PDA

View Full Version : Akoestisch!



lindagubbels
26 februari 2003, 20:14
Beste mensen,

Twee akoestische gitaren, twee stemmen, leuk gezellig cafeetje, muziek van Tracy Chapman, jewel, Anouk, Jann Arden, Sheryl Crow, Phil Collins, Matchbox 20 en ga zo maar door.
Zie jij het al voor je?

Wie wil een muziek-duo?

suzanne
27 februari 2003, 16:44
lijkt me geinig, helaas alleen te grote afstand...

john.3001
28 februari 2003, 16:51
Tracey Chapman maakt hele mooie muziek, alleen duren de meeste liedjes iets te lang...

lindagubbels
1 maart 2003, 15:43
Johnie-boy,

Dat is mijn vraag niet beste kerel, zo kom ik natuurlijk geen steek verder met dit soort berichtjes. En trouwens...als je ze te lang vindt, kort je ze toch gewoon in. Wat speel jij zoal?

lindagubbels
1 maart 2003, 15:46
Ik kom regelmatig in Nijmegen, 1 keer in de twee weken zoiets. Heb daar mijn lief zitten.

suzanne
5 maart 2003, 20:48
kijk aan das toevallie!!

lindagubbels
7 maart 2003, 18:05
Op 2003-03-05 20:48, schreef suzanne:
kijk aan das toevallie!!

Das heeeel toevallig!

suzanne
7 maart 2003, 19:17
zo kom je nog eens ergens he!

john.3001
12 maart 2003, 17:55
Op 2003-03-01 15:43, schreef lindagubbels:

Johnie-boy,

Dat is mijn vraag niet beste kerel, zo kom ik natuurlijk geen steek verder met dit soort berichtjes. En trouwens...als je ze te lang vindt, kort je ze toch gewoon in. Wat speel jij zoal?


Okee, sorry Linda, het was niet aanvallend bedoeld ofzo...
Ik heb op zich niets tegen lange liedjes, als ik maar steeds opnieuw verrast wordt.
Neem bijvoorbeeld telling stories, of fast car. Tenzij je de live-versies beluisterd hoor je steeds dezelfde akkoorden, steeds dezelfde melodie, etc...
Als je nu bijvoorbeeld naar tunnel of love (van the Dire Straits) luistert, hoor je ook grotendeels dezelfde akkoorden, maar Mark Knopfler blijft je verrassen met solo's waardoor het liedje interessant blijft.
Let wel: dit is mijn mening, en je mag gerust wat anders denken... Er is niks mis met Tracey Chapman.
(en noem me aub niet meer JohnieBoy, bedankt...)
:smile:

lindagubbels
13 maart 2003, 18:45
John,

Leuk dat je toch nog even reageert op mijn, toch wel vrij kortaf berichtje.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, lang of kort, liedjes moeten je gewoon aanspreken, voor de een is dat de solo, voor de ander de stem of de melodie en bla, bla, bla. Die verassing in een liedje geldt toch voor de eerste drie keer en daarna wordt je toch niet meer echt verrast. Maar dat doet er ook niet toe.
Waar het hier om gaat is dat ik nog steeds geinteresseerd ben in mensen die ook muziek (proberen) te maken. Weet jij iemand?

Groet,

Linda

john.3001
17 maart 2003, 10:27
Tja, ik probeer ook muziek te maken, maar is het niet zo dat iedereen op dit forum dat probeert?
De vraag is alleen of het ook lukt natuurlijk
:smile:
Maar het idee is heel leuk.
In Heerlen is zo'n Irish pub en daar treden ook altijd mensen op. Unplugged, met twee gitaren ofzo.
En dan merk je wel dat de sfeer er echt helemaal in zit opeens.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: john.3001 op 2003-03-17 10:35 ]</font>

john.3001
17 maart 2003, 10:27
En btw, ik heet gewoon Johan, maar John is m'n nick.