ben ik even gaan zitten, want wil geen ruzie verziekt je avond, 5 min erna gewoon weer gaan staan had het tegen mijn vader gezegd :seriousf: die vent zag dat, en heeft de heleavond gelukkig niks meer gezegd... klote vent hoop dat hij hier op ut forum zit :cheerup:
Haha...soortgelijk iets meegemaakt bij de Stones op het Malieveld in den Haag: Vent voor ons met mega paraplu.een keer of wat gevraagd of ie hem dicht wilde doen (De regen zeek met bakken naar beneden).
Op een gegeven moment steek ik een peuk aan met mijn zippo en ook "per ongeluk" zijn nylon plu :crazyhappy:
We hebben de rest van de avond wel goed beeld gehad.
Paraplu's en zitplaatsen: Het zou verboden moeten worden.
Squier4ever
14 maart 2009, 12:27
Haha...soortgelijk iets meegemaakt bij de Stones op het Malieveld in den Haag: Vent voor ons met mega paraplu.een keer of wat gevraagd of ie hem dicht wilde doen (De regen zeek met bakken naar beneden).
Op een gegeven moment steek ik een peuk aan met mijn zippo en ook "per ongeluk" zijn nylon plu :crazyhappy:
We hebben de rest van de avond wel goed beeld gehad.
Paraplu's en zitplaatsen: Het zou verboden moeten worden.
op pinkpop werd er net zo lang met bier gegooid naar degenen met paraplu's, begeleidt met het liedje "Rot op met die paraplu" (melodie het is stil aan de overkant), totdat na een volledig tray met bier achterin de kraag van de personen in kwestie de boodschap eindelijk begrepen werd.
anyway gisteren ook een of andere franse mongool die zich helemaal van achteruit naar voren had gedrukt (op een aso lompe manier) en die ging toen recht voor onze neuzen staan. vervolgens begon hij heel irritant te duwen om maar zo veel mogelijk plaats voor zichzelf te reserveren, terwijl wij anderhalf uur hadden staan wachten om een goeie plaats te hebben. dus een vriend van mij duwt terug en wordt vrijwel meteen bij zijn keel gegrepen door die ***fransoos. beveiliging doet niks, want dat zijn ook laffe ****'s. anyway waren blij toen meneer weg moest om te pissen en vervolgens de weg niet meer terug kon vinden (hij was flink wasted).
Joey Handsome
14 maart 2009, 13:04
Altijd irritant dat soort figuren. Toch, ik heb ook vaak genoeg mogen meemaken dat mensen bij een staan concert in een gewone concertzaal gaan zeiken omdat je jezelf even naar voren werkt en helaas 1.97 lang bent. Kan ik het helpen, zo gaat dat nou eenmaal. Niet dat ik overdreven duw ofzo, als het niet past, dan gaat het natuurlijk niet. Maar ik vind wel dat mensen een beetje verdraagzaam mogen doen bij zo'n show. Een keer een dreun gehad van iemand omdat ik voor zijn vriendin scheen te staan... :???: Niet weggelopen, zoek het maar uit.
happynjitram
14 maart 2009, 18:06
Het was echt super! Stond tegen het hek aan vlakbij het podium en tegenover het stuk dat het publiek inging. Heb nog een hand gekregen van Brian!
Vond het geluid niet slecht trouwens.
Daan_B
14 maart 2009, 18:52
Dat was gaaaaaf zeg!!:crazyhappy:
Damn wat een goede show, en wat speelden ze strak!
Eens kijken of er voor amsterdam nog wat te krijgen is..
The Answer was ook erg goed trouwens, wel jammer dat ze zo weinig nummers deden..
Fuck yeah AC/DC:blast:!
Strangegun
14 maart 2009, 18:54
Het was echt super! Stond tegen het hek aan vlakbij het podium en tegenover het stuk dat het publiek inging. Heb nog een hand gekregen van Brian!
Vond het geluid niet slecht trouwens.
Dat is wel vet man, Mooie herinnering
rickert
14 maart 2009, 19:11
Altijd irritant dat soort figuren. Toch, ik heb ook vaak genoeg mogen meemaken dat mensen bij een staan concert in een gewone concertzaal gaan zeiken omdat je jezelf even naar voren werkt en helaas 1.97 lang bent. Kan ik het helpen, zo gaat dat nou eenmaal. Niet dat ik overdreven duw ofzo, als het niet past, dan gaat het natuurlijk niet. Maar ik vind wel dat mensen een beetje verdraagzaam mogen doen bij zo'n show. Een keer een dreun gehad van iemand omdat ik voor zijn vriendin scheen te staan... :???: Niet weggelopen, zoek het maar uit.
Zo kreeg ik bij een concert eens gezeik omdat ik stond, en de rest allemaal op de grond zat:chicken: Stelletje fags, iedereen mot gewoon staan bij een concert!
Ace 1.15.19
15 maart 2009, 00:39
The Answer was ook zeker goed te pruimen. Heb eerder in dit draadje iemand horen zeggen dat ze niet te verstaan zijn tussen de nummers door vanwege hun Iers accent. Had ik geen last van, kijken of ik wat muziek van hun kan krijgen.
DaveItUp
15 maart 2009, 10:16
Vond het geweldig! Wel echt een pauperpubliek ja, tering...echt moeilijk om geen ruzie te krijgen daar hahaha.
Levitation
15 maart 2009, 10:35
Ik herinner me nog de eerste show van Status Quo die ik zag (ergens in Nederland, kortbij Eindhoven). Op een gegeven moment waren er daar een aantal idioten die zich verkleed hadden als Francis Rossi (zanger/gitarist) en die stonden rond te springen en te duwen. In het begin stonden we mooi vlak voor het podium, naar het einde toe gewoonweg links achter.
Datzelfde wilde ik bij AC/DC niet meemaken, dus ik was toch wel blij met mijn zitplaatsen in Antwerpen...
En ik denk dat ze gewoon overal dezelfde setlist spelen. Die mannen spelen al 30 jaar volgens hetzelfde recept en het zou me verbazen dat ze verschillende setlists hadden voor één tour...
Daan_B
15 maart 2009, 11:03
Ik herinner me nog de eerste show van Status Quo die ik zag (ergens in Nederland, kortbij Eindhoven). Op een gegeven moment waren er daar een aantal idioten die zich verkleed hadden als Francis Rossi (zanger/gitarist) en die stonden rond te springen en te duwen. In het begin stonden we mooi vlak voor het podium, naar het einde toe gewoonweg links achter.
Datzelfde wilde ik bij AC/DC niet meemaken, dus ik was toch wel blij met mijn zitplaatsen in Antwerpen...
En ik denk dat ze gewoon overal dezelfde setlist spelen. Die mannen spelen al 30 jaar volgens hetzelfde recept en het zou me verbazen dat ze verschillende setlists hadden voor één tour...
Hebben ze ook niet, google maar eens 'setlist AC/DC black ice tour' ;).
Squier4ever
15 maart 2009, 11:55
setlist leek idd verdacht veel op die die ik hier had gelezen van antwerpen :D
overigens is The Answer idd een serieus vette band, a la airbourne maar dan vetter.
Mukkez
15 maart 2009, 14:21
Ik vond The Answer niet geweldig klinken en dan heb ik het over de geluidskwaliteit, een brei was het vooral de gitaar. Het was een soort opgevoerde Led Zeppelin, net als Airbourne een beetje opgevoerde AC/DC is. De band zelf was niet slecht nee, alleen jammer van de geluidskwaliteit.
AC/DC daarentegen was super. Echt genoten. Ik had wel oordopjes mee, maar niet ingehad en ik stond redelijk vooraan. Voor mij waren een paar opstootjes en tijdens Hells Bells kwam er een groepje mongolen naar voren toe stormen die mensen half in elkaak beukten als ze niet aan de kant gingen. Die lui moeten ze echt wat aandoen. AC/DC haalde alles uit de kast, geweldig. Een droom die is uitgekomen.
In 2 woorden een GROOT SPEKTAKEL.
Rhythm Machine
15 maart 2009, 14:51
For the record, er zijn deze tour al 2 wijzigingen geweest:
het allereerste concert was zonder Shoot to Thrill en Shot Down in Flames. Vanaf het tweede concert is Shoot to Thrill erbij gekomen en dat is zo gebleven voor de rest van de Amerikaanse tour. Voor de Europese tour is Shot Down in Flames erbij gekomen (zeker vanaf Stockholm, Oslo weet ik niet).
Joey Handsome
15 maart 2009, 15:25
Zo kreeg ik bij een concert eens gezeik omdat ik stond, en de rest allemaal op de grond zat:chicken: Stelletje fags, iedereen mot gewoon staan bij een concert!
Kelly Family??
rickert
15 maart 2009, 15:55
Picnic In The Park. Dat ze dat concert zo'n domme naam geven wil niet zeggen dat je de hele tijd moet zitten:mad: John Mayer was toen wel goed.
Oja OT: AC/DC! JEEJ!
Hellsbellsnl
15 maart 2009, 18:11
Ik heb mijn kaartje weggegeven i.v.m. mijn dochter die in het ziekenhuis ligt. (b.t.w.: het gaat goed)
Maar van mijn kammeraad heb ik gehoord dat het wel kneiter hard ging allemaal. (Hij stond aan het einde van de "catwalk")
Helaas geen Ahoy voor mij, maar heb gelukkig nog een kaartje voor de Arena.
Had ze echter graag twee keer gezien maar ja, familliegaat voor.
Ace 1.15.19
15 maart 2009, 20:23
Flink balen maar het was denk ik wel een verstandige keuze.
een goed concert heeft ook een goed doordachte setlist. Opbouw in een concert is belangrijk om de aandacht van het publiek te behouden...
Elke show een andere setlist zou dan ook veel onnodig werk kosten, want
er zijn niet zoveel mensen die 2 concerten van 1 tour bijwonen. Ook al doen ze dat wel dan zijn het vaak die hard fans die het toch niks uit maakt wat ze spelen... als ze maar spelen:D
Had er best graag heen gewild. Nieuwe album is echt cool en van de "gouwe ouwe" krijg ik nooit genoeg:)
Ace 1.15.19
15 maart 2009, 22:41
"Yeah, you, shook me all night long..."
Daan_B
16 maart 2009, 11:01
Ik miste Hard as a Rock wel:(..
Thiez
16 maart 2009, 14:44
Ik ga 23 juni naar arena voor acdc!!!
Hoeveel uur van voor aanvang van het concert zou ik aanwezig moeten zijn wil ik een beetje vooraan staan? :P
rock 'n roll
16 maart 2009, 16:18
Ik ga 23 juni naar arena voor acdc!!!
Hoeveel uur van voor aanvang van het concert zou ik aanwezig moeten zijn wil ik een beetje vooraan staan? :P
Ik was in belgië om kwart voor 5 aan de ingang van het sportpaleis en de deuren gingen om half 7 open
Thiez
16 maart 2009, 17:20
Ik was in belgië om kwart voor 5 aan de ingang van het sportpaleis en de deuren gingen om half 7 open
ok en waar stond je dan ?
rock 'n roll
16 maart 2009, 18:22
ok en waar stond je dan ?
helemaal vanvoor tegen het hek vlak voor het podium :D
Thiez
16 maart 2009, 19:02
helemaal vanvoor tegen het hek vlak voor het podium :D
kijk das mooi :D dan weet ik dat ongeveer. 1,5 / 2 uur van te voren daar staan is zat voor een goed beeld op het podium ;)
Ace 1.15.19
16 maart 2009, 19:26
Dat ligt ook aan het volk wat om je heen staat en hoe 'arrogant' je zelf bent. Als je jezelf aan de kant laat duwen ben je binnen de kortste keren je plaats kwijt, hoe vroeg je er ook bent.
rock 'n roll
16 maart 2009, 19:35
gewoon altijd je handje aan het hek houden dan kan er niet zoveel gebeuren.
Als je natuurlijk op de 3de of 4de rij staat is het heel wat lastiger om je plek te houden heb ik al ondervonden.
Thiez
16 maart 2009, 19:56
ach ik ben aardig wat duw en trekwerk gewend. ondanks dat ik een schurft hekel heb aan mensen die 10 minuten voor tijd binnen komen en zich dan gewoon naar voor aan duwen ben ik zelf ook de flauwste niet om me langzaam tijdens een concert onopgemerkt naar voor te bevinden ;)
Ace 1.15.19
17 maart 2009, 13:19
Heb het meegemaakt op het Arrow Rock Festival bij Twisted Sister. Dat was één van de twee bands die ik gezien MOEST hebben, dus we waren op tijd richting het podium gegaan en stonden er niet ver vanaf. Komt er op een gegeven moment een stoet van die gastjes voorbij met allemaal witte petjes, vrolijk zingend: "Follow tha leader!" Ze werkten zich zo met een mannetje of tien in een rij naar voren. Niet dat ik dan iets doe ofzo maar het maakt me wel boos. (Wie niet trouwens.)
Thiez
17 maart 2009, 17:38
dat is zeker waar. ik stond btw ook vooraan bij twisted sister op arrow rock vorig jaar. zeer gave show!! echt geweldig was dat.
Bij motorhead was het trouwens ook niet gezond meer in het publiek. constant 1 of andere dikke bezope kerel die op het publiek in liep te beuken met een aanloopje. wat een idioot zeg.
Ace 1.15.19
17 maart 2009, 22:26
constant 1 of andere dikke bezope kerel die op het publiek in liep te beuken met een aanloopje. wat een idioot zeg.
Lemmy? :seriousf:
Tijdens Motörhead stonden wij al lang opgesteld voor KISS. Bij AC/DC heb ik trouwens nergens last van gehad omdat we zitplaatsen hadden.
Thiez
18 maart 2009, 10:24
haha nee het was niet lemmy. 1 of andere dikke duitser.
Kiss heb ik ook nog gezien op graspop dus hoefde ik niet persee vooraan te staan.
Zitplaatsen heeft idd ook wel zijn voordelen. Maar goed. ik heb er zin in de 23e!!
Arena ain't no bad place to be!
Squier02
20 april 2009, 21:49
Het komt wel steeds dichter in de buurt, die 23 juni! nog 2 maandjes. Wordt meteen mijn eerste stadionconcert, en dan ook nog van AC/DC :hippie: Aan de reacties te zien was het concert in maart helemaal geweldig, hopelijk doen ze het 23 juni nog eens dunnetjes over.
Weet iemand ook welke band er in het voor programma staat? Speelde ze in maart ook wat nummers van Black Ice?
Ace 1.15.19
21 april 2009, 00:30
Setlist in Ahoy was hetzelfde als in Antwerpen, en dat zal nog wel op meer plaatsen zo (geweest) zijn.
Rock 'N' Roll Train (er komt een complete locomotief het podium op gereden)
Hell Ain't A Bad Place To Be
Back In Black
Big Jack
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Shot Down In Flames
Thunderstruck
Black Ice
The Jack
Hells Bells (natuurlijk met de klassieke AC/DC bel)
Shoot To Thrill
War Machine
Anything Goes
You Shook Me All Night Long
T.N.T.
Whole Lotta Rosie (inclusief giga dikke opblaaspop)
Let There Be Rock
Encore
Highway To Hell
For Those About To Rock (We Salute You) (met, zoals gewoonlijk, de kanonnen on stage)
Thiez
21 april 2009, 09:52
ok gaaf! ik heb echt zin in 23 juni!!!! :D:D
Squier02
21 april 2009, 23:09
Setlist in Ahoy was hetzelfde als in Antwerpen, en dat zal nog wel op meer plaatsen zo (geweest) zijn.
Rock 'N' Roll Train (er komt een complete locomotief het podium op gereden)
Hell Ain't A Bad Place To Be
Back In Black
Big Jack
Dirty Deeds Done Dirt Cheap
Shot Down In Flames
Thunderstruck
Black Ice
The Jack
Hells Bells (natuurlijk met de klassieke AC/DC bel)
Shoot To Thrill
War Machine
Anything Goes
You Shook Me All Night Long
T.N.T.
Whole Lotta Rosie (inclusief giga dikke opblaaspop)
Let There Be Rock
Encore
Highway To Hell
For Those About To Rock (We Salute You) (met, zoals gewoonlijk, de kanonnen on stage)
Zeker een mooie setlist :rockon: Mis alleen 'Heatseeker' maar ach, die avond zal vast wel zonder dat nummer super worden. :hippie:
Squier4ever
26 april 2009, 14:36
voorprogramma zal wel weer The Answer zijn, vond ik erg goed ook.
Ace 1.15.19
26 april 2009, 22:08
Is zeker de moeite waard. :punk:
Paultje-k
13 mei 2009, 10:20
Ook present in de Amsterdam ArenA,
Ik hoor er diverse verhalen over dat het een galmbak is etc. maar ook hoor ik dat ze dat verbeterd hebben? en ook dat het een beetje meevalt??
wat is hiervan waar? hopelijk is straks het thunderstruck riedeltje wel te volgen in de Arena?
Squier02
21 juni 2009, 09:42
BUMP! nog 2 dagen....:blast:
ja zeker wel! ik kan alleen helaas pas rond half 7 aanwezig zijn. dus een plaatsje vooraan zit er voor mij helaas niet in.
Joey Handsome
21 juni 2009, 14:37
Nog vijf dagen. :blast:
rickert
21 juni 2009, 15:49
Neejoh, dinsdag al! Ik ben erbij!
Joey Handsome
22 juni 2009, 14:05
Lutsers! Veel plezier in die suffe Arena.
Jason34
22 juni 2009, 21:15
Lekker hoor nog 1 daggie. Weet iemand toevallig of ze weer alleen die smerige komkommerbier hebben of dat ze bij concerten wel normaal bier schenken in de Arena?
Squier02
22 juni 2009, 21:36
ja zeker wel! ik kan alleen helaas pas rond half 7 aanwezig zijn. dus een plaatsje vooraan zit er voor mij helaas niet in.
Dat is balen. Ik een een kameraad gaan mooi met de touringcar vlak bij zijn huis. Voor 25 euro op en neer van Tiel naar de Arena. Wij zijn er om 6 uur, dus hopelijk nog op tijd om vooraan te staan :hippie:
Drive like Maria lijkt me een tof voorprogramma. Ik zou ze anders gister gezien hebben op Op De Tôffel in Vierlingsbeek, maar ze hadden afgezegd wegens ziekte. Helaas, maar niks aan te doen.
Joey Handsome
22 juni 2009, 21:36
Arena, hahaha, lutsers!!
Jason34
23 juni 2009, 09:55
Arena, hahaha, lutsers!!
Wacht je nou tot iemand hier op reageert of kom je aandacht te kort?
Wacht je nou tot iemand hier op reageert of kom je aandacht te kort?
reageren doe je al en aandacht te kort komt iedere gezonde man.
Joey Handsome
23 juni 2009, 12:42
Precies, haha, wat een lutser en nog naar de ArenA ook! :seriousf:
denk dat je echt om 5 uur er al moet zijn wil je vooraan staan hoor. maar ach wij gaan maar met 2e dus dan kun je nog wel beetje naar voor komen. over 40 minuten word ik opgehaald! hebter zin an!
Mijn AC/DC live ontmaagding :seriousf:
Geweldig concert, 2 uurtjes vol strak gitaarwerk, muren van geluid en een allround goede show! Jammer van die galmbak van een Arena, maar zeker de moeite waard.
Joey Handsome
24 juni 2009, 01:02
Klinkt goed, ik kan niet wachten.
rickert
24 juni 2009, 02:11
Zo, dat was me het feestje wel!
Joost_79
24 juni 2009, 08:13
Bah, weer aan't werk na geweldig ACDC concert...
Was een erg gave show, strak gespeeld, geweldig gitaarwerk, prima organisatie.
Maar 1 minpunt:
Geluid was ronduit slecht, aan andere kant door die galm hoor je wel het concert 2x voor de prijs van 1 kaartje....
Fender75
24 juni 2009, 10:32
Geweldige show, 2 minpuntjes:
- geluid van Drive Like Maria, en nog belangrijker van The Answer was echt scheisse...zonde!
-Kolere wat galmt de Arena zeg...mijn oren tuten nog!
Squier4ever
24 juni 2009, 10:46
Geluid van The Answer was in Ahoy ook al slecht. Zouden ze dan toch een crappy FOH hebben?
Paultje-k
24 juni 2009, 10:57
t geluid vond ik neit zo heel rampzalig als men hier beweert... maar kon inderdaad beter!
Ik stond in t rechter voorvak langs de catwalk.. heb wel wat leuke kiekjes van Angus kunnen maken met m'n mobiel! :D
http://94.100.116.165/625650001-625700000/625694901-625695000/625694990_6_IF0O.jpeg
http://94.100.113.46/625650001-625700000/625695101-625695200/625695189_6_n9ud.jpeg
http://94.100.115.228/625650001-625700000/625695301-625695400/625695360_6_q3Pb.jpeg
Jason34
24 juni 2009, 11:21
Ik vond het echt geweldig, het geluid viel me best wel mee, ligt er volgens mij aan waar je staat. Angus is echt een gitaarshowmaster. Vandaag lekker bijkomen.
Blokkie
24 juni 2009, 11:37
Ik heb me geweldig vermaakt. Bij The Answer was het geluid inderdaad erg slecht. Bij AC/DC vond ik het wel meevallen. In een stadion is het geluid altijd slechter dan in Carré. Wat is die Angus geweldig. Nooit verwacht dat ik zou juichen voor een oud lelijk klein mannetje dat aan het strippen is.
Squier4ever
24 juni 2009, 11:43
Hmmm precies dezelfde show als in Ahoy als ik het zo hoor :D
Joey Handsome
24 juni 2009, 11:57
Carré? Is er iemand hier die ooit wel eens in Carré is geweest? Ik weet niet eens waar Carré is en ik heb al zoveel concerten mee mogen maken.
rickert
24 juni 2009, 12:20
Hmmm precies dezelfde show als in Ahoy als ik het zo hoor :D
Nee, paar nummers anders en het was een andere Rosie! Niet de liggende maar 1 die op de trein zat.
Het geluid vond ik niet goed genoeg, maar de band had er zin in!! Jammer dat er weinig verassingen in de setlist zaten - tijdens de stadiontour in 2001 en tijdens de shows in 2002/2003 met de Stones (en een paar one-off shows, zoals in de Hammersmith) speelden ze paar oudjes die we al lange tijd niet meer gehoord hebben, zoals Gone Shootin', If You Want Blood, Up To My Neck In You en zelfs Ride On. Had stilletjes gehoopt dat ze nu weer een konijn uit de hoge hoed zouden trekken, maar nee (Dog Eat Dog kwam nog het dichtste in de buurt).
Jammer van The Answer. Hele goede band, maar er bleef niks van over. Ze hadden maar een deel van PA, zonder alle clusters die her en der waren opgehangen. Dat gaat gewoon niet in een bak als de Arena. Zonde.
Al met al heel blij dat ik geweest ben, maar de niet de beste AC/DC show die ik gezien heb.
Hellsbellsnl
24 juni 2009, 13:42
Gisteren even lekker naar dè numero uno hoeketakehoeketake rock band geweest:
AC/DC
En dit heeft me er toch weer aan doen herineren dat ik nooit (lees: never,niemals) meer naar die K*T Arena toe ga.
(überhaupt amsterdam moet ik nog heel hard over nadenken)
Wat een geklooi om überhaupt daar te komen.
De hele A2 is gewoonweg een grote bouwput.
Gewoon 3 uur onderweg geweest op een takke stukje van +/-150 kilometer.
Met een gangetje van 120 ben je er in een uur en een kwartier.
Dan kom je in de Arena en moet je € 20.= dokken voor 8 potten bier.
Waarvan er vier al zowat op de grond liggen omdat ze geen fatsoenlijke bierdragers kunnen maken in amsterdam.
Majortom (normaliter erg lekkere dames met een biertank op hun rug) heeft de winst volgens mij ook binnen want die liepen ook voor geen meter door en waren meer leeg dan gevuld, plus ze hebben alle lekkere wijven daaro ontslagen.
Dan het concert:
Gewoon AC/DC.
Goed,redelijk oud maar heavy en snoeihard.
We laten de discussies qua geluid maar achterwege.
(het blijft gewoon een blikken trommel en ik verlang met weemoed terug naar die goeie ouwe kuip en dan maar nat als het regent maar dat geluid is er gewoon stukken beter)
Daarna uit die chaos zien te komen.
Let wel: concert afgelopen om 23.00 uur.
23.30 de auto gevonden in de parkeergarage.
En weer in de buidel tasten ( € 8.80)
Van 23.30 - 0.30 welgeteld 6 hele kilometers verwijderd van die ajakkes galmbak.
(Ik had beter met de trein van Eindhoven naar Heerlen kunnen gaan.)
D e h e l e w e g i n d e f u c k i n g f i l e g e s t a a n .
Om 02.30 draaide ik eindelijk de sleutel om in het slot.
Ze kunnen daar nog veel , heel veel leren w.b.t. logistiek management.
Conclusie:
Concert: super, had het niet willen missen.
Heen, terug & locatie: Nooit (lees: never,niemals) zien ze me nog in de Arena na na na na na na na na.
rock 'n roll
24 juni 2009, 14:00
Nee, paar nummers anders en het was een andere Rosie! Niet de liggende maar 1 die op de trein zat.
Zelfde rosie als in Antwerpen dus.
Ik kom ook weer helemaal terug in de sfeer van hun concert hier als ik alles lees, geweldig toch :rockon:
Joost_79
24 juni 2009, 15:18
Conclusie:
Heen, terug & locatie: Nooit (lees: never,niemals) zien ze me nog in de Arena na na na na na na na na.
mmmm... Da's inderdaad balen, ik was rond half 2 terug in sittard, da's 20 min verder rijden als weert. Ok, A2 is puinhoop, maar had meer last van spits voor het concert, terugweg was gewoon cruise control aan en rollen (even aanpassen bij werkzaamheden uiteraard).
Wat het parkeren betreft, dat is op elke locatie overal een puinhoop. Gisteren viel het mee, stond op P2 vlak bij de bussen, na concert naar de auto gelopen en kon zo wegrijden, even rond arena gecirkelt om te zoeken naar de A2, maar ook dat ging vrij soepel.
Wat geluid betreft heb je helemaal gelijk, ben echt aan't balen dat ik geen U2 kaarten voor gelsenkirchen heb gekocht. Alhoewel in gelsenkirchen heb ik 4 jaar (vorige U2 tour) geleden 2 uur op parkeerplaats vast gestaan omdat zo nodig enkele duitsers elkaar geen voorrang wilde verlenen op de parkeerplaats en het ter plekke aan het regelen waren.
Voorlopig koop ik geen kaarten meer voor Arena-concerten, mja, dat riep ik voor ACDC ook :sssh:
Superstick
24 juni 2009, 15:24
Gisteren even lekker naar dè numero uno hoeketakehoeketake rock band geweest:
AC/DC
En dit heeft me er toch weer aan doen herineren dat ik nooit (lees: never,niemals) meer naar die K*T Arena toe ga.
(überhaupt amsterdam moet ik nog heel hard over nadenken)
Wat een geklooi om überhaupt daar te komen.
De hele A2 is gewoonweg een grote bouwput.
Gewoon 3 uur onderweg geweest op een takke stukje van +/-150 kilometer.
Met een gangetje van 120 ben je er in een uur en een kwartier.
Dan kom je in de Arena en moet je € 20.= dokken voor 8 potten bier.
Waarvan er vier al zowat op de grond liggen omdat ze geen fatsoenlijke bierdragers kunnen maken in amsterdam.
Majortom (normaliter erg lekkere dames met een biertank op hun rug) heeft de winst volgens mij ook binnen want die liepen ook voor geen meter door en waren meer leeg dan gevuld, plus ze hebben alle lekkere wijven daaro ontslagen.
Dan het concert:
Gewoon AC/DC.
Goed,redelijk oud maar heavy en snoeihard.
We laten de discussies qua geluid maar achterwege.
(het blijft gewoon een blikken trommel en ik verlang met weemoed terug naar die goeie ouwe kuip en dan maar nat als het regent maar dat geluid is er gewoon stukken beter)
Daarna uit die chaos zien te komen.
Let wel: concert afgelopen om 23.00 uur.
23.30 de auto gevonden in de parkeergarage.
En weer in de buidel tasten ( € 8.80)
Van 23.30 - 0.30 welgeteld 6 hele kilometers verwijderd van die ajakkes galmbak.
(Ik had beter met de trein van Eindhoven naar Heerlen kunnen gaan.)
D e h e l e w e g i n d e f u c k i n g f i l e g e s t a a n .
Om 02.30 draaide ik eindelijk de sleutel om in het slot.
Ze kunnen daar nog veel , heel veel leren w.b.t. logistiek management.
Conclusie:
Even nog over die dramatische Amsterdam ArenA. Ik kom daar nog weleens als ajax speelt, en dan mag je er ook niet meer roken. Hoe zit dat tijdens concerten?
Fender75
24 juni 2009, 15:44
Wij reden om 23:30 weg, en waren op tijd thuis (Den Bosch), zo rond 00:45. Viel wel mee volgens mij!
Maar de Arena blijft een k*ttent...zit dan nog liever in de Heineken Bierhal aan de overkant!
Blokkie
24 juni 2009, 15:47
Het Arena gebash is behoorlijk overdreven.
€20 voor 8 bier valt voor concerten erg mee en als je ver weg woont ben je inderdaad wel eens wat later thuis. Heb ik ook als ik naar een concert in Nijmegen ga. Een paar jaar geleden was ik na Arrow Classic Rock in Biddinghuizen, toch ook niet ver van Amsterdam, ook pas om een uur of 1 thuis
Ik had zelf een tribuneplaats op de eerste ring (ter hoogte van het middenpodium) en ik vond het geluid bij AC/DC prima. Bij The Answer was het waardeloos.
En nu ga ik weer na genieten.
Rafke Pafke
24 juni 2009, 15:51
Gisteren om 14u00 vertrokken vanuit het zuiden van Belgisch Limburg. Tussenstop gemaakt in het noordelijke deel van de provincie waar we zouden overstappen op een bus. Flink wat pinten later vertrok de bus dan om 16u30 richting de Arena. Onderweg nog een pak pinten binnengekapt terwijl AC/DC door de bus schalde!
Een hoop wegenwerken tegengekomen met hier en daar wat vertraging, maar al bij al viel het nog mee. Door de vele pispauzes waren we wel pas rond 20u00 aan de Arena. Snel een hot-dog naar binnengeworsteld en de zaal in. Na het kopen van drankbonnen en de eerste pinten begon de intro en waren we vertrokken voor 2 uur rock n roll madness. Wat als allereerste (spijtig genoeg) opviel was het absolute kutgeluid. Geef me dan toch maar het Sportpaleis (waar we dus normaal gezien zouden zijn geweest als het concert niet afgelast werd).
Na enkele nummers verbeterde het wel een beetje (ofwel raak je aan zoiets gewend). Het heeft de pret wel niet erg gedrukt. Feest van begin tot het einde!!!!
Jammer dat mijn absolute AC/DC topper (Riff Raff) de setlist nooit meer haalt.
Om 4u30 thuisgekomen.
Joost_79
24 juni 2009, 15:55
Het Arena gebash is behoorlijk overdreven.
€20 voor 8 bier valt voor concerten erg mee en als je ver weg woont ben je inderdaad wel eens wat later thuis. Heb ik ook als ik naar een concert in Nijmegen ga. Een paar jaar geleden was ik na Arrow Classic Rock in Biddinghuizen, toch ook niet ver van Amsterdam, ook pas om een uur of 1 thuis
Ik had zelf een tribuneplaats op de eerste ring (ter hoogte van het middenpodium) en ik vond het geluid bij AC/DC prima. Bij The Answer was het waardeloos.
En nu ga ik weer na genieten.
Geluid kan zeker afhankelijk zijn van je plaats, ik stond op't veld, rechts naast het "angus" podium. Maar het geluid was zonder te overdrijven slecht.
Maar neemt inderdaad niet weg dat ik genoten heb van de geweldige show.
Even nog over die dramatische Amsterdam ArenA. Ik kom daar nog weleens als ajax speelt, en dan mag je er ook niet meer roken. Hoe zit dat tijdens concerten?
Ook bij concerten mag niet gerookt worden. Maar de handhaving is een stuk minder dan bij wedstrijden, dus je kan wel gewoon roken.
Rafke Pafke
24 juni 2009, 16:02
Ook bij concerten mag niet gerookt worden. Maar de handhaving is een stuk minder dan bij wedstrijden, dus je kan wel gewoon roken.
Mocht dat dan niet? Heb nergens een verbodsbord gezien, maar dat kan ook liggen aan de staat waarin ik me reeds bevond bij het binnengaan van de Arena. In ieder geval zat iedereen rondom mij en ikzelf ook er rustig op los te roken.
Mocht dat dan niet? Heb nergens een verbodsbord gezien, maar dat kan ook liggen aan de staat waarin ik me reeds bevond bij het binnengaan van de Arena. In ieder geval zat iedereen rondom mij en ikzelf ook er rustig op los te roken.
Natuurlijk mag het niet. Er staan overal verboden te roken borden, staat op de monitors, etc. Je mag nergens meer roken, dus ook niet in de Amsterdam Arena.
Ik heb ook niks gezien eigenlijk van rookverbod en werd idd vollop gerookt. maar ach ik rook zelf niet en vind het geen probleem.
Het geluid was idd niet optimaal. maar goed het is een stadion en geen concertgebouw.
De show was super gaaf en vind het geweldig dat ik acdc toch een keer gezien heb.
De drinkpasjes is een ramp want als je een pasje hebt waar nog 2 euro op staat zit je ermee. je kon niet het geld van 2 pasjes combineren en er was niks van 2 euro. wel leuk pasje om te bewaren trouwens.
En idd beetje jammer van de file naar huis. ik moest naar Roosendaal. normaal red je dat wel in 1,5 uur en gistere heb ik er 3 uur over gedaan. Flinke file met ontzettend veel asociaal rijdende mensen die niemand een plaatsje om te ritsen gunde. vooral de belgen reden als gekken. Maar goed na de file met 160/170 laagvliegend naar huis om wat tijd in te halen. me bed in en vandaag weer lekker tentame achter de rug. dus helemaal top!
gerrekat
24 juni 2009, 16:32
Het geluid bij stadionoptreden is over het algemeen gewoon minder, het geluid bij grote vehallen is ook minder dan een een medium sized club. Het geluid bij AC/DC in de ahoy was prima te verteren trouwens, ik hoorde van een vriend die in de Arena geweest is dat het prima was als je op een goede plek stond en minder vooral op de tribunes.
Rafke Pafke
24 juni 2009, 17:17
Natuurlijk mag het niet. Er staan overal verboden te roken borden, staat op de monitors, etc. Je mag nergens meer roken, dus ook niet in de Amsterdam Arena.
Ach zo, tsja ik ben van Belgie en ik denk dat het rookbeleid nog net iets minder streng is als bij jullie. Maar zoals gezegd, ik was al redelijk in de wind en "verboden te roken" borden zijn dan echt wel het laatste waar ik op let.
mikeyaxeman
24 juni 2009, 21:29
Geweldig concert mijn vriendin heeft ook genoten maar ja idd alleen jammer van die galmbak was voor mij de eerste keer in de Arena.
We hadden jammer genoeg geen veldkaarten door dat klote gedoe op internet met dat doorverwijzen van livenation naar een andere site terwijl ik daar onmiddelijk had kunnen inloggen maar ja da's achteraf gelul.
Stonden nu op de eerste ring bijna achterin rechts van het podium.
Tja de Arena kaart het is duur maar je kan niet anders als je wat te zuipen wilt.
Daarna terug wat een klotezooi, eerst op het parkeer terrein stond alles vast omdat schijnbaar opeens een parkeerkaart nodig was, was me niet vertelt hadden ze wel eens mogen zeggen s'middags met het parkeerterrein op loodsen maar meer mensen hadden dat niet meegekregen en waren ook erg pissed off.
We stonden op zo'n dor grasveld een eindje van de Arena af.
Ben op een gegeven moment er gewoon vanaf gereden daar achter een belg aan want we hadden contant niets bij.
Ja sorry dan wordt ik pissed moeten ze maar duidelijker in zijn ik pin eigenlijk altijd en heb zodoende niets contant bij.
Maakte dit ook verontwaardigd duidelijk aan de jongen die ons na rende waarop we mochten doorrijden.
Verder nog in die kolere file gestaan waar er langs de weg een paar stonden te kotsen maar afgezien van die ellende was het toch een mooi concert.
Squier02
24 juni 2009, 21:57
Wat een heerlijk concert, oke geluid was niet fantastisch, en het voorprogramma klonk waardeloos, maar wat hebben we genoten! Het was geweldig. We stonden op het veld recht voor het podium aan het hek van het tweede gedeelte, en 2 meter langs de catwalk en 5 meter voor de 'Angus' stage. Heb dus mooie foto's en filmopnamen kunnen maken van Angus en Brian die langs kwamen.
Vervoer was geen enkel probleem. Het vervoer hadden we geregeld via Tripticket (http://www.tripticket.nl/). Werden keurig in een taxi opgehaald in Tiel en een uurtje later recht voor de arena afgezet. Nog even wat telefoonnummers van de andere passagiers uitgewisseld en om 23:30 weer keurig opgehaald, zonder gedoe bij de parkeerplaats om weer na een klein uurtje weer uit te stappen in Tiel.
Thuis met mijn kameraad nog heerlijk wat pilsjes gedronken en heerlijk genoten van het concert. GESLAAGDE AVOND DUS!
:hippie:
Daan_B
25 juni 2009, 10:11
Ik stond vooraan!
Niet te geloven, vootr Angus tegen het hek:crazyhappy:.
En wat waren ze weer goed!:rockon:
Geluid was wel minder dan in Ahoy..
Jason34
25 juni 2009, 17:10
De drinkpasjes is een ramp want als je een pasje hebt waar nog 2 euro op staat zit je ermee. je kon niet het geld van 2 pasjes combineren en er was niks van 2 euro. wel leuk pasje om te bewaren trouwens.
Hoe kom je daarbij? Ik had 2 biertjes gehaald met 3 pasjes, op de 1 stond nog maar 50 cent, de ander 2 euro en de rest op de 3e. Gewoon 3x op OK drukken.
Wat betreft het parkeren hebben we de auto gewoon op een bedrijventerrein gezet, ten eerste was dat gratis, ten tweede waren we binnen no time op de snelweg, het was maar 10 minuutjes lopen van en naar de arena.
rickert
25 juni 2009, 22:07
http://94.100.116.71/627200001-627250000/627220101-627220200/627220137_6_nIVZ.jpeg
Whole Lotta Rosie!!!
Joey Handsome
25 juni 2009, 22:46
Wow, wat ziet dat er bruut uit. Ik kan niet wachten! :blast: