PDA

View Full Version : multi-effect pedalen



Ronald
26 februari 2003, 20:18
aangezien losse pedalen kopen waarschijnlijk duurder is en je er minder mee kan lijkt met het slimmer om zo'n pedaal te kopen die op zo'n instalatie zitten waarbij je nog vanalles in kan stellen en je weet ik veel hoeveel effecten mee kan doen , maar ik weet alleen niet welke effecten daar dan niet op zitten ? zitten op zulke bijvoorbeeld ook octave/whammy?

Ronald
26 februari 2003, 20:20
oh nog vergeten aan de vorige post: aangezien die multieffectpedalen zo duur zijn , is het dan wel een slimmere keus dan gewoon lossepedalen kopen die je echt nodig hebt of gewoon de hele mikmak kopen waar dan wel een boel effecten opzitten die je waarwschijnlijk nooit gebruikt?

Dirk_Hendrik
26 februari 2003, 20:30
Ik heb het gevoel dat je 2 posts precies het tegenovergestelde zeggen. Misshien even de edit knop indrukken en het verhaaltje in een paar zinnen opdelen in plaats van 1 hele lange kromme zin?? Waar gaat je voorkeur nou naar uit? losse pedalen of een multieffect. Je kunt uitzoeken welke effecten er op een multieffect zitten door op de homepage van de fabrikant even de specificaties van het apparaat te bekijken.

Ronald
26 februari 2003, 20:41
ik bedoelde dus of het het slimste is om of losse pedalen te kopen met effecten die je dan ook wel gebruikt of een multi effect pedaal waarbij je waarschijnlijk nie alles gebruikt , wat zijn jullie ervragingen hierbij ? hebben jullie lossen pedalen of een multi ?

@iro
26 februari 2003, 23:24
Hier antwoord ik zelfs al niet meer op, er zijn ZOVEEL TOPICS OVER !!!

Duane
27 februari 2003, 13:26
Gebruik de zoekfunctie.

Nielsje
27 februari 2003, 13:45
Nou kom op zeg, misschien kent de topicstarter die functie nog niet eens, of zit hij haast nooit op het forum.

Ronald, heel veel mensen denken dat een multifx alles, en volgens mij is zo'n ding alleen alles, als je een rack hebt ofzo, die gewone floorbakken vind ik niet zo denderend, ik gebruik losse pedalen, klinkt beter, en die kan je beter instellen.

Shay
27 februari 2003, 15:01
Op 2003-02-27 13:45, schreef Nielsje:
Nou kom op zeg, misschien kent de topicstarter die functie nog niet eens, of zit hij haast nooit op het forum.

Ronald, heel veel mensen denken dat een multifx alles, en volgens mij is zo'n ding alleen alles, als je een rack hebt ofzo, die gewone floorbakken vind ik niet zo denderend, ik gebruik losse pedalen, klinkt beter, en die kan je beter instellen.


losse pedalen klinken niet altijd beter !! g-force effecten klinken echt masterblaster voor een multieffect en kan menig losse pedaaltje overtreffen!!

FragDaddy
27 februari 2003, 17:13
Als je nog niet precies weet wat voor effecten je wilt gebruiken is een multieffect handig om mee aan te klooien en te kijken welke effecten je leuk vindt. ook klinken de wat duurdere multieffecten lang niet slecht.

als je alleen chorus, delay en wah gebruikt oid is het een beetje overkill.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-02-27 17:13 ]</font>

B108
28 februari 2003, 16:53
Het is wat je zegt.
Losse pedalen klinken beter.
Mijn broer heeft een GT-3 en hij gebruikt meer dan de helft van de effecten niet.
Maar dat neemt niet weg dat een multi-effect zeer handig kan zijn.