PDA

View Full Version : Floor Pod?



GibsUn
31 juli 2008, 16:11
Even ge-copy-paste, zou tog graag nog ff een kort antwoord hebben.
nogmaals sorry voor het niet grondig googlen, maar heb maar weinig tijd en zoals ik zal zeggen is mijn PC dus weg..

ok: om geen ergernis te wekken post ik dit in off topic, want ik kan niets vinden momenteel, PC thuis is weg, zit nog maar 30min op werk en zou dus als het kan graag ff kort een antwoord hebben :hippie:

vergeef mij voor ev boertigheid, het is hier gewoon te warm.

dus: ik heb zonet mijn loonbriefje ontvangen *jeuj* ik ben dus van plan een nieuwe versterker te kopen, lang d8/nog steeds denk ik aan een JVM410, maar hiervoor kom ik net dat beetje tekort. misschien zal ik dus nog verder sparen, maar misschien zijn er gewoon betere oplossingen, ik speel namelijk meestal thuis, heb wel een band maar dat ligt even stil vanwege de vakantie, Ik zou dus een VEELZIJDIGE versterker, in die zin dat ik een brede smaak heb en zowel goed wil kunnen poppen, rockken en scheurende metal produceren. Zo'n versterker ligt momenteel niet binnen mijn budget (+- 1500€)
maar misschien kom ik al toe voor een degelijke transistor (bestaat dat? :satisfie: )
Ook is mijn oog op een POD gevallen, een floor Pod danwel, omdat ik makkelijk moet kunnen switchen van sound en effecten. Maar ik heb het hele POD principe niet echt begrepen, als ik versterkt wil spelen met een POD, dan moet ik eigenlijk nog een poweramp en cabinet bij kopen? in dat geval kom ik nog duurder uit en zou dat dus geen optie zijn, of hoe werkt het?

sorry voor ev onduidelijkheid, zoals ik zei: ik weet van de warmte :hippie:

robert-gitarist
31 juli 2008, 16:20
Als jij denkt aan die JVM410 zou ik toch daar voor gaan dan en even dat beetje extra sparen ;)
Tsja Floor POD, opzich best makkelijk allemaal maar ik heb altijd het gevoel dat het nét niet zo klinkt zoals je het uit een echte versterker hoord (bedoel ik de overdrives he).
Ik vind dat je je gains uit een goeie amp moet halen ipv een pedaal of modulator (tenzij je een een kanaals amp hebt en eigelijk wel genoodzaakt bent. Er zijn hele goeie pedalen hoor en ik ben echt een pedalen freak maar toch, de gains uit een goeie versterker vind ik altijd nog het mooiste klinken).

GibsUn
31 juli 2008, 16:29
Bedankt, dit topic mag dicht, toch gedaan met werken, kom dus even niet terug !!

nog even langs de muziekboer voor wat te zeveren..


CIAO IEDEREEN :hippie:

robert-gitarist
31 juli 2008, 16:38
zou je niet nog even paar reacties afwachten?

Bedoel maar dat stukje van mij its just my 2 cents.

J-sus Rulez
31 juli 2008, 18:13
je kan toch ook gewoon een goede amp + paar pedaaltjes... miss even duur maar als je echt weet welke pedaal je nodig hebt is het dat wel waard

wiegersma
1 augustus 2008, 09:21
Voor €1500,= kun je géén veelzijdige amp vinden??