PDA

View Full Version : Advies Pickups Voor Squier Strat



Gitaarjaap
1 augustus 2008, 01:19
Ik ben van plan me squier te gaan upgraden maar ben op zoek naar goeie pickups.
iK wil een strat/blues geluid niet te dun niet te dik.
De tex mex klinken wel leuk en heeft een mooi prijsje.
Graag adviesen en ervaringen met pickups voor squier.

barno
1 augustus 2008, 02:20
het is hier al tig keren gezegd en nu nog eens: je kan tot op geringe hoogte een goedkope gitaar "upgraden" met betere pickups, maar goede pickups versterken voor een deel de trillingen in je body. Als dat hout niet veel voorstelt, zal de vooruitgang beperkt blijven.

fender tex mex, kinnmans, van zandts: allemaal hele goede pups voor blues maar ook niet echt goedkoop. mss loont het de moeite even door te sparen voor een betere gitaar alltogether.

QueenSRVJW
1 augustus 2008, 09:26
Helemaal met je eens. Je kunt beter een andere gitaar kopen dan een Squier upgraden.

bass blom
1 augustus 2008, 09:32
als het een fijne gitaar is die lekker speelt en waar je een goeie band mee hebt is het geen probleem om er andere pups in te doen.

Fuhgawz
1 augustus 2008, 09:35
Kijk eens bij GFS: http://www.guitarfetish.com. Goede kwaliteit elementen voor een gunstige prijs. Het zijn misschien dan nog geen Van Zandts maar in ieder geval wel een heel stuk beter dan je Squier elementen.

The Lo Lands
1 augustus 2008, 09:41
Zelf heb ik zo'n 15 jaar geleden mijn eerste Squier geupgrade met de EMG plaat van Steve Lukather. Dit was de complete slagplaat in zwart parelmoer met 1 humbucker en twee single EMG elementen. Dit was toen wel degelijk een flinke verbetering in klank en toon. Later heb ik nog de hals vervangen voor een Amerikaanse Fender Strat hals. Het enige originele is nog de body welke ik misschien ook nog wel eens wil vervangen. On-topic: het maakt wel verschil maar laat je adviseren of jouw squier het wel waard is, mijne was van begin/vóór negentig toen ze nog Fender material gebruikte!

jimihattricks
1 augustus 2008, 10:18
tex mex is prima, heb ik zelf ook in een mex strat gehad.. output is wat hoger dan een de gemiddelde vintage pup dus idd niet te dun en niet te dik.. niks mis mee, jimmy vaughan heeft ze ook in zijn sign. strat zitten (wsl niet in de strat die hij zelf bespeelt, maar in fenders sign)

Chris Winsemius
1 augustus 2008, 14:51
Spam-alert: heb hier nog 'n set Seymour Duncan A IIs, totaal niet "harsh" en behoorlijk "vintage-achtig".

JipStoop
1 augustus 2008, 14:54
DG-20 set van EMG